Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 februari 2008, 18:08   #106
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zero Bekijk bericht
Dan is de reactie van bepaalde forumleden voor mij niet duidelijk, ik heb het dan over puur aanvallende reacties van bepaalde leden die als het ware bezig zijn met een soort hetze tegen een bepaalde kliniek....of zijn dit dan weer wel de leden die een financieel belang hebben bij een bepaalde kliniek...daarom sluit ik me ook aan bij hairboy, wat er is gebeurd is gewoon gigantisch kut met peren maar in plaats van met rotte eieren te smijten zou de discussie ook op een wat volwassener manier gevoerd kunnen worden.
Maar deze berichten hebben niets met commercie te maken. Er is een fout gemaakt en daar vallen mensen (terecht) over. Het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn indien je daar niets over zou mogen typen.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 18:19   #107
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Dat slaat zeker wel ergens op. Ze bieden geen echte oplossing maar een halve oplossing. Meneer moet nog even 10.000 euro bijbetalen om tot een tevreden resultaat te komen.

Ergens anders is hij evenveel kwijt dus dit kun je toch geen oplossing noemen ?!
Als troost zouden ze hem die 3000 grafts kado moeten doen!
Als hij 10.000 euro zou betalen zou hij af zijn. Dat kun je toch nooit in redelijkheid vorderen laat staan verwachten??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2008, 18:49   #108
Falcone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2007
Berichten: 307
Citaat:
wat er is gebeurd is gewoon gigantisch kut met peren maar in plaats van met rotte eieren te
Complete onzin. ik denk eerder dat mensen die NIET geschokt zijn door dit soort butcherpraktijken belangen hebben bij zulke praktijken of het stilhouden van die praktijken.

ik prijs hier EN H en W en AC en tot op zekere hoogte Prohair omdat zij kwaliteit afleveren en om geen enkele andere reden.

Zodra ik ook butcher resultaten of valse claims van die bedrijven zie dan zal ik mijn mening op dezelfde wijze tav die entiteiten formuleren. net als ik kritiek gehad heb op bepaalde aspecten bij prohair( moeizame extractie) of als ik hier zeg datde extractie van de fu's niet door ferudini zelf gebeurden bij FUE, maar dat de verpleegsters dat perfect deden.

Maar hier spreken we dus over een zeer zware beroepsfout die in elke andere branche zware gevolgen zou hebben voor diegene die het uitvoert, dus zie ik niet in waarom dat in deze branche niet zo zou zijn.

Als je een fiets koopt dan weet je dat het risico neemt dat je kan vallen ...dat is niet de fout van de fietsenverkoper. breekt er echter iets waardoor men valt dan is dat de fout vand e producent , komt er iets los door foutieve montage dan ligt de aansprakelijkheid bijd e monteur.

In dit geval ligt de fout volledig bij de uitvoerder vand e HT. Hij heeft verkeerd gesneden punt andere lijn.

Wat zijn de risico's van een HT? Een breed liteken( wat overigens bvb door LA geminimaliseerd wordt cfr potloodlijntje) en weinig groei.

Die riscico's draag je omdat ze gedeeltelijk buiten de kunde of kennis van de arts liggen. Dan nog kan men naar de oorzaak zoeken. maar men kan bij een correct uitgevoerde FUT HT eindigen met een breed liteken of met weinig groei.

maar het risico waar men niet voor gekozen heeft is voor een complete medische fout door onkunde waar dit geval dus op neer komt.

vergelijk het met beleggen op de beurs. je stelt jezelf bloot aan speculatie en het stijgen en dalen van de beurs. maar als er zaken zijn die niet door de beugel kunnen of door fouten van anderen bvb koersmanipulatie, voorkennis etc. Dan wordt er ook ingegrepen.

De patient stelt zich bloot aan het risico van een groot litteken en weinig groei. maar niet aan een totaal verkeerd uitgenomen strip.

Dan moet de man in kwestie gewoon uit het vak.

De uitleg die men er dan bij geeft dat dit was om het aantal grafts te maximaliseren is te gek om los te lopen en duidt nogmaals dat men te kwader trouw is en men onbekwame artsen de hand boven het hoofd houdt.

De enige juiste reactie die LA zou sieren is die man aansprakelijk stellen voor zijn onkunde. LA zou moeten ageren in het belang van hun klant en niet in het belang van hun falende arts. Ik zeg niet dat de fout hier bij LA ligt maar de reactie op de fout van hun arts( blijkbaar niet dde enige) is wel compleet fout.

Dus die man uit de sector( kan toch gewoon terug huisarts worden, minder lucratief maar wie niet tegen de hitte kan moet uit de keuken blijven)...
En LA geeft het slachtoffer zijn geld terug.

En dan zou ik LA een pluim gegeven hebben voor accuraat optreden.

Maar ik heb de indruk dat bij LA alles om winstmaximalisatie te doen is.

En om op dat zogezegde riscio terug te komen, bij haarwerken smedt werd mij NIETS verteld over mogelijke riscio's of de invasieve aard van een FUT en zij bieden die ook aan!

Dus dat is voor mij ook een schande dat zelfs een veredelde kapper in zijn achterkamer dit mag aanbieden.

onze regeringen willen chocoladen sigaretten verbieden en alles overreguleren maar slagen er niet in een halt te roepen aan de malversaties in een voor de consument zeer ingrijpende sector.
Falcone is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 17:33   #109
zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 36
zoals al eerder aangegeven ben ik deze week behandeld bij LA en heb er, gelukkig, geen slecht gevoel bij tot nu toe, behalve dan het, al eerder aangegeven, gebrek aan informatie. Waarschijnlijk dat ik daarom nu ook een soort panisch het haarweb forum aan het afstruinen ben op zoek naar info. Ik heb een wasinstructie meegekregen maar hier staat geen info in over het transplantatiegebied...kan iemand mij vertellen wat ik nu wel en niet mag, wassen/shampoo/korstjes...heb het idee dat ik nu wat te voorzichtig ben angstig dat ik straks ipv 1700 1699 opkomende haartjes heb....of mogelijk staan er wel antwoorden in andere topics...
zero is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 18:34   #110
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zero Bekijk bericht
zoals al eerder aangegeven ben ik deze week behandeld bij LA en heb er, gelukkig, geen slecht gevoel bij tot nu toe, behalve dan het, al eerder aangegeven, gebrek aan informatie. Waarschijnlijk dat ik daarom nu ook een soort panisch het haarweb forum aan het afstruinen ben op zoek naar info. Ik heb een wasinstructie meegekregen maar hier staat geen info in over het transplantatiegebied...kan iemand mij vertellen wat ik nu wel en niet mag, wassen/shampoo/korstjes...heb het idee dat ik nu wat te voorzichtig ben angstig dat ik straks ipv 1700 1699 opkomende haartjes heb....of mogelijk staan er wel antwoorden in andere topics...
Als ik het me goed herrinner....

deppend wassen (niet wrijven).
wassen met lauwwarm water
regelmatig se behandelde huid spoelen met afgekookte en koele groene thee.
Geen hoofddeksels of truien over het hoofd aan trekken
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2008, 20:59   #111
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairboy2008 Bekijk bericht
Als ik het me goed herrinner....

deppend wassen (niet wrijven).
wassen met lauwwarm water
regelmatig se behandelde huid spoelen met afgekookte en koele groene thee.
Geen hoofddeksels of truien over het hoofd aan trekken
Na een dag of 10 kun je de korstjes proberen weg te masseren.
En geen strakke pet op je hoofd.
En niet sporten.

Dat van die thee wist ik niet!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 09:57   #112
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
vin heeft zijn posts verwijderd en is met de noorderzon vertrokken. Jammer...
Ja, ik zal hem een pm sturen. En vragen waarom hij z'n post heeft verwijderd. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zonder goede reden een thread onleesbaar gaat maken, door er postings uit te verwijderen. Overigens heb ik uit deze thread de laatste postings even naar het off-topic ht-thread verplaatst.

Ik heb af en toe wel eens het idee dat bepaalde klinieken niet begrijpen, of niet willen begrijpen, wat voor een impact het heeft als je hoofd "verkloot' wordt. Ik herinner me een vertegenwoordiger van een kliniek die hier vertelde dat het 1 keer was gebeurd dat een ht mislukt was. De haren waren niet opgekomen. Maar die man had wel z'n geld teruggekregen.
Ik bedoel wat betekent dat geld dan nog, of het moet een behoorlijke schadevergoeding zijn dan kan het nog een beetje de schade verzachten.
Het is niet zomaar een product wat je in de winkel koopt wat je kunt inruilen, het is je hoofd. Soms had ik hem trouwens wel eens willen inruilen.
Als je als vertegenwoordiger van een kliniek zo'n uitspraak doet, dan heb je volgens mij geen enkel idee wat het met iemand kan doen.

Laatst gewijzigd door Henk; 4 maart 2008 om 10:32
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 14:39   #113
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik heb af en toe wel eens het idee dat bepaalde klinieken niet begrijpen, of niet willen begrijpen, wat voor een impact het heeft als je hoofd "verkloot' wordt. Ik herinner me een vertegenwoordiger van een kliniek die hier vertelde dat het 1 keer was gebeurd dat een ht mislukt was. De haren waren niet opgekomen. Maar die man had wel z'n geld teruggekregen.
Ik bedoel wat betekent dat geld dan nog, of het moet een behoorlijke schadevergoeding zijn dan kan het nog een beetje de schade verzachten.
Het is niet zomaar een product wat je in de winkel koopt wat je kunt inruilen, het is je hoofd. Soms had ik hem trouwens wel eens willen inruilen.
Als je als vertegenwoordiger van een kliniek zo'n uitspraak doet, dan heb je volgens mij geen enkel idee wat het met iemand kan doen.
Dat heeft dan een behoorlijke impact idd. Mocht het bij mij gebeuren dan zou ik, naast een schadevergoeding te eisen, toch nog een keer een herkansing wagen denk ik. En ik zou precies willen weten waarom en waar het misgegaan is!!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2008, 15:41   #114
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ja, ik zal hem een pm sturen. En vragen waarom hij z'n post heeft verwijderd. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zonder goede reden een thread onleesbaar gaat maken, door er postings uit te verwijderen. Overigens heb ik uit deze thread de laatste postings even naar het off-topic ht-thread verplaatst.
Op advies van zijn tante meldde hij me in een pm. Voor de rest zat er nies achter. Hij is blij met alle adviezen!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2008, 22:23   #115
goldentruy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

misschien kan iemand mij advies geven. Ik heb in juni 2000 op mijn 21 ste een haartransplantatie laten doen bij Laser Aesthetic in Haarlem. Ik had toen nog wel haar, maar begon wel al aardig kaal te worden. Ze hebben er naar hun zeggen 1450 ingepland. Nu 7,5 jaar verder zit er enkel nog een beetje getransplanteerd haar op mijn hoofd. Haartjes lopen ook nogal gek verdeeld, omdat er toen om het andere haar heen getransplanteerd is met laser. Ze hebben mij overigens wel verteld dat ik meerdere behandelingen zou moeten ondergaan, omdat het proces zich verder zou voortzetten.

Het ergste is echter het enorme litteken wat er achter op me hoofd zit. Niks geen potloodstreepje, van wat ze mij voorspiegelden.. Litteken loopt bijna van mijn ene slaap tot aan mijn andere slaap en is ook nog is erg laag geplaatst. Nogal vreemd zo'n enorm litteken voor 1450 haartjes.

Heb in 2002 een littekencorrectie door LA laten uitvoeren, omdat het litteken aan de onderkant enorm was opgerekt. Helaas zonder beter resultaat. Heb in juli 2007 er ook weer een laten uitvoeren bij LA. Dit keer is het litteken aan de achterkant wel beter, maar nu heb ik er weer een klein bol littekentje linksachter mijn oor bij. Blijft gezeik met dat litteken dus...

Kan kortom geen kant meer op met mijn kapsel. Te kort is onmogelijk vanwege het litteken (heb zelfs mijn kop kaalgeschoren). Staat op zich goed, maar litteken is echt geen pan en wordt gek van de gedachte dat iedereen er naar loopt te gapen. Het haar wat langer laten om het litteken te camoufleren is ook weer geen mooi gezicht. Ben 28 en heb geen zin om met een kapsel van, met alle respect iemand van 70 rond te moeten lopen (het loopt ook niet mooi over, vanwege de overgang naar het ontvangstgebied met die paar getransplanteerde haartjes).

Volgens mij zitten er ook echt geen 1450 getransplanteerde haartjes op mijn hoofd, maar heel wat minder. En dat voor tienduizenden guldens!

Overweeg nu om een haarstamceltransplantatie te ondergaan bij een andere kliniek. Daar werd mij overigens te kennen gegeven dat er hooguit een stuk of 900 ipv 1450 haartjes waren geimplanteerd, dus een stuk minder dan volgens LA werd beloofd en door mij is betaald.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Ook zou ik graag met mensen in contakt willen komen die een klacht of zelfs een rechtszaak hebben aangespannen.

Alvast bedankt!
Mijn beste vriend, als ik dat hier zo lees kan ik enkel op de eerste plaats zeggen dat ik het heel erg voor je vind. Ik zelf heb meerdere ht's gehad en bij ervaringen onder FUE gedaan bij prohairclinic kan je mijn relaas genoeg lezen. Mijn eindresultaat is wel goed afgelopen.In uw geval weet ik dat je het niet gemakkelijk hebt met zo een litteken maar ik zou eens het volgende overwegen. Ten eerste zie ik dat je een vrij groot oppervlak hebt waar je graag eventueel haar wil transplanteren en geloof mij daar heb je verdorie veel graftjes voor nodig wil je een beetje een treffelijk resultaat hebben. Litteken correcties is ook nog zo iets,,vaak hebben we ook al gezien dat je het soms erger kan maken. In jouw geval, als ik voorzichtig mijn mening mag geven zou ik het jouw donorhaarzone flink wat laten groeien en een professineel haarstuk laten aanmeten.Ik zeg dit zeker niet om u van een ht weg te duwen, maar bij zo een groot oppervlak van kaalheid moet je kunnen beslissen of een ht wel het bevredigende resultaat gaat geven. Je kan 1000 en euro's dan gaan investeren en als het resultaat dan nog niet is wat het moet zijn ben je nog verder van huis... hier op dit haarweb is er zijn er genoeg rubrieken over deftige goed uit ziende haarstukken, waar ook veel over gepraat wordt, maar waar ik toch stel dat er ook veel mensen heel gelukkig met zijn.Je hebt daar ook kwaliteiten onder en vershillende bevestigings technieken, enz. Je kan wel je litteken laten opvullen met een FUE, hopend dat het lukt en zo verder kijken naar een haarstuk. Persoonlijk denk ik dat daar een beetje een oplossing voor u kan zijn, wens u veel geluk en hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg, Goldentruy
goldentruy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 20:23   #116
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
We horen het wel een keer. Good luck!
Hallo allemaal,

ik heb gisteren een gesprek gehad bij LA en dit is wat er gaat gebeuren:

Ik krijg dus van LA gratis 800-1000 haartjes d.m.v. de fue behandeling. Ik moet er wel voor naar Dusseldorf toe, omdat de fue in Haarlem er (nog?) niet is.

Ik laat die haartjes aan de voorkant van mijn hoofd planten, omdat ik het aangezicht het belangrijkste vind en het dan wat natuurlijker kaal lijkt (hoop ik).

Op het bolletje bij mijn litteken linksachter worden wat haartjes geimplanteerd, maar niks meer op de gehele streep, omdat daar de rek inmiddels uit is.

Ben blij dat dit gaat gebeuren en hoop er het beste van.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 21:32   #117
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

ik heb gisteren een gesprek gehad bij LA en dit is wat er gaat gebeuren:

Ik krijg dus van LA gratis 800-1000 haartjes d.m.v. de fue behandeling. Ik moet er wel voor naar Dusseldorf toe, omdat de fue in Haarlem er (nog?) niet is.

Ik laat die haartjes aan de voorkant van mijn hoofd planten, omdat ik het aangezicht het belangrijkste vind en het dan wat natuurlijker kaal lijkt (hoop ik).

Op het bolletje bij mijn litteken linksachter worden wat haartjes geimplanteerd, maar niks meer op de gehele streep, omdat daar de rek inmiddels uit is.

Ben blij dat dit gaat gebeuren en hoop er het beste van.
Nou, de kogel is door de kerk vin! En dan nog wel naar DUS toe!! Succes...

Heb je bewust afgezien van een "finishing touch"??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 23:13   #118
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Nou, de kogel is door de kerk vin! En dan nog wel naar DUS toe!! Succes...

Heb je bewust afgezien van een "finishing touch"??

Ja, want het aangezicht is voor mij echt het belangrijkste nu, mocht het er na die 1000 goed uitzien, dan kun je altijd nog verder kijken. Want als ik nu steeds in de spiegel kijk zie ik enkel dat stomme randje lopen en daar word ik gek van.

Heb er wel een goed gevoel over en zie ook niet zo enorm tegen deze operatie op, omdat er niet gesneden wordt.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 11:57   #119
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Ja, want het aangezicht is voor mij echt het belangrijkste nu, mocht het er na die 1000 goed uitzien, dan kun je altijd nog verder kijken. Want als ik nu steeds in de spiegel kijk zie ik enkel dat stomme randje lopen en daar word ik gek van.

Heb er wel een goed gevoel over en zie ook niet zo enorm tegen deze operatie op, omdat er niet gesneden wordt.
Nou ja, je kunt altijd nog verder...

Ik heb weliswaar een FUT ondergaan en geen FUE maar ik zou er toch niet te lichtvaardig over denken!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 16:11   #120
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Hey Vin,
Bedankt voor je verslag. Hou ons een beetje op de hoogte. En succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rechtszaak aanspannen tegen L.A.? Francis Chirurgische behandelingen 22 27 maart 2008 21:50
haartransplantatie overwogen, toch haarwerk. Reflect Haarwerken 6 9 december 2007 20:46
Prijsvergelijk haartransplantatie klinieken! Opa Chirurgische behandelingen 36 28 april 2006 09:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.