Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2015, 23:35   #1
Caal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Unhappy Opgezwollen lymfeklier in nek/hals door minoxidil

Na een tijdje terug minoxidil aangeschaft te hebben, was ik direct begonnen met 2x per dag 1ml. Dat resulteerde al snel in hoofdpijn, waarop ik de dosering verlaagde naar, uiteindelijk, 0,25ml (2x dag) (met als plan om als ik aan deze dosering gewend zou zijn, de dosering weer op te voeren). Dit had effect: de hoofdpijn verdween. Na ongeveer een week merkte ik echter op dat de lymfeklier aan de linkerkant van mijn hals behoorlijk opgezwollen was. Toen ik stopte met minoxidil, verdween de opzwelling weer langzaam. Daarna nog eens geprobeerd met een nóg lagere dosering (0,10 ml, 2x dag), maar opnieuw een opgezwollen lymfeklier als resultaat. Inmiddels ben ik helemaal gestopt met minoxidil. In de bijsluiter lees ik niet dat een opgezwollen lymfeklier een bij-effect kan zijn van minxodilgebruik. Zijn er andere mensen die dit hebben ervaren?

Laatst gewijzigd door Caal; 8 maart 2015 om 23:38
Caal is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2015, 09:07   #2
sensation1992
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 19
Geslacht:
beste,
ik denk dat je opgezwollen "lymfeklier" in de nek eigenlijk je schildklier is;
dit kan een abnormale huishouding van de T3-T4 geven en alsmede dit ook je haaruitval; ik zou gewoon naar de huisarts gaan kijken wat die voor je kan betekenen (n.b als het echt aan je schildklier ligt en je kan het weer in balans brengen is de kans heel groot dat je haar terugkomt).
minoxidil is K kanaal opener ik snap niet hoe dat via een lange weg uiteindelijk bij de schildklier effect zou hebben.

mvg,
sensation1992 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2015, 22:29   #3
Caal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Nee, het is de schildklier net, die zit ergens anders . Het is opgezwollen achter m'n oor en dan omlaag. Daar zit een lymfeklier. Ook aan de achterkant van m'n nek, waar ook een lymfeklier zit, is 't opgezwollen (nu niet meer trouwens, de bijwerkingen zijn gelukkig weer weggaan toen ik stopte met minoxidil te gebruiken ).
Caal is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
lymfeklier, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.