Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2014, 14:53   #1
Yugo1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2014
Berichten: 26
Geslacht:
[Finasteride & Minoxidil] Vragen over product en gebruik

Dag lotgenoten,

Al jaren lees ik met plezier wil ik het niet zeggen maar met een samenzwering deze forum. Maar toch voel ik me nu genoodzaakt om een account aan te maken.

Ik gebruik nu al een jaar Finasteride met enige succes, daarom besloot ik vorige maand naar de doktor te gaan of hij mij minoxidil(eerst 2mg nu 5mg) kon voorschrijven omdat ik positieve reacties hier op het forum las. Mijn minoxidil is met een verstuiver mechanisme meegeleverd terwijl deze sommige niet krijgen. Maar als ik daarmee op mijn kruin spuit heb ik het gevoel alsof mijn haren daar meer van genieten dan mijn hoofdhuid. Is het niet verstandig om de minoxidil met een plastic injectiespuit(zonder naald natuurlijk) direct op het hoofdhuid aan te brengen of glijdt het medicijn vanaf het hoofdhaar wel naar het hoofdhuid.

En over minoxodil lees ik dat het alleen effect heeft op het kruin, maar klopt het dat sommige ook enige resultaat boeken door het op hun kruinen te smeren?

Nu is finasteride aan de beurt, ik heb altijd voor merkloze finasteride rond de €70 betaald, en tot mijn grote schrik betaalde ik vandaag voor dezelfde hoeveelheid €93. Maar dit was Propecia, dus het was geen merkloze finasteride. Wat is het verschil tussen merkloze finasteride en Propecia? Is het wel de moeite waard om in het vervolg door te gaan met Propecia of kan ik net zo goed de merkloze finasteride nemen.

Alvast bedankt,
gegroet!
Yugo1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2014, 15:52   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo Yugo,

soms is je taalgebruik niet zo goed te volgen. Wat bedoel je met een samenzwering??

Minoxidil werkt ook op de inhammen. Het is een verkeerd geïnterpreteerde studie waardoor velen denken dat het alleen op de kruin werkt. Waarschijnlijk is het wel effectiever op de kruin.

Het ligt aan je minoxidil, maar vaak wordt deze al meegeleverd met glazen pipetje waarmee je de minoxidil tussen je haren kunt aanbrengen. Het heeft inderdaad geen zin als het op je haren komt, het moet op de hoofdhuid en vervolgens intrekken. Je kunt minoxidil ook gewoon online kopen, dan is het waarschijnlijk goedkoper en krijg je er een pipet bij.

Bij finasteride is er geen verschil tussen propecia of een ander merk finasteride. De stof is overal hetzelfde (zolang je een betrouwbare bron hebt). Finasteride kan wel in 5mg komen, en propecia in 1 mg. Deze 5mg kun je dan in 5 stukjes snijden. Een goedkope oplossing.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2014, 20:17   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yugo1991 Bekijk bericht
Dag lotgenoten,

Al jaren lees ik met plezier wil ik het niet zeggen maar met een samenzwering deze forum.
Welke samenzwering?
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2014, 22:34   #4
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Bij de meeste studies omtrent finasteride en minoxidil hebben ze alleen maar naar de kruin gekeken/gemeten. Daardoor mogen ze enkel conclusies trekken over de werking op de kruin. Er zijn echter weinig redenen waarom het niet zou werken op de kruin.

Finasteride = Finasteride, het merk is niet van belang
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2014, 12:57   #5
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Ik gebruik Minoxidil5% (studies spreken van merkbaar nog betere resultaten dan bij de 2% versie dus kies ik voor de beste oplossing samen met Finasteride van Teva). Ik betaal 42€ voor 3 flesjes Minoxidil van 20 ml van de firma Bailleul. Zou goedkoopste zijn bij de apotheek. wordt geleverd met verstuiver en met een pipet... in begin ging ik ook gewoon verstuiven maar via die pipet is beter. Enkel vooraan (kleine inham) spuit ik even en na 3 maanden gebruik merk ik dat er verbetering is (al wil ik maar na 6 maand echte conclusies trekken). Enige vervelende is steeds om een voorschrift te moeten gaan wat de kostprijs ook opdrijft natuurlijk (al ga ik momenteel toch regelmatig op doktersbezoek). Aan online aankopen ben ik nog niet toe en zeker niet van Harrietjes die iets te koop hebben (zie elders op forum). Bij de apotheker krijg ik ook lekker goed advies mee.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2014, 13:39   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo BlueLagoon, weet niet zeker of er nu een vraag in zit of niet..
Maar je kunt het inderdaad gewoon veilig online kopen. Betaal je minder (zo'n 25/30 euro voor 3 flesjes). Zou het dan ook niet bij 'harrie' op marktplaats kopen, maar gewoon in een betrouwbare webshop.

Overigens is een doktersbezoek wel gratis (verzekerd) toch? Succes met het verdere verloop; en geef het zeker 6 maanden. Resultaten kunnen nog verbeteren tot 12 maanden
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2014, 02:30   #7
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Hallo BlueLagoon, weet niet zeker of er nu een vraag in zit of niet..
Maar je kunt het inderdaad gewoon veilig online kopen. Betaal je minder (zo'n 25/30 euro voor 3 flesjes). Zou het dan ook niet bij 'harrie' op marktplaats kopen, maar gewoon in een betrouwbare webshop.

Overigens is een doktersbezoek wel gratis (verzekerd) toch? Succes met het verdere verloop; en geef het zeker 6 maanden. Resultaten kunnen nog verbeteren tot 12 maanden
Ah ja ik ben Belg.... wil zeggen dat we betalen aan de dokter voor ieder doktersbezoek... een gedeelte krijg je terugbetaald maar wat mijn dokter betreft zit ik telkens nog met een eigen bijdrage van iets van een 14€ (in Nederland is dat anders maar anderszijds moeten wij niet betalen voor zo een verzekering)
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2014, 11:54   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ahja ok, wist al niet hoe het werkte in Belgie.
Overigens niet zo gek om een kleine eigen bijdrage te hebben, maar goed.
Zou als ik jou was gewoon online bestellen, scheelt je een hoop gedoe.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2014, 20:58   #9
shdrs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2013
Berichten: 41
Ik vertrek over een paar maanden waarschijnlijk naar Mexico voor 6 maanden. Kan ik daar aan Minoxidil raken denken jullie? Of kan ik 6 flesjes hier kopen en blijven die dan lang genoeg "vers"?
shdrs is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2014, 00:05   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja sure Minox verloopt niet zo snel.. Geen flauw idee of je het in Mexico kunt krijgen. Maar als je TV moet geloven kun je in Mexico bijne alle medicatie krijgen:p.

Maar zou het gewoon bij zeker houden en 6 flesjes meenemen. Weegt nog geen halve kilo.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 02:53   #11
Yugo1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2014
Berichten: 26
Geslacht:
SOrry, ik lees net pas dat ik ies verkeerds heb getypt.
Ik las namelijk dat minoxdil voornamelijk werkt op het kruin, maar heeft het bij andere ook geholpen om het aan te brengen bij de inhammen?
En heb al een maand geen finasteride meer geslikt omdat ik het continue vergeet op te halen bij de apotheek, zijn de gevolgen daarvan alleen dat de haarutival proces weer opgang komt.. En wat gebeurd er daarna als ik het weer inneem?

Groeten!
Yugo1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 07:54   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Minoxidil kan over het gehele hoofd werken hoor... (ik zeg 'KAN' omdat elk medicijn bij de een beter werkt als bij de ander) Finasteride moet je wel met regelmaat innemen. Elk medicijn die je langdurig gebruikt trouwens. Het lichaam houdt nu eenmaal van regelmaat. Er zijn gevallen genoemd waarbij Finasteride goed hielp en na een stop hielp het niet echt meer. Dus zou gewoon naar de apotheek gaan en gedisciplineerd je medicijnen toepassen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2014, 21:00   #13
Yugo1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Minoxidil kan over het gehele hoofd werken hoor... (ik zeg 'KAN' omdat elk medicijn bij de een beter werkt als bij de ander) Finasteride moet je wel met regelmaat innemen. Elk medicijn die je langdurig gebruikt trouwens. Het lichaam houdt nu eenmaal van regelmaat. Er zijn gevallen genoemd waarbij Finasteride goed hielp en na een stop hielp het niet echt meer. Dus zou gewoon naar de apotheek gaan en gedisciplineerd je medicijnen toepassen.
Bedankt, heb ze vanmiddag opgehaald.. En heb het gevoel alsof die dingen maar duurder worden.. Ik moest 96 euro afrekenen voor 60 pillen.. Is dat normaal?
Yugo1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 10:38   #14
latlev
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Ik gebruik generieke propecia, dus gewoon dutasteride precies het zelfde, alleen stukken goedkoper en je hebt geen recept nodig. Info site: Finasteride bestellen
latlev is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2017, 10:28   #15
Yannickdijkstra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2017
Locatie: Hoofdstad
Berichten: 5
Geslacht:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben me aan het oriënteren op medicatie. Ik ben 29 jaar en merk vooral een dunner wordende kruin. Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts om te praten over Finasteride. Minoxidil heb ik zojuist besteld . Is Nizoral shampoo nog een goede aanvulling? Ik lees daar verschillende verhalen over.. En moet ik gaan voor Finasteride of Dutasteride?

Bedankt!
Yannickdijkstra is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.