Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2013, 22:02   #1
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
AGA: dutasteride (Avodart), anyone?

Hoi,

Ik heb AGA door PCO, kamp hier al bijna 20 jaar mee, waarvan de laatste 10 jaar behandeld (ervoor telkens weggestuurd met 'stress'). Op dit moment slik ik Diane 35, finasteride en vitaminepillen, en gebruik ik de Lasercomb en Minoxidil 3%. Lange tijd is dit relatief goed gegaan. Maar de laatste 6 maanden is het weer helemaal mis: haaruitval, wijkende haarlijn, haren zijn geminiaturiseerd enz... Doffe ellende, letterlijk.

Binnenkort heb ik een afspraak met mijn endocrinoloog en wil gaan praten over eventueel dutasteride (merknaam Avodart).
Ik heb dit vroeger ook nog geslikt, met erg goede resultaten. Maar ben er dan mee gestopt omdat ik bang was van eventuele gevolgen op lange termijn. Het is toch allemaal redelijk experimenteel heb ik het idee...

Mijn vraag is: zijn hier nog dames die duta slikken of geslikt hebben?
Wat zijn jullie ervaringen? En wat denken jullie bij die lange termijn?

Alvast bedankt & groetjes!
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 22:53   #2
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Nou, ik weet niet waar je woont. Maar in Nederland mag duta niet meer worden voorgeschreven aan vrouwen.
Ik heb 1,5 jaar 0,15mg pd geslikt & ben het nu aan het afbouwen. Omdat het toch gewoon troep is en dat zit me niet lekker. Daarnaast had het wel wat effect (denk ik), maar niet het overtuigende effect dat ik er van had verwacht. Lange termijn effecten zijn nog niet onderzocht. Dus daar kan niemand iets zinnigs over zeggen lijkt me. Blijft een beetje een gevoels- en vertrouwen kwestie.
Wat is trouwens PCO?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 23:29   #3
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
PCO syndroom of PCOS: polycystic ovarium syndrome, AGA is daar symptoom van.

Ik ben destijds ook met Avodart gestopt, omdat ik bang was van de langetermijn gevolgen. Maar moet wel zeggen dat mijn haar er toen mooi en gezond uitzag... Dit door DHT te onderdrukken, waar je sowieso te veel van hebt in geval van PCO syndroom.

Ik ben trouwens ook een beetje bang van de gevolgen van Diane 35, vooral ivm borstkanker. Daarom tijdje niet genomen. Maar meteen supervette huid, vet haar, haaruitval, enorme vermoeidheid en zelfs depressieve gevoelens (door giga daling progesteron, zo blijkt). Dus toch maar weer aan de Diane gegaan. In afwachting van mijn afspraak met de endocrinoloog.

Ik woon in België.
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.