Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2015, 17:05   #1
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
11 augustus 2015 - Esteworld!

Nou mannen, het zit erop. Ik zit al sinds 14.30 uur weer lekker in mijn Mercure hotelkamer na een ochtendje op de transplantatiebank. Ik had afgelopen mei de dag van vandaag geboekt via Hidde bij Esteworld.

Algemene gevoel? Goed.
Ruimte voor verbetering? Zeer zeker!
Zou ik het anderen aanraden? Zie helemaal beneden.

Mijn reis begon gisteren, waar ik bepakt vanaf Schiphol via Frankfurt naar Istanbul ben gevlogen. Daar aangekomen meteen een domper: ik heb op het vliegveld ruim anderhalf uur op de chauffeur moeten wachten. Dat is niet echt iets waar je op zit te wachten als je net enigszins brak aankomt. De chauffeur belde me na een half uur op en vroeg waar ik was. Toen ik meldde dat dat bij de Vodafone shop op vliegveld Atatürk was, reageerde hij met "oh shit, please hold on". Nogmaals een half uur later werd ik door een hostess gebeld, nadat ikzelf even met Hidde contact had gehad. De chauffeur zou er over een half uur zijn, maar een reden van de vertraging werd niet gegeven. Ik vermoed dat de chauffeur op het verkeerde vliegveld stond.

Het hotel is werkelijk prachtig! Luxe kamer, met ook een bureau en goed werkende internetverbinding. Belangrijk voor mij, aangezien ik de overige dagen hier in Istanbul aan het werk ga. Ik blijf namelijk niet de traditionele vier dagen, maar zeven. Voor twee redenen: ik wil niet met een gezwollen hoofd gaan reizen en daarnaast heb ik ook geen zin dat vrienden / familie in Nederland meteen komend weekend op de stoep staan. Dat doen ze maar een weekend later, als de wondjes / korstjes al wat meer zijn genezen. Niet dat ik er een geheim van maak dat ik een haartransplantatie doe (iedereen weet het), maar ik zit niet op "ramptoerisme" te wachten. Overigens: de roomservice is fantastisch en de burger is heerlijk. Hieronder twee foto's.

Dan de behandeling! De kliniek is zo'n 200 meter lopen vanaf het hotel, dus ik vond het best wel onzin om met de auto opgehaald te worden. Door éénrichtingverkeer duurde de autorit zelfs nog langer dan dat ik gelopen zou hebben. Maar ja, pick your battles zullen we maar zeggen De terugweg was wel prettig, dat ik met een behandeld hoofd en mijn Rambo-band niet over straat hoefde (zelfs niet dat kleine stukje).

Binnen in de kliniek was er veel onduidelijkheid. Er was slechts één Engelssprekende hostess op de afdeling (de twee chirurgen zelf spreken ook Engels, maar zitten op hun kantoor en lenen zich niet voor vertaaltaken - logisch trouwens). Er waren twee hostessen voor zo'n 10 patiënten, dus dat was niet erg veel als ze alles moeten vertalen. Dat resulteerde in veel afwachten zonder dat je weet wat het stappenplan is of hoe lang je moet wachten.
Nu was dat vooraf niet zo'n probleem, maar tijdens de behandeling heb ik wel als onprettig ervaren. De instructies "Lie down", "Head up", "Say pain if pain" kennen ze wel, maar dat was het dan ook. Nadat ik ging liggen begonnen ze de behandeling en deden ze gewoon hun ding. "Zal wel goed gaan, dit doen ze dagelijks" dacht ik bij mezelf, maar ik merk dat ik het toch wel prettig had gevonden als ze voor iedere handeling even in één of twee zinnen zouden zeggen wat er zou gaan gebeuren. Hier is wel verbetering mogelijk.

Een ander punt van aandacht: privacy. Een mondelinge vragenlijst over mijn medische verleden, inclusief of ik al eerder ben geopereerd, medicijnen slik of bloedziekten zoals soa's heb gehad, werd in de wachtkamer met zo'n tien andere personen om mij heen besproken. Ook het uittrekken van mijn shirt en het aantrekken van het behandelschort gebeurde in de behandelkamer met het gehele team erbij (3 assistentmeisjes van zo'n 20 - 25 jaar oud en de "senior" behandelaar).
Het toppunt was dat ik op een gegeven moment in de centrale hal merkte dat er een aantal foto's van mij door de meisjes werden gemaakt. Nu maak ik me niet enorm druk om deze dingen en het streelt in beperkte mate toch even je ego... maar het hoort natuurlijk niet allemaal. Cultuurverschilletje wellicht. De dame in kwestie durfde me trouwens niet meer aan te kijken na de opmerking "Paparazzi-girl at work, huh?". Hopelijk afgeleerd voor in de toekomst.

Maar dan het belangrijkste: de behandeling zelf! Daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen, niet echt veel dingen die opvielen. De verdovingen zijn pijnlijk, heel scherp stekend - vooral in het voorhoofd. Maar goed, dat weet je van tevoren en je moet even 30 seconden op je tandjes bijten voor een hopelijk levenslang mooi resultaat. Positief punt is dat het een stuk sneller ging dan verwacht! De dames en de senior werkten snel, waardoor rond 11.30 uur al werd aangeboden om te gaan lunchen of meteen door te werken... dan zouden ze anderhalf uur later klaar zijn. Gekozen voor dat laatste, zeker omdat de haarzakjes/-wortels dan langer zonder bloed/zuurstof buiten mijn lichaam zouden zijn.
Enige op te merken aan de behandeling zelf (maar dat heeft ook met communicatie te maken) is dat ze op een bepaald moment een zak met vloeistof zonder uitleg mijn infuus in wilden spuiten. Dat heb ik even hardhandig tegengehouden, totdat er iemand kwam die mij kon uitleggen wat voor mengelmoesje dat eigenlijk was. De Xanax heb ik geweigerd, maar uiteindelijk mocht de antibiotica er gewoon in Misschien wat paranoia, maar je bent nu eenmaal in een vreemd land met een andere medische cultuur.

En nu? Nu is het afwachten. Behandeling zit erop, en het is me al met al meegevallen. Toen ik eenmaal had geaccepteerd dat ik geen Engelstalige informatie zou krijgen en hen maar gewoon hun gang liet geen, verliep het allemaal voorspoedig. Voor zover ik het zelf kan beoordelen ziet het behandelde gebied er netjes, rustig en verzorgd uit. Hieronder twee foto's. Het ging ook snel, wat erg lekker is. En nu zit ik weer in het hotel dit stukje te tikken.

Dus, zou ik het anderen aanraden? Naar mijn idee was de behandeling prima, de kliniek is modern en schoon, het personeel komt vakkundig over. Voornamelijk op het gebied van professioneel gedrag is er nog heel veel te verbeteren. Dat is je afweging.
Aan de ene kant kun je voor een super professionele kliniek in Nederland en een aanslag op je portemonnee kiezen. Aan de andere kant kun je voor een derde van de prijs (€ 2.300,-, exclusief vliegreis van € 240,-) in Turkije bij Esteworld terecht in de wetenschap dat ze het niet zo nauw nemen met je privacy en dat je het met minimale informatie op de dag zelf maar gewoon over je heen moet laten komen.

... to be continued!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0609.jpg‎ (134,3 KB, 177x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0619.jpg‎ (134,7 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0615.jpg‎ (136,8 KB, 227x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0618.jpg‎ (110,1 KB, 236x gelezen)

Laatst gewijzigd door HAUSa; 11 augustus 2015 om 17:41
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 22:09   #2
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Bedankt om je ervaring te delen. Het toeval wil dat ik gisteren mijn HT heb laten doen bij esteworld etiler istanbul. Morgen vertrek ik weer naar huis en zal ik mijn verslag posten (momenteel wat lastig om dit met m'n gsm te doen). Maar ik kan al wel zeggen dat ik een vergelijkbare ervaring achter de rug heb. Qua professionaliteit en communicatie kan het inderdaad een pak beter.. Maar over het resultaat voorlopig tevreden, mooie haarlijn, dichtheid ziet er ook goed uit en temple points ook bijgewerkt zoals gevraagd. Qua roodheid van het donorgebied ziet het er min of meer hetzelfde uit, maar foto's volgen nog.
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 22:20   #3
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
je had een behoorlijke kale kop! Nieuwsgierig naar de resultaat...
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2015, 23:02   #4
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
"3 assistentmeisjes van zo'n 20 - 25 jaar oud" Dat is toch niet erg?????
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 10:06   #5
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Hoeveel grafts zijn er bij jou getransplanteerd?
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 10:47   #6
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Dag allemaal! Ik was medium kaal, zullen we maar zeggen... Hier zijn twee foto's van mijn haar een week voordat ik de behandeling deed. En ja, die zijn in Disneyland Parijs gemaakt
Ik heb nogal blond haar, dus gemillimeterd is er praktisch niets te zien Er zijn gezien erfelijke kaalheid voor de zekerheid al aardig wat haren tussen bestaand haar getransplanteerd.

Geinig dat je ook hier was Hair91! Etiler is die andere kliniek dan waar ik zat volgens mij.

Hoeveel grafts zijn getransplanteerd weet ik eerlijk gezegd niet... heb ik niet echt naar gevraagd. Interesseert me ook niet zoveel, als het resultaat maar goed is! Maar ik zal het morgen even navragen aan de chirurg.

Vandaag heb ik weinig last... geen pijn, totaal niet zelf. Het donor- en transplantatiegebied is wel nog behoorlijk gevoelloos, gevoel in de rest van het hoofd is helemaal terug en normaal. De komende dagen op de internetverbinding gewoon aan het werk voor mijn bedrijfje. Als dat zo doorgaat, ben ik dik tevreden.

PS. de cheesecake is zwaar aan te raden hier in het Mercure hotel! Ik vrees dat ik die ergens deze week nogmaals als toetje moet bestellen...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2015-08-12 om 11.42.35.jpg‎ (58,1 KB, 204x gelezen)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2015-08-12 om 11.43.14.jpg‎ (33,1 KB, 185x gelezen)

Laatst gewijzigd door HAUSa; 12 augustus 2015 om 10:51
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 11:29   #7
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Lijkt me wel belangrijk om te weten hoeveel grafts er verplaatst zijn. Dit ook met het oog op een eventuele toekomstige transplantatie. Daarnaast kun je beter inschatten hoe het resultaat gaat worden.
Heel veel succes en ik hou je topic in de gaten.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 11:30   #8
Nutt_kevin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2014
Locatie: Utrecht
Berichten: 19
Geslacht:
Hallo Hausa,

Hoeveel crafts had je van te voren af gesproken bij esteworld.?
Dit stond toch in je offerte.
Gelukkig is alles goed gegaan bij de behandeling.
Ik zelf twijfel nog tussen esteworld en hairworld istanbul,
esteworld heeft 3 nachten daar en HW istanbul 2 nachten.
weet niet of handig is te vliegen de volgende dag al.

Wat moest je extra per nacht betalen voor het hotel? omdat je nu langer blijft.

Groet Kevin
Nutt_kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 12:08   #9
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Goede basis voor een geslaagde ht. Je hebt nog wat haar wat voor een beter resultaat zal zorgen. We hebben een beetje dezelfde pre ht haarsituatie. Ik zit nu op 11 maanden na mijn ht in Esteworld (2820 grafts). Raar dat je het aantal grafts niet weet, werd mij medegedeeld en de bakjes met de geroofde grafts getoond ter controle. Ik heb ook die "chaotische" toestanden mogen ervaren net als iedereen, het is hun manier van doen. Ik wist dit op voorhand maar het stoorde mij eigenlijk niet.
Je hebt toch het certificaat voor de hergroei garantie moeten ondertekenen en gekregen? Daar staat het aantal grafts op vermeld.
Veel succes met je herstel.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 12:42   #10
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Goed verhaal en heel veel succes er mee.

Ik herken me er ook in. Kwaliteit van hoog niveau wat natuurlijk ook voor groot gedeelte professionaliteit is. Het is een ander land, waar dingen anders verlopen. Dat kan als nederlander voor wat verassingen zorgen. Feit blijft wel dat het goed gedaan wordt.

Ik las op hun site dat er geen persoonlijke schriftelijke garantie meer is, maar een algemene vanwege een behaalde ISO9001 certificering.

Je kan dit lezen op http://www.esteworld-haartransplanta...rom-esteworld/ en dan het punt garantie.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 12:44   #11
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Als je met een taal barierre zit, bij HWI wordt je in het
Nederlands bijgestaan tijdens de behandeling.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nutt_kevin Bekijk bericht
Hallo Hausa,

Hoeveel crafts had je van te voren af gesproken bij esteworld.?
Dit stond toch in je offerte.
Gelukkig is alles goed gegaan bij de behandeling.
Ik zelf twijfel nog tussen esteworld en hairworld istanbul,
esteworld heeft 3 nachten daar en HW istanbul 2 nachten.
weet niet of handig is te vliegen de volgende dag al.

Wat moest je extra per nacht betalen voor het hotel? omdat je nu langer blijft.

Groet Kevin
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 13:11   #12
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy9 Bekijk bericht
Als je met een taal barierre zit, bij HWI wordt je in het
Nederlands bijgestaan tijdens de behandeling.
Bij Esteworld kan je een nederlandstalige tolk krijgen tegen bijbetaling en de engelstalige tolk is gratis. Maar de chirurg, althans degene die mij behandelde sprak perfect Engels. De meisjes spraken enkel hun moedertaal waardoor het idd soms voor verwarring zorgt tenopzichte van de patiënt.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 17:59   #13
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Ik zal het morgen bij de chirurg nog even navragen. Esteworld maakt overigens geen offerte en prijs op basis van aantal grafts. Ze bieden je voor een bepaalde prijs een behandeling aan, en daarbinnen gaan ze voor het maximale resultaat wat nodig is. Vind ik overigens ook een logische filosofie: er staat een dagdeel een team voor je klaar, verdovingen, medische spullen, contactpersoon... als je kijkt naar wat er allemaal bij komt kijken is die paar arbeidsuurtjes verschil tussen 2.000 of 4.000 grafts maar gezeur in de marge.

De chirurg had me overigens verzekerd dat er nog genoeg over is voor nog één of eventueel twee toekomstige behandelingen, mocht dat nodig zijn (waarschijnlijk wel, rond mijn 40ste).

@Nutt_kevin: ik moet er niet aan denken dat ik vandaag alweer in het vliegtuig had gemoeten. Overigens, ook morgen niet. Alles is nog aardig gezwollen en ik vind het idee dat ik pas weer echt ga reizen als alles weer wat tot rust is gekomen wel lekker. Dus voor dat zou ik sowieso voor drie nachten gaan in plaats van twee, maar nog beter is bijboeken. Zelf heb ik drie extra nachten gekozen aangezien de zwellingen normaal gesproken na vijf dagen verdwenen zijn (zo heb ik gelezen, ik ga het nog ondervinden ). Een extra nacht hotel kost € 75,- inclusief zeer prima ontbijtbuffet.

@M. Hayden: jouw blog is één van de paar geweest die ik helemaal heb doorgespit om tot een beslissing te komen. Dankjewel nog daarvoor! Nee, ik heb geen certificaat gekregen. Misschien morgen? Ook hebben ze me de bakjes met uitgenomen haren niet laten zien. Ik zag wel dat twee dametjes daar een hele tijd mee bezig zijn geweest. Al met al heb ik er wel vertrouwen in dat de haartjes die ze hebben uitgenomen weer netjes in mijn hoofd terug zijn gekomen
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 21:40   #14
Nutt_kevin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2014
Locatie: Utrecht
Berichten: 19
Geslacht:
Bedankt voor je antwoord.
Zal ieder geval je vorderingen blijven volgen.

Kevin
Nutt_kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2015, 15:51   #15
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Vandaag het verband eraf en een wasbeurt gehad. Ging prima allemaal, al kleefde dat verband wel behoorlijk aan mijn achterhoofd. Zwelling valt gelukkig mee, alleen erg raar om jezelf met een kale en gehavende kop te zien.

Geinige was dat er vandaag twee dames om mij heen liepen, die allebei hebben gevraagd hoe ik de behandeling vond gaan afgelopen dinsdag. Ik had de weinige communicatie die ik gedurende de dag ervoer al aan Hidde gemeld. Hij belde afgelopen dinsdag netjes om te vragen hoe het was gegaan. Hij gaf ook aan dat hij deze tip zou communiceren met de kliniek. Dat heb ik dus geweten!

De hostess van de dag excuseerde zich voor de weinige communicatie, ze had het die dag erg druk omdat ze de enige op de afdeling was die Engels sprak. Daarnaast een dame van "kantoor" die verantwoordelijk is voor de begeleiding van buitenlandse patiënten, zij kwam ook even polshoogte nemen. Erg netjes!
Ik heb hen verteld dat het niet als klacht was bedoeld, maar meer als een tip voor de toekomst. Maar dat ligt cultureel volgens mij iets anders - in Turkije is alles 100% in orde, of je hebt een klacht. De tussenweg "tevreden, maar met een tip voor de toekomst" kennen ze blijkbaar niet.

Dat zorgde wel voor wat ongemakkelijkheid. De dames en de chirurg maakten vandaag een zenuwachtige indruk, waren extra vriendelijk en vroegen wel tien keer of alles naar wens was en of ik alle informatie had die ik wilde hebben. Goed om te zien dat ze de feedback serieus nemen - naar mijn idee iets té serieus. Ik hoop dat ze mijn feedback niet als een belediging of klacht hebben ervaren.

Dan het resultaat - het ziet er goed uit! Bijgevoegd twee foto's. Maar wat ik in topics van anderen ook al merkte: ook bij mij een vorm van achteraf-twijfel of alles wel goed gegaan is. Waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat mijn voorhoofd en bovenkant nu goed begroeid zijn (als het goed is), maar de inhammen nogal abrupt overkomen. Is het niet zo dat de overgang van inhammen naar hoofd wat "vloeiender" hoort te zijn? Ik heb ook de twee foto's bewerkt erbij gezet, om duidelijk te maken wat ik bedoel. Ik heb met oranje / rood in Photoshop een "overgang" getekend, waarvan ik me afvraag of die er niet had moeten zijn? Benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Verder is het heerlijk om verbandloos te zijn! Mijn hoofd voelt er meteen weer een stuk natuurlijker door aan. Ik kan ook niet wachten totdat die Ramboband er ook af mag. Van de chirurg moet ik die nog twee dagen blijven dragen, maar ik overweeg de mogelijkheid om ongehoorzaam te zijn op dit punt... Volgens mij was het toppunt van de zwelling gisteren, vandaag weinig zwelling meer te merken. Is die band nog nodig? Wat vinden jullie / hoe ervoeren jullie dit?

Oh trouwens, tegenvaller: twee weken niet sporten. Wist ik natuurlijk al van tevoren... Maar ik zit al vier dagen op deze hotelkamer en ik heb simpelweg teveel energie in mijn lijf. Het liefst ga ik een half uur keihard hardlopen... Maar op dit gebied zal ik me netjes aan de regels houden. Ik kan me makkelijk voorstellen dat heftig zweten, hogere bloeddruk en hartslag en druk op je hoofd tijdens sportinspanning niet goed is voor het herstel. Balen, want het maakt me een beetje gek hier.

Laatste weetje, voor degenen die benieuwd zijn: het waren blijkbaar 2.300 grafts en 4.900 haren! Ik heb een getekende verklaring ontvangen met deze aantallen erop, echter staat er geen garantie of iets dergelijks (zoals eerder benoemd in dit topic). Daarnaast ontving ik een ondertekende verklaring dat er medisch gezien geen problemen zijn om te vliegen, mocht ik worden tegengehouden door vliegtuigpersoneel.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0639 (recht).jpg‎ (73,6 KB, 116x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0639 (bewerkt).jpg‎ (73,7 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0630.jpg‎ (132,1 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0630 (edited).jpg‎ (136,1 KB, 88x gelezen)

Laatst gewijzigd door HAUSa; 13 augustus 2015 om 15:58
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.