Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2007, 09:10   #61
Marcella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Epilight had wel effect maar niet het gewenste doordat de epilight niet krachtig genoeg was veroorzaakte hij donsharen en die kregen ze nooit meer weg vandaar dat ze desperaat werd en uiteindelijk bij Smartpuls terecht is gekomen en nu gaat het goed. Ze is er nu vanaf en is begonnen met een behandeling voor andere lichaamsdelen.
Nou, dat klinkt echt hoopvol. Ik krijg ook steeds donsharen terug op mijn wangen, dus ik denk dat ik dan ook overstap op de Smartpuls.Bedankt voor de info Lanny.

M
xxxx
Marcella is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2007, 11:19   #62
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Als ik het zo lees dan blijkt smartpuls wel een goede optie te zijn voor veel mensen. wordt dit vergoed? ik zit bij amicon en er staat in mn polis dat het tot max 500 euro vergoed wordt. hier kom ik ook niet verder mee dan kan ik dus bijna niets laten doen ..waar moet ik godsnaam als studente geld vandaan halen

het is misschien best goedkoop maarja dan moet je het wel hebben

ik lees niet dat ze ook van de onderrug tot aan de bovenbenen doen..weet iemand of ze dat ook doen..?

p.s. haaruitval leek tijdelijk goed te gaan, sinds maandag gaat het weer bergafwaarts.
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!

Laatst gewijzigd door parell; 8 juni 2007 om 11:28
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2007, 13:07   #63
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ik weet er alles van ;-)

over het algemeen worden behandelingen aangepast aan de persoon, dus ik verodnerstel dat ze eveneens behandelingen van onderrug tot bovenbenen zullen doen. Het is wel zo dat de rug meestal als moeilijk te behandelen valt (samen met het gezicht de moeilijkste, qua effect).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2007, 18:12   #64
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
wat doen ze

smartpuls doet alles maar je moet gewoon ergens mee beginnen. Je kunt toch een smartpuls kaart alvast voor je verjaardag vragen ook al ben je nog niet jarig...
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2007, 18:40   #65
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dan moet je toch al aardig vermogende ouders hebben. Mr goed, alle begin is natuurlijk meegenomen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 09:50   #66
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
ik dacht zelf meer aan het werk wat ik na het studeren zal krijgen..ik blijf voorlopig wel bij mijn ouders wonen (geldbesparend) ook ben ik al goed aan het sparen ..

ik denk dat het ligt aan waar je je prioriteiten legt (als je er geld voor hebt natuurlijk, en ik ga hard sparen)

lanny, ik was vorige week vrijdag jarig trouwens haha

maar 1 ding weet ik zeker, mn gezicht moet zo snel mogelijk gedaan worden en dat gaat ook zeer binnenkort gebeuren hoop ik..!


* wachtende op afspraak met dermatologe 19-06-07 *
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2007, 11:37   #67
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
succes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parell Bekijk bericht
ik dacht zelf meer aan het werk wat ik na het studeren zal krijgen..ik blijf voorlopig wel bij mijn ouders wonen (geldbesparend) ook ben ik al goed aan het sparen ..

ik denk dat het ligt aan waar je je prioriteiten legt (als je er geld voor hebt natuurlijk, en ik ga hard sparen)

lanny, ik was vorige week vrijdag jarig trouwens haha

maar 1 ding weet ik zeker, mn gezicht moet zo snel mogelijk gedaan worden en dat gaat ook zeer binnenkort gebeuren hoop ik..!


* wachtende op afspraak met dermatologe 19-06-07 *
Succes en hou je positieve drive vast
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2007, 09:44   #68
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
zoals beloofd geef ik hierbij verslag uit over mijn afspraak met de gyneacologe..

de hele ochtend was ik gisteren supernerveus, waarvoor wist ik eigenlijk ook niet..het was wel een lieve vrouw en zei toen ik binnenkwam dat ik wel met een vervelend probleem hier zit. ik voelde me daardoor iets meer op mn gemak. ze vroeg me waar het haar allemaal zat en hoe onregelmatig ik ongesteld was. toen ik haar vertelde dat het haar vrijwel overal zat en ik soms een tijd 3,4 maand niet ongesteld wordt zei ze dat het wel naar PCO neigt. dat was niet nieuw voor mij want ik d8 dat al te hebben eigenlijk. vervolgens zei ze dat de haartjes die ik nu had niet meer weg kunnen maar wel afgeremd kunnen met het gebruik van de pil. ook zou ik waarschijnlijk weer regelmatig ongesteld worden. ze stelde de diane voor. ik heb toen gezegd dat ik daar best voorzichtig mee ben omdat ik heb gehoord dat veel meiden/vrouwen na het stoppen extreem last kregen van haaruitval. ik zei dat ik nu al last had van haaruitval en dat wel genoeg was. daarna stelde ze yasmin voor, een lichtere pil. daar weet ik vrij weinig over..:Sik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest..ze schreef hem voor en ik mocht het proberen, als het dan niet goed was kon ik toch overstappen op diane...
verder ben ik doorverwezen naar de dermatoloog (die PCO en/of alopecia moet uitsluiten) en moet ik opnieuw bloedprikken..(bloedprikken van de vorige keer na het bezoekje aan de dokter had geen bijzondere uitslag; het was normaal volgens haar, ik had alleen wat meer rode bloedcellen maar dat was niets ernstigs)

tenslotte zei ze dat vast wel vergoed werd, (sowieso in het gezicht) afhankelijk van je ziektekostenverzekering, als je het via de ''medische weg'' laat behandelen.

nou weet ik eigenlijk niet zo goed of ik aan yasmin moet beginnen :S:S ik ben er wel een beetje bang voor. straks wordt mijn haaruitval erger ook is er een persoon aan overleden pff..uiteindelijk weet ik ook wel dat het op iedere persoon anders uitwerkt ..gek dat ik het gevoel heb dat we met zulke pillen net proefkonijnen zijn ...

wat zal ik doen..nemen of niet?

en kan iemand me missschien iets meer vertellen over PCO ?


heel erg bedankt!
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2007, 10:34   #69
sof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 26
Hey Parell,

Ik neem zelf al enkele jaren Yasmin en moet eerlijk zijn dat het bij mij de haaruitval zeker niet gestopt heeft, het is het laatste jaar nog veel erger geworden.
Ben enkele weken geleden bij de dermatoloog geweest voor mijn haar en die zei wat ik al een tijdje wist, AGA. Ik heb haar gevraagd of ik terug moest overschakelen naar Diane (heb die voor Yasmin een tijdje genomen) en ze zei dat dat niet nodig was. Goed, ik gelukkig natuurlijk...
Maar vorige week moest ik op onderzoek bij de gynaecoloog. Ik zag hem al een paar keer naar mijn hoofd staren en plots vroeg hij of ik misschien last had van haaruitval. En ik die mezelf wijsmaakte dat andere mensen het wel niet zouden opmerken... heb het hem uitgelegd en die vroeg mij waarom ik in godsnaam Diane niet meer nam!
Heb (volledig in paniek door de tegenstrijdige adviesen) mijn huisarts om raad gevraagd, hij heeft de dermatoloog gecontacteerd en wist me te vertellen dat ze zeker ook voorstander is van terug Diane te nemen! (daar ging mijn vertrouwen in haar..)
Zou dus zeker op je afspraak met de dermatoloog meer uitleg over vragen over welke pil voor jou het best is en als hij ook diane voorstelt, zou je dat misschien toch eens kunnen overwegen.
Yasmin heeft bij mij trouwens ook helemaal niets positiefs gedaan aan de haargroei op mijn lichaam.
Ik hoop dat je snel wat antwoorden krijgt...
Veel sterkte
Sofie
sof is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2007, 15:02   #70
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ik kan me vergissen, maar Yasmin is volgens mij ook geen specifiek hormonale pil om mannelijke hormonen die haaruitval en overbeharing kunnen veroorzaken, zoals Diane dat is, tegen te gaan. Het is enkel een zeer lichte pil, waardoor veel vrouwen die problemen hebben met andere pillen op deze pil overstappen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 01:21   #71
_massive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Berichten: 18
Er gaat zo veel door mijn hoofd momenteel dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen..Ik heb zoveel herkening gevonden bij elke zin die ik gelezen heb dat ik gewoon bijna elke emotie voelde die aan die betreffende zin voorafging. Het is alsof het gewoon uit mijn eigen leven is geschreven. Ik denk dat het handig is als ik eerst even uitleg wie ik ben en waar mijn verhaal over gaat om zo verwarring te voorkomen. Ja toch?

Ik ben een jongen die zelf geen last heeft van overbeharing, althans ik heb een hoop haar over mijn hele lichaam maar ik ondervind er geen last van. Welicht dat ik, mocht ik ooit in een betere finansiele situatie zijn, de haren van mijn rug en schouders zou laten verwijderen maar dat kan gerust nog wachten want ik vind het niet echt noodzakelijk of urgent. Om verheldering te scheppen, want het gaat hier eigenlijk niet zo zeer over mij..
Ik heb ook een 'parell-tje' als vriendin. Elke zin die parell heeft opgeschreven heb ik zelf van de andere kant ervaren als vriendje zijnde. Alle emoties en alle ergenisen die parell beschrijft heb ik meegemaakt en maak ik nog steeds mee met mijn vriendin. Het is onvoorstelbaar hoeveel gelijkenis er is tussen twee personen die 2000 km. van elkaar wonen. Dit is mijn eerste keer dat ik er met iemand anders dan mijn vriendin over praat en ik moet toegeven dat ik dit schrijven best wel als opluchtend ervaar. Er zou eigenlijk ook een forum voor 'ons' moeten bestaan besef ik me nu) De partners van mensen die met Hirsutisme te maken hebben. Bij het begin beginnen?

Toen ik haar voor het eerst ontmoete was ze 19 en zag ze er heel gewoon uit. Gewoon onder aanhalingstekens dan, want ik vond haar superknap qua uiterlijk en als persoon was ze gewoon een schatje..tsja..ik was gewoon direct verkocht En ik was zo blij dat het wederzijds was,onvoorstelbaar! Zij was het gewoon, op haar had ik gewacht, mijn hele leven Afijn, van het een kwam het ander, eerste zoen, eerste uitjes samen door de parkjes etc etc etc.. Het ging gewoon goed, perfect zelfs, ik was tot over mijn oren verliefd..
Maar toen..ik zal het nooit vergeten denk ik.. We zaten, of beter gezegd lagen op de bank, een beetje te 'rommelen' en naarmate onze relatie vorderde ontdekte we elkaars lichaam piece by piece. Het gebeurde gewoon heel spontaan en natuurlijk door elkaar te strelen en..ja, je weet het zelf ook wel..dat is iig not the point of the story. Ik had tot dan echt geen enkel, maar dan ook echt geen enkel, enkel, enkel, vermoeden..! Tot dat ene moment.. Mijn hand bevroor tijdens het strelen op een plek op haar lichaam waar ik geen zicht op had.. Ik viel in een split second uit..mijn hersenen draaide overuren om het te verklaren..heb ik het nou echt gevoeld? Wat is het?? Is het nou echt wat ik denk..?!? Ja,wat anders..?? Maar..wat doet het daar?!Het hoort er toch niet..? Droom ik? Ik hoorde mijn hersenen knarsen! Al die vragen in een enkele moment.. Nou..uitgevallen is mild uitgedrukt! Ik denk dat iedereen die met overbeharing op een of ander manier te maken heeft gehad weet waar ik het over heb en waar en wat ik had ontdekt.
Dit was mijn eerste ontmoeting en kennismaking met Hirsutisme. Ik was er totaal onbekend mee. Mijn kennis hierover ging niet verder dan dat ik wist van het bestaan van een miniscule aantal mensen in Mexico(die ik toevalig op tv had gezien) die haargroei hadden over hun complete gezicht. Maar dit waren gewoon uitzonderingen van de wereldbevolking, zo redeneerde ik toen nietswetend. Dat ik iemand zou leren kennen met een soortgelijke..hmm..hoe zou ik het noemen..ik vind het geen aandoening, zeker geen ziekte, ook geen afwijking.. Achteraf gezien had ik het kunnen merken. Ik had een haarlijn op haar onderbuik gezien. Verder, als ik toen geweten had wat ik nu weet dan had ik niet gedacht dat het een tijdje geleden was dat ze haar benen had onthaard maar dat het zeer recent was gebeurd. En ga zo maar verder.. Maar goed, ik wist niets en nogmaals, het gaat hier niet zo zeer over mij..ik moest alleen na het lezen van deze thread mijn gevoelens en gedachten kwijt. Ik hoop alleen dat mijn vriendin toen niets gemerkt heeft van mijn 'uitvallen' en dat ik haar daardoor niet gekwetst heb.

Ik geef toe dat het niet echt een leuke verassing was maar ik heb nooit aan mijn gevoelns voor haar getwijfeld vanwege die paar haartjes meer. Sterker nog, ik heb het geloof ik direct geacepteerd dat die haartjes nou eenmaal van haar zijn en dat ze daardoor geen slechter of beter mens is. En volgens mij is dat de clue van alles, je bent zoals je bent en ieder ander moet het gewoon accepteren en respecteren. De ene heeft een paar haartjes meer, de ander minder(kalend),weer een ander een druiloor,enz,enz,enz.. Niemands is perfect oftwel iedereen heeft wel iets specifieks. Bij de ene is het dan toevalig meer zichtbaar, nou ja..who cares! Was ze niet zo'n lieverdje dan was ik echt niet met haar, ongeacht het aantal haartjes..laat dat duidelijk zijn. En als iemand je alleen leuk vindt vanwege het feit dat je er op een bepaalde manier uit ziet dan mag je jezelf ook afvragen of het wel de moeite waard is want we worden toch allemaal oud en rimpelig enz..

Even terugkomend op het verhaal, ze begon me geleidelijk te vertellen over haar probleem. Ik bedoel, ik had haar daarna natuurlijk helemaal naakt gezien en het was me intussen wel duidelijk geworden wat er speelt, qua uiterlijk dan. Maar door naar haar te luisteren ontdekte ik eigenlijk dat er zo veel meer speelt dan alleen die paar haartjes. Eigenlijk zijn die haartjes alleen maar de oorzaak van een veel groter probleem. Ik neem het haar ouders dan ook erg kwadelijk dat ze daar zo weinig aandacht aan besteed hebben. Ze hebben dure behandelingen en onderzoeken voor haar betaald maar aan de psychishe kant van het verhaal hebben ze niks gedaan?! Ze raakte helemaal afgezonderd van de wereld om haar heen en een minderwaardigheids complex was zo geboren. Het is me intussen ook duidelijk geworden waarom ze niet van mooi weer houdt en waarom ze bv. niet naar het strand durft. Naar buiten lopen in een rokje of met korte mouwen..vergeet het maar! Ja, ze is bang om gezien te worden, dat haar geheim onthuld wordt en dat mensen haar zullen veroordelen. Maar ja..moet zij dan als het mooi weer is koken in een winter tenue en mag ze geen bruin kleurtje krijgen van het zonnen? Gellukig heb ik haar duidelijk kunnen maken dat ik oprecht van haar hou en dat ze voor mij geen schaamte hoeft te voelen wegens haar uiterlijk. Intussen voelt ze zich nu met mij helemaal op haar gemak. Een hele vooruitgang tov het begin toen het licht nog per se uit moest en toen ze nog alle kansen greep om toch haar lichaam te verbergen. Ze zei ook in het begin dat ze er geen moeite heeft met mij maar toch was ze zichtbaar niet op haar gemak. Ik geniet er nu echt van als ik haar zo ontspannen zie ipv dat ze zich druk maakt over wat ik zal denken. En nou de rest van de wereld nog die ze moet overwinnen. Het is toch echt raar dat we ons zoveel aantrekken van meningen van totaal onbekende mensen die we ergens bij toeval tegenkomen en daarna nooit meer zullen zien?! Het zijn in feite nobody`s waardoor zij het mooie gevoel van geluk moet missen.. Eigenlijk kwetst het me een beetje, ik hou van haar en doe alles om haar gellukig te maken, en toch lukt het dan een totaal onbekende die helemaal niks doet te zegevieren en al mijn moeite teniet te doen. We zitten wel op een stijgende lijn en het gaat steeds beter maar makelijk is het niet. We praten er ook best wel vaak over maar het zit zo diep in haar..

We zijn nu dan ook ruim een jaar verder en hebben het nodige meegemaakt zoals diverse emotionele uitbarstingen van haar kant en veel geduld en begrip van mijn kant. Net als parell kampt ze ook met haaruitval. Ik geloof steeds meer dat het idd veroorzaakt wordt door stress omtrent alles. Om de overbeharing te compenseren heeft mijn vriendin volgens mij er onderbewust voor gekozen om de rest zo perfect mogelijk te laten uitzien. Tsja, perfectie nastrefen, dat valt niet echt mee en er gaat een hoop stress mee gemoeid, want een puistje heb je niet onder controle, een paar kilo's zijn zo aangekomen als je even niet oplet en ga zo maar door. En ja..perfectie volgens Gucci, Prada, buurmeisje, fitnesscoach..? Je kan nooit aan alle eisen voldoen.. Verder..houdt ze ook van muziek, vooral op haar eigen kamer want behalve surfen over het net en naar muziek luisteren valt daar weinig anders te beleven. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar er zal toch een moment moeten komen dat je jezelf accepteert zoals je bent. Dat je net zo veel waard bent als wie dan ook, dat je de zelfde rechten hebt op een leven met alles erop en eraan, geluk, verdriet, liefde.. En des te eerder je dat aanvaardt des te eerder je kan beginnen met een gellukig leven, want verdriet en pijn heb je genoeg gehad. Ja toch?

Nou.. dat was'm dan.. Ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar ik voel me wel een stuk 'lichter'

Ze vertelde me achteraf dat ze er zo bang voor was dat ze zelfs twijfelde of ze ons een kans zou gunnen. Gellukig was ze dapper genoeg om haar geheim aan mij bloot te geven..

Laatst gewijzigd door _massive; 21 juni 2007 om 01:23 Reden: No need for Bold.
_massive is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 16:48   #72
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Thumbs up

dag massive,

allereerst, je reactie is ronduit fantastisch, het begrip dat je toont, de manier waarop je met je vriendin omgaat en omgegaan bent, ik kan niet anders zeggen dan dat ik je sterk bewonder, niet zozeer omdatj e een vreindin hebt die overbehaard is, maar vanwege de manier waarop je met haar omgaat, je stelling en inzichten.

De meeste mannen en vrouwen(met name jonge mensen)(mijn ervaring tenminste) reageren niet zo. Veel mensen zijn sterk veroordelend voor elke vorm van zogenaamde 'abnormaliteit'. Qua relaties is mijn ervaring over het algemeen zo dat, zodra mannen weten en zien dat ik meer dan gemiddeld behaard ben is het gedaan. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd alleen te blijven, hetgeen ik persoonlijk ook niet erg meer vindt. Tijd kom ik toch altijd tekort, dus...

Je vriendin mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriend. Ik begrijp dath et echter niet gemakkelijk zal zijn. Je dient er toch continu rekening mee te moeten houden. Maar evengoed, met twee sta je sterker dan alleen, dus dat zelfvertrouwen van haar zal in de toekomst wel beteren.

Overigens is het heel logisch dat ze prefectionistisch is en een minderwaardigheidscomplex. Het perfectionisme is vergelijkbaar met hetgeen je vaak hoort zeggen van mensen met een handicap of een allochtoon " je moet je als persoon met een handicap toch altijd meer bewijzenn en perfecter zijn dan zonder om toch geaccepteerd te worden". Dat is ook zo als je overbeharing hebt, door ervoor te zorgen dat je voor de rest er "perfect uitziet" , heb je net iets minder kans op kwetsende blikken en opmerkingen, dan wanneer je er maar "gewoon" uitziet. Ik weet dat dit erg grof en cru is, maar ik merk in de praktijt dat dit de werkelijkheid is.

En indien je maar vaak genoeg blikken en opmerkingen krijgt, zakt je zelfvertrouwen evengoed. Dus die aspecten zijn wel vrij logisch te verklaren en niet zomaar met een psychologe te verhelpen. (neemt neit weg dat die haar wel al een heel end op weg had kunne helpen).

Het zal nog een lange weg worden, maar zoals ik het nu hoor, heb je het wel al fantastisch gedaan, als vriend van...

Heel veel succes nog met jullie relatie!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 22:43   #73
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
hallo massive en anderen,

nadat ik je verhaal heb gelezen weet ik ook niet waar ik moet beginnen met vertellen..alles wat hier op de site staat is eigenlijk nog maar de helft van mijn verhaal..er gaat nog veel meer door mijn hoofd heen dan dat ik ooit op papier zou kunnen krijgen..

ten eerste wil ik net als martje zeggen dat je vriendin het niet beter had kunnen brengen, geweldig gewoon. Begrip, liefde en het op gemak bij elkaar voelen maakt jou en je vriendin tot wat jullie nu zijn. en geloof me dit blijft wel goed..dagenlang zat/zit (heb zo mijn momenten) te denken hoe het verder moet. met behulp van deze mensen heb ik er toch voor gekozen om geholpen te worden. voorheen wilde ik zoveel mogelijk thuis zijn, niet gezien worden enz. ik wilde mezelf verwaarlozen en geen leuke dagen hebben, sterker nog, ik voelde me schuldig als ik het leuk had..soms nog steeds. maar dan denk ik ook dat ik het net zoals een ander ook wel verdient heb..vroeger ben ik wel geconfronteerd met mijn probleem maar ik was toen nog klein en dan huilde je maar niemand begreep eigenlijk waarom. eingelijk ging het maar om een paar, toen nog, onschuldige haartjes boven mijn lip.

wat betreft mijn haaruitval dacht ik ook een tijdlang dat het hirsutisme een oorzaak daarvan was, de stress, huilbuien etc. totdat ik me ook tijden goed gevoeld heb en mezelf begon af te vragen of dit wel normaal was..er zijn enkele mensen, mijn nicht, zusje en moeder, die weten van mij probleem af. voor hen hou ik me groot maar op andere momenten zit ik stilletjes in mn kamer te huilen..
misschien ben ik wel zo om een reden..het leven is niet eerlijk

ook ik probeer in andere dingen uit te blinken, onbewust of bewust. ik probeer ook extra mn best te doen op school of met andere dingen..gelukkig wel met alle plezier
daarnaast reageer ik ook vaak mn woede/verdriet af uit op mn broertje/zusje/ouders waar ik ook heel vaak spijt van heb. maar dat weten ze..

zomer heb ik ook een haat/liefde gevoel. zwemmen kan ik niet, korte mouwen draag vind ik moeilijk en noem maar op..
als mensen naar me kijken en ik zie waar hun ogen op gericht zijn kan ik wel huilen van binnen ..toch probeer ik keer op er niets van aan te trekken..ik weet wat die mensen denken..dat doet zon pijn van binnen!! het is niet met woorden te beschrijven..op zulke momenten wordt je al niet als ieder ander behandeld, je bent dan al anders. ook durf ik mensen niet naast mensen te zitten, ze mogen mn gezicht niet zien. ik let op hoe ik kijk, zit enz. bij mij komt er een schepje bij boven op: ik kan mn haar niet los doen omdat het niet zit vanwege het ''bosje haar'' om mijn gezicht te verbergen..dat maakt mij op sommige momenten boos..

wat betreft jongens. tja ik houd afstand..vaak genoeg proberen jongens mij te benaderen maar ik probeer ze altijd op afstand te houden. ook wil ik niet verliefd worden..respect heb ik voor jou!! anders dan andere jongens. je neemt iemand zoals die is..misschien is jou vriendin door haar probleem wel gezegend met jou. andere mensen hebben niets met hun uiterlijk en kunnen elk moment doodgaan (oorlogslanden) of worden zwaar mishandeld hun leven lang...zoals ik al zei het leven is niet eerlijk dus probeer ik in zware tijden/moment mezelf hiermee op te beuren. en jij bent voor je vriendin de steun..jij doet haar weer leven. geloof me als ik iemand als jij heb later dan zou elke dag een zegen zijn ..! de afleiding die zon persoon je brengt doet je alle problemen vergeten. ik denk dat dit ook voor je vriendin geld..door afleiding (plezier maken, gezellig zitten met vriendinnen enz.) voel ik me altijd stukken beter en durf ik weer een beetje te dromen over mooie dingen die ik ook, net als elk ander, zou kunnen krijgen!!
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!

Laatst gewijzigd door parell; 21 juni 2007 om 22:49
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2007, 22:57   #74
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sof Bekijk bericht
Hey Parell,

Ik neem zelf al enkele jaren Yasmin en moet eerlijk zijn dat het bij mij de haaruitval zeker niet gestopt heeft, het is het laatste jaar nog veel erger geworden.
Ben enkele weken geleden bij de dermatoloog geweest voor mijn haar en die zei wat ik al een tijdje wist, AGA. Ik heb haar gevraagd of ik terug moest overschakelen naar Diane (heb die voor Yasmin een tijdje genomen) en ze zei dat dat niet nodig was. Goed, ik gelukkig natuurlijk...
Maar vorige week moest ik op onderzoek bij de gynaecoloog. Ik zag hem al een paar keer naar mijn hoofd staren en plots vroeg hij of ik misschien last had van haaruitval. En ik die mezelf wijsmaakte dat andere mensen het wel niet zouden opmerken... heb het hem uitgelegd en die vroeg mij waarom ik in godsnaam Diane niet meer nam!
Heb (volledig in paniek door de tegenstrijdige adviesen) mijn huisarts om raad gevraagd, hij heeft de dermatoloog gecontacteerd en wist me te vertellen dat ze zeker ook voorstander is van terug Diane te nemen! (daar ging mijn vertrouwen in haar..)
Zou dus zeker op je afspraak met de dermatoloog meer uitleg over vragen over welke pil voor jou het best is en als hij ook diane voorstelt, zou je dat misschien toch eens kunnen overwegen.
Yasmin heeft bij mij trouwens ook helemaal niets positiefs gedaan aan de haargroei op mijn lichaam.
Ik hoop dat je snel wat antwoorden krijgt...
Veel sterkte
Sofie

heey sofie!

bedankt voor je reactie..wat verwarrend, die tegenstrijdige reacties. ik weet eerlijk gezegd ook niet meer wat ik moet..de diane pil heeft ook niets aan de overbeharing van een meisje gedaan wat ik ken. tjah en waarom zou de yasmin dat wel doen. daarnaast heb ik gehoord dat als je met de diane stopt je nog meer last krijg van haaruitval. misschien kan dit verschillen van persoon tot persoon..en ja wat is de waarheid..verwarrend gewoon.

ik denk zelf dat ik even de afspraak afwacht maar ook de resultaten..als het zo is dat ik PCO heb dan zou ik de pil mn hele leven moeten nemen voor het regelmatig ongesteld zijn..dat werkt ook niet..dan maar niet..pillen hebben altijd nadelen. moet je afstand van houden vind ik.

ik heb nog een vraag voor iedereen eingelijk ..

remt het overbeharing ook niet af..dat wat je hebt blijft maar er wordt gezegd dat vermeerdering van haren afgeremd wordt..wat zijn jullie ervaringen ermee?
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2007, 02:25   #75
_massive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Berichten: 18
Goede avond martje en parell,

Dank voor jullie positieve reaktie. Het geeft me een mooi gevoel dat ik toch goed bezig ben. Niet dat ik er aan twijfelde maar het is toch leuk om het bevestigd te krijgen van anderen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik begrijp waar jullie mee zitten en ik vind het echt jammer dat het zover gekomen is. Wat ik al zei in mijn vorige post, volgens mij ligt het grootste probleem helemaal niet in die paar haartjes. Ik begrijp wel dat die haartjes best wel het heel erg aanwezig zijn maar dat is geen reden om te denken dat je minder waardt bent. Ik begrijp ook best wel dat als je jong bent en geconfronteerd wordt met zo iets dat je veel kracht en wijsheid nodig hebt om daar doorheen te prikken en jezelf te aanvaarden zoals je bent. Dat is denk ik de eerste stap die je moet maken om de rest van je leven toch nog te kunnen genieten van de mooie dingen. Als je daar niet mee begint kan geen enkele laser of wat dan ook je helpen want er zal altijd wel wat zijn dat anders bij jou is dan bij anderen. En ja, anders is anders, maar zeker niet slecht en zeker niet in dit geval. Je moet gewoon dapper zijn en naar buiten durven treden zonder bang te zijn van wat iemand anders er van zal vinden. Als iemand er dan toch nog een slechte mening of wat dan ook op nahoudt..tsja..het ligt dan echt niet aan jou maar aan hun. Jij hoeft er niet onder te lijden dat zij beperkt zijn in hun intelect en met zulke mensen wil je toch zo ie zo niks te maken hebben. Ze zijn het echt niet waard! Ja toch? Dat probeer ik mijn vriendin ook wijs te maken. Begin bij je zelf, zet je zelf bovenaan de lijst van mensen die gellukig moeten zijn en laat anderen je geluk niet bederven. Het leven is al zo kort en geniet er daarom elke dag van. Je zal er ongetwijfeld ook zelf achterkomen dat je je druk maakt om dingen waarover je je helemaal niet druk hoeft te maken en dat er veel belangrijkere dingen zijn. Het lijkt je mischien dat het voor mij makkelijk praten is, maar geloof me dat het echt waar is. En des te eerder je dat beseft des te beter het is.

Ik moet helaas stoppen met schrijven want ik kom net van de spoed tandarts en de verdoving iriteert me een beetje zodat ik me niet echt kan concentreren op wat ik schrijf. En het is ook best wel laat..dus ik laat het even hierbij.

Meiden..wees dapper
_massive is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doet Minoxidil soms niet meer kwaad dan goed? Helen64 Haarproblemen bij vrouwen 29 4 december 2006 21:10
Ik weet het niet meer! Inimini Haarproblemen bij vrouwen 6 5 juli 2006 14:24
Vrienden gezocht! Lies86 Van alles en nog wat... 3 15 juni 2006 13:08
niet meer de enige...... naar de kapper met TTM? silly TTM - Algemeen 9 3 maart 2003 19:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.