Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
3 mei 2024, 14:14 | #31 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Maand 7
Gaat zeker de goede kant op! Meer haren komen uit. Ik denk dat het uiteindelijke resultaat zeker naar tevredenheid zal zijn wat je met 3150 grafts kan bereiken met mijn eerdere haarsituatie.
Huidige regime (sinds augustus 2023): - 1mg Finasteride (1x p/d) - Kirkland minoxidil 5% (2x p/d) - Dermaroller 1mm (2x p/w) - Saw Palmetto (1x p/d 540mg) - Biotine (1x p/d) - Multivitaminen (1x p/d) |
4 juni 2024, 00:37 | #32 |
HaarWeb lid
Een hele verbetering!
|
9 juli 2024, 02:02 | #33 |
HaarWeb lid
Maand 9
Huidige regime (sinds augustus 2023): - 1mg Finasteride (1x p/d) - Kirkland minoxidil 5% (2x p/d) - Dermaroller 1mm (2x p/w) - Saw Palmetto (1x p/d 540mg) - Biotine (1x p/d) - Multivitaminen (1x p/d) |
14 juli 2024, 00:06 | #34 |
HaarWeb lid
Voor een HT met grote focus op de voorkant, is de dichtheid voor maand 9 nog niet hoog. De dichtheid na de ingreep zag er vooraan erg goed uit.
|
14 juli 2024, 15:52 | #35 |
HaarWeb lid
Gezien de voorsituatie en het dat er ruim 2000 grafts aan de voorkant zijn gezet, vind ik het resultaat heel niet gek. Lijkt er wel op dat er wat double grafts in de haarlijn zijn gezet. De kruin ziet er goed uit, netjes het waaierpatroon gevolgd.
|
17 juli 2024, 02:53 | #36 |
HaarWeb lid
Ik zie het tot nu toe als een zeer geslaagde HT. 3150 grafts met 0,7mm boortjes is niet zoveel als je mijn vooraf situatie zag. Denk dat ik er achteraf gezien er ook niet meer van kon verwachten. Ze zeiden ook eerlijk vorige week in de kliniek dat je meer grafts nodig hebt met 0,7mm boortjes in vergelijking met 0,8. Dit zou als dat waar is zeker betekenen dat het aantal haren per graft beperkt is tot max 3 voordat ze het splitten. Ze zeiden zelfs dat ik desnoods nog 3k grafts eruit kan halen zonder enig probleem.
De vraag is nu of ik voor de 2de ht ook het bij die kliniek laat doen of een kliniek met 0,8. Het herstel was in die kliniek wel verbluffend snel. geen pijnstilling nodig gehad en donorgebied gaatjes waren in enkele dagen niet meer zichtbaar. Denk dat dit ook te wijten valt aan die dunnere boortjes. Vind het ook erg natuurlijk ogen. Wellicht kan ik met 0,8 een kleinere HT doen voor het uiteindelijke resultaat ik graag wil. Ik weet niet zo goed wat wijsheid is nu. Hoe zien jullie dit? Zijn die conclusies correct? Bij de laatste foto`s zat er ook wat wax in m`n haren, was vergeten die eruit te wassen.
Huidige regime (sinds augustus 2023): - 1mg Finasteride (1x p/d) - Kirkland minoxidil 5% (2x p/d) - Dermaroller 1mm (2x p/w) - Saw Palmetto (1x p/d 540mg) - Biotine (1x p/d) - Multivitaminen (1x p/d) Laatst gewijzigd door Flint Follicle; 17 juli 2024 om 03:33 |
17 juli 2024, 10:51 | #37 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
“Een goede haarkliniek kiest het juiste maat boortje op basis van de haargroeirichting en de haardikte. Iedere haarsituatie verschilt van persoon tot persoon. Een hairtechnician kan een dunne haar gemakkelijk met een boordiameter van 0.6mm uit het donorgebied nemen, maar betreft het drie dikke haren dan is er minimaal een 0.8mm boortje nodig om de graft niet te beschadigen. Sommige klinieken werken uitsluitend met een 0.6mm boortje, waardoor de grafts beschadigen en er enkel 1 haar zal groeien. Ook groeien de haren soms in de vorm van een ‘banaan’. De kromme graft kan niet met een 0.6mm boortje worden uitgenomen omdat de haar wordt doorgesneden en de haarwortel achterblijft. De voorkeur gaat dan uit naar een grotere boordiameter. Het is van belang dat de juiste diameter wordt gebruikt om een slechte haartransplantatie met veel enkele haren (single grafts) en een ondermaats eindresultaat te voorkomen.”” Mijn visie: Omorfy zegt altijd 0.7mm te gebruiken. Als je een patiënt met veel triplegrafts/quadruple grafts met een 0.7mm boortje uitneemt ga je onnodig veel splitten en daarmee transected (beschadigde) grafts veroorzaken. Ik begrijp persoonlijk dus niet dat een kliniek meent altijd één maat boortje te gebruiken. Maar wellicht kan Omorfy daar meer uitleg over geven. Laatst gewijzigd door Klapz; 17 juli 2024 om 10:54 |
|
17 juli 2024, 15:46 | #38 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
18 juli 2024, 21:19 | #39 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Zelf heb ik maar 1250 grafts gehad (andere klinieken waar ik geweest ben wouden er meer doen) en ik ben qua dichtheid ook niet helemaal tevreden. M'n donor was iig ook na enkele dagen volledig hersteld en ben met 0 pijnstilling de herstelperiode doorgekomen. Ook geen enkele last gehad van roodheid etc. dus ze gaan wel met zorg tewerk. Ik ben ook van plan om een 2e HT te doen op de termijn van 1 a 2 jaar maar zal niet weer voor Omorfy kiezen. Omorfy is qua prijs zeer mooi en als je dat in vergelijking zet tot het resultaat is er niks mis met de kliniek. Echter ben ik nog maar 25 en zal ik dus nog een lange weg te gaan hebben. Ik zal zorgvuldig moeten zijn met mijn grafts. Het lijkt onwaarschijnlijk dat ik in de loop der jaren geen touch up's zal nodig hebben. Daarom wil ik nu kiezen voor een kliniek met echt kennis van zaken (waar je jammer genoeg wel dik voor zal betalen). Ik denk dat het vooral afhangt van hoe pietje precies je bent en wat het budget is dat je er voor over hebt. Hoe je het draait of keert, Omorfy is helaas geen top kliniek. Ik denk dat het grootste issue is dat ze met te weinig grafts te werk gaan. Bij mij hadden ze ook de haarlijn beter kunnen vormen. Ik kan niet zeggen dat ik echt tevreden ben met het resultaat maar ik ben dan ook erg precies. Om het in perspectief te zetten, mijn dermatoloog die zelf ook HT's uitvoert vond het dan wel weer een mooi resultaat. Tot slot, Omorfy geeft wel degelijk gehoor bij ontevredenheid. Ik zou zeker nog eens contact opnemen om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen mocht je terug voor hun willen kiezen. We zitten natuurlijk in een andere situatie gezien het leeftijdsverschil. Kan dus best dat jij er anders tegen aankijkt dan ik.
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021) - 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023) - 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts - 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil |
|
19 juli 2024, 10:45 | #40 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xdawning; 19 juli 2024 om 10:47 |
|
23 juli 2024, 20:54 | #41 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Ik had/heb een goed donorgebied. Had ik dat niet, zou ik waarschijnlijk niet voor Omorfy hebben gekozen voor mijn eerste HT. Ik zou ook absoluut zo weer terug naar hun gaan al KAN ik misschien beter af zijn met een (kleinere) 0,8mm behandeling. Daar zal ik me de komende tijd over gaan buigen. Ik denk ook dat hun de snelste en minst vervelende herstelperiode hebben. Dat was echt peanuts.
Huidige regime (sinds augustus 2023): - 1mg Finasteride (1x p/d) - Kirkland minoxidil 5% (2x p/d) - Dermaroller 1mm (2x p/w) - Saw Palmetto (1x p/d 540mg) - Biotine (1x p/d) - Multivitaminen (1x p/d) Laatst gewijzigd door Flint Follicle; 23 juli 2024 om 21:05 |
|
8 oktober 2024, 02:35 | #42 |
HaarWeb lid
Update na 1 jaar. Dit zal waarschijnlijk de laatste post zijn. Haren zat wel wat wax in. Hopelijk heeft iemand hier wat aan gehad. Ik ben erg tevreden, zeker als ik zie van hoever ik moest komen. Het verschil met een jaar geleden is erg groot. Waarschijnlijk plan ik in 2025 nog een HT in. Dat zou zomaar wederom bij Omorfy kunnen zijn.
Bedankt voor het volgen!
8 oktober 2024, 10:25 | #43 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
8 oktober 2024, 14:05 | #44 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Huidige regime (sinds augustus 2023): - 1mg Finasteride (1x p/d) - Kirkland minoxidil 5% (2x p/d) - Dermaroller 1mm (2x p/w) - Saw Palmetto (1x p/d 540mg) - Biotine (1x p/d) - Multivitaminen (1x p/d) Laatst gewijzigd door Flint Follicle; 8 oktober 2024 om 14:09 |
|
Labels |
bunnik, haartransplantatie, omorfy |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|