Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2024, 22:34   #1
robert0000
HaarWeb lid

Geslacht:
Lightbulb Littekens donorgebied (kaal na transplantatie)

Onlangs heb ik twee gesprekken gehad bij diverse haarklinieken.

Ik ben 29 jaar en zit in een vergevorderd stadium kaalheid (norwood schaal 5 richting 6 eigen waarneming) Een kliniek heeft aangegeven een mooie dichtheid te kunnen behalen icm het gebruik van de welbekende middeltjes Het resultaat zal nooit perfect zijn gezien mijn huidige kaalheid. De andere kliniek geeft aan mijn kaalheid te kunnen behalen in twee behandelingen, zonder middeltje. Eerste sessie zullen 4000 grafts geplaatst worden, na een jaar de rest.

Gezien de kans op gezondheidsklachten ben ik tegen het gebruik van medicatie.

Ik ben van mening dat een kliniek nog niet kan inschatten hoe mijn kaalheid zich verder ontwikkeld. Gezien mijn leeftijd is de verwachting dat ik kaler wordt aanzienlijk groot en ik word langzaam al grijs/wit. De kans is dus aanwezig dat ik na een aantal jaar nadat ik een HT heb gedaan toch mijn hoofd kaal ga scheren.

Ik kan nergens foto’s vinden en heb sterk het gevoel dan de klinieken hier geen antwoord op willen geven.

Ik kan echter nergens vinden dat iemand zijn hoofd kaal heeft geschoren na een HT. Hebben jullie hier ervaringen mee of weten hoe dit er esthetisch uitziet? En of een soortgelijke transplantatie hebben ondergaan tijdens het kaalworden?

Laatst gewijzigd door robert0000; 30 juni 2024 om 22:37
robert0000 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2024, 01:14   #2
mickfoley
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert0000 Bekijk bericht
Onlangs heb ik twee gesprekken gehad bij diverse haarklinieken.

Ik ben 29 jaar en zit in een vergevorderd stadium kaalheid (norwood schaal 5 richting 6 eigen waarneming) Een kliniek heeft aangegeven een mooie dichtheid te kunnen behalen icm het gebruik van de welbekende middeltjes Het resultaat zal nooit perfect zijn gezien mijn huidige kaalheid. De andere kliniek geeft aan mijn kaalheid te kunnen behalen in twee behandelingen, zonder middeltje. Eerste sessie zullen 4000 grafts geplaatst worden, na een jaar de rest.

Gezien de kans op gezondheidsklachten ben ik tegen het gebruik van medicatie.

Ik ben van mening dat een kliniek nog niet kan inschatten hoe mijn kaalheid zich verder ontwikkeld. Gezien mijn leeftijd is de verwachting dat ik kaler wordt aanzienlijk groot en ik word langzaam al grijs/wit. De kans is dus aanwezig dat ik na een aantal jaar nadat ik een HT heb gedaan toch mijn hoofd kaal ga scheren.

Ik kan nergens foto’s vinden en heb sterk het gevoel dan de klinieken hier geen antwoord op willen geven.

Ik kan echter nergens vinden dat iemand zijn hoofd kaal heeft geschoren na een HT. Hebben jullie hier ervaringen mee of weten hoe dit er esthetisch uitziet? En of een soortgelijke transplantatie hebben ondergaan tijdens het kaalworden?
Ik zou je voeding & levensstijl aanpakken als je nu al grijs/wit wordt, maar dat is mijn mening...

Afhankelijk van de arts die de haartransplantatie doet zul je vrijwel altijd (minimale) littekentjes krijgen op je donorgebied. Er is dus een kans dat je dit zult zien op het moment dat je je kaal scheert.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2024, 13:12   #3
Xaviatus
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik zou je voeding & levensstijl aanpakken als je nu al grijs/wit wordt, maar dat is mijn mening...

Afhankelijk van de arts die de haartransplantatie doet zul je vrijwel altijd (minimale) littekentjes krijgen op je donorgebied. Er is dus een kans dat je dit zult zien op het moment dat je je kaal scheert.
Jij woont samen met de persoon in kwestie? Ik vind het namelijk knap dat jij weet wat voor levensstijl hij hanteert.

Graag niet te snel oordelen.

On topic, ik heb resultaten van dichtbij gezien waarbij ik met stoppeltjes geen littekens zag.
Xaviatus is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2024, 21:26   #4
mickfoley
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviatus Bekijk bericht
Jij woont samen met de persoon in kwestie? Ik vind het namelijk knap dat jij weet wat voor levensstijl hij hanteert.

Graag niet te snel oordelen.

On topic, ik heb resultaten van dichtbij gezien waarbij ik met stoppeltjes geen littekens zag.
Ik geloof inderdaad dat grijze haren metabolisch is, zeker in een vroege levensfase...

Maar ik kan het zeker mis hebben. Daarom zeg ik zeer duidelijk "ik" en erachter, "maar dat is mijn mening".

Ik oordeel dus niet, ik geef mijn mening. Daar is een forum voor toch?

Daarnaast zeg je daarna on topic letterlijk precies hetzelfde als ik, in andere woorden.

Laatst gewijzigd door mickfoley; 1 juli 2024 om 21:28
Oud 1 juli 2024, 22:05   #5
robert0000
HaarWeb lid

Geslacht:
Hartstikke gezonde levensstijl. Gewoon genetisch pech.Vraag me af of er anderen zijn met deze onzekerheid mbt de haartransplantatie. Goed om te weten dat de littekens niet extreem hoeven te zijn.
robert0000 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2024, 21:27   #6
bverotti
Haarpigmentatie expert

bverotti's schermafbeelding

Geslacht:
Ik denk dat grijs haar meestal een gevolg is van genetische pech (of geluk).

Ik werd al stillaan grijs rond de leeftijd van 30 (nu 55 en volledig wit grijs) . Ik had het geluk dat ik tegelijkertijd ook heel snel kaal werd.

Maar ik ken evengoed mensen die hun hele leven roken en drinken, en op hun 50 st vrijwel geen haarverlies hebben, en weinig of geen grijs haar.

Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om via DNA er achter te komen of je grijs zal worden. Misschien kan er ooit dan een genetisch 'ingreep' gebeuren om dat te verhinderen .... of zelfs te veranderen in elke kleur die je wil. Who knows.

HAAR PIGMENTATIE TARIEF AANVRAGEN.

>>>>Gok niet met uw uiterlijk.<<<<

https://www.prohairclinic.com/

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
bverotti is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2024, 21:38   #7
Reet
HaarWeb lid

Genetisch ja. Net zoals een gezonde levensstijl je niet gaat helpen in mannelijke kaalheid, zo ook niet bij grijs haar. Ik ben over de 50, heb meer dan 95% van mn eigen haar nog, maar wel vroegtijdig grijs (zit in de fam.). Ik tel mn zegeningen hoor, want liever grijs haar dan minder haar. Spoelinkje erin en je bent weer het heertje..
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2024, 21:44   #8
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Genetisch ja. Net zoals een gezonde levensstijl je niet gaat helpen in mannelijke kaalheid, zo ook niet bij grijs haar. Ik ben over de 50, heb meer dan 95% van mn eigen haar nog, maar wel vroegtijdig grijs (zit in de fam.). Ik tel mn zegeningen hoor, want liever grijs haar dan minder haar. Spoelinkje erin en je bent weer het heertje..
Zo maar uit nieuwsgierigheid: wat doe jij op dit forum met nauwelijks haarverlies? 😜
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2024, 22:12   #9
Reet
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Zo maar uit nieuwsgierigheid: wat doe jij op dit forum met nauwelijks haarverlies? ��
Je hebt die tic of niet :-)
Ik had iets van 30 jaar geleden een of 2 kale plekjes ontdekt ter grote van een speldenkop en dat deed me al behoorlijk veel. Mn haar was mn alles (kreeg van jongs af aan ook constant complimenten over mn haar dus tsja...) Toen in angst naar de dermatoloog geweest en die gaf na bloed/haarwortel/biopt onderzoeken aan dat ik wel mannelijke kaalheid had maar in zeer geringe mate en ik zou nooit 'hoefijzer' kaal worden. Geruststellend maar elke toekomstige achteruitgang vond ik verschrikkelijk en deed er alles aan om dat te voorkomen. Heb echt vanalles gedaan ook. Ook in 2000 een mini HT laten uitvoeren toen 1 inham op een klein gebiedje wat dunner werd. Die verdraaide haar tic he... daarom gun ik iedereen ook haar in het leven en ben ik tegen 'woekerprijzen' of 'oplichters' voor een aandoening waar je ook maar mee opgezadeld wordt.

Laatst gewijzigd door Reet; 2 juli 2024 om 22:25
Oud 3 juli 2024, 00:18   #10
mickfoley
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Bryan Johnson heeft nochtans zijn grijze haren weggekregen. Door levensstijl. Tenzij hij foetelt en het verft, maar dat lijkt me sterk.
Oud 3 juli 2024, 00:52   #11
Reet
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Bryan Johnson heeft nochtans zijn grijze haren weggekregen. Door levensstijl. Tenzij hij foetelt en het verft, maar dat lijkt me sterk.
Die vent is ziek rijk, heeft zieke doelen en gebruikt zieke middelen om dit te bewerkstelligen. Volgens zichzelf heeft hij een biologische lichaam van een 18 jarige, yeh right...

Geen enkele wijze man heeft de middelen om te ontkrachten waar een gek in gelooft...

*Michael McDonald*
Oud 3 juli 2024, 01:28   #12
Reet
HaarWeb lid

Trouwens... vind je dit serieus een levensstijl? Of liever gezegd, was dit wat je bedoelde met je levensstijl aanpassen om grijze haren weer kleur te geven? Een knakker die talloze (experimentele) supplementen tot zich neemt, 110-120 pillen per dag slikt, om de 5 dagen bloedtransfusies nam met het bloed van zijn tienerzoon, zichzelf schocktherapie geeft om zn lichaam sterker te maken, na 10 uur 's ochtends volgens mij niet meer eet en weet ik het wat nog meer... ik hoop toch niet dat je dit bedoelde? Het eeuwige leven moet je niet nastreven... wat ik wel kan 'waarderen' is dat dit soort experimentele uitwassen ertoe kunnen leiden dat er op een bepaald gebiedje iets aan het licht komt waar de wetenschap dan in kan duiken.
Oud 3 juli 2024, 01:31   #13
mickfoley
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Die vent is ziek rijk, heeft zieke doelen en gebruikt zieke middelen om dit te bewerkstelligen. Volgens zichzelf heeft hij een biologische lichaam van een 18 jarige, yeh right...

Geen enkele wijze man heeft de middelen om te ontkrachten waar een gek in gelooft...

*Michael McDonald*
Je verhaal slaat nergens op en klopt voor iets van 5% ofzo...

Laatst gewijzigd door mickfoley; 3 juli 2024 om 02:01
Oud 3 juli 2024, 01:44   #14
mickfoley
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Trouwens... vind je dit serieus een levensstijl? Of liever gezegd, was dit wat je bedoelde met je levensstijl aanpassen om grijze haren weer kleur te geven? Een knakker die talloze (experimentele) supplementen tot zich neemt, 110-120 pillen per dag slikt, om de 5 dagen bloedtransfusies nam met het bloed van zijn tienerzoon, zichzelf schocktherapie geeft om zn lichaam sterker te maken, na 10 uur 's ochtends volgens mij niet meer eet en weet ik het wat nog meer... ik hoop toch niet dat je dit bedoelde? Het eeuwige leven moet je niet nastreven... wat ik wel kan 'waarderen' is dat dit soort experimentele uitwassen ertoe kunnen leiden dat er op een bepaald gebiedje iets aan het licht komt waar de wetenschap dan in kan duiken.
Deze man streeft niet naar het eeuwige leven. Deze man is zich ervan bewust dat ouderdom een ziekte is. Ouderdom of beter gezegd je biologische leeftijd heeft 99% met levensstijl en metabolisme te maken. Zet een 1 eiige tweeling tegenover elkaar waarvan de 1 rookt, de ander niet en/of de 1 drinkt, de ander niet, of sport of welke N je ook neemt... Elk weldenkens mens kan vertellen welke van de 2 lichamen oudere lichaamscellen heeft. DNA schade is nou eenmaal een daadwerkelijk en feitelijk iets, ook al zullen genoeg mensen zich verschuilen onder genen. Dit doen rokers bijvoorbeeld door aan te geven dat hun tante die rookte 102 is geworden. Hetzelfde met drinkers of niet sporters.

Er is overigens al heel veel aan het licht gekomen tijdens zijn 'zelfstudie'. Al die handelingen en/of supplementen die jij beschrijft zijn al dan niet experimenteel, maar ze worden daadwerkelijk wetenschappelijk gemeten en als iets werkt dan blijft dat in zijn dagbesteding, als iets niet werkt dan stopt hij er ook weer mee. Inmiddels zit hij op een verouderingssnelheid van rond de 0.65 per jaar. Hij is dus wat betreft biologische leeftijd inderdaad een stuk jonger dan zijn werkelijke leeftijd en heeft inderdaad bepaalde(!) biomarkers van een 18-20 jarige. Hij zegt overigens zelf ook dat je 80% van de resultaten kunt behalen met 20% van de 'moeite' en quick wins zoals het hierboven genoemde roken etc. Jij doet net alsof deze man wereldvreemde dingen doet die als een tang op een varken slaan, maar alles wat hij doet is al jaren in verband gebracht met gezond(er) oud(er) worden, alleen doet hij het daadwerkelijk testen en wetenschappelijk meten om te kijken en vast te leggen waar er daadwerkelijk wat mee te winnen valt.

Overigens is zijn blueprint inmiddels beschikbaar voor iedereen en kost een gezondere levensstijl niet tienduizenden euro's per jaar en zelfs geen duizenden euro's per jaar...

Het lijkt wel net alsof je iets tegen rijke mensen hebt. Waar komt die haat vandaan vraag ik me af?

Om terug te komen op deze opmerking "Geen enkele wijze man heeft de middelen om te ontkrachten waar een gek in gelooft..."

Ikzelf ben ook aan de slag gegaan met een (nog) gezondere levensstijl dan ik al had met inderdaad o.a. een kleine input van Bryan Johnson. Één van mijn belangrijkste winsten buiten gezonder en sterker haar is dat mijn lijnen/rimpels in mijn gezicht voor het grootste deel zijn afgenomen... Dat is dus in mijn geval zichtbare verbetering/verjonging. En nee, niet door middel van botox.

Al met al geloof ik wel in de wetenschap. Jij doet dat niet, dat is prima, wellicht ben ik wel gewoon naïef om daar in te geloven...

Laatst gewijzigd door mickfoley; 3 juli 2024 om 02:10
Oud 3 juli 2024, 02:21   #15
Reet
HaarWeb lid

Dus dan moeten we allemaal dit soort rare fratsen uithalen en als levensstijl beschouwen? Ik snap dat de beste man wetenschappelijk zn resutaten bijhoudt en dat je voorbeelden obvious zijn. Maar OVERAL zit verontreiniging, schadelijke stoffen in de lucht, in het water, in ons voedsel zit verontreiniging, er zitten microplastics in ons bloed en brein.... we kunnen moeilijk allemaal miljoenen per jaar uitgeven aan pillen en alles wat je tot je moet nemen en dan ook nog op een hutje gaan wonen op een berg in Zwitserland voor de schone lucht. Joh mensen kunnen nog niet eens biologisch voedsel betalen, laat staan al die gekkigheid die je onder gezonde levensstijl schaart. En ik heb niks tegen rijke mensen, wel tegen rijke mensen die de realiteit uit het oog verliezen, ook geloof ik wel degelijk in de wetenschap, maar als je nu denkt dat de wetenschap vergevorderd is? Op de meeste gebieden kun je het gerust ONwetenschap noemen, anders zou de wereld er toch wel anders uitzien, mee eens? Volgens mij heeft die Bryan Johnson ooit gezegd dat hij wel het eeuwige leven wilde nastreven en op zijn reis de wetenschap een handje helpen (weet niet meer zeker). Er zijn trouwens nog een aantal doktoren die longevity supplementen aanraden die al vrij goed kunnen helpen om veroudering tegen te gaan. 'Ouderdom is een ziekte' vind ik ook weer zo'n gewaagde populaire uitspraak. Het is pas een ziekte als ze op celniveau de interne 'klokjes' terug kunnen laten draaien waardoor cellen niet meer afsterven. Tot dan is ouderdom geen ziekte maar een natuurlijk proces, zoals het hoort, zoals 'het leven' is bedoeld. En persoonlijk ben ik van mening dat de mens daar absoluut niet aan moet tornen. Lekker de aarde overbelasten en vernietigen omdat mensen niet sterven maar wel kinderen blijven maken. Een vicieuze cirkel creeren die de ondergang inluidt. Zo lang mogelijk gezond als kan door het leven gaan is een ander verhaal, maar sterven binnen een bepaald tijdsbestek is een must.

Laatst gewijzigd door Reet; 3 juli 2024 om 02:29
Reageren

Labels
4000+ grafts, kaalscheren, littekens, norwood

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten