Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 april 2024, 16:44   #1
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Haartransplantatie 4070 Grafts DHI bij Hairtec in Delft.

Hoi

Afgelopen vrijdag was het na maanden wachten mijn beurt om bij Hairtec in Delft mijn 1e haartransplantatie te krijgen. Klein stukje voorgeschiedenis ik ben 48 jaar en ben al behoorlijk kalend. Ook best wel het idee gehad dat er ook niets mee zou kunnen worden gedaan maar me er nooit bij neer kunnen leggen.
Eind vorig jaar dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken om te kijken of ze er toch ergens iets mee zouden kunnen. Op dit forum ben ik in de ervaringen gaan kijken en stuitte ik op een aantal positieve post over Hairtec in Delft wat voor mij vanwege afstand ook ideaal is dus ik heb besloten om daar eens te gaan praten.
Het gesprek was zeer positief ze gaven aan dat er zeker nog iets van te maken is alleen niet in 1 behandeling want daarvoor is het een te groot gebied. De eerste sessie zou dan ook alleen voor en midden en zou tussen de 3500 en 4000 grafts zijn. Over een jaar als alles goed hersteld is zouden ze dan de achtezijder kunnen gaan doen.
De knoop had ik hierna na een paar nachten slapen doorgehakt en zo zijn we dan bij afgelopen vrijdag aanbeland.

Bij aankomst werd ik, na wat vragen te hebben beantwoord meteen het proces in genomen. Eerst moest ik mijn antibiotica slikken en werd er bloed afgenomen voor de tests en de PRP behandeling die ze standaard doen bij een HT.
Hierna de foto’s van hoe mijn haar er voor alles uit zag.
Daarna overleggen en aftekenen van de haarlijn en vervolgens scheren. Hierna de 2e fotosessie van mijn afgetekende geschoren hoofd en vervolgens kon het echte werk gaan beginnen.

De verdoving, noem me maar een watje, viel me echt vies tegen dat is wel even flink op de tanden bijten. Ze beginnen met een voor verdoving die ik al best als naar ervaarde gevolgd door het eerste stuk waar ze rondom verdoven en dat vond ik nog net iets naarder. Gelukkig was er een arts bij die me daar doorheen praatte wat ik bijzonder fijn vond.
Toen dat achter de rug was, was het tijd voor het oogsten. Dit is gewoon heel relaxed verder alleen moet je soms even aangeven als je het begint te voelen want de verdoving houdt het blijkbaar niet overal even lang vol.

Na het oogsten was het tijd voor de lunch die was prima verder en hierna kwam dus de belangrijkste stap in het proces het plaatsen.

Allereerst lieten ze me even de opbrengst zien ze hebben uiteindelijk 4070 grafts waarin zich totaal 8511 haren bevinden voor wat ik begreep een mooie opbrengst.

Het verdoven van het ontvangst gebied is ook niet heel fijn maar in mijn beleving wel een stuk minder pijnlijk.

Ik heb voor de DHI plaatsing gekozen dus er was 1 iemand die de grafts plaatste en 2 andere die de pennen aan het vullen waren. Dit proces duurde echt heel lang omdat naast dat ze dus 4070 keer een graft moeten prikken ik blijkbaar een vrij dikke huid heb. Dit maakte het een stevig klusje om de haren erin te krijgen.

Ook hier moest er met enige regelmaat ook worden bij verdoofd als op sommige plekken het te pijnlijk werd.
Ik merkte wel dat ik op een gegeven moment mijn pijngrens ging verleggen om de vaart er ook in te houden want er leek geen einde aan te komen.

Na ik gok 5 ½ uur was het dan toch een feit en zat alles er netjes in. Hierna heb ik de instructies voor de komende dagen gekregen en kon ik naar huis toe.

Al met al een lange dag zowel voor mij als voor de mensen die mijn HT moesten doen. Tot nog toe is de ervaring top de communicatie is snel en duidelijk dus daar ben ik blij mee.

Gisteren ook de eerste wasbeurt gehad en het zag er goed uit er waren 2 kleine plekjes die wat ontstoken waren daar hebben ze gelijk ook iets aan gedaan en nu wachten tot volgende week voor de 2e wasbeurt.

Heb er even de voor en na foto bijgedaan helaas kan ik maar 5 foto's toevoegen maar ik heb er zeker meer. Zal volgende week na de 2e wasbeurt het resultaat ook posten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor 1.jpg‎ (99,9 KB, 744x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor 2.jpg‎ (99,8 KB, 754x gelezen)
Bestandstype: jpg Haartjes.jpg‎ (96,2 KB, 427x gelezen)
Bestandstype: jpg Na 1.jpg‎ (97,8 KB, 539x gelezen)
Bestandstype: jpg Na 2.jpg‎ (98,2 KB, 756x gelezen)
sergio1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2024, 18:17   #2
snikone
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sergio1975 Bekijk bericht
Hoi

Afgelopen vrijdag was het na maanden wachten mijn beurt om bij Hairtec in Delft mijn 1e haartransplantatie te krijgen. Klein stukje voorgeschiedenis ik ben 48 jaar en ben al behoorlijk kalend. Ook best wel het idee gehad dat er ook niets mee zou kunnen worden gedaan maar me er nooit bij neer kunnen leggen.
Eind vorig jaar dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken om te kijken of ze er toch ergens iets mee zouden kunnen. Op dit forum ben ik in de ervaringen gaan kijken en stuitte ik op een aantal positieve post over Hairtec in Delft wat voor mij vanwege afstand ook ideaal is dus ik heb besloten om daar eens te gaan praten.
Het gesprek was zeer positief ze gaven aan dat er zeker nog iets van te maken is alleen niet in 1 behandeling want daarvoor is het een te groot gebied. De eerste sessie zou dan ook alleen voor en midden en zou tussen de 3500 en 4000 grafts zijn. Over een jaar als alles goed hersteld is zouden ze dan de achtezijder kunnen gaan doen.
De knoop had ik hierna na een paar nachten slapen doorgehakt en zo zijn we dan bij afgelopen vrijdag aanbeland.

Bij aankomst werd ik, na wat vragen te hebben beantwoord meteen het proces in genomen. Eerst moest ik mijn antibiotica slikken en werd er bloed afgenomen voor de tests en de PRP behandeling die ze standaard doen bij een HT.
Hierna de foto’s van hoe mijn haar er voor alles uit zag.
Daarna overleggen en aftekenen van de haarlijn en vervolgens scheren. Hierna de 2e fotosessie van mijn afgetekende geschoren hoofd en vervolgens kon het echte werk gaan beginnen.

De verdoving, noem me maar een watje, viel me echt vies tegen dat is wel even flink op de tanden bijten. Ze beginnen met een voor verdoving die ik al best als naar ervaarde gevolgd door het eerste stuk waar ze rondom verdoven en dat vond ik nog net iets naarder. Gelukkig was er een arts bij die me daar doorheen praatte wat ik bijzonder fijn vond.
Toen dat achter de rug was, was het tijd voor het oogsten. Dit is gewoon heel relaxed verder alleen moet je soms even aangeven als je het begint te voelen want de verdoving houdt het blijkbaar niet overal even lang vol.

Na het oogsten was het tijd voor de lunch die was prima verder en hierna kwam dus de belangrijkste stap in het proces het plaatsen.

Allereerst lieten ze me even de opbrengst zien ze hebben uiteindelijk 4070 grafts waarin zich totaal 8511 haren bevinden voor wat ik begreep een mooie opbrengst.

Het verdoven van het ontvangst gebied is ook niet heel fijn maar in mijn beleving wel een stuk minder pijnlijk.

Ik heb voor de DHI plaatsing gekozen dus er was 1 iemand die de grafts plaatste en 2 andere die de pennen aan het vullen waren. Dit proces duurde echt heel lang omdat naast dat ze dus 4070 keer een graft moeten prikken ik blijkbaar een vrij dikke huid heb. Dit maakte het een stevig klusje om de haren erin te krijgen.

Ook hier moest er met enige regelmaat ook worden bij verdoofd als op sommige plekken het te pijnlijk werd.
Ik merkte wel dat ik op een gegeven moment mijn pijngrens ging verleggen om de vaart er ook in te houden want er leek geen einde aan te komen.

Na ik gok 5 ½ uur was het dan toch een feit en zat alles er netjes in. Hierna heb ik de instructies voor de komende dagen gekregen en kon ik naar huis toe.

Al met al een lange dag zowel voor mij als voor de mensen die mijn HT moesten doen. Tot nog toe is de ervaring top de communicatie is snel en duidelijk dus daar ben ik blij mee.

Gisteren ook de eerste wasbeurt gehad en het zag er goed uit er waren 2 kleine plekjes die wat ontstoken waren daar hebben ze gelijk ook iets aan gedaan en nu wachten tot volgende week voor de 2e wasbeurt.

Heb er even de voor en na foto bijgedaan helaas kan ik maar 5 foto's toevoegen maar ik heb er zeker meer. Zal volgende week na de 2e wasbeurt het resultaat ook posten.
Deze ga ik volgen!
Doet Hairtec iets anders dan andere qua verdoving? Lees er vaker over dat deze flink pijn doet?
snikone is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2024, 19:24   #3
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Durf ik niet te zeggen ik moet ook zeggen dat ik het ook minder pijnlijk had verwacht. Van de andere posts kreeg ik die indruk niet echt eigenlijk. Wat ik ook begreep is dat de meeste mensen juist de verdoving op het ontvangstgebied als het pijnlijkst ervaarden en die viel mij relatief dan wel weer mee. Maar het was uiteindelijk sowieso de pijn wel waard als het resultaat er straks ook naar is.
Oud 17 april 2024, 19:22   #4
jelllllmer
HaarWeb lid

Geslacht:
Ik heb op 2 april ook mijn HT bij Hairtec gehad (DHI, 4675 grafts). Ik vond de verdovingen in het donorgebied meevallen, maar de verdovingen voor het ontvangstgebied (vooral bij de haarlijn) het meest vervelende. Misschien een 4 op een schaal van 10 qua pijn, maar gelukkig beginnen ze snel te werken (naar mijn idee duurde dit minder dan 2 minuten).
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2024, 20:14   #5
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Ik heb ook begrepen van de dokter dat dat gebruikelijker is in beide gevallen was het ook bij mij wel vrij snel voorbij dat wel. Wel fijn dat de verdovingen voor jou een stuk aangenamer waren en sowieso lekker dat het nu wel door heeft kunnen gaan. Nu afwachten wat het resultaat gaat worden.
Oud 2 mei 2024, 20:47   #6
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Bij deze de foto's van na het wassen is alweer ruim een week geleden maar beter laat dan nooit. Op dit moment is er nog weinig uitgevallen maar dat gaat zeker komen ben benieuwd hoe ik er bij de maandcontrole bij zit. Vind het sowieso wel echt super dat je van alle stappen van Hairtec ook de foto's krijgt dan kan je het hele proces mooi volgen ook.
Bestandstype: jpg Controle.jpg‎ (139,3 KB, 322x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (7).jpg‎ (142,0 KB, 288x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (6).jpg‎ (147,0 KB, 386x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (5).jpg‎ (147,2 KB, 253x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (4).jpg‎ (148,5 KB, 300x gelezen)
Oud 3 mei 2024, 08:51   #7
robbert166
HaarWeb lid

Ziet er netjes uit.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2024, 14:53   #8
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Vorige week mijn eerste controle gehad en alles zag er goed uit er is al een hoop uitgevallen maar dat is te verwachten. Op naar de volgende controle in oktober met dan hopelijk al wel een stuk meer haren weer. Wellicht dat ik tussentijds zelf nog wel foto's maak ook om de progressie te kunnen zien.
Helaas zullen mijn faciliteiten hiervoor wel wat minder zijn qua belichting e.d. maar dat is niet anders.Vooralsnog gaat het allemaal in ieder geval prima.
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (145,4 KB, 265x gelezen)
Bestandstype: jpg R-zij.jpg‎ (145,3 KB, 292x gelezen)
Bestandstype: jpg boven.jpg‎ (141,1 KB, 252x gelezen)
Bestandstype: jpg Achter.jpg‎ (140,0 KB, 229x gelezen)
Bestandstype: jpg l-zij.jpg‎ (145,8 KB, 377x gelezen)
Oud 21 mei 2024, 23:51   #9
a9045u8bv
Superexpert ;-)

Geslacht:
Die greep uit de donor aan de zijkant is wel even slikken. Maar je moet wel iets weg geven om 4000 grafts te vinden...
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2024, 00:27   #10
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Het ziet er erger uit op de foto dan het is hoor ik heb de kwaliteit van de foto flink omlaag moeten halen. Er zit meer haar dan het lijkt alleen er zitten helaas veel grijze haren tussen. Dit verschijnsel had ik aan de zijkanten voor de ingreep ook al als ik het heel kort had. Ben wel heel benieuwd hoe het er over een paar maanden uit gaat zien.
Oud 7 juni 2024, 18:49   #11
jelllllmer
HaarWeb lid

Geslacht:
Hoe gaat het herstel op dit moment?
jelllllmer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2024, 09:08   #12
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Het herstel gaat naar mijn idee wel goed. Ziet er voor 2 maanden eigenlijk helemaal niet zo verkeerd uit waarbij ik natuurlijk ook niet veel had voorheen dat scheelt wel. Wil binnenkort even kijken of ik iets van foto's zelf kan maken aangezien de volgende controle pas in oktober is.Vind het wel leuk om de voortgang bij te houden iedere maand moet alleen even de tijd vinden om dat even te doen.
Oud 16 juni 2024, 09:24   #13
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Zo heb even de tijd gehad om wat foto's te schieten ze zijn qua belichting volgens mij best wel vergelijkbaar met die van Hairtec zelf. Heb zelf ook echt wel het idee dat er ook nu iets aan het ontwaken is dus ben echt nieuwsgierig hoe het de komende maanden gaat worden. Om even een vergelijk te hebben aan de zijkant want die lijkt dun heb ik een foto van mijn intake begin dit jaar er bij gedaan. Daar was het ook 2 maanden aan het groeien nadat ik het voor de feestdagen lekker kort had gemaakt (6mm). Op naar de komende maanden.
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (144,1 KB, 201x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts.jpg‎ (148,4 KB, 156x gelezen)
Bestandstype: jpg Achter-boven.jpg‎ (148,7 KB, 203x gelezen)
Bestandstype: jpg l-zij.jpg‎ (147,9 KB, 147x gelezen)
Bestandstype: jpg Anamnese (4).jpg‎ (74,7 KB, 176x gelezen)
Oud 14 juli 2024, 21:33   #14
sergio1975
HaarWeb lid

Geslacht:
Er beginnen nu wel echt dingen te veranderen de foto's doen het niet echt recht omdat ik die zo goed als mogelijk belicht maar de groei is nu al goed ingezet. Mijn voorhoofd begint zijn glans te verruilen voor haar en voor mijn gevoel begint er ook al behoorlijk wat naar boven te komen. De zijkanten zijn ook al best wel dik weer aan het worden alleen de achterkant moet zich nog echt wel herstellen maar ook daar denk ik dat het ook echt nog wel weer goed gaat komen. Ben vooralsnog in ieder geval zeker niet ontevreden het gaat nu echt ergens op lijken heel erg gaaf om te zien.
Bestandstype: jpg Voor.jpg‎ (148,9 KB, 226x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechts.jpg‎ (148,6 KB, 194x gelezen)
Bestandstype: jpg Boven.jpg‎ (146,9 KB, 177x gelezen)
Bestandstype: jpg Achter.jpg‎ (147,3 KB, 272x gelezen)
Bestandstype: jpg Links.jpg‎ (149,9 KB, 206x gelezen)
Oud 16 juli 2024, 13:37   #15
Ketsie
HaarWeb lid

Geslacht:
Wowie! Dat is een flinke hap uit je donorgebied, vooral centraal dan
Dit zal nog wel iets dichttrekken de komende maanden maar verwacht niet te veel
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie: