Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2007, 01:23   #16
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
ah daar ben ik ook wel benieuwd naar opzich

Maar goed, ik zag het al aankomen....Augustus dat betekent vaak toch hitte en ja hoor dit weekend is het zover. Ga ik in een trui rondlopen? Nee natuurlijk niet..kwil ook zo graag lekker met een bloot bovenlijf in de tuin liggen of zonder zorgen naar het strand kunnen...

Ik heb maar besloten om me nog 1x (misschien de laatste keer voordat ik het laat laseren) te laten harsen. Terwijl het gebeurde voelde ik me zo k*t gewoon, bah...waarom hebben we deze zorgen? Vind het echt vervelend..maarja tis nu gebeurd en tis 'lekker glad' hehe en voel me dan ook veel lekkerder in mn vel zitten! Dus voor mij morgen gewoon een t-shirt etc, en wie weet naar het strand...maar kzie al op tegen de snel terug groeiende haren..*zucht*
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2007, 14:25   #17
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
zelf zal ze dat neit willen, maar ik zal eens vragen of ze kort wat op wil schrijven, in het weekend zal ik haar reactie hier op de site zetten.

xx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2007, 18:19   #18
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Meer info

Hoi Suz,

Ik heb zelf minder goede ervaring weer met Elos (behandeling gehad bij korpos)
Behanding met de Alliance L600 werkt bij mij een stuk beter.

groetjes,
Remko.
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2007, 09:43   #19
suz1975
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2007
Berichten: 2
hey remko,
dank voor je berichtje. bij welk instituut laat je de behandelingen met de alliance L600 uitvoeren en hoeveel behandelingen heb je nu gehad. zie je ook echt duidelijk verschil? en hoeveel behandelingen heb je bij korpos gehad voordat je erachter kwam dat het toch niet werkte.
bedankt voor je antwoord.
suz1975 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 09:10   #20
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Meer Info

Hoi Suz,

Ik heb nu tussen de 3 en 12 behandelingen gehad. Het is heel verschillend per gebied maar het is wel heel goed te merken. Benen 3x en Oksels 12x.
Na de 3e of 4e behandeling zie je dat het definitief wordt.
groetjes,
Remko.

Laatst gewijzigd door irenebrug; 11 augustus 2007 om 09:11 Reden: tekstuele aanpassing.
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2007, 14:24   #21
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Hallo, hier dan de ervaring van mijn zus,

Apparaten die ze gebruikt heeft waren de eerste 2 keer ELos, daarna is ze overgestapt op de gewone Laser(volgens mij), aangezien zij nl vrij dikke zwarte en stugge haren heeft en laser daar beter geschikt voor zou zijn. Voor de behandeling moet je ongeveer 6-8 keer voorzien, de bikinilijn behandelen duurt ongeveer 20 minuten, afh van hoeveel je eraf wil en hoe ver ze uitgebreidt is, je komt om de 12 weken terug, bij laser koelen ze steeds onmiddellijk erna. Ze werken per kleine vierkantjes die vantevoren op je huid getekend worden met wit oogpotlood. De laser voel je(ook de elos), je voelt een soort van schokjes, is pijnlijk, en soms echt op de tanden bijten, de pijn die je voelt is de laser die de haarvaatjes lasert. Haren vallen, springen, er door de laser dan ook grotendeels uit, goed teken als dit gebeurt. De huid reageert meteen, met rode geirriteerde bobbeltjes, na de berhandeling blijft de huid een aantal dagen geirriteerd, ook de haren komen in eerste instantie allemaal terug, 2 weken ziet het er neit goed uit, na nog eens twee weken verdwijnt het merendeel en ben je voor 4-6 weken relatief glad op de behandelde plaats. Daarna komt alles weer terugen de eerste paar behandelingen zal er vaak zelfs extra terugkomen.

Na vier behandelingen merkte mijn zus kale plekken, maar vooral na 6 behandelingen zag ze heel duidelijk resultaat, bijna alle haren waren dan weg, of dit ook blijvend is weet ze nog niet. Nu komt ze nog maar om de 6 maanden terug(ze heeft er nu 6 gehad). Tijdens de behandeling zijn de haren niet dunner teruggekomen, of dikker geworden. De behandeling doet wel zeer, er wordt meestal aangeraden tevoren een paracetemol te nemen, mijn zus heeft dit neit gedaan.

Korpos zelf; heel vriendelijk, zeer persoonlijk en vertrouwelijk, zij heeft geen slechte ervaringen met hen gehad, kosten zijn ongeveer 100 euro per keer.

hopelijk hebben jullie hier iets aan.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 16:39   #22
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Hoi martje, bedankt dat je dit ons laat weten
Ik wist eigenlijk niet dat het zo'n pijn deed! Maar het verschilt toch ook wel per mens? De één kan meer hebben dan een ander? Ik heb zelfs mn benen es laten harsen (ik ben dus een man he) en dat deed helemaal niet zo'n pijn...Nu las ik ook de ervaring van irene/remko (??) dat Elos bij hem/haar niet goed werkte en de Alliance L600 wel.
Ik ben dus nu aan het sparen he en wil voor het eind van dit jr een behandeling ondergaan voor mn bovenrug en schouders...maar ik zou het echt heel erg vinden mocht één van de twee niet werken
Is er ook een prijsverschil tussen de Elos en Alliance of gaat het bij beiden om het te behandelen gedeelte?

Alvast bedankt! Greetz

Owja..ik heb me ongv een week terug laten harsen, mn rug en ik voel me zooo fijn! Ik merk echt dat het iets met me doet en dat ik er niet steeds aan denk. Af en toe komen er kleine haartjes terug maar die haal ik er meteen uit met een pincet. Jammer dat het weer nu tegenvalt, dan heb ik me geharst..blijft het echte warme weer (voorlopig..) uit
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 22:12   #23
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Fantastisch nordman, het is altijd plezierig om je van tijd tot tijd wat zekerder en goed in je vel te voelen. Was dat maar voor altijd he ;-)

Wat het verschil tss elos en alliance betreft, ik heb werkelijk geen idee. Het kan natuurlijk altijd zijn dat de behandelingen niet goed aanslaan, maar een prognose kan je wel al tevoren stellen hoor, donker haar en lichte huid doet het goed (meestal) bij IPL en laser, met licht haar (en donkere huid) heb je wat minder mogelijkheden en moet je dus geluk hebben. Bij mij werkt vooralsnog niets, maar ik heb dan ook heel licht haar en hormonale aspecten die een rol spelen.

Ik hoop in ieder geval van harte dat het bij je werkt, en je dus eindelijk een oplossing hebt gevonden voor je rug. Veel succes en laat tegen die tijd weten of het lukt of niet...

Harsen valt inderdaad goed mee, alleen is die laser een andere soort pijn, bovendien is ze behandeld op een normaliter al zeer gevoelige plaats, dat zal ook wel schelen.

xxx marte

Laatst gewijzigd door Marte; 13 augustus 2007 om 22:14
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 22:35   #24
nordman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 47
Hoi Martje,

Ja precies, was dat maar voor altijd. Ik merk gewoon dat het enorm verschilt..zodra het weer terug is dan voel ik me vaker minder lekker in mn vel zitten en daarom wil ik er ook vanaf..als het mij gelukkiger maakt waarom niet?

Ja, naar dat het bij jou niet aanslaat! Maar er moet toch IETS zijn dat dan wel helpt?
Ik heb zelf donkere haren en een lichte huid maar heb ook wel een gevoelige huid! De rug lijkt me niet echt heel pijnlijk...maarja daar moet ik nog achter komen en zal proberen jullie op de hoogte te houden. Voor alsnog duur het wel even aangezien ik voorlopig nog glad ben ;-) denk dat ik rond Oktober/November zal moeten...

Bedankt voor je lieve woorden, ik hoop ook zeker dat jij iets zult vinden dat bij je zal aanslaan en die vervelende haren voorgoed zal verbannen naar....?? Ik blijf je verhaal in elk geval volgen! Sterkte!

Greetzz
nordman is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2007, 22:52   #25
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
vraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
lanny; och, dat is weer eens een andere reactie, die heb ik zelf nog niet gehad. Vindingrijk zijn ze wel...

Nordman, schadelijk voor je huid; het bovenste laagje huid wordt er inderdaad mee afgetrokken, waar mensen met een gevoelige huid soms zeer sterk op kunnen reageren, veroudert de huid sneller, bovendien versterkt het couperose bij aanleg, .....
Wat bedoel je met het versterkt Couperose bij aanleg, waarom?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2007, 22:46   #26
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Wat bedoel je met het versterkt Couperose bij aanleg, waarom?
Omdat de hars warm is, het eerste wat ik als advies mee kreeg van de dermatoloog, (vanwege die couperose), was geen hars en zeker geen warme hars gebruiken. Dat versterkt de couperose, door de hitte.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 13:46   #27
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
couperose

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
Omdat de hars warm is, het eerste wat ik als advies mee kreeg van de dermatoloog, (vanwege die couperose), was geen hars en zeker geen warme hars gebruiken. Dat versterkt de couperose, door de hitte.
Hallo Martje,

Heb je nog steeds last van couperose? Zo ja waarom is het bij jou ontstaan?

gr

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 13:30   #28
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Hallo Martje,

Heb je nog steeds last van couperose? Zo ja waarom is het bij jou ontstaan?

gr

Lanny
Meestal wordt couperose via de genen doorgegeven, zoals in mijn geval, de pillen tegen de overbeharing hebben dit proces natuurlijk wel iets versterkt, maar zonder de hormonen had ik evengoed couperose gekregen. Onder genetische aspecten kom je moeilijk uit.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2007, 23:22   #29
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
genetisch

Dat is waar, maar ik heb ook geleerd dat je verschillende soorten hebt, als het door vervorming binnen de aders komt is het volgens mij behandelbaar.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 15:10   #30
Nathanael
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2005
Locatie: Groningen
Berichten: 11
Hey hoi, erg herkenbaar je verhaal.
Ik ben 27 jaar en nog student.
Ik heb ook sinds me 19e 20e echt veel haar op me rug en schouders.
Op me flanken en me schouders veel donker haar en verder wat lichtere.
Ik kan het zelf ook niet accepteren. Ik heb al jaren niet meer gezwommen.
Ik kan het zelf moeilijk afscheren, maar de haren op me schouders en armen scheer ik elke week wel af.
je krijgt dan ook weer pukkeltjes en wondjes etc.
Ik vind het smerig, en waar haren zitten daar heb je ook extra talgafscheiding en zweet.
Het is gewoon onhygienisch en niet meer van deze tijd.
Ik heb geen extreme haargroei op me armen of benen. Ze zijn wel behaard, maar ik vind dat normaal.
Het scheren kost me zoveel energie en het is ook vernederend.
Ik heb me nooi laten harsen, dat lijkt me de enige realistische oplossing voor mij.
Het laseren daar heb ik geen geld voor.

Hoe lang moeten je haren zijn om ze te kunnen laten harsen? Want ik scheer ze namelijk wel af.
Maar midden op me rug enzo dara kan ik niet bij komen.
En hoe lang blijven ze weg?

Je moet niet beginnen aan epileren, cremes etc dat helpt allemaal niet.
Kost je handen vol geld.
Mijn wens is een haarloze rug van schouders tot me bilnaad.
Mijn bovenarmen dat doe ik met een scheermesje, daar heb ik ook totaal geen problemen mee.
Het meeste zit op me schouders onder me nek en flanken.
Niet op me billen etc.

Schandalig dat ze voor dit soort problemen gene extra regelingen hebben in klinieken.

Tegenwooridg is het al erg dat je borsthaar hebt. Stel je dus voor met haar op je rug als jonge vent.

Het maakt me onzeker, ik heb jaren niet kunnen zwemmen zonnen.
Kan me niet lekker vrij gedragen met omkleden etc etc. Mijd de sportschool en het heeft invloed op me sexleven.

Het is zwaar kut!

Ik wil ook graag weten of het laseren echt definitief helpt.
Ik zou het uiteindelijk wel willen.
Bij een goede kliniek, waar het echt helpt en toch betaalbaar kan zijn voor me.
Nathanael is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Even voorstellen en een vraag over een pruik of niet! Dreadgek TTM - Algemeen 25 27 maart 2006 10:14
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.