Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2005, 22:17   #46
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik als man lijdt aan best wel borst beharing , en toch vind ik het super kut soms maar boeie het houd me warm .
En ik denk dat het ook de reden is dat ik het heb .
Maar weetje bij vrouwen die er niks tegen kunnen tjaaaah wat moet ik zeggen ga het ecccchhht niet lelijk vinden hoor.
Ik bedoel als ik een vriendin zou hebben die prachtig is maar met wat arm haar of been haar kampt soooo wat weetje.
Maar wel moet ik zeggen ,ik weet dat ik hiervoor word uitgejoeld , oksel haar, schaamhaar en baard vind ik minder aantrekkelijk. vooral een baard dat vind ik gewoon niks stoppels zou ik niet zo erg vinden maar een john lennon baard is voor mij niet aantrekkelijk.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2005, 18:58   #47
Nijneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 9
Unhappy

De hele discussie hier is een beetje onnozel vind ik. Mensen als 409 schilderen beharing af als een schoonheidsideaal en vinden dat elke vrouw haar haar maar weelderig moet laten groeien, mensen als baby vinden dan weer dat het eraf moet. In principe doen ze dus alletwee hetzelfde: veroordelen! Want vrouwen die hun haar afdoen volgen slaafs de maatschappelijke norm volgens de ene, volgens de andere zijn zij die het laten staan niet hygiënisch en blablabla.

Ik scheer mijn haar af omdat ik het zelf mooier vind, en de meeste vrouwen hier willen hun haartjes kwijt. Is dat niet mijn recht?
Andere vrouwen laten alles mooi groeien. Is dat niet hun recht?

Hallo? Waar gaat het hier dan om? Elke vrouw mag toch voor zichzelf uitmaken wat ze wil doen?
Nijneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2005, 01:35   #48
irenebrug
Rianne
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nijneke
Ik scheer mijn haar af omdat ik het zelf mooier vind, en de meeste vrouwen hier willen hun haartjes kwijt. Is dat niet mijn recht?
Andere vrouwen laten alles mooi groeien. Is dat niet hun recht?

Hallo? Waar gaat het hier dan om? Elke vrouw mag toch voor zichzelf uitmaken wat ze wil doen?
uhmm. Dit geld ook voor de mannen op dit forum hoor.

Laatst gewijzigd door irenebrug; 9 juli 2005 om 01:37
irenebrug is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2005, 10:41   #49
Nijneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 9
Ja, uiteraard geldt dat voor mannen ook...
Nijneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2005, 10:49   #50
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nijneke
De hele discussie hier is een beetje onnozel vind ik. Mensen als 409 schilderen beharing af als een schoonheidsideaal en vinden dat elke vrouw haar haar maar weelderig moet laten groeien, mensen als baby vinden dan weer dat het eraf moet. In principe doen ze dus alletwee hetzelfde: veroordelen! Want vrouwen die hun haar afdoen volgen slaafs de maatschappelijke norm volgens de ene, volgens de andere zijn zij die het laten staan niet hygiënisch en blablabla.

Ik scheer mijn haar af omdat ik het zelf mooier vind, en de meeste vrouwen hier willen hun haartjes kwijt. Is dat niet mijn recht?
Andere vrouwen laten alles mooi groeien. Is dat niet hun recht?

Hallo? Waar gaat het hier dan om? Elke vrouw mag toch voor zichzelf uitmaken wat ze wil doen?
Nee Nijneke, volgens mij begrijp je het niet.

Momenteel ligt er een sterke sociaal/culturele druk bij vrouwen - en ook meer en meer bij mannen - om zich te scheren. Een behaarde vrouw is cultureel gezien not done op dit moment.

Jij zegt heel terecht dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij het mooist vindt staan, maar deze discussie gaat er nu juist over dat men dat veelal NIET doet. Juist doordat het not done is om behaard te zijn als vrouw scheren alle vrouwen zich massaal. In deze discussie wordt gepleit voor het loslaten van deze culturele verwachtingen zodat men er weer uit kan gaan zien zoals men dat zelf wil of zoals de natuur dat bepaald heeft. In vind die discussie totaal niet onnozel, ik vind dat zelfs een zeer belangrijke discussie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2005, 11:49   #51
Nijneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2004
Berichten: 9
Het loslaten van culturele verwachtingen is een utopie! Er zijn altijd culturele verwachtingen en die zullen er altijd zijn. Misschien erg... maar wel realiteit! En er is hier wel degelijk gedaan alsof vrouwen die zich ontharen verkeerd bezig zijn, en dat is niet per se zo. Alsof ze slaafjes zijn van de maatschappij, en dat is niet per se zo...
Nijneke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2005, 15:10   #52
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nijneke
Het loslaten van culturele verwachtingen is een utopie! Er zijn altijd culturele verwachtingen en die zullen er altijd zijn. Misschien erg... maar wel realiteit! En er is hier wel degelijk gedaan alsof vrouwen die zich ontharen verkeerd bezig zijn, en dat is niet per se zo. Alsof ze slaafjes zijn van de maatschappij, en dat is niet per se zo...
Als jij het leuk vindt om met een kaal hoofd en met geschoren oksels rond te lopen dan moet je dat helemaal zelf weten. Het interesseert me geen zak hoe je erbij loopt!
Wat me wel interesseert is dat er op steeds agressievere wijze de natuurlijke haargroei van vrouwen wordt afgeschilderd als vies en onverzorgd met als resultaat dat de vrouwen die zich niet willen ontharen gezien worden als minderwaardige schepsels.

Komt bij dat er heel, heel, heel veel vrouwen zijn die zich daardoor schamen voor hun natuurlijke haargroei. (de verhalen op dit forum spreken boekdelen).
Van gekkigheid weten ze niet hoe ze er vanaf moeten komen. Met veel pijn en met veel geld wordt het haar 'bestreden' om te kunnen voldoen aan de hoge eisen die gesteld worden aan het uiterlijk.

Dáár ageer ik tegen.

Dat staat voor de rest los van het feit dat jij en anderen het leuk vinden om je te scheren.
Maar goed, dat heeft tiuri al duidelijk geschreven.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:58
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2005, 18:38   #53
ell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 3
Jeetje, wat een reacties hier.... Kwetsend en positief...... even mijn verhaal....
Ik ben nu 28 jaar en heb ontzettend veel last hirtuïsme. Ik voel me niet vies of een abonoraal mens dat niet maar mensen MOOI IS HET NIET!!! en zeker niet vrouwelijk! In de winter gaat het nog wel dan kun je het verbloemen met koltruien en lange broeken maar de zomer kan voor mij gestolen worden. Ik ben al een tijd bezig om mijn gezicht 'haarvrij" te maken en dan ook nog mijn benen... Ik kan me niet voorstellen dat ik met haren op mijn benen gezellig en op mijn gemak door de stad ga lopen. Je wordt raar aangekeken en daar heb ik nou echt geen zin in ookal wordt er door sommige beweerd dat het heel normaal is. WAS HET MAAR NORMAAL DAN HADDEN WE DIT FORUM NIET NODIG! Ik heb me er wel bij neergelegd dat ik het heb maar het accepteren NEVER..... Ik heb me ook al bij neergelegd dat ik alleen door het leven zal gaan want ik kan me niet voorstellen dat ik een lief iemand zou tegenkomen waarbij ik mezelf echt op mijn gemak zou kunnen voelen...... Heb wel eens een relatie gehad maar ze kon me niet op mijn gemak stellen...
Iedereen met hirtuïsme nog succes met de komende zomermaanden en zoals we allemaal weten: je bent niet de enige!!! (maar dit neemt meestal niet de pijn weg!!! )
ell is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2005, 18:28   #54
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
thx, jij ook. (ben blij dat k niet de enige ben die drdr een hekel aan de zomer heeft gekregen, en dat als rasechte zon- warmte- en zomeraanbidster)

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2005, 17:40   #55
lis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sigur
Ik begrijp de argumenten van de 'voor' en 'tegenstanders' betreft over-beharing.
Maar vinden jullie niet dat we af moeten van al die schoonheids-idealen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 409
Goed stuk.
Bedankt voor je reactie.

Dat binnen de maatschappelijke norm vrouwen met haargroei als afwijkend wordt gezien is helaas waar ja. Maar dat is geen reden om dat klakkeloos te accepteren.
Ik begrijp niet waarom vrouwen er zo makkelijk in meegaan en zich erbij neerleggen.
Ik denk dat iedereen het erover eens zal zijn dat dwingende schoonheidsidealen niet goed zijn. De kracht van idealen is echter groot en het is heel lastig om je daar los van te maken.
Immers, het is éen ding om je oksels - waar íedereen, vrouw, man haar heeft - niet te scheren. Dan gaat het om een mild protest tegen de gewone 'orde', niet voor iedereen een optie, want je moet enigszins standvastig zijn en niet iedereen vindt dat zelf mooi.
Je nauwelijks behaarde benen niet scheren vergt ook wat recalcitrantie in deze samenleving, maar er zijn vrouwen die dat doen (helemaal als ze vier blonde haren hebben).

Echter, wanneer het gaat om héel sterke beharing, met dikke donkere haren op de benen, in de trant van schaamhaar tot je enkels, dán is het iets heel anders.

En hoewel het natuurlijk triest is dát dit niet geaccepteerd is, is het een totaal andere zaak dan een incidentele ongeschoren enkel of oksel.

Ik krijg dan ook de indruk dat de mannen die vinden dat vrouwen op dit forum hun haren eigenlijk zouden moeten laten staan, hetzij omdat ze daarmee de norm onderuit halen of zich verzetten tegen de dwingende ideaalbeelden, hetzij omdat zij ménen dat behaarde benen juist mooi zijn, dat deze mannen eerder aan normale variaties van haargroei denken dan aan vrouwen met overbeharing of hirsutisme.

Hoewel ik deze discussie op zich interessant vindt, inclusief de bijdragen van de mannen die graag meer behaarde damesbenen zouden willen zien in 't straatbeeld, heb ik toch de indruk dat zij té gemakkelijk voorbij gaan aan het diepe gevoel van 'dit haar hoort niet en ik vind het lelijk' dat veel vrouwen op dit forum ervaren omdat ze er zo enorm veel van hebben. Vanuit zichzelf en hun omgeving.
En soms overvalt me de gedachte dat een pleidooi voor meer haar in feite niet op dit forum thuishoort, waar vrouwen juist delen wat ze kwijt willen. Maar dit terzijde.

Onderstaande quote vind ik dan ook opmerkelijk:

Citaat:
Ik ben nu 32 en heb sinds mn 13e jaar langhaar. De laatste 6 jaar in combinatie met een lange baard.
Volgens de maatschappelijke norm draag je als man geen langhaar en liever ook geen lange baard.
Het aantal keren dat ik uitgemaakt ben voor Jezus, hippie, hardrocker, zwerver, junkie, en landloper is niet te tellen en tegenwoordig is er ook moslim fundamentalist bij gekomen als scheldwoord. Af en toe is het vervelend maar ik peins er niet over om me te moeten gaan aanpassen aan de maatschappelijke norm.
Zeker niet nu ik zie hoe onze maatschappij steeds meer sterieler wordt en hoe lichaamshaar steeds vaker als onrein wordt afgedaan. Zowel bij vrouwen als bij mannen.
Je haar lang dragen en een baard laten groeien vind ik persoonlijk op geen enkele manier vergelijkbaar met de problematiek rond overbeharing bij vrouwen (en sommige mannen).
Iedereen heeft hoofdhaar (de meesten althans) en vrijwel alle mannen hebben vanzelfsprekend baardgroei.

Of je dat allemaal laat groeien als man, is een kwestie van Keuze.

Dit voorbeeld vergelijk ik liever met het dragen van een hoed, of bepaalde kleren, die weliswaar door de samenleving soms worden afgekeurd, maar die je kiest te dragen.
Omdat je weigert je aan te passen aan keurslijven. Goede zaak op zich.
Maar een keus.

Overbeharing bij vrouwen is geen keus. Het is een feit.

Citaat:
Was er maar wat meer rebels gedrag bij de vrouwen om zich te verzetten tegen de maatschappelijke norm.
Een gezond portie weerstand bieden tegen intolerant acceptatiegedrag zou geen kwaad kunnen.
Je hebt rebels gedrag uit keuzevrijheid - die paar haren laten staan, je oksels niet scheren, een hoed dragen, je gezicht groen schilderen etc, en je hebt zaken die je niet zelf kiest, zoals een rolstoel, doofheid en overbeharing.

Bij allemaal kun je rekenen op afkeurende blikken, maar de eerste categorie kun je zelf kiezen of je dat trekt of niet. Zo niet, hupla af die hoed. De tweede categorie zul je mee moeten leven, ondanks alle blikken.
Uiteraard is het goed als je in staat bent om weerstand te bieden aan alle normen en gelukkig kunt zijn ookal wijk je per definitie af en trek je als zodanig de aandacht.
Voor veel mensen zal dit simpelweg geen aantrekkelijke gedachte zijn. De meeste mensen wíllen niet graag afwijken - en al helemaal niet als ze daar niet zelf voor kunnen kiezen.

Kortom,
hoewel er een kern van waarheid zit in je betoog, vind ik het veel te kort door de bocht.
lis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 17:03   #56
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lis
Echter, wanneer het gaat om héel sterke beharing, met dikke donkere haren op de benen, in de trant van schaamhaar tot je enkels, dán is het iets heel anders.
Ik weet niet wat daar in de kern zo anders aan is. Het gaat me niet om de hoeveelheid haar ansich. Het gaat me erom dat lichaamshaar bij vrouwen niet geaccepteert wordt. Of het nou veel of weinig haar is doet daar weinig aan af.

Citaat:
Ik krijg dan ook de indruk dat de mannen die vinden dat vrouwen op dit forum hun haren eigenlijk zouden moeten laten staan, hetzij omdat ze daarmee de norm onderuit halen of zich verzetten tegen de dwingende ideaalbeelden, hetzij omdat zij ménen dat behaarde benen juist mooi zijn, dat deze mannen eerder aan normale variaties van haargroei denken dan aan vrouwen met overbeharing of hirsutisme.
Ik kan niet namens andere mannen spreken maar persoonlijk maakt het mij opzich niet uit of een vrouw bovenmatig behaard is. Mijn ex-vriendin is donker behaard en heeft zo'n beetje overal lichaamshaar. Op d'r rug, onder de navel, rond de tepels, benen, armen, oksels.
Ze is een knappe vrouw.
Ze heeft weinig gezichtshaar. Alleen een lichte bakebaard en een licht snorretje maar volgens mij is het volkomen nromaal om dat soort gezichtshaar te hebben.
Ze had in iedergeval geen baardgroei.

Ik kan me wel voorstellen dat baardgroei een serieus probleem is voor vrouwen.

Citaat:
heb ik toch de indruk dat zij té gemakkelijk voorbij gaan aan het diepe gevoel van 'dit haar hoort niet en ik vind het lelijk' dat veel vrouwen op dit forum ervaren omdat ze er zo enorm veel van hebben. Vanuit zichzelf en hun omgeving.
Je moet je afvragen wáárom vrouwen denken dat het haar lelijk is en dat het er niet hoort.
We leven in een tijd waarin haar op het lichaam als onvrouwelijk en onverzorgd wordt beschouwd. Elk haartje is er 1 teveel.
Dit wordt stelselmatig gepropageerd met als gevolg dat vrouwen gaan denken dat hun lichaamshaar lelijk is en dat het onnatuurlijk is om veel lichaamshaar te hebben. Daarbij wordt voorbij gegaan aan het punt dat het in de meeste gevallen wel natuurlijk is en dat het volkomen normaal is dat ze veel lichaamshaar hebben.
(zelfs gezichtshaar is normaal)

Citaat:
En soms overvalt me de gedachte dat een pleidooi voor meer haar in feite niet op dit forum thuishoort, waar vrouwen juist delen wat ze kwijt willen. Maar dit terzijde.
Ik heb het idee dat het hier juist wel thuishoort.
Ik wil laten zien dat lichaamshaar ook als iets moois gezien kan worden. Dat het een vorm van schoonheid kan zijn en dat lichaamshaar helemaal niet onvrouwelijk of lelijk is.
Ik heb de indruk dat de meeste vrouwen die dit forum bezoeken denken dat alle mannen het lelijk vinden wanneer een vrouw ongeschoren is. En dat het onnatuurlijk is om veel lichaamshaar hebben.
Ik wil laten zien dat het niet zo is en dat er (veel) mannen zijn die het wel mooi vinden of die het niet uitmaken dat vrouwen ongeschoren zijn.
Eigenlijk zou het als een mantra keer op keer hier op dit forum herhaald moeten worden dat de schoonheid van een vrouw niet afhankelijk is van lichaamshaar.
Positive vibrations zijn gezond en goedkoop. Dit in tegenstelling tot pijnlijke en dure behandelingen om het haar te verwijderen.

Citaat:
Je haar lang dragen en een baard laten groeien vind ik persoonlijk op geen enkele manier vergelijkbaar met de problematiek rond overbeharing bij vrouwen (en sommige mannen).
Ik ben het met je eens dat het bij de vrouwen minder geaccepteerd wordt dan bij mannen. Maar ook van een man wordt verwacht dat hij "verzorgd" is. (lees= korthaar en een geschoren gezicht of een kort geschoren baard).
Het aantal keren dat ik gediscrimineerd ben omwille van mijn uiterlijk is niet te tellen.

Citaat:
Iedereen heeft hoofdhaar (de meesten althans) en vrijwel alle mannen hebben vanzelfsprekend baardgroei.
Maar hoe vaak zie jij mannen met lange baarden?
Vast niet veel. Religieuze mannen willen nog weleens een volle baard hebben. Van hun wordt het geaccepteert omdat ze het laten groeien vanwege hun religie. Maar los daarvan wordt een man met lange volle baard niet meer geaccepteert in onze maatschappij. Alleen mannen die aan de kant vd samenleving staan hebben lange baarden zoals Hells angels, zwervers en vrijbuiters. Maar in het uitgaansleven, in de media, op straat, op het werk en in het openbaar vervoer zie je zelden mannen met lange baarden. het wordt namelijk als vies en onverzorgd beschouwd.


Citaat:
Of je dat allemaal laat groeien als man, is een kwestie van Keuze.
Dit voorbeeld vergelijk ik liever met het dragen van een hoed, of bepaalde kleren, die weliswaar door de samenleving soms worden afgekeurd, maar die je kiest te dragen.

Overbeharing bij vrouwen is geen keus. Het is een feit.
Het is in beiden gevallen een keuze. Ook een vrouw met overbeharing kiest er zelf voor om het te scheren.
Het enige verschil is dat het bij de vrouw minder geaccepteert wordt maar ook zij heeft de vrijwillige keuze om het wel of niet te scheren.

Overigens heeft mijn insteek weinig te maken met rebels gedrag. Ik vind het gewoon vanzelfsprekend om het haar te laten groeien en heb geen zin om me te moeten scheren en om naar de kapper te gaan.

Citaat:
Je hebt rebels gedrag uit keuzevrijheid - die paar haren laten staan, je oksels niet scheren, een hoed dragen, je gezicht groen schilderen etc, en je hebt zaken die je niet zelf kiest, zoals een rolstoel, doofheid en overbeharing.
Ik zou overbeharing bij de vrouw niet gelijk willen stellen aan doofheid of aan een lichamelijke gehandicap.
Lichaamshaar is geen lichamelijk mankement waar je fysieke last van hebt.
Veel lichaamshaar doet geen pijn en je ondervindt er geen fysieke beperkingen mee in het dagelijkse leven. Overbeharing is in de meeste gevallen een cosmetisch probleem. Veroorzaakt door intolerant gedrag vd maatschappij en door de harde eisen die gesteld worden aan het schoonheidsideaal volgens de algemene norm
Maar het blijft hoe dan ook voor de vrouw een eigen vrije keuze om het wel of niet te scheren.

Citaat:
maar de eerste categorie kun je zelf kiezen of je dat trekt of niet. Zo niet, hupla af die hoed. De tweede categorie zul je mee moeten leven, ondanks alle blikken.
Het gaat in beiden gevallen om dezelfde kern: De algemene norm bepaald of het acceptabel is om wel of niet een hoge herenhoed te dragen en de algemene norm bepaald of het al dan niet acceptabel is om als vrouw ongeschoren te zijn.

Citaat:
Voor veel mensen zal dit simpelweg geen aantrekkelijke gedachte zijn. De meeste mensen wíllen niet graag afwijken - en al helemaal niet als ze daar niet zelf voor kunnen kiezen.
Ze kunnen er wel zelf voor kiezen. Alleen is het zo dat onze maatschappij intolerant is tegenover sommige van die keuzes.
De beste manier om die intolerantie tegen te gaan is door je middelvinger op te steken.
Ik begrijp het wel dat mensen over het algemeen niet graag willen afwijken. Maar als de algemene norm zodanig begint af te wijken van wat normaal en natuurlijk is dan komt er een punt waarop je zegt: Tot hier en niet verder!


Citaat:
hoewel er een kern van waarheid zit in je betoog, vind ik het veel te kort door de bocht.
Ik ga kort door de bocht zodat ik recht op de kern vd zaak afga.
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 18:07   #57
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Pfjieuw... Zwaaaaar topic dit!

Maar euh, geen verwijt, 409, maar ik heb het gevoel dat je hier moraalridder wil spelen, en zo'n beetje jouw smaak/mening wil opdringen aan de andere mensen hier. Waarom start je anders zo'n controversieel (jaja, dat kan je toch niet ontkennen?) topic?

Ik denk dat dit sowieso een forum is waar iedereen terecht kan, zonder daarbij gestigmatiseerd te worden. Het zou ook leuk zijn moest jij dat niet doen (n.a.v. jouw reactie op baby; die was toch vrij laag hoor)

Ik ken persoonlijk twee meiden die ook vrij zwaar behaard zijn, en die zijn stikjaloers op het feit dat ik heel weinig oksel-, been- en schaamhaar heb. Als ik hoor hoe zij hiervan afzien, dan denk ik ook wel ff "heeey, fok joe, klotemaatschappij!". Maar dat maakt dus he-le-maal nix uit, het is vechten tegen iets wat veel groter is dan je... En voor je eigen gemoedsrust, denk ik dat je daar sowieso beter niet aan begint.
Sja, aan de andere kant, ik mag dan heel erg weinig lichaamsbeharing hebben, dat weerspiegelt zich ook op mijn hoofd hé; AGA-hebbende... En dan kan ik weer pijn in mijn hart krijgen als ik hun volle haarbos zie...
Ik ga hier ook geen topic openen met AGA als schoonheidsideaal bij vrouwen hoor, omdat ik weet dat dat gewoon hopeloos is... Schoonheidsideaal is véél te hoog gegrepen, echt wel! Laten we beginnen met acceptatie door onszelf, en door de personen die ons dierbaar zijn, en dan denk ik dat we al hééééél ver zijn...


Just my two cents,

Sarah
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)

Laatst gewijzigd door sarahxxx; 24 juli 2005 om 18:25
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 19:37   #58
409
xµøx
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahxxx
Maar euh, geen verwijt, 409, maar ik heb het gevoel dat je hier moraalridder wil spelen, en zo'n beetje jouw smaak/mening wil opdringen aan de andere mensen hier. Waarom start je anders zo'n controversieel (jaja, dat kan je toch niet ontkennen?) topic?
Mijn mening is dat iedereen gewoon moet kunnen zijn zoals ie is.
Leven en laten leven zonder dat we ons hoeven te schamen voor ons lichaamshaar of andere uiterlijke kenmerken.
Dat die mening opdringerig over kan komen is niet mijn bedoeling.
Ik heb slechts 1 topic geopend op dit forum en ik reageer op de reacties die er komen. Voor de rest dring ik niemand iets op.

Ik vind het wel bizar dat het als controversieel wordt gezien als ik zeg dat vrouwelijk lichaamshaar ook mooi kan zijn.

Citaat:
Ik denk dat dit sowieso een forum is waar iedereen terecht kan, zonder daarbij gestigmatiseerd te worden. Het zou ook leuk zijn moest jij dat niet doen (n.a.v. jouw reactie op baby; die was toch vrij laag hoor)

Ik weet niet welke reactie je bedoelt maar Baby draagt het soort intolerantie uit waar ik allergisch voor ben.


Citaat:
Als ik hoor hoe zij hiervan afzien, dan denk ik ook wel ff "heeey, fok joe, klotemaatschappij!". Maar dat maakt dus he-le-maal nix uit, het is vechten tegen iets wat veel groter is dan je... En voor je eigen gemoedsrust, denk ik dat je daar sowieso beter niet aan begint.
Zo makkelijk hoef je je er niet bij neer te leggen. Onze maatschappij is maakbaar.
Een algemene opinie kunnen we beïnvloeden.


Citaat:
Sja, aan de andere kant, ik mag dan heel erg weinig lichaamsbeharing hebben, dat weerspiegelt zich ook op mijn hoofd hé; AGA-hebbende... En dan kan ik weer pijn in mijn hart krijgen als ik hun volle haarbos zie...
Ja dat is vervelend. Kan me voorstellen dat je jaloers naar volle haarbossen kijkt.

Vind je het trouwens niet vreemd dat we hier wel vrouwen mooi vinden met een lange en dikke bos hoofdhaar maar dat de rest van het lichaam haarvrij moet zijn?

Citaat:
Ik ga hier ook geen topic openen met AGA als schoonheidsideaal bij vrouwen hoor, omdat ik weet dat dat gewoon hopeloos is... Schoonheidsideaal is véél te hoog gegrepen, echt wel!
AGA is volgens mij een aandoening terwijl het lichaamshaar bij vrouwen in de meeste gevallen een normaal kenmerk van het lichaam is.
(hirsutisme als ziekte uitgezonderd)

Waarom is het te hoog gegrepen om ongeschoren vrouwen als schoonheidsideaal te zien?
Je zegt dat het hopeloos is maar persoonlijk vind ik dat wat nu als schoonheidsideaal gezien wordt juist hopeloos is:
Broodmagere vrouwen die kaal geschoren zijn met grote borsten.
In de meeste gevallen is dit een schoonheidsideaal dat écht te hoog gegrepen is want de meeste vrouwen zijn van nature niet zo. En kunnen dit ideaal niet bereiken.
Waarom wordt dit dan wel als een schoonheidsideaal gezien? En waarom vindt men het vanzelfsprekend om dit als schoonheidsideaal te zien?


Citaat:
Laten we beginnen met acceptatie door onszelf, en door de personen die ons dierbaar zijn, en dan denk ik dat we al hééééél ver zijn...
Dat zijn mooie woorden!
409 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 20:04   #59
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
"Ik vind het wel bizar dat het als controversieel wordt gezien als ik zeg dat vrouwelijk lichaamshaar ook mooi kan zijn."

=> Dat bedoel ik ook niet, ik had het eerder over je aanpak, en het posten van die foto's (maar daar gaat het in essentie natuurlijk niet om)

"Ik heb slechts 1 topic geopend op dit forum en ik reageer op de reacties die er komen. Voor de rest dring ik niemand iets op."

=> Daar heb je dan weer gelijk in; mijn excuses

"Zo makkelijk hoef je je er niet bij neer te leggen. Onze maatschappij is maakbaar.
Een algemene opinie kunnen we beïnvloeden."

=> Sja, als je duizenden en duizenden mensen meekrijgt The fucking media zitten écht niet te wachten op een stelletje wereldverbeteraars die het schoonheidsideaal radicaal willen omvergooien... (Tenzij ze er een freakshow van willen maken, want daar lijkt het de laatste tijd sterk op )

"Vind je het trouwens niet vreemd dat we hier wel vrouwen mooi vinden met een lange en dikke bos hoofdhaar maar dat de rest van het lichaam haarvrij moet zijn?"

=> Nix vreemds aan; we zijn nu eenmaal allemaal groot geworden met het idee dat een volle haarbos gelijk staat aan een gezond lichaam...

"AGA is volgens mij een aandoening terwijl het lichaamshaar bij vrouwen in de meeste gevallen een normaal kenmerk van het lichaam is.
(hirsutisme als ziekte uitgezonderd)"

=> Mja, maar in essentie zijn het twee "problemen" die ervoor zorgen dat je als vrouw afwijkt van "de norm" (zware woorden, maar het is nu eenmaal zo, al keur ik het niet goed!)

"Waarom is het te hoog gegrepen om ongeschoren vrouwen als schoonheidsideaal te zien?
Je zegt dat het hopeloos is maar persoonlijk vind ik dat wat nu als schoonheidsideaal gezien wordt juist hopeloos is:
Broodmagere vrouwen die kaal geschoren zijn met grote borsten.
In de meeste gevallen is dit een schoonheidsideaal dat écht te hoog gegrepen is want de meeste vrouwen zijn van nature niet zo. En kunnen dit ideaal niet bereiken.
Waarom wordt dit dan wel als een schoonheidsideaal gezien? En waarom vindt men het vanzelfsprekend om dit als schoonheidsideaal te zien?"

=> Ja, en ik denk dat we wel een stap in de goeie richting aan het zetten zijn, eerlijk gezegd; denk maar aan de reclame-campagne van Dove. Maar om nu eensklaps ongeschoren vrouwen als ideaal te gaan stellen... Die overgang is toch veel té groot?
Hmmm, als ik eerlijk ben, ik vind het gewoon makkelijker zonder haar, en dan duid ik vooral op okselhaar: veel minder vlug onaangename geurtjes wanneer je daar geschoren bent... Ik kan zo blijven doorgaan, over benen en schaamstreek (ik scheer beiden), maar dat doe ik puur omdat ik het makkelijker vind zonder haar, en omdat het voor mij geen overdreven werk is om me daar te scheren. Maar ik doe dit niet omdat het "in de mode" is! Ik ben nog nooit in mijn leven gevoelig geweest voor modetrends, eerlijk gezegd... Ben altijd nogal rebels en eigenzinnig geweest op dat vlak

Maar euh... Zou het niet kunnen dat het nu langzaamaan anders gaat worden? L'histoire se repète, n'est-ce pas? De seventies komen op haarvlak ook ooit wel terug

"Dat zijn mooie woorden!
"

=> Hé, dank je
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 20:34   #60
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarahxxx
De seventies komen op haarvlak ook ooit wel terug
Laten we hopen dan kan ik en de mode volgen en mijn haar heel lang houden .

Offtopic ijsbreker.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
oorzaak hirsutisme Diana Hirsutisme - Algemeen 8 13 oktober 2005 22:12
is er een verband tussen hirsutisme en niet zwanger geraken? kimmy Hirsutisme - Algemeen 2 29 januari 2005 12:17
TV: 16-05-2002 SBS6 'Ton' over hirsutisme Webmaster Hirsutisme - Algemeen 2 18 mei 2002 13:14
patientenvereniging hirsutisme Diana Suggesties en feedback 6 10 januari 2002 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.