Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2009, 12:19   #1
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
AGA: Help, het is weer helemaal mis!!

Hallo allemaal,

Na een relatief lange periode van stabiliteit qua haaruitval (door Diane 25, fina & laserkam, af en toe Omnivit hair-kuur) is het weer helemaal mis!!

Overal waar ik kom, laat ik haar achter. Ik kan niet aan mijn haar komen of er hangen er minstens een paar aan mijn handen. De gootsteen en de douche liggen vol. En mijn hoofdhuid jeukt en steekt.

Ik heb wel net een enorm stressvolle en licht tot matig depressieve periode achter de rug, die eigenlijk ook nog wel beetje naduurt. Eigenlijk heb ik zo'n beetje de moeilijkste periode van mijn leven gehad. Ik weet wat stress met AGA kan doen, dus ik denk wel dat ik het daaraan kan wijten. Maar weten jullie wat ik er verder aan kan doen?

Ik moet wel zeggen dat ik door de stress en depressie-neigingen iets minder trouw met de medicijnen geweest ben. Ik heb bvb één maand maar de helft van mijn Diane 35-pakje geslikt en ook een paar weken geen Proscar meer genomen. ZOu het ook daaraan kunnen liggen?

Verder neem ik op aanraden van mijn therapeut SInt Janskruid, nu sinds een week. Ik lees in de bijsluiter dat die je anticonceptiepil minder kan doen werken. Misschien heeft dat kruid op onrechtstreekse manier ook een invloed op je haaruitval? Kan dat? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik probeer kalm te blijven, maar dat is niet makkelijk!

Groetjes,

Charlotte
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 12:09   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Tja, als je je medicijnen niet trouw slikt, kun je dit verwachten, zeker in combinatie met stress. Net zoals de Diane niet tegen zwangerschap beschermt als je 'm de helft van de maand niet slikt, zal je haaruitval daardoor ook weer toenemen. Vervelend, maar behalve jezelf beterschap beloven voor de toekomst, kun je weinig doen. Paniek daarover heeft ook geen zin; daar wordt het alleen maar erger van. Probeer het voorlopig maar even te accepteren en je vooral te richten op de dingen die echt aandacht nodig hebben in je leven!

Als ik verder naar jouw regime kijk, denk ik dat je niet meer kunt doen dan je medicijnen trouw gebruiken. Hopelijk is de stress alweer wat achter de rug en helpt het St. Janskruid tegen je depressieklachten. Overigens nooit gehoord of gelezen dat dit kruid haaruitval veroorzaakt; antidepressiva kunnen dit wel doen (maar hebben dat bij mij gelukkig nooit gedaan). Ik zou dat maar uit je hoofd zetten, want ik denk dat jij prima weet waar je haaruitval vandaan komt.

Sterkte!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 12:12   #3
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Trouwens, na 1 week kan je haar niet uitvallen van het St. Janskruid. Dat zou pas na 3 maanden kunnen.

En verder: wel eens aan minoxidil gedacht? Dat is zo ongeveer het enige wat je niet doet (behalve Androcur, maar daar zou ik maar niet eens over nadenken, gezien de hormonen die je allemaal al in je lijf stopt).
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 12:58   #4
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Hallo Sammy,

Bedankt voor je antwoord en de steunende woorden. Ja, je hebt gelijk, de oorzaken zijn redelijk duidelijk eigenlijk en ik moet proberen rustig te blijven. Niet makkelijk, want de reden van mijn (matige) depressie kan ik niet zomaar veranderen helaas. Maar ik heb al zo'n dikke tien jaar AGA, met ups & downs: stabiele periodes (dat je zelfs denkt: hé, ik ben ervan af) en dan weer wanhopig makende sheddings (soms zonder aanleiding) die weken, maanden duren. Ik heb alleen vroeger ook een terugwijkende haarlijn gehad, is nu gelukkig weer hersteld, maar dat eventuele vooruitzicht boezemt me altijd wel weer angst in.

Ik neem trouwens al minoxidil, al jaren. Toch bedankt voor de tip!

Groetjes,
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2009, 08:55   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ik weet er alles van; heb het ook al meer dan 10 jaar, maar heb me ook heilig voorgenomen er mijn leven niet meer door te laten bederven. Ik ben het zo zat om telkens weer overstuur te raken door mijn haar. Nu ben ik zwanger en valt het niet uit, maar straks natuurlijk wel weer en dan wil ik niet dat ik de lol van het kersverse moederschap laat bederven. Ooit moet het een keer genoeg zijn! (ik gebruik dus ook niks meer)
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
er weer bijna vanaf Nickytje TTM - Algemeen 13 2 februari 2009 16:32
Vrienden gezocht! Lies86 Van alles en nog wat... 3 15 juni 2006 13:08
wanneer krijgt mijn haar zijn natuurlijke kleur weer terug.. djillie AA - Algemeen 1 7 juni 2006 23:03
zoveel haaruitval kan toch niet normaal zijn?wanneer is het AGA? feb Haarproblemen bij vrouwen 1412 26 augustus 2005 17:29
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.