Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 oktober 2007, 20:50   #1
nicky666
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 105
verven

Hallo

Ik draag nu een paar maanden een haarwerk met echt haar, het haar is ondertussen wat lichter van kleur geworden, dus heb ik in de supermarkt een produckt gekocht om het haar te verven,er zijn zovele kleuren en tinten,dus het was een beetje gokken,thuis aangekomen heb ik het haarwerk gekleurd,met als resultaat dat het wat te donker is uitgekomen t.o.v mijn eigen haren.
Weet er iemand hoe ik het donkere kleur eruit krijg zodat ik met een lichtere kleur terug kan verven? Ik kan ook mijn eigen haren verven maar dat zie ik niet zitten omdat het teveel opvalt,te donker.

Graag wat reactie's
nicky666 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2007, 21:39   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb je dan echte verf gekocht en geen kleurshampoo? Nou sorry, maar dat is dan behoorlijk stom, want kleurshampoo kun je er weer uitwassen in 6-8 shampoobeurten, maar echte verf krijg je er niet meer uit.
Haren kun je niet lichter verven, want dan heet 't bleken. En bleken is bijzonder slecht.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2007, 20:22   #3
Noord Hollander
Noord Hollander
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 154
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicky666 Bekijk bericht
Hallo

Ik draag nu een paar maanden een haarwerk met echt haar, het haar is ondertussen wat lichter van kleur geworden, dus heb ik in de supermarkt een produckt gekocht om het haar te verven,er zijn zovele kleuren en tinten,dus het was een beetje gokken,thuis aangekomen heb ik het haarwerk gekleurd,met als resultaat dat het wat te donker is uitgekomen t.o.v mijn eigen haren.
Weet er iemand hoe ik het donkere kleur eruit krijg zodat ik met een lichtere kleur terug kan verven? Ik kan ook mijn eigen haren verven maar dat zie ik niet zitten omdat het teveel opvalt,te donker.

Graag wat reactie's
Een beproefd middel is om onverdunde head & shoulders in het DROGE haar te smeren. Dit zeker een half uur in te laten werken en dan goed uit spoelen. Daarna wassen met een goede shampoo en goed in de cremespoeling zetten. Je kunt dit eventueel herhalen. Je krijgt de kleur er niet volledig uit, maar het verwijderd wel een gedeelte. Je kunt deze methode ook toepassen op je eigen haar. Succes!
Noord Hollander is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2007, 21:55   #4
ber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2005
Locatie: zeeland
Berichten: 89
Geslacht:
verven

Hanna,

Op zich is het verven van haarwerk met echte verf niet zo stom. Ik weet dat omdat ik niet anders doe.

Nicky:

1e Hou er met verf altijd rekening mee dat je voor het haarwerk +/- 2 tinten lichter neemt dan je eigen haarkleur, en indien mogelijk in as tonen.

2e Belangrijk is ook dat je de verf op je haarwerk veel korter in moet laten werken daar het haarwerkhaar zo poreus is en dus veel sneller de verf opneemt. ik hou +/- 7-15 minuten aan, daar waar er op de verpakking 25-40 minuten.

3e Kleur ook altijd je eigen haar. dan is het een mooier geheel.

4e bevestig indien je een lace haarwerk hebt het haarwerk op een pashoofd. hou het pashoofd ondersteboven en breng de verf aan met een grove kam vanaf 0,5 cm van de lace tot de uiteinden van het haar.

Op deze maniet kan de verf niet op de lace druppen en de lace kleuren.

verf eerst het haarwerrk en daarna je eigen haar.

De tip van noordhollander werkt ook erg goed veel en vaak wassen met head en shoulders, het is wel echt ontzettend slecht spul en je haarconditie van zowel je haarwerk als je eigenhaar wordt er niet beter op.

Als je het niet aan durft laat het dan door iemand doen. Miischien doet Salvatore dit ook wel, althans zijn vriendin.

En anders kleurspoeling gebruiken.
Professioneel kleurschuim als versteviging op de overgangen van je haarwerkhaar met je eigenhaar werkt ook een beetje. dit is wel een stuk veiliger.

Er staat hiet trouwens ergen meer info over op de site ff zoeken.

groet,
Ber
ber is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 01:40   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ber Bekijk bericht
Hanna,
Op zich is het verven van haarwerk met echte verf niet zo stom. Ik weet dat omdat ik niet anders doe.
Het is inderdaad niet stom als je exact weet waar je aan begint, zoals jij ook heel goed puntsgewijs duidelijk hebt gemaakt.
Het risico dat de kleur anders te donker uitvalt is behoorlijk groot, daarom heb ik iedereen kleurshampoo geadviseerd, zodat de beginneling beter de te kiezen kleur leert in te schatten; maar ook omdat kleurshampoo minder agressief is voor de bio-haren en er geen lelijke "uitgroei" optreedt, maar een langzame natuurlijk ogende "fade out".
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AA en je haar verven? louise AA - Algemeen 8 14 augustus 2009 18:20
Gemillimeterd haar verven Bas6562 Overige (haar)discussies - Algemeen 7 23 november 2007 21:10
Effect van haar verven?? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 16 12 oktober 2005 16:11
Haren verven? lianne c AA - Algemeen 3 8 augustus 2005 17:45
verven cees Overige (haar)discussies - Algemeen 1 16 april 2003 20:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.