Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2007, 10:58   #16
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Dag nirac,

vergeet die kalo, doe enkel de hair ingrown treatment, die is goed, maar de kalo is enkel zakkenrollerij. Ik weet dat er een aantal mensen hier op het forum zeggen dat ze resultaat zien, maar ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat het de haargroei (wel) vertraagt (niet stopt), waardoor het in eerste instantie lijkt of het idd helpt. ik dacht dat nl in het begin ook, maar heb 2 jaar lang om de week zeer dik gesmeerd, en ben enkel een hoop geld armer, maar geen haren.

heel veel succes!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2007, 07:01   #17
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Hai Martje
Helaas heb ik de spullen al in huis en gebruikt. Had ik het maar niet gedaan. Van de ingrown krijg ik een vuurrode huid (dat wilde ik dus juist tegengaan) en van de inhibitor krijg ik allemaal bultjes. Dus....flits of laser kan niet, smeerseltjes werken niet.......weer paniek in de tent.
Gr. Nirac
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2007, 19:02   #18
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nirac Bekijk bericht
Hai Martje
Helaas heb ik de spullen al in huis en gebruikt. Had ik het maar niet gedaan. Van de ingrown krijg ik een vuurrode huid (dat wilde ik dus juist tegengaan) en van de inhibitor krijg ik allemaal bultjes. Dus....flits of laser kan niet, smeerseltjes werken niet.......weer paniek in de tent.
Gr. Nirac
Dag nirac, sorry, ik weet het, het is zeer frustrerend, ook op deze site overigens, al die mensen die enthousiast over de laser vertellen, af en toe wel even slikken. Wat die inhibitor betreft, in eerste instantie krijg ik idd ook een rode huid, maar na een tijd trekt die weg, met wel minder ontstekingen tot gevolg, of ben je er allergisch voor?? Want dan houd het idd op. Ik ben er zelf, wonder boven wonder, niet allergisch voor, en ben toch zeer snel overgevoelig voor producten, maar goed, dat zegt natuurlijk niets over jouw reactie.

Hoe dan ook, voorlopig even blijven volhouden, ik hoop gewoon dat er ooit iets uitgevonden wordt voor ons blondbehaarden dat evengoed werkt, in die tussentijd is het vrees ik gewoon op de tanden bijten. Overigens, mss dat bij jou wel epilar werkt??? (het is niet omdat het bij mij neit werkt dat dit bij jou ook zo gaat zijn.

heel veel succes!!!!!!!!!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2007, 14:43   #19
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Hai Martje
Ik ben bij Smartpuls geweest voor een intake en daar is een proefstukje gedaan. Meer voor de show want ze kan me niet helpen. Te weinig donkere haartjes en te veel witte. Misschien ooit eens....als het nog erger wordt. Zo ploeteren we maar door. Ik wil nog wel even zeggen dat ik ontzettend veel waardering voor je heb. Geweldig zoals je op iedereen reageert, al die tijd die je er in steekt. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat je een hele grote steun bent.
Liefs Nirac
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 11:44   #20
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Dag nirac,

Wat je proefstukje betreft, ik heb indertijd mijn armen laten doen, maar ook zonder resultaat. Heel spijtig dat er vooralsnog niets sluitends gevonden is voor ons. Ik hoop van harte dat er ooit iets dergelijks uit de bus komt, maar inderdaad, voorlopig vrees ik daarvoor.

Ik heb de indruk dat je epilar system nog niet geprobeerd hebt. Mss moet je het toch eens proberen (op een zeer kleine en goedkope zone, bijvoorbeeld de bovenlip, of een oksel of zo), al was het maar om het achteraf mogelijks te kunnen afstrepen van je lijst en er zeker van te zijn dat dit ook niet werkt. Kijk, het feit dat het bij mij geen resultaat heeft gehad , wil niet zeggen dat het bij jou geen resultaat heeft. Het schijnt nl bij veel mensen wel effectief te zijn. (En ik heb al vaker gemerkt dat ik blijkbaar op dergelijk vlak een grote uitzondering ben, wat toch in het voordeel van epilar pleit).

Daarnaast hartelijk bedankt voor je reactie. Erg vleiend, ik kan niet anders zeggen. OOk al is dit onterecht, ik heb het al vaak gezegd, maar het minste wat ik kan doen is andere mensen op weg helpen, ik beschouw het dus niet meer als normaal dat ik dit doe(wanneer ik de tijd heb). Ik heb zelf ervaren hoe frustrerend het is en kan zijn, maar heb mijn eigen weg gevonden om mijn leven voor mezelf en gezien de situatie zo aangenaam mogelijk te maken. En over het algemeen is mijn houding; als ik het kan, kan iedereen het. Ik weet hoe frustrerend het is overbeharing te hebben (en er niets aan te kunnen doen), maar blijven zitten en je wentelen in zelfmedelijden maakt jezelf enkel depressiever. Wat voor jezelf, zeker op den lange duur, een onhoudbare situatie wordt. Waarbij je dus in feite een dubbel ongeluk hebt, nl overbeharing én ongelukkig te zijn. Enfin, in ieder geval ben ik van mening dat ik, in de mate van het mogelijke, en juist vanwege dat gedeelde en empatisch aspect, anderen probeer te en moet helpen, al was het maar met kleine dingen als informatie, of eventjes een reactie dat je de thread gelezen hebt. Als ik zelf terugdenk aan het moment dat ik mijn eerste thread hier neerzette, ik weet dat ik indertijd ook vol verwachting uitkeek naar reacties, hulp, ... (Ach, en als toch wel enigszins idealistisch ingesteld zijnde, ...).


xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 22:00   #21
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
proefshots

Gewoon eens een behandeling doen en kijken wat het resultaat is kan ook helpen! Blijf positief denken!
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 09:52   #22
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Ha meiden
Ik heb alles opgezocht over epilar wat ik kon vinden en ik weet het niet hoor. Mijn hele kin is stuk door de kalo dus dat moet eerst herstellen. Ik wil alles uitproberen maar op het ogenblik heb ik het een beetje gehad. Bij Smartpuls kon ze me niet helpen, kalo maakt de boel alleen maar erger. Ik moet mezelf nu even opladen om verder te gaan. Jullie horen van me.
Liefs Nirac
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 18:29   #23
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
hoi nirac,
wat raar dat je hele kin stuk is door de kalo... ik heb juist het idee dat het een hele milde creme is en de huid juist verzacht na het ontharen (de inhibitor dan, die andere ken ik niet). kan het niet zijn dat je kin geirriteerd is door het epileren/harsen zelf..? dat is nl ook niet altijd prettig voor de huid. mijn ervaring is dat kalo dan juist verzacht en hydrateert... wel vervelend in ieder geval, ik hoop dat je huidje snel weer hersteld is...!
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 17:07   #24
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dat kan juutje, maar als je al een zeer gevoelige huid hebt, en ook nog eens epileer of harst, waardoor de huid van nature al geirriteerd is , is het dus ook logisch dat je zo zou kunnen reageren. Ik weet dat mijn benen in het begin (eerste plaats waar ik ze geprobeerd had) ook sterk jeukten, daarna is dat verdwenen. Dus op zich, lijkt het me wel waarschijnlijk dat dit kan.

Nirac, houd je hoe dan ook taai, laat eerst dit genezen en kijk dan eens wat je eventueel kunt doen. zie wel dat je je eerst goed informeert over de resultaten, en mogelijke realistische verwachtingen in jouw geval. Kop op en probeer gewoon nog even door te bijten.

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 15:44   #25
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Beste Nirac,

Allereerst, mijn bewondering. Wat een worstelingen allemaal, groot respect van mijn kant.

Mijn vraag was wel, hoe blond is het haar op je gezicht? Als het iets van pigment heeft zou de elos wat voor je kunnen zijn. Als het helemaal blond is, dus zonder enig pigment, dan kan dat niet. Maar ik wilde niet gelijk de conclusie trekken dat het helemaal blond is en daarom de elos geen optie is.

Succes verder!

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 07:25   #26
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Ha Hanna
Snor en baard enkele harde donkere haartjes, de rest (maar dan ook mijn hele gezicht) licht. Nog even en ik kan op de kermis gaan staan . (Zelfspot is het beste medicijn??????????). Thank god dat het winter is, ik koester mijn sjalencollectie.
Liefs, Nirac
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 11:20   #27
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nirac Bekijk bericht
Ha Hanna
Snor en baard enkele harde donkere haartjes, de rest (maar dan ook mijn hele gezicht) licht. Nog even en ik kan op de kermis gaan staan . (Zelfspot is het beste medicijn??????????). Thank god dat het winter is, ik koester mijn sjalencollectie.
Liefs, Nirac
Hoi Nirac,

Licht? blond, of zit er nog pigment in? Ergens anders op het Forum heb ik de verschillen uitgelegd tussen PIL, Laser en Elos. Wat niet geraakt kan worden door het licht van de mashine, kan bij elos nog geraakt worden door het elektrische wisselstroopje. Dus je hebt dubbele kans dat de haar kapot gaat. Er is ook een keerzijde aan de elos hoor, hij is ontzettend langzaam in gebruik en in resultaat. Waar je bij de laser na 6 behandelingen klaar bent moet je voor hetzelfde resultaat met de elos nog 6 behandelingen erbij tellen.
Bij ons in de kliniek behandelen we tevens geen donkere gezichten, vanwege verhoogd schroei-blaar-gevaar. Een tintje nog wel. Waar kom jij vandaan Nirac?

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 07:55   #28
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Hoi Hanna
Ik ben een volbloed bleekscheet en de haartjes op mijn gezicht zijn merendeels wit. Dus.....
Gr. Nirac
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 12:23   #29
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nirac Bekijk bericht
Hoi Hanna
Ik ben een volbloed bleekscheet en de haartjes op mijn gezicht zijn merendeels wit. Dus.....
Gr. Nirac
Hoi Nirac,

Ik hoop dat ik je niet beledigd heb, vind het wel een mooie naam! He wat vervelend dat het blond is. Er zijn wel spulletjes op de markt om haar donker te krijgen door er 4keer!! per dag er iets op de smeren. Daardoor komt er tijdelijk pigment in het haartje en kun je het wel met de laser/elos te pakken krijgen. Het is wel een heel gedoe hoor, ik raad het niemand aan omdat het heel veel werk is.

Succes verder Nirac.

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 13:38   #30
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
toch eventjes reageren, die spulletjes om je haar donkerder te krijgen werken niet. (Bovendien schijnen ze zeer duur te zijn, dus zeker in verhouding prijs/effect is het niet de moeite daaraan te beginnen). t zou zonde zijn om daaraan geld te verspillen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bultjes na ontharing van gezicht hopeful Hirsutisme - Algemeen 4 12 augustus 2007 00:54
Puistjes, bultjes na laser behandeling marc_05 Hirsutisme - Behandelingen 1 9 juni 2007 18:26
Rode bultjes haarmens2 Overige (haar)discussies - Algemeen 3 25 april 2006 16:35
heb van die domme bultjes... bolleke TTM - Algemeen 9 19 augustus 2005 17:51
Innovate veroorzaakt 'bultjes' op vroegere haarlijn Robert18 Medicijnen/haargroeimiddelen 9 18 november 2003 18:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.