Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 augustus 2021, 09:10   #16
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Waarom is het zo dat praktisch iedere patient hier een topic aanmaakt na een transplantatie? Het is een oprechte vraag aangezien het aantal reviews voor die kliniek (die maar één persoon per dag kan behandelen) zo hoog is hier.
Kijk eens goed naar de actieve leden die bij FUEgenix zijn behandeld. Allemaal al jaren lid voorafgaand aan de operatie en vaak vanaf dag 1 updates. Er is weinig positief vergelijkingsmateriaal, dus valt een goede kliniek al snel op hier op het forum…

Als je vragen hebt over wat dan ook, stuur gewoon een privé berichtje! Tijdens mijn zoektocht was ik ook zeer achterdochtig wat betreft reviews etc.
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 11:36   #17
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Inderdaad,


Ik heb in het verleden al meermaals gewaarschuwd dat klinieken een ‘vloed’ van reviews krijgen als ze zelfs niet eens lang bestaan. In dit geval zie je dat FUEgenix, een nieuwe firma met een arts die nog maar net zijn diploma heeft, plotseling massaal gesteund wordt ‘uit het niets”


Dat noemt men marketing en product placement.

In dit geval is de marketing door de arts wellicht zelf georganiseerd omdat hij zelf de consulten doet.


Op zich niets mis mee, maar het valt natuurlijk op voor fora gebruikers die deze techniek terecht snel herkennen.


Wat opvalt zijn dat de (tussentijdse)resultaten van deze nieuwe kliniek best ok zijn, maar komen nog niet in de buurt van de top klinieken in het buitenland.
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 14:11   #18
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Ik heb een review geschreven, juist omdat ik zoveel heb gehad aan andere reviews hier. Dus om anderen te helpen.

Ik was in het begin zeer sceptisch juist omdat Fuegenix zo nieuw was. Maar juist door reviews, zowel hier als gewoon echt mensen spreken, ben ik toch op consult gegaan. En je kunt ook geen keuze maken obv reviews. Het consult is hetgeen waar je de keuze op moet baseren. Ik had bij andere bekende klinieken vooraf juist een goed gevoel, maar na het consult niet meer. Bij Fuegenix was dit precies andersom.

Maar ik zeg tegen iedereen hetzelfde: ga bij meerdere klinieken op gesprek. Het maakt mij geen reet uit of je bij Fuegenix gaat. Het gaat om jouw gevoel. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn keuze.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.

Laatst gewijzigd door Johan-711; 18 augustus 2021 om 14:13 Reden: typfout
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 16:22   #19
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Nu ik FueGenix zelf goed ken, geloof ik dat de topics hier (opr)echt zijn, maar ik zou zelf ook niet op deze stelling door een anonieme niet-objectieve forummert durven vertrouwen. Ik vermoed dat cliënten van zo'n dure kliniek meer perfectionistisch zijn ingesteld, dat het keuzeproces voor een kliniek bij hen langer duurt, zij zich over het algemeen wat uitvoeriger verdiepen in de materie, etc. Met een grotere kans dat zij zich na maanden/jaren voorbereiding zelf hun ervaringen willen optekenen. Zelf zie ik het als een soort dagboek en vind ik het leuk om zelf later op terug te blikken. Dat anderen meelezen is mooi meegenomen.

Ik ben zelf ook bij een goedkopere kliniek op consult geweest... En kan me voorstellen dat mensen die minder kritisch zijn ingesteld dan ik wat sneller op een roze wolk direct beslissen om hun problemen er te laten verhelpen. En daar werd ook op gestuurd, je moest binnen 2 weken beslissen. Ook ik zat heel even op die roze wolk, totdat ik me realiseerde dat kritisch doorvragen over het naadje van de kous niet werd gewaardeerd en ook geen antwoorden opleverde... Marketingtechnisch vond ik ze wel sterker.

Verder ben ik zelf ook een beetje wars van hallelujah-reviews. Er is altijd wel iets aan te merken, hoe klein ook. Ik heb in mijn topic geprobeerd om alle kritische dingetjes te vermelden die ik maar kon. Maar ik merkte bij het consult al dat het geduld, de uitleg en de passie van die arts een wereld van verschil is met andere klinieken. Het enige wat de arts mij heeft gevraagd is om de prijs niet openlijk te delen, omdat zijn tarieven nog stijgende zijn en het maatwerk betreft niet louter gebaseerd op het aantal grafts. In het kader van "wie betaalt, bepaalt" en hij me er niets voor gaf, heb ik me daar niet door laten beïnvloeden en het wel openlijk gedeeld.

Ik ontvang trouwens ook genoeg PB's van mensen die zich er ook hebben laten behandelen, maar hier geen topic bij houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Wat opvalt zijn dat de (tussentijdse)resultaten van deze nieuwe kliniek best ok zijn, maar komen nog niet in de buurt van de top klinieken in het buitenland.
Inderdaad... Als je kijkt naar bijv. de resultaten van Dr. Keser in Ankara, dan zijn die nog beter. Recent nog een (werkelijk) jaloersmakend topic hier van medelid Mozart. Tarieven ongeveer net zo hoog als de duurdere klinieken in Nederland. Wel wat meer rompslomp m.b.t. behandeling in Turkije, taalbarrière, consult op afstand, nazorg vanuit buitenland, behandeling die over meerdere dagen wordt opgesplitst, etc... Maar zo zullen er in het buitenland vast nog meer topartsen zijn. En eerlijk gezegd verbaas ik me er wel over dat zo weinig mensen hier daarvoor kiezen. Maar ja, ikzelf dus ook niet...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2022, 17:11   #20
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Er zijn ook reviewsites waar je tegen betaling slechte reviews kunt laten verwijderen. Als er echt alleen maar goede ervaringen te vinden zijn, zou ik achterdochtig worden. Het is normaal dat er ook ontevreden klanten zijn; bij sommigen werkt het lichaam gewoon niet mee. En perfecte klinieken bestaan niet.

Fuegenix lijkt als enige wel perfect. allemaal positieve google reviews. dan vraag ik mij af hoe dat met lichaam werkt niet mee zit...
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2022, 19:13   #21
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Alleen maar positieve reviews kan haast ook niet, vooral niet in NL waar zeiken soms een professie is.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2022, 19:17   #22
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Nu ik FueGenix zelf goed ken, geloof ik dat de topics hier (opr)echt zijn, maar ik zou zelf ook niet op deze stelling door een anonieme niet-objectieve forummert durven vertrouwen. Ik vermoed dat cliënten van zo'n dure kliniek meer perfectionistisch zijn ingesteld, dat het keuzeproces voor een kliniek bij hen langer duurt, zij zich over het algemeen wat uitvoeriger verdiepen in de materie, etc. Met een grotere kans dat zij zich na maanden/jaren voorbereiding zelf hun ervaringen willen optekenen. Zelf zie ik het als een soort dagboek en vind ik het leuk om zelf later op terug te blikken. Dat anderen meelezen is mooi meegenomen.

Ik ben zelf ook bij een goedkopere kliniek op consult geweest... En kan me voorstellen dat mensen die minder kritisch zijn ingesteld dan ik wat sneller op een roze wolk direct beslissen om hun problemen er te laten verhelpen. En daar werd ook op gestuurd, je moest binnen 2 weken beslissen. Ook ik zat heel even op die roze wolk, totdat ik me realiseerde dat kritisch doorvragen over het naadje van de kous niet werd gewaardeerd en ook geen antwoorden opleverde... Marketingtechnisch vond ik ze wel sterker.

Verder ben ik zelf ook een beetje wars van hallelujah-reviews. Er is altijd wel iets aan te merken, hoe klein ook. Ik heb in mijn topic geprobeerd om alle kritische dingetjes te vermelden die ik maar kon. Maar ik merkte bij het consult al dat het geduld, de uitleg en de passie van die arts een wereld van verschil is met andere klinieken. Het enige wat de arts mij heeft gevraagd is om de prijs niet openlijk te delen, omdat zijn tarieven nog stijgende zijn en het maatwerk betreft niet louter gebaseerd op het aantal grafts. In het kader van "wie betaalt, bepaalt" en hij me er niets voor gaf, heb ik me daar niet door laten beïnvloeden en het wel openlijk gedeeld.

Ik ontvang trouwens ook genoeg PB's van mensen die zich er ook hebben laten behandelen, maar hier geen topic bij houden.



Inderdaad... Als je kijkt naar bijv. de resultaten van Dr. Keser in Ankara, dan zijn die nog beter. Recent nog een (werkelijk) jaloersmakend topic hier van medelid Mozart. Tarieven ongeveer net zo hoog als de duurdere klinieken in Nederland. Wel wat meer rompslomp m.b.t. behandeling in Turkije, taalbarrière, consult op afstand, nazorg vanuit buitenland, behandeling die over meerdere dagen wordt opgesplitst, etc... Maar zo zullen er in het buitenland vast nog meer topartsen zijn. En eerlijk gezegd verbaas ik me er wel over dat zo weinig mensen hier daarvoor kiezen. Maar ja, ikzelf dus ook niet...

God ja dr Keser,


die zit ook al lang in het vak. Volgens mij al vanaf eind jaren 90 eigen kliniek opgestart. Ouwe rot in het vak en zeker goede transplantatie arts.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2022, 09:39   #23
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Alleen maar positieve reviews kan haast ook niet, vooral niet in NL waar zeiken soms een professie is.
Of de negatieve reviews moeten weggekocht worden...
anderzijds vind ik haarweb een Fuegenix forum worden. de meeste resultaten te zien daarvan alsof bijna iedereen daar naartoe gaat.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2023, 20:31   #24
Maurits833
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2023
Berichten: 4
Geslacht:
Pas op met Rehair

Ik ben behandeld geweest bij Rehair en zij vertelde mij dat ze 5000 grafts hebben verplaatst. Ik twijfelde hierover dus ben in Nederland naar 2 goede klinieken gegaan voor een check en die zeiden dat het nooit 5000 kan zijn en ook niet omdat de operatie in 5 uren klaar was. Ik vertelde het aan Rehair en zij belde mij toen de volgende dag terug met een excuses, ze gaven toen aan dat het er ineens geen 5000 maar 3500 waren geweest. Waarschijnlijk werd het ze te heet onder de voeten en hadden ze niet verwacht dat ik er zo een onderzoek van ging maken.

De echte reden van dat nakijken was eigenlijk ontstaan omdat ik na de operatie een week de hele week knallende hoofdpijn had en veel vocht bij mijn ogen. De huisarts zei dat er te veel naast elkaar is gepriegeld waardoor je heel veel hoofdpijn en koorts kan krijgen, je lichaam denkt dat je namelijk een ongeluk hebt gehad. Verder hadden ze te veel vocht in gespoten tijdens het verwijderen van de grafts en dat ging amper weg. Door dit allemaal zijn er maar 1000 a 1200 grafts gegroeid. Rehair zegt zelf dat zij nog maximaal 2500 opnieuw kunnen doen gratis als garantie maar dat ga ik nooit bij hen doen natuurlijk. Bijna 3000 zijn er weg, daar had naar gekeken moeten worden. Ze boden mij verder nog allemaal prp behandelingen aan en een vergoeding voor als ik er niet meer over zou willen hebben. Ze noemde het een soort samenwerking. Allemaal onzin en dubieus. Ik ken nog 2 mensen die dit mee maakte en het op trustpilot hadden geplaatst. Maar rehair rapporteerde hen en liet snel daarna 4 nieuwe recensies plaatsen om alles te verbergen. Helaas voor Rehair blijft de 1 ster % wel staan.

Kijk u uit met Rehair want de kans dat het in deze massa tent fout gaat is best wel groot en dan bent u echt ver van huis. Daar telt de mens niet maar daar telt de biljetten. Ik bespaar u verder de details over de houding van Rehair als ze voelen dat er fouten zijn gemaakt. Ze proberen dan zo goed mogelijk over te komen waarbij ze de ander de schuld willen geven door bijvoorbeeld te beweren dat Rehair afspraken heeft en de ander dat neter had moeten bekijken zodat er eerder aan de bel getrokken zou kunnen worden, dat soort dingen. Maar een foute graft is fout en eenmaal geplaatst is geplaatst, het plaatsen en de voor- nazorg is cruciaal. Een gezond lichaam natuurlijk zeker ook en daar gaan ze dan ook sceptisch over doen, van “ wellicht heeft u te weinig ijzer he?”. Allemaal onzin. Wat een zielige bende zeg.
Maurits833 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2023, 14:13   #25
Mertdogu90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2023
Berichten: 6
Geslacht:
2850 euro voor 4000 grafts is toch helemaal niet veel voor Turkije.

Ik ben bij verschillende goede klinieken met naamsbekendheid geweest en ze zitten allemaal rond die prijs.

En die prijzen daar voor Turkse begrippen is nog duur, een gemiddelde kliniek vraagt daar 20.000 lira, dat is 1000 euro. De klinieken waar ik ben geweest vragen 2400 euro omdat ze internationaal werken en net wat hogere klasse zijn.

Dus 2850 euro voor een haartransplantatie in Turkije is zeker niet goedkoop.


En van 1000 euro moet je ook niet bang zijn, die doen het net zo goed, ik ken genoeg mensen die zijn behandeld voor 15.000 / 20.000 lira met goede resultaten. Dat zijn normale prijzen daar.

Internationale klinieken vragen wat meer, of ze het heel veel beter doen dan de gemiddeld kliniek, dat zal allemaal wel meevallen. Dus 2850 is zeker niet goedkoop!!

Laatst gewijzigd door Mertdogu90; 11 maart 2023 om 14:16
Mertdogu90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2023, 15:32   #26
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mertdogu90 Bekijk bericht
2850 euro voor 4000 grafts is toch helemaal niet veel voor Turkije.

Ik ben bij verschillende goede klinieken met naamsbekendheid geweest en ze zitten allemaal rond die prijs.

En die prijzen daar voor Turkse begrippen is nog duur, een gemiddelde kliniek vraagt daar 20.000 lira, dat is 1000 euro. De klinieken waar ik ben geweest vragen 2400 euro omdat ze internationaal werken en net wat hogere klasse zijn.

Dus 2850 euro voor een haartransplantatie in Turkije is zeker niet goedkoop.


En van 1000 euro moet je ook niet bang zijn, die doen het net zo goed, ik ken genoeg mensen die zijn behandeld voor 15.000 / 20.000 lira met goede resultaten. Dat zijn normale prijzen daar.

Internationale klinieken vragen wat meer, of ze het heel veel beter doen dan de gemiddeld kliniek, dat zal allemaal wel meevallen. Dus 2850 is zeker niet goedkoop!!
"Internationale klinieken vragen wat meer, of ze het heel veel beter doen dan de gemiddeld kliniek, dat zal allemaal wel meevallen.".

Nee, dat valt niet mee.

Mijn kapper zegt ook, naja, ik ga niet zeggen dat het niet uitziet als iemand met een Turkse haarlijn komt, maar ik denk er het mijne van.

Waarschijnlijk is dat bij de meeste kappers zo en komt daar het idee vandaan dat het in Turkije wel meevalt met de kwaliteit "aangezien mijn kapper zegt dat het goed uitziet".

Het is gewoon een loterij. Zeker voor mensen van hier die alleen kunnen afgaan op informatie op het wereldwijde web.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2023, 17:11   #27
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
De gemiddelde kapper in NL heeft ook wellicht nooit echt kwaliteitswerk gezien.
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2023, 19:25   #28
Mertdogu90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2023
Berichten: 6
Geslacht:
Mickfoley ik ben zelf Turks en heb Turkse familie ook in Istanbul dus ik ken het wel een beetje.

In Turkije heb je veel haartransplantatie klinieken die gewoon national werken maar die net zo goed zijn als de klinieken die ook internationaal bekend zijn.

En niet alleen haartransplantatie, het is met veel tourisme zo, en die klinieken die ik bedoel zijn Turkse super moderne prive ziekenhuizen of andere moderne klinieken die gewoon goede kwaliteit leveren. En het is niet alleen de lage prijs er wordt ook kwaliteit geleverd.

Waar je mee op moet letten in Turkije naast deze bekende ziekenhuizen of haarklinieken, zijn er ook veel “neppe/slechte” klinieken die er alleen maar voor het geld zijn “ondergrond” of in een kamer langs de kantoor gaan haren implanteren. Zonder ervaring of certificaten of wat dan ook.

Maar een normaal persoon ziet heus wel of het zo erg is of niet.

In Nederland is het pas een loterij, en dan voor de haarchirurgen!

In Nederland kan het nooit zo goedkoop als in Turkije natuurlijk maar er wordt naast dat veels te veel gevraagd in Nederland. Het is tenslotte iets wat in een dagdeel gebeurt meestal, de bedragen zijn hier niet normaal! Wie vraagt er nou zo een bedrag voor 8 uur handwerk.

———-


Op je laatste zin ben ik het met je eens maar mensen merken heus wel of ze te maken hebben met een “slechte onervaren” haarkliniek of niet, en anders zien ze het wel als ze daar aankomen in wat voor plek ze worden behandeld kunnen ze altijd nog weggaan.

Laatst gewijzigd door Mertdogu90; 11 maart 2023 om 19:30
Mertdogu90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, rehair


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.