Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2024, 12:29   #16
Diksy
HaarWeb lid

Diksy's schermafbeelding

Geslacht:
Welke kliniek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royston123 Bekijk bericht
Dag allen,

Na wat internet research en ook een hele boel artikelen op dit forum te hebben gelezen heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik een haartransplantatie in Nederland wil. Ik zit qua NW schaal rond de 4. Waarschijnlijk kom ik met 1 behandeling vooral aan de voorzijde een heel eind, maar ik verwacht dat ik over een aantal jaar ook de kruin nog wil doen. Ik gebruik geen medicatie etc omdat er toch risico's aan zitten en ik van mezelf weet dat ik het lastig vind om dit dagelijks te gaan gebruiken.

Qua resultaten lees ik over het algemeen dat Fuegenix goed scoort, maar voor mij onbetaalbaar. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken.

Na positieve reviews en enkele resultaten online te hebben gezien ben ik op consult geweest bij kliniek Veldhoven en Hairtec in Delft. Beide consulten heb ik als positief ervaren, maar Veldhoven was een stuk uitgebreider en meer toelichting (hier moest ik wel 75 euro voor betalen, maar wordt verrekend als je op de offerte in gaat).

Even op een rij:
Hairtec gaf aan dat ik een goed donorgebied heb en dat ze 4500 grafts kunnen plaatsen middels de DHI methode op 1 behandelddag. Hierbij zit ook een uitgebreidere nazorg bij dan Veldhoven. Ik krijg o.a. PRP kuur en 2 momenten in de eerste week voor washing en controle. Ze geven aan dat DHI een mooiere dichtheid geeft en bij hen de standaard methode is.

Bij Veldhoven geven ze ook aan dat mijn donorgebied goed is en dat ze 3000 grafts kunnen plaatsen middels Fue methode op 2 behandelddagen. Ze zeggen dat als je er meer gaat plaatsen het ten koste kan gaan van je donorgebied omdat je tekort op elkaar haren weg gaat halen, ze doen daarom vaak nooit meer dan dit aantal. Dat klinkt realistisch, daarbij gaven ze ook aan dat ik nog voldoende haren in mijn donorgebied zou hebben voor een eventuele 2e HT in de toekomst

Hier zit voor mij gelijk de grote twijfel. Hoe kan de een een offerte aanbieden met meer grafts in 1 behandelddag en de ander minder grafts in 2 behandelddagen, waarbij ik ook nog vaak lees dat de DHI langer zou duren? Daarnaast zit mijn twijfel in het aantal grafts en of dit wel/niet schadelijk kan zijn voor je donorgebied. Is daar een gemiddelde voor?
Verder lees ik ook wisselende ervaringen over de DHI en Fue methode. Welke nou een beter resultaat geeft ben ik nog geen eenduidig antwoord op tegengekomen. Beide klinieken geven natuurlijk aan dat hun methode het 'best' is.

Qua prijs zit er ook nog een redelijk verschil in, maar dat is voor mij hier niet doorslaggevend.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie o.b.v. bovenstaand nog advies hebben.
Als onafhankelijk expoert bij haarproblemen heb ik een vragenlijst gemaakt die je kan helpen om de juiste kliniek te vinden. Aanvregen bij hans@haarproblemen.nl

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

Voor eerlijke en onafhankelijke informatie:
www.haarproblemen.nl/boeken

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt" (Diksy)

Meer Info over haarproblemen: @HansJDiks en #HansJDiks
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2024, 15:48   #17
Hairtec
Hairtec haarkliniek

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haardokter Bekijk bericht
Grappig dat velen de geschiedenis wat betreft de DHI methode niet opzoeken of kennen. Het is totaal niet nieuw en sinds de uitvinder ervan de Koreaanse arts Yung Chul Choi (Choi implanter) in 1990 geintroduceerd.

Later werd deze techniek commercieel door een Griekse haarkliniek keten onder de DHI noemer wereldwijd verspreid.

Is deze techniek per se beter dan de standaard FUE techniek?

Nee het is de ervaring en kunde van de arts of team die bepaald of je hiermee goede resultaten behaald.

MVG
Beste,

Pas de laatste 10 jaar heeft het echt tractie gekregen onder de haarklinieken. Zoals we vaker zien in nieuwere technieken, heeft het vaak een generatie nodig om te evolueren.

Volledig eens overigens dat een “meester” ook met de andere bestaande technieken een goed resultaat kan behalen. Maar dat zijn er maar weinig.

Laatst gewijzigd door Hairtec; 1 mei 2024 om 15:50
Hairtec is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2024, 15:49   #18
Hairtec
Hairtec haarkliniek

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
haha....leuke reactie, waarvoor respect.
Ik neem de uitnodiging graag aan en stuur je een DM.
Kan niet wachten👍
Hairtec is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2024, 23:49   #19
Lectamindose
HaarWeb lid

Geslacht:
Hoe verliep het gesprek?
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie: