Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
30 april 2024, 09:51 | #1 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Twijfel tussen offertes van 2 klinieken
Dag allen,
Na wat internet research en ook een hele boel artikelen op dit forum te hebben gelezen heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik een haartransplantatie in Nederland wil. Ik zit qua NW schaal rond de 4. Waarschijnlijk kom ik met 1 behandeling vooral aan de voorzijde een heel eind, maar ik verwacht dat ik over een aantal jaar ook de kruin nog wil doen. Ik gebruik geen medicatie etc omdat er toch risico's aan zitten en ik van mezelf weet dat ik het lastig vind om dit dagelijks te gaan gebruiken. Qua resultaten lees ik over het algemeen dat Fuegenix goed scoort, maar voor mij onbetaalbaar. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken. Na positieve reviews en enkele resultaten online te hebben gezien ben ik op consult geweest bij kliniek Veldhoven en Hairtec in Delft. Beide consulten heb ik als positief ervaren, maar Veldhoven was een stuk uitgebreider en meer toelichting (hier moest ik wel 75 euro voor betalen, maar wordt verrekend als je op de offerte in gaat). Even op een rij: Hairtec gaf aan dat ik een goed donorgebied heb en dat ze 4500 grafts kunnen plaatsen middels de DHI methode op 1 behandelddag. Hierbij zit ook een uitgebreidere nazorg bij dan Veldhoven. Ik krijg o.a. PRP kuur en 2 momenten in de eerste week voor washing en controle. Ze geven aan dat DHI een mooiere dichtheid geeft en bij hen de standaard methode is. Bij Veldhoven geven ze ook aan dat mijn donorgebied goed is en dat ze 3000 grafts kunnen plaatsen middels Fue methode op 2 behandelddagen. Ze zeggen dat als je er meer gaat plaatsen het ten koste kan gaan van je donorgebied omdat je tekort op elkaar haren weg gaat halen, ze doen daarom vaak nooit meer dan dit aantal. Dat klinkt realistisch, daarbij gaven ze ook aan dat ik nog voldoende haren in mijn donorgebied zou hebben voor een eventuele 2e HT in de toekomst Hier zit voor mij gelijk de grote twijfel. Hoe kan de een een offerte aanbieden met meer grafts in 1 behandelddag en de ander minder grafts in 2 behandelddagen, waarbij ik ook nog vaak lees dat de DHI langer zou duren? Daarnaast zit mijn twijfel in het aantal grafts en of dit wel/niet schadelijk kan zijn voor je donorgebied. Is daar een gemiddelde voor? Verder lees ik ook wisselende ervaringen over de DHI en Fue methode. Welke nou een beter resultaat geeft ben ik nog geen eenduidig antwoord op tegengekomen. Beide klinieken geven natuurlijk aan dat hun methode het 'best' is. Qua prijs zit er ook nog een redelijk verschil in, maar dat is voor mij hier niet doorslaggevend. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie o.b.v. bovenstaand nog advies hebben. |
30 april 2024, 13:49 | #2 |
Haartransplantatie expert
DHI is een methode waarvan zeker niet bewezen is dat het voordelen heeft.
Een kliniek die dat aanbied, zou ik met een grote boog omheen lopen. Een haarzakje kan maximaal 8uur overleven buiten het lichaam. Nu is 8 uur wel erg lang, maar of je de graft nu meteen of na 4uur terugplaatst zal niks uitmaken voor het resultaat. De teams van Veldhoven heb ik al meerdere malen meegemaakt tijdens een behandeling en je merkt dat het een geoliede machine is. Ik weet ook dat zij maximaal 2000 grafts op 1 dag verplaatsen en dat is in mijn ogen een goede en veilige aanpak. Nadeel is dat je 2 dagen op die stoel moet liggen. Vergeet alle marketing benamingen. Een haartransplantatie is een mini-huidtransplantatie met "toevallig" een haarzakje erin. Je hoort bij FueGenix ook geen marketing kreten. De ervaring van extractie en terugplaatsen zijn veel belangrijker.
30 april 2024, 14:20 | #3 |
HaarWeb lid
Aha, dank voor je reactie. Bij DHI leggen ze wel uit dat ze het met een ander instrument terugplaatsen, dus het is in die zin wel een andere methode/werkwijze toch?
|
30 april 2024, 17:20 | #4 | |
Citaat:
Dat is grote onzin.
30 april 2024, 18:13 | #5 |
HaarWeb lid
Aha helder. In mijn consult is niet verteld dat de overlevingskans hoger is of dat ze gelijk teruggroeien. Ze gaven gewoon aan dat dit hun standaard werkwijze is en naar hun idee het beste.
|
30 april 2024, 20:09 | #6 |
HaarWeb lid
|
Kijk anders op hairrestoration forum als je reizen geen probleem vindt. Nederlandse klinieken vind ik persoonlijk wat mindere resultaten waar er klanten zelfs herstel procedures in België lieten doen. Eberson lijkt prima en Fuegenix alleen die is heel erg duur. Op dat internationale forum staat een lijst met aanbevolen artsen die allemaal goede resultaten neerzetten.
|
30 april 2024, 20:25 | #7 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
30 april 2024, 20:36 | #8 |
Loser
Iemand die 50 tot 60k wil neerleggen voor een ht zal echt niet op haarweb zitten lijkt me
30 april 2024, 21:06 | #9 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Wat betreft Haarweb: dat zorgde voor zijn eerste klanten en daarmee casussen om bekendheid te genereren. Maar je ziet hem nooit meer op Haarweb om iets te posten. Tenzij hij een andere naam gebruikt Er zijn genoeg topchirurgen/klinieken in Europa die lager in prijs zitten. Freitas, Lupanzua, Bisanga, Mwamba, Hasson&Wong, Yaman, Feriduni, bicer, Keser, Hattingen, Cinik, Pitelliq, HDC Cyprusc, Zarev, Feirrera Portugal. Ik noem er maar wat op, niet chronologisch en ook is een resultaat van een top-tier dokter niet altijd per definitie beter. Kans is wel groter op topresultaat. Prijs is er ook naar. Alles hangt af van je budget. Laatst gewijzigd door Klapz; 30 april 2024 om 21:08 |
|
30 april 2024, 21:41 | #10 |
HaarWeb lid
|
Dat zijn volgens mij allemaal top klinieken inderdaad. Ook niet goedkoop maar volgens mij wel gegarandeerd goed resultaat.
|
30 april 2024, 23:26 | #11 |
HaarWeb lid
|
30 april 2024, 23:36 | #12 | |
Hairtec haarkliniek
Citaat:
Ik snap dat je terughoudend bent om de DHI methode. Er is nog veel onduidelijkheid over deze nieuwere methode en wordt ook vaak verkeerd uitgelegd. Zowel door aanbieders (die soms te positief zijn) als door critici die veel negatiefs te melden hebben zonder daarin ervaring te hebben als kliniek. Maar datzelfde gebeurde toen Saffier zijn intrede op de “markt” deed dus dit is een herkenbaar patroon voor mij. Wij hanteren zowel Saffier FUE als de DHI methode (die overigens ook start met de FUE extractie). Daarom ben ik van mening dat we als haarkliniek best wel onderscheid kunnen maken in beide methoden en ervaringsdeskundigen zijn. Er is naar onze mening wel degelijk onderscheid in het maken van een incisie met een mesje (scalpel, saffier of ander snijvlak) en daarna implanteren met een pincet, versus het plaatsen van de haarfollikels in de holle naald van een Choi-pen waarna deze direct in de hoofdhuid wordt geďmplanteerd. Dat in een notendop, want er is natuurlijk veel meer te vertellen, maar een uitleg in persoon geeft een beter en helderder beeld. Ik nodig je daarom graag van harte uit voor een informatief gesprek. Zeker niet om je over te halen nog een haartransplantatie uit te voeren, want volgens mij ben je al tevreden, maar vooral omdat je zelf in je signature aangeeft dat je bijna alle klinieken in Nederland eerder hebt bezocht. Ik zou me vereerd voelen als wij tot dat rijtje mogen behoren. Mocht je interesse hebben dan kun je me een DM sturen. Ik kijk uit naar je response en hoop dat je de grote boog overslaat en direct onze Haarkliniek weet te vinden voor een sterke kop koffie en een goed verhaal (en niet andersom Laatst gewijzigd door Hairtec; 30 april 2024 om 23:48 |
|
1 mei 2024, 09:48 | #13 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Grappig dat velen de geschiedenis wat betreft de DHI methode niet opzoeken of kennen. Het is totaal niet nieuw en sinds de uitvinder ervan de Koreaanse arts Yung Chul Choi (Choi implanter) in 1990 geintroduceerd. Later werd deze techniek commercieel door een Griekse haarkliniek keten onder de DHI noemer wereldwijd verspreid. Is deze techniek per se beter dan de standaard FUE techniek? Nee het is de ervaring en kunde van de arts of team die bepaald of je hiermee goede resultaten behaald. MVG |
|
1 mei 2024, 12:06 | #14 | |
Citaat:
Ik neem de uitnodiging graag aan en stuur je een DM.
1 mei 2024, 12:07 | #15 | |
Citaat:
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|