Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2024, 18:11   #31
Limbo
Loser

Limbo's schermafbeelding

Geslacht:
Jammer ja dat één iemand de boel kan gijzelen. Nog nooit van governance gehoord

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2024, 19:35   #32
SniffyJJ
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Jammer ja dat één iemand de boel kan gijzelen. Nog nooit van governance gehoord
Tja, ik zal het ook niet begrijpen. Heeft niemand hier prive gegevens van de Webmaster om het te contacten?
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2024, 19:49   #33
Limbo
Loser

Limbo's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SniffyJJ Bekijk bericht
Tja, ik zal het ook niet begrijpen. Heeft niemand hier prive gegevens van de Webmaster om het te contacten?
Keine Ahnung. Ik ben geen vrind van hem!

WK-Poulkampioen 2018
Oud 23 juli 2024, 17:57   #34
Henk
Moderator

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SniffyJJ Bekijk bericht
Vorige week heb ik hem een berichtje gestuurd. Geen reactie gehad.
Henk is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2024, 13:23   #35
moksel
HaarWeb lid

moksel's schermafbeelding

Ik heb het idee dat de googles van deze wereld de traditionele forums dood willen hebben. Je komt via zoekopdrachten nauwelijks nog op fora terecht. Terwijl dat vroeger juist bovenaan de zoekresultaten kwam als je ergens op zocht. Het is wat aluhoedje van me, maar ik heb het idee of er beleid achter zit.

Wel kom je op reddit.com terecht, maar dat is zo ruk opgezet dat je het niet echt een forum kunt noemen. Er is daar ook zeer veel controle op wat wel en niet kan, dat is op de ouderwetse fora zoals Haarweb.nl wel anders.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2024, 14:30   #36
Henk
Moderator

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Ik heb het idee dat de googles van deze wereld de traditionele forums dood willen hebben. Je komt via zoekopdrachten nauwelijks nog op fora terecht. Terwijl dat vroeger juist bovenaan de zoekresultaten kwam als je ergens op zocht. Het is wat aluhoedje van me, maar ik heb het idee of er beleid achter zit.
Wel kom je op reddit.com terecht, maar dat is zo ruk opgezet dat je het niet echt een forum kunt noemen. Er is daar ook zeer veel controle op wat wel en niet kan, dat is op de ouderwetse fora zoals Haarweb.nl wel anders.
Ja, reddit is inderdaad niet geweldig. Ik weet niet of het bewust is van Google, of dat andere sites daar beter op hebben ingespeeld. Volgens mij worden fora ook minder bezocht, enkele uitzonderingen daargelaten. En natuurlijk het passieve beleid van haarweb is ook niet bevorderend voor haarweb.
Henk is nu online   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2024, 12:43   #37
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Wil toch graag een boekje opendoen hierover.

Het is oprecht mijn passie om mensen te helpen als het gaat om haarproblemen. Ik kan er lang over uitweiden, maar de mensen die mij kennen hebben vast wel mijn berichten gelezen of die kan je nog eens nalezen (dat worden er trouwens steeds meer ).

De informatievoorziening is gewoon ontzettend beperkt en de 25 jaar content van dit forum enorm waardevol. Er zijn héél veel ideeën te bedenken om die waardevolle content weer naar boven te pushen in Google (naast uiteraard de hele look-and-feel aanpassen). Denk aan:

- Social-Media Integratie, informatie video's via Youtube met links naar deze website.
- Een volledige invultool van haarproblemen met een advies die al 70% van de vragen beantwoord.
- Of denk zelfs aan een AI tool waarmee je met een upload van een afbeelding van jezelf een resultaat op een afbeelding teruggestuurd krijgt (ik ken iemand die studeert en die dat kan maken).

Ik ben in februari in contact getreden met de webmaster. Ik ga wegens privacy redenen aan niemand vertellen hoe. Ik wil ook niet teveel erop ingaan wat we hebben besproken, dat is uiteraard niet chique. Wel dat we een ontzettend fijn gesprek hebben gehad en hij niet volledig stil zit.

Wel kan ik aangeven wat ik zelf nog steeds wens - namelijk het stokje overnemen. Om eerlijk te zijn: wil je hier een succes van maken gaat er erg veel tijd (én helaas wat investering in geld) inzitten en veel meer dan het updaten van het forum alleen. Je moet het naar 2024 trekken. Natuurlijk zie ik dit ook zitten in samenwerkingsverband zoals met Henk en SniffyJJ.

Tot nu toe is de opvolgende communicatie met de webmaster erg traag gegaan. Hij is ook erg druk met andere zaken. Hij ziet Haarweb ook echt als zijn kindje en dat begrijp ik ook heel goed. Het is alleen zo zonde dat er op dit moment niets gebeurt en eerlijk gezegd verlies ik het vertrouwen een beetje omdat er al zo lang uiteindelijk niets gebeurt.

Dit wilde ik graag kwijt.

Misschien heeft de webmaster wel gedacht dat ik SniffyJJ ben en dacht: hij probeert het nu zelf, dus laat maar. Maar nee, wij zijn echt twee verschillende personen. Maar zeker met hetzelfde doel

Laatst gewijzigd door Klapz; 31 juli 2024 om 12:47
Klapz is nu online   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2024, 15:28   #38
Limbo
Loser

Limbo's schermafbeelding

Geslacht:
Peyton Place is vergeleken hiermee niets.

WK-Poulkampioen 2018
Oud 31 juli 2024, 18:17   #39
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Citaat:
Peyton Place is vergeleken hiermee niets.
Nog even en dit forum is even oud
Oud 31 juli 2024, 18:25   #40
Limbo
Loser

Limbo's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Nog even en dit forum is even oud

Peyton Place, jaren zestig.

WK-Poulkampioen 2018
Oud 31 juli 2024, 18:31   #41
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Citaat:

Peyton Place, jaren zestig.
Ik moest het opzoeken, mijn moeder was nog net geboren toen het verscheen
Oud 31 juli 2024, 19:37   #42
Limbo
Loser

Limbo's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Ik moest het opzoeken, mijn moeder was nog net geboren toen het verscheen
O god, zij is dan zo ongeveer van mijn leeftijd..

WK-Poulkampioen 2018
Oud 4 augustus 2024, 16:50   #43
SniffyJJ
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Wil toch graag een boekje opendoen hierover.

Het is oprecht mijn passie om mensen te helpen als het gaat om haarproblemen. Ik kan er lang over uitweiden, maar de mensen die mij kennen hebben vast wel mijn berichten gelezen of die kan je nog eens nalezen (dat worden er trouwens steeds meer ).

De informatievoorziening is gewoon ontzettend beperkt en de 25 jaar content van dit forum enorm waardevol. Er zijn héél veel ideeën te bedenken om die waardevolle content weer naar boven te pushen in Google (naast uiteraard de hele look-and-feel aanpassen). Denk aan:

- Social-Media Integratie, informatie video's via Youtube met links naar deze website.
- Een volledige invultool van haarproblemen met een advies die al 70% van de vragen beantwoord.
- Of denk zelfs aan een AI tool waarmee je met een upload van een afbeelding van jezelf een resultaat op een afbeelding teruggestuurd krijgt (ik ken iemand die studeert en die dat kan maken).

Ik ben in februari in contact getreden met de webmaster. Ik ga wegens privacy redenen aan niemand vertellen hoe. Ik wil ook niet teveel erop ingaan wat we hebben besproken, dat is uiteraard niet chique. Wel dat we een ontzettend fijn gesprek hebben gehad en hij niet volledig stil zit.

Wel kan ik aangeven wat ik zelf nog steeds wens - namelijk het stokje overnemen. Om eerlijk te zijn: wil je hier een succes van maken gaat er erg veel tijd (én helaas wat investering in geld) inzitten en veel meer dan het updaten van het forum alleen. Je moet het naar 2024 trekken. Natuurlijk zie ik dit ook zitten in samenwerkingsverband zoals met Henk en SniffyJJ.

Tot nu toe is de opvolgende communicatie met de webmaster erg traag gegaan. Hij is ook erg druk met andere zaken. Hij ziet Haarweb ook echt als zijn kindje en dat begrijp ik ook heel goed. Het is alleen zo zonde dat er op dit moment niets gebeurt en eerlijk gezegd verlies ik het vertrouwen een beetje omdat er al zo lang uiteindelijk niets gebeurt.

Dit wilde ik graag kwijt.

Misschien heeft de webmaster wel gedacht dat ik SniffyJJ ben en dacht: hij probeert het nu zelf, dus laat maar. Maar nee, wij zijn echt twee verschillende personen. Maar zeker met hetzelfde doel
Thanks voor je uitgebreide response. Het samenwerken zie ik wel zitten het zou namelijk mogelijk moeten zijn om alle data van vBulletin naar Discourse (grootste opensource forum provider) te verplaatsen. Zo komt haarweb.nl op een uitgebreide, state-of-the-art forum te zitten met alle nodige functionaliteiten.

Mocht dit ooit serieus opgepakt willen worden hoor ik het graag.
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten