![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
![]() |
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
![]() |
#31 | ||
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
HaarWeb lid
Dank, Themen!
En Huybson, nee, de naam van de kliniek volgt na het eindresultaat. Dus ongeveer na 12 maanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
HaarWeb lid
Het is een klein gebied dat behandeld is, maar het komt wel goed zoals ik op basis van de huidige status kan beoordelen. Ik hoop dat er weer een goede kliniek bijkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
HaarWeb lid
Ik snap het ook niet zo heel goed
![]() |
#36 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
HaarWeb lid
Update 9 maanden
Inmiddels zijn we alweer 9 maanden verder en ik moet zeggen dat er nog steeds positieve ontwikkeling in zit. Het wendt best snel en je denkt ook snel dat resultaat wat tegenvalt, maar als je dan de foto's van drie maanden en 6 maanden terug bekijkt dan zie je toch een enorm verbeterd resultaat. Ik hoop dat het over 3 maanden nog weer wat beter (als in dichter) is. Het belangrijkste vind ik dat niemand aan mij vraagt of ik een haartransplantatie heb ondergaan. Het ziet er natuurlijk uit, dus dat is heel goed gedaan. Wat daarbij ook meespeelt is de beginsituatie. Het ging bij mij om een relatief klein gebied en dan is de overgang naar wat meer haar niet zo groot dat mensen dit direct opvalt. Verder is het resultaat van zoveel zaken afhankelijk, zie ook mijn eerdere berichten. En datzelfde geldt ook voor de foto's van het resultaat. Het licht, de afstand, wel of geen flits, wel of geen wax, etc. Voor het eerlijke verhaal ben je dan ook echt afhankelijk van de persoon die het verhaal vertelt. In mijn geval ben ik vooralsnog best tevreden, maar is het wel gewoon zo dat de inhammen (nog) dun zijn, met de zon erop kijk je er doorheen. Voor mij is dat mooier dan kale plekken en ben ik blij het gedaan te hebben, maar ik wil iedereen wel op het hart drukken realistische verwachtingen te hebben; zo mooi als het ooit was toen je nog geen last had van haaruitval wordt het echt niet. Maar je kunt wel een resultaat krijgen waar je tevreden mee bent. Belangrijk om goed onderzoek te doen, niet te weinig willen betalen en vooral niet blind te staren op de geweldige resultaten die je op social media ziet langskomen (er zitten echt enorme marketingstrategieen achter). Een kliniek die je daar zelf op wijst, je donorgebied eerst goed onderzoekt en een realistisch beeld vooraf schetst zou wat mij betreft dan minimale vereiste zijn bij de selectie van de juiste kliniek.
Het valt mij op dat mensen erg benieuwd zijn naar de naam van de kliniek, begrijpelijk. Ik heb deze bewust achterwege gelaten omdat het mij opviel dat het steeds erg veel over de klinieken gaat en dat resultaten ook best snel beoordeeld worden op basis van de kliniek. Dat wil ik voorkomen, ik wil juist een eerlijk en realistisch verhaal vertellen zonder het in eerste instantie over de kliniek te hebben of een beeld te schetsen waarbij ik door de kliniek gevraagd zou zijn een positief verhaal oid te schrijven. Maar uiteraard zal ik bij de 12 maanden update precies aangeven waar ik ben geweest. Laatst gewijzigd door Johannes1983; 29 april 2024 om 15:22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Sorry, maar door deze actie geloof ik juist veel eerder dat je gevraagd bent om voor deze kliniek reclame te maken en een positief verhaal te maken hahaha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
HaarWeb lid
Update 12 maanden + naam kliniek
Het is zover, ruim 12 maanden geleden onderging ik een haartransplantatie. In die 12 maanden heb ik iedereen hier meegenomen in het proces zonder de naam van de kliniek en het aantal grafts te noemen.
Het doel was om een informatieve post over dit proces te schrijven zonder daarbij direct de kliniek te benoemen. Er werd van alles gesuggereerd, zelfs dat ik door de kliniek gevraagd zou zijn om het op deze wijze te doen. Dat is zeker niet het geval. Wel is mij door zowel de kliniek als het kantoor in IJsselstein gevraagd een review te schrijven, op zich is dat niet verkeerd denk ik, ik vermoed dat dit bij veel klinieken gebeurt aangezien het ook een belangrijk onderdeel zal zijn van de marketing. Maar óf ik uiteindelijk een review schrijf is echt aan mijzelf, laat staan de wijze waarop. Ik ben uiteindelijk bij Esteworld in Istanbul geweest en daarbij zijn 2500 grafts geplaatst. 500 op de kruin en 2000 aan de voorkant. Zie de foto's voor het resultaat na 12 maanden. Ben ik tevreden? Best wel, zeker nu ik zelf de voor en na foto’s nog eens bekijk. Verder is er wat dat betreft niks veranderd aan hetgeen ik in eerdere posts schreef. Maar ook ik heb me vooraf teveel laten leiden door de prachtige resultaten die overal online te vinden zijn. Ook een belangrijk onderdeel van de marketing. Natuurlijk is een goede en betrouwbare kliniek en een ervaren arts + team van zeer groot belang. Toch is het mogelijke resultaat voor minstens zo'n groot deel afhankelijk van jouw beginsituatie. Het te behandelen gebied versus de kwaliteit van het donorgebied. Kwaliteit als in hoeveelheid, dichtheid, dikte, aantal haren per grafts, et cetera. Mijn belangrijkste advies is dat je bij een kliniek terecht komt die je daar heel goed over kan voorlichten. Ook al kan dat nieuws zijn wat je minder graag hoort. Eerlijkheid duurt het langst. Oh ja, en mijn andere advies is dat geld zeker niet de belangrijkste overweging moet zijn. Hieronder omschrijf ik mijn ervaring met Esteworld: Na lang overwegen koos ik uiteindelijk voor een haartransplantatie bij Esteworld in Istanbul. Die overweging maakte ik op basis van goede reviews (op sites als bijvoorbeeld haarweb.nl) en persoonlijke ervaringen van mensen om mij heen die ook bij Esteworld zijn geweest. In alle eerlijkheid twijfelde ik tot het laatste moment. Het consult in IJsselstein was fijn; vrijblijvend en geruststellend, en vanaf het vliegveld werd ik keurig naar een prachtig 5-sterrenhotel gebracht dat van alle gemakken was voorzien. Ik twijfelde vooral aan de vraag: “Geef ik iemand anders het vertrouwen om mijn aangezicht en uitstraling permanent te veranderen”? Vanaf het moment in de kliniek voelde het echter goed. De ontvangst door de Nederlands sprekende host was hartelijk en geruststellend. Ik moest wel even wennen aan het feit dat ik zeker niet de enige was die die dag behandeld zou worden. Ik ging samen met een Nederlandse jongen vanuit het hotel naar de kliniek voor dezelfde behandeling, maar zag daarnaast ook nog wel een stuk of drie mannen die voor dezelfde behandeling kwamen. Goed, er werken daar meer artsen en in Nederland worden er ook meer mensen op een dag geopereerd, maar omdat je toch vooral met jezelf bezig bent moest ik daar even aan wennen. Ik heb gedurende de behandeling verder geen moment ervaren dat er gehaast werd of dat ik een nummer zou zijn. Ik kwam in een geoliede machine terecht en ik merkte dat ik in handen was van professionals. Dat gold voor alle 'kamers' waar ik terecht kwam (bloedafname, anesthesie, kapper, arts en haar team). Na de verschillende onderzoeken kwam ik bij de arts dr. Isilay terecht. De wijze waarop zij de tijd nam, met mij de haarlijn bepaalde en mijn situatie bekeek gaf enorm veel vertrouwen. Aan alles merkte ik dat zij er voor mij het beste van wilde maken. En belangrijk; uitgaand van de bestaande situatie, rekening houdend met de toekomst en zo natuurlijk mogelijk. De ingreep die dr. Isilay met haar team uitvoerde verliep rustig, goed en pijnloos. Dit komt ook door het roesje wat je toegediend krijgt tijdens de verdoving, daardoor voelde ik niks van de verdoving. De arts tekent de haarlijn en maakt de incisies. Daarna gaat er een ander team (met verschillende expertises) aan de slag met het verzamelen van de grafts, het rangschikken hiervan en het implanteren. Tot slot beoordeelt de arts het resultaat. Zij gaf daarbij in mijn geval ook aan dat mijn donorgebied niet heel sterk was en temperde daarmee enigszins de verwachtingen. Dit was mij ook al verteld tijdens het consult in IJsselstein. Op de dag zelf voelde dit allemaal goed en nu het eindresultaat zichtbaar is was het dat ook. De geïmplanteerde haren zijn voor zover ik kan beoordelen allemaal uitgekomen, staan in de goede richting en het resultaat (bv. ook de haarlijn) zijn zo natuurlijk dat niemand het opvalt. Ook de kapper zegt dat het heel goed is gedaan, hij benadrukt daarbij dan ook dat het donorgebied er zo netjes uitziet. Alle complimenten dus voor dr. Isilay en haar team dat mij die dag behandeld heeft. De nacontrole in Istanbul was verder goed. De terugvlucht viel me mee (het interesseert andere mensen echt niks dat je daar met een hoofdband omloopt) en het proces daarna verliep ook goed. Geen infecties of iets dergelijks en verder alles zoals voorspeld. Inmiddels is het eindresultaat zichtbaar op de foto's en ik sluit niet uit dat het de komende 6 maanden nog wel wat beter wordt. Tot slot. Ik heb geprobeerd mijn eigen overwegingen in deze post zo goed als mogelijk te verwoorden met als doel anderen daarmee te helpen, ik hoop dat dat is gelukt! Het laten uitvoeren van een haartransplantatie is een serieuze overweging. Begin er zeker niet te vroeg aan; je kunt immers niet ongelimiteerd transplanteren. Maar, als je de keuze maakt om een haartransplantatie te ondergaan, dan kan ik Esteworld en dr. Isilay van harte aanbevelen. Laatst gewijzigd door Johannes1983; 26 juli 2024 om 13:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
HaarWeb lid
Bedankt voor het bekend maken. Ik zelf ben ook bij Esteworld geweest. Zit nu op 6 maanden. Ben heel benieuwd of de haren dikker gaan worden rond de 7 a 8 maanden zoals iedereen hier al zegt.
Ben nu al tevreden maar hoop nog die extra boost te krijgen in de nu komende 6 maanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
HaarWeb lid
Ik vind het een mooi resultaat, mag je blij mee zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
HaarWeb lid
Gezien het aantal op kleine oppervlakte zou ik een foto met nat haar willen zien zoals ik hier heb gedaan. https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=41189
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |