Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2008, 19:58   #1
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Kaalscheren na een HT

Dag allemaal

Heb ongeveer 8 jaren geleden twee haartransplantaties ondergaan. Een bij Hairplus (ongeveer 300) en een bij Transhair (ongeveer 1400 grafts), zowel frontaal als op de kruin. Van oor tot oor is er een dun lidteken zichtbaar op het achterhoofd.

Ik gebruik al lang Minoxidil en Finasteride. Echter, merk dat mijn haar dunner wordt, de kruin zichtbaar wordt. Wil geen HT meer ondergaan. Ik overweeg om me kaal te scheren. Echter, het achterhoofd opgeschoren.

Zijn er personen die na een HT ook zich hebben kaalgeschoren? Kon je ´zien´ op het hoofd dat je een HT had ondergaan (putjes, lidtekens etc). En op het achterhoofd, was het lidteken zichtbaar of juist niet? Wat is een goed middel tegen acne op het hoofd?
__________________
Alonso

History:
Finasteride 1 mg, 1998 - 2003 (end)
Dutasteride 0,5 mg, January 2004 - October 2004
Saw Palmetto, October 2004 - January 2005
Zinc, 2001 - July 2004
Now:
Minoxidil 5%, 2000 - now
Finasteride 1 mg, February 2005 -november 2022
Nizoral, 2000 - now
Dutasteride 0,5 mg november 2022
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 22:42   #2
qwerty2008
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 28
Alonso,


Kijk eens even verder op deze site dan zie je heel wat discussies over dit "probleem"
qwerty2008 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 23:32   #3
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Wat betreft acne, zie www.acne.org

Dermatoloog kan je ook verder helpen met acne.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 11:46   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Hoi Alonso,
Ik heb het eens gemillimeterd en ik schrok me rot van dat litteken.
Op hairlosshelp is er een discussie over, over kaalscheren na een haartransplantatie. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groet, Henk.


http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=58644

Laatst gewijzigd door Henk; 28 juli 2008 om 18:39
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 16:03   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
En dan heeft Henk nog maar een litteken van 7 cm. Laat staan als je er 1 hebt van oor tot oor.

Ziet er dus gewoon niet uit.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 19:15   #6
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Bedankt voor de link. Ik vind de foto´s op zich nog meevallen van drummerboy150. En hij heeft zich helemaal kaal geschoren. Frontaal zie ik op de foto geen lelijke lidtekens of putjes.

Als ik het ga doen, dan laat ik me niet helemaal kaal scheren, maar zorg ik ervoor dat er nog een halve centimeter achter overblijft.
__________________
Alonso

History:
Finasteride 1 mg, 1998 - 2003 (end)
Dutasteride 0,5 mg, January 2004 - October 2004
Saw Palmetto, October 2004 - January 2005
Zinc, 2001 - July 2004
Now:
Minoxidil 5%, 2000 - now
Finasteride 1 mg, February 2005 -november 2022
Nizoral, 2000 - now
Dutasteride 0,5 mg november 2022
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 19:17   #7
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alonso Bekijk bericht
Bedankt voor de link. Ik vind de foto´s op zich nog meevallen van drummerboy150. En hij heeft zich helemaal kaal geschoren. Frontaal zie ik op de foto geen lelijke lidtekens of putjes.

Als ik het ga doen, dan laat ik me niet helemaal kaal scheren, maar zorg ik ervoor dat er nog een halve centimeter achter overblijft.
Dat kan gemakkelijk. Helemaal kaal is inderdaad een ander verhaal.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2008, 23:28   #8
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alonso Bekijk bericht
Dag allemaal

Heb ongeveer 8 jaren geleden twee haartransplantaties ondergaan. Een bij Hairplus (ongeveer 300) en een bij Transhair (ongeveer 1400 grafts), zowel frontaal als op de kruin. Van oor tot oor is er een dun lidteken zichtbaar op het achterhoofd.

Ik gebruik al lang Minoxidil en Finasteride. Echter, merk dat mijn haar dunner wordt, de kruin zichtbaar wordt. Wil geen HT meer ondergaan. Ik overweeg om me kaal te scheren. Echter, het achterhoofd opgeschoren.

Zijn er personen die na een HT ook zich hebben kaalgeschoren? Kon je ´zien´ op het hoofd dat je een HT had ondergaan (putjes, lidtekens etc). En op het achterhoofd, was het lidteken zichtbaar of juist niet? Wat is een goed middel tegen acne op het hoofd?
Hey Alonso,

ik heb het een half jaar geleden ook is gedaan, maar nu is mijn litteken ook wel een heel erge hoor...loopt erg laag en van oor tot oor. Van de voorkant stond het prima en er waren geen putjes ofzo te zien, maar ja dat litteken is toch niet mis hoor...moet er wel bij zeggen dat ik vorig jaar juni een littekencorrectie had laten doen en dat ie daarom nog wel aardig rood was, maar goed, ik heb wel 1 van de grotere littekens die er zijn vrees ik. Op dit moment is ie stukken minder rood.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2008, 11:04   #9
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
ik heb nu precies hetzelfde: zit 4 maanden na litteken correctie en 1 maand na FUE (dus kaalgeschoren). Er staan daar nog altijd heel weinig haren door een beetje stretching en veel shockloss. Er is dus behoorlijk goed te zien dat er iets is gebeurd. Want de haartjes die al wel over het litteken groeien, zijn nog lang niet dekkend. Dat duurt denk ik nog wel een maand ofzo...

@Vin79: waar heb je een correctie laten doen en hoe was het resultaat?
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2008, 15:56   #10
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
ik heb nu precies hetzelfde: zit 4 maanden na litteken correctie en 1 maand na FUE (dus kaalgeschoren). Er staan daar nog altijd heel weinig haren door een beetje stretching en veel shockloss. Er is dus behoorlijk goed te zien dat er iets is gebeurd. Want de haartjes die al wel over het litteken groeien, zijn nog lang niet dekkend. Dat duurt denk ik nog wel een maand ofzo...

@Vin79: waar heb je een correctie laten doen en hoe was het resultaat?
Heb de correctie bij Laser Aesthetic laten doen. Breedte is iets verminderd, maar had er wel plots een bolvormig littekentje bijgekregen, maar hier groeit het haar ook wel overheen.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2008, 10:26   #11
ewk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2004
Berichten: 3
Hoi Alonso,

herkenbaar verhaal... ik heb één ht achter de rug, maar loop sinds dec. 2006 rond met een geheel glad geschoren kop.. en dat bevalt me uitstekend!

de notendop:
1998: ht bij transhair (600 grafts (inhammen))
2004: littekencorrectie bij transhair (kostenloos, was niet tevreden over het litteken)
dec. 2006: tondeuse erover laten halen en de rest zelf glad geschoren...
begin 2007: litteken dmv medische pigmentatie laten behandelen..(meer vleeskleurig dan wit + 'stoppels'..)

Alleen maar complimenten over mijn nieuwe look gehad en blij dat ik van al het gekloot met mijn haar afwas om het nog wat te laten lijken. Voelde toch als een bevrijding (gewoon lekker het zwembad in duiken, zonder gene onder een lamp in de disco staan, geen plaatsen vermijden waar mensen boven op je hoofd kijken, etc...).

Ik heb overigens geen last van putjes, bultjes, etc. Vooraan is er niks van te zien, alleen onder vergrootglas en fel licht.


Goede vrienden weten hoe ik aan het litteken kom, voor de rest is het een ongeluk van vroeger. Maar voor de kenners is het vast herkenbaar als een ht-ongelukje..;-)..


De overwegingen om dit te doen zijn natuurlijk per persoon verschillend en ik kan begrijpen dat je niet helemaal kaal gaat... maar wilde je toch mijn ervaring laten weten...
Groet,
ewk
ewk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2008, 14:47   #12
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi EWK en anderen

Ik verwacht ook niet dat ik veel lidtekentjes etc zal hebben op de kruin en voorhoofd. Ik heb een afspraak bij de kapper, en zie zullen zeggen of het mooi is om frontaal en op de kruin kaal te zijn, en achter nog ongeveer een halve cm haar.

Je zeg dat je in 2004 een kosteloze lidteken correctie hebt ondergaan, wat was er mis met het lidteken?

Transhair had mij beloofd dat ik een dun lijntje zou zien van oor tot oor.
__________________
Alonso

History:
Finasteride 1 mg, 1998 - 2003 (end)
Dutasteride 0,5 mg, January 2004 - October 2004
Saw Palmetto, October 2004 - January 2005
Zinc, 2001 - July 2004
Now:
Minoxidil 5%, 2000 - now
Finasteride 1 mg, February 2005 -november 2022
Nizoral, 2000 - now
Dutasteride 0,5 mg november 2022
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2008, 15:15   #13
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ewk Bekijk bericht
Hoi Alonso,

herkenbaar verhaal... ik heb één ht achter de rug, maar loop sinds dec. 2006 rond met een geheel glad geschoren kop.. en dat bevalt me uitstekend!

de notendop:
1998: ht bij transhair (600 grafts (inhammen))
2004: littekencorrectie bij transhair (kostenloos, was niet tevreden over het litteken)
dec. 2006: tondeuse erover laten halen en de rest zelf glad geschoren...
begin 2007: litteken dmv medische pigmentatie laten behandelen..(meer vleeskleurig dan wit + 'stoppels'..)

Alleen maar complimenten over mijn nieuwe look gehad en blij dat ik van al het gekloot met mijn haar afwas om het nog wat te laten lijken. Voelde toch als een bevrijding (gewoon lekker het zwembad in duiken, zonder gene onder een lamp in de disco staan, geen plaatsen vermijden waar mensen boven op je hoofd kijken, etc...).

Ik heb overigens geen last van putjes, bultjes, etc. Vooraan is er niks van te zien, alleen onder vergrootglas en fel licht.

Goede vrienden weten hoe ik aan het litteken kom, voor de rest is het een ongeluk van vroeger. Maar voor de kenners is het vast herkenbaar als een ht-ongelukje..;-)..

De overwegingen om dit te doen zijn natuurlijk per persoon verschillend en ik kan begrijpen dat je niet helemaal kaal gaat... maar wilde je toch mijn ervaring laten weten...
Groet,
ewk
Leuk om te lezen dat je zo gelukkig bent met je korte/gladde look. Ik geloof ook dat dit momenteel de beste remedie is tegen serieus haarverlies. Het is even wennen, maar na 2 maanden ben helemaal weer vrij man en kan je weer naar harte lust leven (zwemmen etc).

Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten met micropigmentatie. Ik heb een poosje geleden ook iets gepost hierover. Heb je toevallig voor- en na fotos hiervan?

Groeten!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2008, 17:49   #14
ewk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2004
Berichten: 3
Alonso -> op één plaats was het litteken wat opgerekt, dus daar was het zeker geen potloodlijntje. Vandaar de correctie, dit heeft naar mijn idee slechts een kleine verbetering opgeleverd. Overigens is het hele litteken wel iets meer dan een potloodlijntje, maar inmiddels (na de 'verbeteracties', voor mij acceptabel.

Tibetaan-> door de pigmentatietechniek is het flink verbeterd, maar helemaal onzichtbaar natuurlijk niet. Foto's heb ik, maar plaats ik liever niet.
ewk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2008, 23:15   #15
qwerty2008
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 28
Pigmentatietechniek is dat prijzig en waar doen ze dat EWK,
qwerty2008 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kaalscheren / Millimeteren opzichgoed AGA - Algemeen 758 2 augustus 2012 23:57
Kaalscheren bij FUE of niet kaalscheren bverotti Chirurgische behandelingen 26 1 oktober 2008 09:38
Hoofd kaalscheren Oilily TTM - Algemeen 1 27 mei 2002 22:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.