Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2023, 17:26   #91
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Tweede haartransplantatie Esteworld 2350 grafts

Eergisteren, 22 september heb ik mijn tweede haartransplantatie bij Esteworld ondergaan!
Er zijn bij de 3600 grafts van mijn eerste transplantatie, eergisteren 2350 grafts getransplanteerd. In totaal zijn er nu 5950 grafts getransplanteerd.

Korte beschrijving van mijn ervaring deze keer:

Woensdag 20 september.
Ik en mijn vriendin hadden besloten één dag eerder te vliegen en dus ook één extra nacht bij te boeken. Hierdoor konden wij donderdag de gehele dag Istanbul verkennen.
Woensdag avond werden wij opgehaald door een vaste chauffeur van Esteworld. Het busje waarmee wij werden opgehaald was erg luxe (zie bijgevoegde foto).
Na een half uurtje kwamen wij aan in het hotel, waar we door de staf geholpen werden met onze baggage tot in onze hotelkamer, waar wij nog een korte uitleg kregen over de services die zij verder bieden. Zoals een kussen menu (waar je dus zelfs je eigen kussen kunt kiezen) en de roomservice waar wij uiteindelijk driemaal gebruik van hebben gemaakt.

Donderdag 21 september.
Deze dag hebben wij Istanbul verkend. Zo hebben we een Istanbul pas gekocht bij het metrostation, en hebben wij voor omgerekend 10 euro de gehele dag gereisd naar en in het Europese deel, en terug naar het Aziatische deel van Istanbul (echt een aanrader).
Ik zal jullie met de verdere details van ons avontuur in Istanbul besparen

Vrijdag 22 september.
De grote dag was dan eindelijk daar. Transplantatie dag. Om 07:30 werden ik, mijn vriendin en twee andere jongens opgehaald door de chauffeur van Esteworld.
Eenmaal in de kliniek aangekomen werd er eerst het nodige met je besproken door middel van de Turks/ Nederlandse tolk.
Hierna volgde de betaling, het bloedprikken/infuus aanleggen en het tekenen van alle documentatie.
Na deze stappen ga je naar beneden om vervolgens de transplantatie te bespreken met je arts. In mijn geval was dit de vrouwelijke arts dr. Isilay.
Met haar heb ik mijn wensen besproken. Hiervoor werd uitgebreid de tijd genomen en geluisterd naar mijn wensen.
Toen gingen de haren eraf. Omdat ik heb gekozen voor een combinatie van een FUE en DHI, was het gewenst om toch alles eraf te scheren.
Eenmaal in de operatie kamer aangekomen kreeg ik een kalmeringstablet, en kwam de anesthesist binnen. Zij legde mij uit dat ik via het infuus een middel/sterke pijnstiller kreeg, voordat ik de “pijnlijke” verdovingsprikken zou krijgen.
Bij mijn eerste transplantatie waren deze verdovingsprikken zéér pijnlijk. Door deze pijnstiller echt niks gevoeld van de prikken. Ik was de eerste 15 minuten er echt helemaal van af.. maar echt een heerlijk relaxed en slaperig gevoel.
De gehele operatie heeft zo’n 5 uurtjes geduurd. Tussendoor nog een broodje met wat drinken en een kwarkje gekregen, en zelfs de laatste twee uur liggen slapen!

Uiteindelijk zijn er 2350 grafts verplaatst. 700 hiervan hebben zij gebruikt om het frontale gedeelte te verdichten en de overige 1650 voor het verdichten van de brug, en de kruin. Voor de kruin tel ik zo’n 320 grafts (zie foto).


Erg tevreden met de geoogste grafts en de operatie. Inmiddels ben ik al 2,5 maand bezig met dagelijks 1mg finasteride.
Ik hoop in combinatie met de haartransplantatie een mooi resultaat te bereiken.

Wie weet is er voor de toekomst nog een 500-1000 grafts beschikbaar voor het verdere verdichten van de brug en kruin. Maar voor nu hoop ik de haaruitval door de 1mg fina te beperken en het eigen haar te versterken en behouden. De 2350 grafts moeten een mooie verdichting en opvulling gaan geven aan mijn huidige bestaande coupe!
Voor nu zelf en de donor herstellen

De service was net als vorige keer perfect. Transfer was tot in de puntjes geregeld. Van vliegveld naar hotel. Van hotel naar de kliniek en terug, en weer terug naar het vliegveld (vandaag).
Ook in het hotel en de kliniek enorm fijn behandeld

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang

Groetjes!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 8D69D7D0-75C2-406A-97B4-B6C5687CEA3D.jpg‎ (159,3 KB, 171x gelezen)
Bestandstype: jpg 949EC5C5-93B9-4917-AC1A-9FCED1D4DC87.jpg‎ (141,2 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg B3919FC1-18E0-4D51-83B4-A8786302D962.jpg‎ (140,4 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg AD964A3B-37F0-498C-B6A3-ADCCEF14386C.jpg‎ (153,7 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg 9A0D5106-D2A9-447A-8176-6958F5CE837E.jpg‎ (145,2 KB, 136x gelezen)
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2023, 11:42   #92
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Update dag 4!

Hierbij enkele foto’s 4 dagen na mijn tweede haartransplantatie. Geen klachten, zwelling is al zo goed als weg en in mij ogen ziet het er allemaal rustig uit en geneest het snel.

Ik hoop dat de transplanteerde grafts op de kruin en brug in combinatie met mijn eigen haar een mooie dekking gaan geven. De dichtheid die hier gezet is is ca. 15-20 grafts per cm2
Ik hoop hier heel wat jaren mee vooruit te kunnen, ook in combinatie met de 1mg finasteride.
Verder hoop ik dat er over enkele jaren nog wat grafts beschikbaar zijn om dit eventueel nogmaals te verdichten. Maar voor nu eerst maar eens het resultaat afwachten 😄


*laatste foto was de haarsituatie de dag voor de tweede haartransplantatie!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1FAB54FB-6669-485E-99BF-93847C7FE1F0.jpg‎ (142,7 KB, 154x gelezen)
Bestandstype: jpg 7380BCDC-5DB6-410A-AA1F-FFFB0C8236B0.jpg‎ (144,8 KB, 113x gelezen)
Bestandstype: jpg 9B492A13-FAD4-4E42-BC75-928DF06CE9C5.jpg‎ (146,9 KB, 131x gelezen)
Bestandstype: jpg 944D5876-7A8C-4088-B9F2-6BB84EBE41E7.jpg‎ (143,0 KB, 152x gelezen)
Bestandstype: jpg D05E9980-F67B-481B-A86E-EDF9D0693AEC.jpg‎ (136,4 KB, 146x gelezen)
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2023, 13:42   #93
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Hierbij enkele foto’s 4 dagen na mijn tweede haartransplantatie. Geen klachten, zwelling is al zo goed als weg en in mij ogen ziet het er allemaal rustig uit en geneest het snel.

Ik hoop dat de transplanteerde grafts op de kruin en brug in combinatie met mijn eigen haar een mooie dekking gaan geven. De dichtheid die hier gezet is is ca. 15-20 grafts per cm2
Ik hoop hier heel wat jaren mee vooruit te kunnen, ook in combinatie met de 1mg finasteride.
Verder hoop ik dat er over enkele jaren nog wat grafts beschikbaar zijn om dit eventueel nogmaals te verdichten. Maar voor nu eerst maar eens het resultaat afwachten 😄


*laatste foto was de haarsituatie de dag voor de tweede haartransplantatie!
Beste,hoe oud bent U? Goede genezing!
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2023, 14:58   #94
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Beste,hoe oud bent U? Goede genezing!
Danku!

Ik ben bijna 27
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2023, 06:00   #95
Robbie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2023
Berichten: 39
Geslacht:
Ik ga deze even volgen! jouw foto voor de tweede HT lijkt op de situatie waar ik waarschijnlijk op uitkom na mijn 1e HT.

Geen enkele situatie is hetzelfde natuurlijk (ik ben 50+). Ik ben heel tevreden met het haar op mijn hoofd dat nu misschien niet zo vol is maar wel een veel fraaiere aanblik geeft. ik heb 3200 grafts verplaatst en heb volgens de chirurg in Istanbul nog 1500-2000 grafts over...

Even afwachten wanneer ik deze "reservetroepen" inzet of dat ik middels MHP de cosmetische verdichtings-tactiek opga.
Ik kan trouwens erg weinig vinden over MHP na een HT (behalve de MHP aanbieders) over ervaringen hiermee... dus als iemand tips/ervaringen heeft over verdichten met MHP: heel graag!
Robbie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2023, 08:44   #96
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbie100 Bekijk bericht
Ik ga deze even volgen! jouw foto voor de tweede HT lijkt op de situatie waar ik waarschijnlijk op uitkom na mijn 1e HT.

Geen enkele situatie is hetzelfde natuurlijk (ik ben 50+). Ik ben heel tevreden met het haar op mijn hoofd dat nu misschien niet zo vol is maar wel een veel fraaiere aanblik geeft. ik heb 3200 grafts verplaatst en heb volgens de chirurg in Istanbul nog 1500-2000 grafts over...

Even afwachten wanneer ik deze "reservetroepen" inzet of dat ik middels MHP de cosmetische verdichtings-tactiek opga.
Ik kan trouwens erg weinig vinden over MHP na een HT (behalve de MHP aanbieders) over ervaringen hiermee... dus als iemand tips/ervaringen heeft over verdichten met MHP: heel graag!
Ben ook benieuwd naar MHP,ik draag wel mijn haar iets langer,sta niet met kaal hoofd. Heb ook niet echt geslaagde h.t. achter de rug....
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2023, 11:33   #97
Robbie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2023
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ben ook benieuwd naar MHP,ik draag wel mijn haar iets langer,sta niet met kaal hoofd. Heb ook niet echt geslaagde h.t. achter de rug....
is jouw verhaal ergens te volgen? en waarom vind je het niet geslaagd?
Mijn verwachting is minimaal uitgekomen (ik heb zelf gekozen voor haarlijn en mindere dichtheid)...dan weet je natuurlijk nooit hoe het uitpakt.

Met Toppik zie je er echt niets van... helaas met zonlicht of een lamp wel.
Vandaar dat ik MHP serieus overweeg.... maar misschien gebeurd er nog wat, ik heb nog 5-6 maanden te gaan tot ik 14 maanden zit...
Robbie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2023, 13:25   #98
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbie100 Bekijk bericht
is jouw verhaal ergens te volgen? en waarom vind je het niet geslaagd?
Mijn verwachting is minimaal uitgekomen (ik heb zelf gekozen voor haarlijn en mindere dichtheid)...dan weet je natuurlijk nooit hoe het uitpakt.

Met Toppik zie je er echt niets van... helaas met zonlicht of een lamp wel.
Vandaar dat ik MHP serieus overweeg.... maar misschien gebeurd er nog wat, ik heb nog 5-6 maanden te gaan tot ik 14 maanden zit...

Geef het zeker nog even een aantal maanden de tijd! Als je mijn verhaal terugleest zie je dat op 7-8 maanden ik zeker nog niet tevreden was. Moet vast en zeker goedkomen. En anders een volgende HT om te verdichten en eventueel MHP om het zo vol mogelijk te laten ogen.
Zit je aan de medicatie?
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2023, 14:01   #99
Robbie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2023
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Geef het zeker nog even een aantal maanden de tijd! Als je mijn verhaal terugleest zie je dat op 7-8 maanden ik zeker nog niet tevreden was. Moet vast en zeker goedkomen. En anders een volgende HT om te verdichten en eventueel MHP om het zo vol mogelijk te laten ogen.
Zit je aan de medicatie?
nee niet ad medicatie.
Ik praat niet in termen van "goedkomen", mijn boodschap is niet dat ik. ontevreden ben. Er zijn x aantal grafts verplaatst en ik ben de vervolgstappen overwegen.
Dank voor je geruststelling, ik heb idd nog 5-6 maanden te gaan voor ik definitief een vervolgstap ga doen (ik leun nu op MHP, de shaven look die ik had de eerste 2 weken stond me ook niet verkeerd).
Robbie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2023, 15:02   #100
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Dag 11 na mijn 2e HT

Hoi allemaal,

Alweer 11 dagen geleden dat er bij mij tweede HT 2350 grafts zijn verplaatst en verdeeld over de voorkant, brug en de kruin. (Bij de eerste HT zijn er 3600 grafts getransplanteerd. In totaal zijn er nu dus 5950 grafts getransplanteerd).

Geneest erg goed. Ook het gevoel in het getransplanteerde gebied is in tegenstelling tot mijn eerste HT al weer gauw terug. Verder wordt de donor met de dag minder gevoelig.

In bijgevoegde (laatste) foto ook een afbeelding van ca. 12 dagen na mijn eerste HT. In mijn optiek ziet het er nu veel belovend uit.

Wat vinden jullie ervan?

Groet!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg EDC3834F-7368-49E5-BCA2-A21900B33195.jpg‎ (146,8 KB, 213x gelezen)
Bestandstype: jpg 1C297D97-3A25-44A6-8DC4-19E2352EEB85.jpg‎ (152,1 KB, 154x gelezen)
Bestandstype: jpg 1FBD2F0A-1230-46C5-95DC-F28D7603DEDC.jpg‎ (154,5 KB, 179x gelezen)
Bestandstype: jpg E7929887-5B7B-4C7E-B372-7AC79DF67DB6.jpg‎ (146,2 KB, 171x gelezen)
Bestandstype: jpg 8A3363C0-9698-48E7-8F6F-5E5919B1229B.jpg‎ (146,4 KB, 261x gelezen)
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2023, 09:11   #101
Robbie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2023
Berichten: 39
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Alweer 11 dagen geleden dat er bij mij tweede HT 2350 grafts zijn verplaatst en verdeeld over de voorkant, brug en de kruin. (Bij de eerste HT zijn er 3600 grafts getransplanteerd. In totaal zijn er nu dus 5950 grafts getransplanteerd).

Geneest erg goed. Ook het gevoel in het getransplanteerde gebied is in tegenstelling tot mijn eerste HT al weer gauw terug. Verder wordt de donor met de dag minder gevoelig.

In bijgevoegde (laatste) foto ook een afbeelding van ca. 12 dagen na mijn eerste HT. In mijn optiek ziet het er nu veel belovend uit.

Wat vinden jullie ervan?

Groet!

Ziet er zeker veelbelovend uit! maar nog erg weinig van te zeggen... kijk erg uit naar je verdere verloop, vooral na 3-4 maanden!
Robbie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2023, 13:20   #102
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Alweer 11 dagen geleden dat er bij mij tweede HT 2350 grafts zijn verplaatst en verdeeld over de voorkant, brug en de kruin. (Bij de eerste HT zijn er 3600 grafts getransplanteerd. In totaal zijn er nu dus 5950 grafts getransplanteerd).

Geneest erg goed. Ook het gevoel in het getransplanteerde gebied is in tegenstelling tot mijn eerste HT al weer gauw terug. Verder wordt de donor met de dag minder gevoelig.

In bijgevoegde (laatste) foto ook een afbeelding van ca. 12 dagen na mijn eerste HT. In mijn optiek ziet het er nu veel belovend uit.

Wat vinden jullie ervan?

Groet!
Wat tof dat jij ook weer geweest bent. Mijn tweede HT staat gepland op 4 januari 2024. Ik had bij mijn eerste behandeling 4.000 grafts en ga nu voor verdichting (met name de voorkant). Ik las dat je een combinatie van FUE en DHI hebt gehad. Zou dat een beter resultaat moeten geven? Ik heb met Esteworld eigenlijk alleen maar over FUE gesproken.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2024, 14:48   #103
UlpiaNovio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Berichten: 91
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Wat tof dat jij ook weer geweest bent. Mijn tweede HT staat gepland op 4 januari 2024. Ik had bij mijn eerste behandeling 4.000 grafts en ga nu voor verdichting (met name de voorkant). Ik las dat je een combinatie van FUE en DHI hebt gehad. Zou dat een beter resultaat moeten geven? Ik heb met Esteworld eigenlijk alleen maar over FUE gesproken.
Thanks man!

Dat licht een beetje aan de dichtheid volgends mij. In mijn al getransplanteerde gebied hebben ze gewerkt met de FUE methode, maar tussen de bestaande niet getransplanteerde haren hebben ze gewerkt met de DHI methode.
Dit komt met name omdat er tussen het getransplanteerde gebied nog zodoende veel ruimte was om de FUE methode te kunnen toepassen.
In het onbehandelde gebied was de DHI methode meer geschikt.
Ik denk dat ze bij Esteworld wel goed kunnen inschatten of ze beter voor een FUE of DHI methode moeten gaan.

Super spannend joh! Alvast heel veel succes
Ik weet niet of je het roesje al meegemaakt hebt, maar dat is echt enorm chill !!

Hoeveel grafts verwachten ze te gaan verzetten?

Keep me updated
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2024, 17:34   #104
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UlpiaNovio Bekijk bericht
Thanks man!

Dat licht een beetje aan de dichtheid volgends mij. In mijn al getransplanteerde gebied hebben ze gewerkt met de FUE methode, maar tussen de bestaande niet getransplanteerde haren hebben ze gewerkt met de DHI methode.
Dit komt met name omdat er tussen het getransplanteerde gebied nog zodoende veel ruimte was om de FUE methode te kunnen toepassen.
In het onbehandelde gebied was de DHI methode meer geschikt.
Ik denk dat ze bij Esteworld wel goed kunnen inschatten of ze beter voor een FUE of DHI methode moeten gaan.

Super spannend joh! Alvast heel veel succes
Ik weet niet of je het roesje al meegemaakt hebt, maar dat is echt enorm chill !!

Hoeveel grafts verwachten ze te gaan verzetten?

Keep me updated
Thanks! Allemaal goed (en snel) gegaan dit keer. Bij mijn tweede HT werden er 'maar' 2.500 grafts verplaatst. Dat is alsnog veel uiteraard, maar ik was daardoor wel een stuk sneller klaar dan na mijn eerste HT. Het herstel verloopt gevoelsmatig ook een stuk sneller. Ik moet wel weer erg wennen aan mijn korte kop en de rode huid... Hopelijk groeien de eerder getransplanteerde haren snel bij, zodat ik wat toppik kan gebruiken de eerste maanden tot de nieuwe haren doorkomen.

Noemenswaardig vond ik wel dat, in tegenstelling tot mijn eerste HT, de service omhoog is gegaan bij Esteworld in Turkije. Mijn vorige ervaring was dat het vrij vluchtig was, druk in de kliniek, ietwat chaotisch zelfs. Dit keer was mijn ervaring veel beter. Ik was samen met één ander lotgenoot. De hostess had veel meer tijd en aandacht voor mij en de begeleiding en instructies waren daardoor ook een stuk beter vergeleken met de vorige keer.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2024, 21:38   #105
Huybson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2023
Berichten: 23
Geslacht:
Wat is het roesje precies? Weet iemand dat... en waarom mag je 4 uur van te voren niks eten. Ik word over een paar uur opgehaald en dan gaat het voor mij beginnen.
Huybson is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acell esteworld, acellbehandeling, esteworld


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.