Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2022, 18:05   #1
kobe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Berichten: 7
HT bij Zantman 9 jaar geleden, overweeg 2e bij Esteworld

Hallo,

Eerste HT 9 jaar geleden bij Zantman
Ik heb rond mijn 27e (nu 36) een HT bij de Zantman kliniek in Rotterdam ondergaan. Ik geloof +- 900 grafts. Dit was ter opvulling van mijn inhammen. Achteraf gezien niet zo handig op die leeftijd, maar ik ben veel te koppig om zoiets niet tegen beter weten in te doen.

Huidige dilemma
Waar ik nu tegenaanloop is dat de grafts ontzettend zichtbaar zijn in mijn haarlijn als ik mijn haar kort scheer. Er zijn heel veel dubbele en drie-dubbele grafts gezet. Mijn haarlijn is zich natuurlijk de afgelopen jaren verder naar achteren gaan terugtrekken. Hierdoor is de haarlijn ontzettend doorzichtig naar mijn mening als mijn haar wat langer is.

Tweede HT bij Esteworld?
Zoals natuurlijk volledig te voorspellen was 9 jaar geleden, zit ik nu in een dubio. Mijn haar afscheren maakt de HT erg zichtbaar, met mijn haar langer kijk je erg op mijn hoofdhuid. Ik schommel nu een beetje tussen accepteren dat ik kaal ben en leven met de restanten van 1 minimale HT en alles gewoon dagelijks afscheren. Maar ik zie ook erg goede resultaten van mensen die naar Esteworld zijn gegaan en daar een zeer schappelijk bedrag voor betalen.

Vragen
1. Heeft iemand resultaten na +- 5 jaar bij Esteworld geweest te zijn, zonder gebruik van medicatie?
2. Heeft iemand succesvol een HT bij Esteworld ondergaan met het uitgangspunt het haar te milimeteren, maar met een natuurlijke haarlijn?
3. Tips, adviezen, meningen zijn welkom.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174224_Gallery.jpg‎ (41,4 KB, 137x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174509_Gallery.jpg‎ (50,5 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174422_Gallery.jpg‎ (136,6 KB, 112x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174144_Gallery.jpg‎ (42,4 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174307_Gallery.jpg‎ (44,8 KB, 96x gelezen)
kobe is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2022, 18:09   #2
kobe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Berichten: 7
Ter indicatie, dit is hoe de haarlijn er nu uitziet in het zonlicht. Ik heb overigens erg gemengde gevoelens over mijn ervaring bij Zantman. Ik vond de mensen kundig overkomen in het gesprek, maar ik heb het idee dat er veel te veel dubbele grafts zijn gebruikt. Vanaf dag 1 vond ik het er eigenlijk vrij onnatuurlijk uitzien en ik had ook af en toe het gevoel dat mensen mijn haarlijn inkeken als ik het naar achter kamde of een scheiding had.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220424-174338_Gallery.jpg‎ (56,4 KB, 168x gelezen)
kobe is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2022, 09:49   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
De haren van achteruit zijn vaak een stuk sterker en dikker.
Als je in zo een situaties multiegrafts vooraan zet, dan valt dat bij een korte coup heel erg op, dat hadden ze beter niet kunnen doen. Je haar is erg dik dus ook bij enkele grafts had je wel verschil gezien natuurlijk. Nu je haar achter en tussen het geplaatste achteruit gaat valt dat steeds meer op.

Ik zou voor een 2e ht gaan gecombineerd met actie tegen verder haar uitval. Je hebt nog best veel haar, dat is zonde imo.

zo als ik hier zien dragen veel mensen hun donor na een transplantatie wat langer. Het wordt nou eenmaal leger. Heb je nog heel veel zal het minder opvallen.
Het is je 2e ht dus het zal wat merkbaar dunner achter weer worden. Ik zou er niet van uit gaan dat je het heel kort kan dragen, hersteld het perfect en zie je geen stipjes of lege plekjes waar haren zijn weg genomen, of het is heel mooi verspreid bij te uit te nemen dan kan je het wel kort dragen. Dat zal dus erg afhankelijk van jou eigen situatie zijn.

succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.