Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2008, 23:04   #16
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
oplossing

Misschien is die oplossing er al maar heb je hem nog niet gevonden
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 12:29   #17
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag carollsummer, vr bernou mss wel, ik heb inmiddels alles wat er op de markt is uitgeprobeerd (of overwogen en is me dan afgeraden om allerhande redenen). dus voor mij kan dat enkel als er nog iets nieuws zou komen dat WEL effectief zou zijn.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 12:06   #18
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
alles uitgeprobeerd?

Hallo Marte,

Maak eens een lijstje van de machines waar jij mee bent behandeld.

groet

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 19:53   #19
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanny Bekijk bericht
Hallo Marte,

Maak eens een lijstje van de machines waar jij mee bent behandeld.

groet

Lanny
dag lanny, ik heb geen idee welke de eerste was, dat is zo'n 9 jaar geleden geweest, een laser in ieder geval, die hij indertijd op de hoogste stand zette bij mij(omdat het na een paar keer nog steeds geen resultaat had), zonder resultaat, IPL hebben ze me afgeraden wegens te weinig pigment in alle haren(op zo goed als alle plaatsen), evenals elke lasersoort(ik ben in verschillende centra geweest, vraag me niet meer welke lasersoorten, want dat weet ik niet meer, maar het waren alleszins een paar lasers en een paar IPLsoorten), vanwege die reden, het heeft gewoonweg echt te weinig pigment. In bepaald licht ziet het er zwart uit, maar in zonlicht of ander bepaald licht is het gewoonweg wit( blijvende elektrische ontharing is me afgeraden wegens couperose, te dunne huid, ontstekingsgevoelig en daardoor meer kans op littekens en blijvende bschadigingen, bovendien veel te dicht behaar en te groot oppervlak, waardoor het te arbeidsintensief zou zijn en niet zou opwegen tegen de resultaten(inclusief littekens). Epilar system heeft na 10 behandelingen geen enkel resultaat gegeven, buiten de littekens vanwege het feit dat bij het harsen vaak de huid mee losliet en afgetrokken werd.

sorry dat ik niet precies kan zijn, maar dit is al een aantal jaar geleden, en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar sindsdien niet meer mee bezig ben, omdat ik toch geen enkele behandeling kan ondergaan, en me hierbij heb neergelegd.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2008, 20:53   #20
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
10 jaar

Hallo Marte,

In 10 jaar kan heel veel veranderd zijn, overigens aan couperose, zolang het geen spier coupererose is valt best wat te doen.

Groet,

Lanny
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2008, 12:47   #21
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
de laatste adviezen zijn van een paar maanden geleden(het gaat niet allemaal over 10 jaar geleden, de eerste keer was idd 10 jaar geleden(in totaal 8 behandelingen), maar over die 10 jaar verspreid ben ik nog regelmatig bij verschillende centra adviezen in gaan winnen), met huidige lasersoorten(het was een vernieuwde IPLvorm) Wat de couperose betreft, ik weet niet wat spiercouperose is, maar mijn vorm is helaas erfelijk en in een erge graad(met sterk hormonale stimulans), waardoor, zelfs na behandelingen het een jaarlijkse, levenslang zijnde, terugkerende behandelingserie vergt, ik heb het laten uitrekenen en kwam op 2000 euro om het gehele gebied te laten doen(ergste plaatsen), maal ruim elk jaar, ... Gezien het feit dat ik op de moment twee opleidingen volg, halftijds daarnaast werk en volgend jaar met mijn derde begin is dit verre toekomstmuziek. zelfs indien ik de couperse zou laten behandelen neemt dat al de andere aspecten neit weg die een tegenindicatie waren voor blijvende eletrische epilatie.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 23:51   #22
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
coupersose

Ik neem aan dat je ook alle cremes en zo al heb geprobeerd?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2008, 15:28   #23
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte
Ben ook aan de Teunisbloemolie gegaan na het lezen van jouw tip. Het bevalt me enorm goed moet ik zeggen. Het enige nadeel is dat er gelatine inzit wat ik liever niet eet, ik heb ze nog niet kunnen vinden zonder helaas......

Thanxxx Marte

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 22:13   #24
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Inge, ik ook niet helaas, en als vegetariër zijnde heb ik me daar dus echt overheen moeten zetten. Mr goed, zonder deze capsules ging de laatste tijd echt niet meer. Dus dan maar zo...
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 19:59   #25
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
Inge, ik ook niet helaas, en als vegetariër zijnde heb ik me daar dus echt overheen moeten zetten. Mr goed, zonder deze capsules ging de laatste tijd echt niet meer. Dus dan maar zo...

Ik zag wel dat er ook druppels in de handel zijn dus hoogstwaarschijnlijk zijn deze zonder gelatine. Dan wil ik daar liever op overstappen.
Heb jij deze al gespot? Ik heb gisteren Teunisbloemolie aan mijn vriendin aanbevolen, ook zij zit met problemen rondom haar menstruatie. Ze gaat het ook proberen. Ik ben iig enthousiast.
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 14:20   #26
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
nee, de druppels ken ik niet, en zijn die ook wat budgetvriendelijk?? Want het blijft toch wel wat kostelijk, alles bij elkaar opgeteld. en die van het kruidvat zijn ook al niet zo goedkoop, toch weer 14 euro voort de hele periode(uitgeteld per maandperiode), op zich natuurlijk niet per se zoveel, maar opgeteld bij alle andere dingen die erbij komen, is dit toch weer een extra bedrag dat erbij komt.


Dag lanny, ik zie je reactie nu pas; ja, alle creme's al uitgeprobeerd,(tuurlijk, is het eerste wat je doet en kunt doen).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 22:13   #27
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
http://www.cruydhof.nl/europrijsl.htm

http://www.cruydhof.nl/teunisbl.htm

Ik zag hier de druppels staan. 10 a 20 druppels per dag, ik kan alleen niet uitrekenen hoeveel dat nu in ml is per dag.

Ik heb ze van de DA, 4 capsules per dag nemen, er zitten er 60 in voor 5,95. Ik begin met innemen net na mijn eisprong en dat doe ik dan tot de laatste menstruatiedag. Dus ik neem ze niet gehele maand, dat doe jij dus wel begrijp ik?

Ik zal die druppels eens bestellen en kijken of dat bevalt.

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 16:15   #28
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
,nee, ik slik niet de gehele maand(gehele cyclus), maar mijn cyclus telt geen drie weken, maar bijna 5, dus vanaf mid tweede week slik ik ze, tot en met mijn regels. (bijna 4 weken dus ja.)
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 20:56   #29
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation Marte wees eens vrolijk

Hallo Marte,

Ik ben een tijdje niet op haarweb geweest en heb een rustig de tijd genomen op deze regenachtige koude zondag om het een en ander te lezen. Volgen mijn bescheiden mening wordt het eens tijd dat je uit Belgie weggaat je eens flink laat verwennen door een G!@#$ (zelf censuur) wees eens opgewekt laat je weer eens behandelen voor overbeharing en beter neem eerst een hot stone massage. Wees niet zo een depri belg durf te leven
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 12:04   #30
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Oei??? De reden dat ik hier nog op dit forum zit en de vraag voor mod nog aangenomen heb, is omdat ik vind dat overbeharing je leven niet mag beheersen, je eroverheen moet kunnen zetten, en vooral het leven niet moet lijden maar leiden. Dat neemt natuurlijk niet weg dat overbeharing altijd een gedeelte in je leven zal blijven bepalen of een rol zal blijven spelen, maar ik ben van mening dat het vooral belangrijk is dat je ondanks overbeharing of welke vorm van ongewenste aspecten dan ook die een rol spelen in je leven, dit zo min mogelijk het plezier in het leven te laten vergallen. Het blijft natuurlijk zo dat het met momenten bij sommige mensen de kop zal opsteken, of je in een dipje zit, maar goed, op zich is dat allemaal nog vrij gezond, zolang het tenminste niet overheersend en beheersend wordt, hetgeen bij veel mensen, zeker in een beginfase, het geval is. Daarbij vind ik het gewoon belangrijk om realistisch te zijn, je kunt niet van iemand die op dit moment in de eerste fase zit van acute stress vanwege overbeharing, dat deze persoon ook onmiddellijk zz kan aanvaarden en alles over de boeg kan gooien, van schaamte en onzekerheid. Zoiets vergt tijd. Los van het feit of je al dan niet behandeld kunt worden. Ik vind het belangrijk dat mensen beseffen dat ze hoe dan ook zz dienen te accepteren, het heft zelf in handen nemen, maar wel realistisch blijven kijken, en niet zz opsluiten, in schaamte en onzekerheid gehuld.


de reden dat ik me(nogmaals), niet laat behandelen is omdat ik bij vooralsnog zoveel verschillende centra geweest ben met verschillende lasers, IPLsoorten, elektrische ontharing, epilar, het of geen effect had, of me simpelweg gezegd werd dat het geen effect zou hebben omdat de beharing te blond is, er zit te weinig pigment in.
Maar goed, deze uitwerking heeft het dus blijkbaar niet???

Laatst gewijzigd door Marte; 1 december 2008 om 13:03
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 24 juli 2019 23:26
[finasteride] [dutasteride] Psychische klachten / depressies foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 194 20 maart 2019 09:32
Psycho-somatische klachten?? monique3 TTM - Algemeen 1 22 mei 2002 14:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.