![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Tegenvallend resultaat Ht en nu graag kaalscheren
Beste forum gebruikers,
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een haartransplantatie gehad, voornamelijk de voorzijde zijn haren geimplanteerd. Helaas slaat de kaalheid door en ben ik mijn opties aan het bekijken. Uiteraard kan ik nog een ht ondergaan, maar ik ben bang dat ik uiteindelijk niet de gewenste dichtheid behaal. Daarom neigt mijn voorkeur uit na kaalscheren. Eind december heb ik dit ook gedaan, alleen was er een zichtbaar wit vlak. Zijn er forum gebruikers die met dit zelfde probleem zitten? Overigens MHP-behandeling is voor mij geen opties. Ik hoor graag van jullie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
HaarWeb lid
Een haartransplantatie ondergaan zonder finasteride/dutasteride is vragen om zo'n situaties... Je had je beter het geld bespaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
HaarWeb lid
|
Je hebt veel topartsen die nu alleen orale minoxidil voorschrijven. Ik zag dat pitella geen fina wil voorschrijven maar minoxidil oraal en topisch doet en Ketoconazol. Bisanga ook vaak alleen minoxidil. Maar medicatie is vaak wel te adviseren lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Wat wel vreemd is. Als je al iets gebruikt zou het eerst en vooral finasteride moeten zijn. Minoxidil is goed voor hergroei en dikker haar, maar doet niets aan de oorzaak van haaruitval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
HaarWeb lid
Bedankt voor jullie reacties!
Maar ben eigenlijk benieuwd naar forum leden die na een HT toch scheermes kaal zijn gegaan. Kan het witte vlak bijvoorbeeld dagelijk ingesmeerd worden met lycogel zodat het contrast minder wordt? Ik hoor het graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
|
Ja dat is waar. In een filmpje heeft Bisanga het er wel over dat hij bij veel patiënten waar finasteride niet goed bij werkte op orale minoxidil overstapte en dat het beter werkte. Wellicht was het dan misschien geen AGA ofzo. Pitella wil geen finasteride voorschrijven omdat hij het zelf nooit zou nemen zei hij en dat hij, iets wat hij zelf niet zou nemen, ook niet aan z’n patiënten kan voorschrijven. Maakt me toch altijd wel huiverig wanneer een arts iets niet wil nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Artsen zijn geen supermensen eh. Er lopen onder artsen ook bv. anti-vaxers rond. Wil dat daarom zeggen dat vaccinaties slecht zijn? Een haarchirurg is ook 'maar' een haarchirurg: iemand die haartjes transplanteert van de achterkant van je hoofd naar vooraan, en echt geen alleswetende homo universalis. ![]() De gemiddelde arts is ook niet zo heel vertrouwd met klinische studies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
HaarWeb lid
|
Nee dat is zeker waar. Over het algemeen weten ze wel meer dan mensen op fora maar in principe heb je wel gelijk denk ik. Al die artsen staan ook verschillend tegenover dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
HaarWeb lid
wat bedoel je precies met een wit vlak? Gewoon je hoofdhuid wat wat bleker is omdat er nooit zon op kwam? Dat trekt vanzelf bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
HaarWeb lid
Citaat:
De meeste haarchirurgen en dermatologen weten amper wat finasteride doet en hebben zelfs geen idee dat het meer doet dan enkel DHT tegen te houden maar het ook een impact heeft op vele neurosteroïden. Laat staan dat ze een diepe kennis van endocrinologie hebben, anders zou geen enkele arts meer finasteride voorschrijven buiten krankzinnigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
HaarWeb lid
Elke keer als Pionier het woord "finasteride" ziet staan:
|
![]() |
![]() |
![]() |