Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2024, 14:40   #16
moksel
HaarWeb lid

moksel's schermafbeelding

Dag 18

De haartjes uit de getransplanteerde grafts beginnen nu hard uit te vallen. De haartjes zijn klein, soms wat gebroken aan de onderkant en bevatten niet te typische wortel meer die je vaak ziet als een gewoon haartje uitvalt.

Donorgebied is erg rustig en zal daar snel een update van posten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1944.jpg‎ (151,9 KB, 157x gelezen)
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2024, 15:44   #17
timonvanommen
HaarWeb lid

Geslacht:
Grappig hoe snel jouw haren gegroeid zijn. Ik heb 22 april een HT gehad en mijn haartjes zijn echt nog maar een paar mm. Ook wat uitvalt is erg klein. Bij jou zijn ze al flink gegroeid als ik het zo zie. Zou dit te maken kunnen hebben omdat het een DHI methode is? Ben benieuwd waar het verschil dan in zit
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2024, 18:15   #18
John74
HaarWeb lid

Geslacht:
Wat is nu de verdeling van de grafts voor- en achter geweest en hoe had je die het liefst willen hebben? Succes verder, ben benieuwd.
John74 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2024, 22:13   #19
moksel
HaarWeb lid

@ Timonvanmommen Interessant dat dat zo kan verschillen zeg. Ik moet wel zeggen dat ik orale minoxidil neem. Ik heb vrij snel ook castor oil op het gemillimeterde haar en donorgebied gesmeerd. Dat is anti bacterieel en staat erop bekend dat het goed is voor haargroei. Ook neem ik elke dag collegeenpoeder en MSM, wat goed is voor huid en haar. zou kunnen dat m'n haar daarom zo snel groeit.

@John74 Ik weet het niet precies maar ik denk dat ze bij de kruin niet meer dan 250-300 grafts hebben geplaatst. En voor zo'n 3000 grafts. Wellicht had 2500 voor en 750 achter op het oog aan de voorkant net zo'n effect gehad, en achter significant meer dichtheid.
Oud 22 mei 2024, 15:18   #20
JonasV
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Die extra 200 dat waren on the house, al had ik liever gezegd, voor zoveel euro plaatsen we er nog 500 bij op de kruin, dan was ik daar ook vanaf geweest.

Deze twee plaatjes waren overigens de geextraheerde haren, en de telling van de haren. Ze weten dat zo precies omdat ze de haren neerleggen in vierkanten, en zo uit de losse pols denk ik dat ze zo'n 200 a 250 grafts per vol vierkant hebben. Enkele grafts hadden dus 5 haren, dat tikt lekker aan qua dichtheid.

Goed haren per graft gemiddelde! Je haren hebben ook iets van een slag of krul. Verder klein haar/huidkleur contrast. Allemaal zeer voordelig om goede optische bedekking te krijgen. Ben benieuwd naar je eindresultaat. Je hebt de dokter/technicians goed materiaal geleverd in ieder geval. Gebruik je een DHT blokker of minoxidil? Veel succes gewenst.

Laatst gewijzigd door JonasV; 22 mei 2024 om 15:25
JonasV is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2024, 11:50   #21
moksel
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JonasV Bekijk bericht
...Gebruik je een DHT blokker of minoxidil? Veel succes gewenst.

Oraal minoxidil zo'n 3-6 mg per dag.
Verder 2 keer in de week ketoconazole

Finasteride ga ik binnenkort weer mee experimenteren. Ik reageer daar heftig op qua brain fog en libido, maar na wat studies te hebben gevonden over effectiviteit van microdosis ga ik de kruin wat proberen te versterken met 0.5 ml minoxidilmax waarin ik zelf een microdosis finasteride aan toevoeg zodat ik op 0.005% oplossing zit. Dat is 0.025-0.05 mg. Dat geeft praktisch geen systemische verlaging van DHT maar schijnt toch een flinke reductie van DHT in de hoofdhuid te geven. In het verleden altijd zeer goed resultaten gehad met normale doses fina maar vanwege bijwerkingen moeten stoppen.
Oud 23 mei 2024, 12:22   #22
timonvanommen
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
3 tot 6mg? Hoe gaat dat in zijn werk? Waarom zit er verschil tussen de dosis
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2024, 14:43   #23
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Citaat:
Verder 2 keer in de week ketoconazole

Finasteride ga ik binnenkort weer mee experimenteren. Ik reageer daar heftig op qua brain fog en libido, maar na wat studies te hebben gevonden over effectiviteit van microdosis ga ik de kruin wat proberen te versterken met 0.5 ml minoxidilmax waarin ik zelf een microdosis finasteride aan toevoeg zodat ik op 0.005% oplossing zit. Dat is 0.025-0.05 mg. Dat geeft praktisch geen systemische verlaging van DHT maar schijnt toch een flinke reductie van DHT in de hoofdhuid te geven. In het verleden altijd zeer goed resultaten gehad met normale doses fina maar vanwege bijwerkingen moeten stoppen.
Dat verhaal dat topisch niet systemisch werkt is al lang achterhaald. Het werkt wel minder systemisch.

Waarom niet gewoon microdosis topisch proberen in plaats van er weer wat zelf aan toevoegen? Dat begrijp ik niet.

Neem gewoon 0.25ML in de ochtend, voor 4 weken.
Dan 0.25ML in de avond toevoegen.
Zo bouw je op, je zit dan al met 0.25G (2x 0.25ML Essengen6) op een aanzienlijke verlaging van DHT.

Als je dan geen bijwerkingen hebt, kan je verder opbouwen als je dat al wilt.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2024, 15:37   #24
moksel
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Dat verhaal dat topisch niet systemisch werkt is al lang achterhaald. Het werkt wel minder systemisch.

Waarom niet gewoon microdosis topisch proberen in plaats van er weer wat zelf aan toevoegen? Dat begrijp ik niet.

Neem gewoon 0.25ML in de ochtend, voor 4 weken.
Dan 0.25ML in de avond toevoegen.
Zo bouw je op, je zit dan al met 0.25G (2x 0.25ML Essengen6) op een aanzienlijke verlaging van DHT.

Als je dan geen bijwerkingen hebt, kan je verder opbouwen als je dat al wilt.
Omdat 0.25 ml van 1% finasteride een dosis is van 2.5 mg finasteride. Ik wil een 100 maal lagere dosis. Ik wil een percentage van 0.005%, dus dat zal ik zelf moeten maken. Ik weet dat ik bij onverdunde 1% finasteride sowieso bijwerkingen heb.
Oud 25 juni 2024, 14:45   #25
moksel
HaarWeb lid

Update 5 weken

Deze foto's zijn alweer een paar weken oud nu maar dit was de progressie na 5 weken.

De haren langs de haarlijn zijn zo goed als allemaal uitgevallen, behalve wat dieper in de inhammen, daar houden een aantal haren zich kranig en die lijken dan ook gewoon door te groeien. Ook de haren die in de haarlijn in het midden zijn geplaatst groeien gewoon door. Ik denk dat dat komt omdat de haren daar wat minder dicht op elkaar zijn geplaatst en die huid dus wat minder "shock" te verduren had.

Aan de achterkanten en zijkanten is er praktisch gezien geen spoor meer van een haartransplantatie (geen foto van achterkant dit keer), behalve dat daar de dichtheid wat minder is dan het was.

Ik heb verder een boel kleine stoppeltjes die niets lijken te doen, ze groeien niet of niet waarneembaar maar ze vallen ook niet uit. De laatste foto is met droog haar en hier zie je wel duidelijk welke gebied behandeld is, maar ik heb er nog geen commentaar op gehad van mensen die ik het niet heb verteld.
Bestandstype: jpg IMG_2295.jpg‎ (119,1 KB, 209x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2296.jpg‎ (142,7 KB, 189x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2334.jpg‎ (154,0 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2339.jpg‎ (151,8 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2303.jpg‎ (62,3 KB, 192x gelezen)

Laatst gewijzigd door moksel; 25 juni 2024 om 14:51
Oud 25 juni 2024, 15:42   #26
moksel
HaarWeb lid

Update week 9

En bij deze ook nog even een vergelijking tussen de dag waarop de eerste foto's zijn genomen (links), dit was een aantal maanden voor de transplantatie, en van vandaag (rechts). Ik zit nu in week 9 als ik het goed heb geteld.

De belichting is wat anders dus m'n haarkleur is hier wat donkerder. Verder lijkt het haar op de zijkant wat grijzer. Dat ben ik vaker tegengekomen bij het speuren naar resultaten van haartransplantaties, ik denk door het trauma wat er aan het donorgebied wordt gedaan.

Qua resultaat denk ik dat er al zeker zichtbare verbetering is. Het plukje voorop is minder doorzichtig, en de inhammen zijn cosmetisch al wat verbeterd als je het mij vraagt.
Bestandstype: jpg Vergelijking.jpg‎ (118,6 KB, 255x gelezen)
Oud 24 juli 2024, 14:28   #27
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
vervolg

Hey moksel, hoe gaat het nu? Nog een update? Ben heel benieuwd aangezien jij ook met micro onregelmatigheden hebt laten doen en dat zelf voornemens ben te laten doen bij Hairtec
Cardano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2024, 10:43   #28
moksel
HaarWeb lid

@Cardano (ADA?) Ik wil nu eigenlijk dat meme GIFje plaatsen met, well we're waiting.... Ik zit nu op week 12, dus dit is een beetje niemansland. In veel "recovery" verhalen zie je bij week 16 de eerste cosmetische verbetering. En die is welkom nadat ik na m'n vorige update wat verslechtering heb ervaren.

Wat betreft dat micro onregelmatigheden plaatsen, daar heb ik geen hand in gehad, dat doen ze standaard bij Hairtec. Het had nog een stuk onregelmatiger gekund denk ik. Maar m'n inhammer zijn nog helemaal niet dichtgegroeid dus ik kan het resultaat nog niet beoordelen.

Ik zal binnenkort wel weer wat foto's plaatsen maar nu is er nog niet zoveel nieuws onder de zon. De huid is nog wat roze, met name in het gebied waar veel haren zijn geplaatst. Er begint deze week net wat donshaar te groeien, maar dat doet cosmetisch niet zo veel.

Wat me opvalt is dat de haren die ze aan de zijkant bij van m'n haarlijn hebben geplaatst wel aardig groeien. Misschien komt dat omdat daar de huid beter doorbloed is, of omdat daar de haren verder uit elkaar geplaatst zijn.
Bestandstype: jpg 47fc8265-560e-43d7-b8f3-f4a9cf22af49_text.jpg‎ (18,7 KB, 77x gelezen)

Laatst gewijzigd door moksel; 25 juli 2024 om 10:54
Oud 16 augustus 2024, 11:12   #29
Cardano
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
@Cardano (ADA?) Ik wil nu eigenlijk dat meme GIFje plaatsen met, well we're waiting.... Ik zit nu op week 12, dus dit is een beetje niemansland. In veel "recovery" verhalen zie je bij week 16 de eerste cosmetische verbetering. En die is welkom nadat ik na m'n vorige update wat verslechtering heb ervaren.

Wat betreft dat micro onregelmatigheden plaatsen, daar heb ik geen hand in gehad, dat doen ze standaard bij Hairtec. Het had nog een stuk onregelmatiger gekund denk ik. Maar m'n inhammer zijn nog helemaal niet dichtgegroeid dus ik kan het resultaat nog niet beoordelen.

Ik zal binnenkort wel weer wat foto's plaatsen maar nu is er nog niet zoveel nieuws onder de zon. De huid is nog wat roze, met name in het gebied waar veel haren zijn geplaatst. Er begint deze week net wat donshaar te groeien, maar dat doet cosmetisch niet zo veel.

Wat me opvalt is dat de haren die ze aan de zijkant bij van m'n haarlijn hebben geplaatst wel aardig groeien. Misschien komt dat omdat daar de huid beter doorbloed is, of omdat daar de haren verder uit elkaar geplaatst zijn.

(ADA, ja :-P) Begrijpelijk dat er nog niet veel verschil zit.. Na 6 maanden ziet het er overigens vaak al een stuk beter uit zie ik bij de Hairtec behandelingen. In ieder geval dat je een beetje model erin kan krijgen en het niet zo opvalt. Heb al een heleboel voorbeelden verzameld om te tonen en kijken wat ze daarmee kunnen. Jouw dichtheid ziet er ook echt top uit en ben indd heel benieuwd hoe het wordt met de micro onregelmatigheden
Cardano is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2024, 15:33   #30
moksel
HaarWeb lid

Update 13weken

Bij deze een klein update op 13 weken.
Hier was er nog best wel wat roodheid van de hoofdhuid en de inhammer zijn vrij diep, een combinatie van shock-loss van bestaande en geimplanteerde haren denk ik.
Bestandstype: jpg IMG_3318.jpg‎ (137,9 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3322.jpg‎ (146,6 KB, 85x gelezen)
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten