Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2013, 11:51   #1
VNSKLS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 10
Unhappy Extreme haaruitval in 3 jaar

Goeiemorgen allemaal!

Ik ben Vanessa, 16 jaar en net nieuw op dit forum.
Ik weet niet zo goed wat ik met m'n haar probleem aan moet, daarom ben ik hier! Misschien herkent iemand zich in mijn verhaal..

Ik heb al ongeveer 3 jaar last van haaruitval. Ik had eerst een hele bos krullen, aardig vol en dik. Hier is gewoon echt niks van overgebleven, het is nu harstikke dun waardoor je vanaf het bovenaanzicht mijn hoofdhuid kunt zien. En het is niet pleksgewijs. Ik ben bij de dermatoloog geweest en na bloedtestjes etc zei ze ; DAT IK NIKS HAD. Het zat 'tussen m'n oren'
Ze nam me totaal niet serieus, en ze kon ook niks voor me doen zei ze.

Ik voel wel constant pijn aan m'n hoofdhuid. Zoiets als heel lang een strakke paardenstaart dragen..
Ik voel me er ongemakkelijk bij omdat er opmerkingen over gemaakt worden en ik kan mensen niet uitleggen wát ik precies heb..

Ik heb geen last van stress, ik heb sinds december 2010 de anticonceptiepil geslikt; levonorgestrel. Maar daar ben ik al.. 4 maanden of iets mee gestopt.

Ik overdrijf écht niet, kan iemand me misschien helpen?
VNSKLS is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 14:43   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.317
Wel bij de dermatoloog geweest? Bloedtestjes heb je gedaan maar op wat is er getest? Schildklier getest? Ijzergehalte? Haarwortelonderzoek? Bloedarmoede? Je hebt zeg maar sinds je haaruitval begon rond die tijd ook de pil geslikt, misschien zit daar een relatie tussen? (Ik weet het niet hoor, ben een man en slik de pil niet)
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 15:23   #3
VNSKLS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 10
Hoi Reet,

Bedankt voor je reactie!
Ja, ik ben pas geleden nog bij de dermatoloog geweest. Ze was vooral opzoek naar een afwijking van de schildklier en die heeft zij niet gevonden. Verder nog wat dingetjes als bloedarmoede/ijzertekort op de achtergrond maar verder zijn we niet gekomen.

Ja, en als het ligt aan de pil.. Ik ben er al iets van 4 maanden mee gestopt en echt verandering zie ik niet..

Oh trouwens er is géén haarwortelonderzoek gedaan, ze stuurde me naar huis.

Laatst gewijzigd door VNSKLS; 20 mei 2013 om 15:23 Reden: -
VNSKLS is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2013, 19:23   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.317
Nou, haar duurt toch wat langer om te herstellen. Zou het inderdaad door de pil komen dan duurt het wel een tijd om het haar weer dikker en sterker te laten terugkomen. Het hangt er dus ook aan WELKE pil je gebruikt. Dit vond ik dus ergens op internet:

Het is dus waar dat sommige anticonceptiepillen tot haaruitval kunnen leiden. Dat is het geval met progestatieve pillen, die geen oestrogenen bevatten. Maar opgelet: pillen, die rijk zijn aan oestrogenen, zijn wel heilzaam voor het haar. Men moet dus niet alle hormonale anticonceptiva met de vinger wijzen, maar gewoon zorgvuldig een keuze maken.

Dus zoek uit welke pil je hebt gebruikt en of dit juist slecht of goed voor je haar was. Heb je je pilgebruik trouwens ook voorgelegd aan de dermatoloog? Verder kun je ook een andere dermatoloog opzoeken, want het is zo'n beetje algemeen bekend dat veel dermatologen zeggen dat er niks aan de hand is. "Sorry, leer er maar mee leven" krijg je dan te horen, terwijl er vaak wel wat aan te doen valt.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 15:31   #5
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ga naar een andere dermatoloog. Eentje die je wél serieus neemt. Ik weet niet waar je woont, maar in Zwolle heb ik een 'goede' ontdekt.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 16:51   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Zoek een goede huisarts & dermatoloog, die jouw klachten wel serieus neemt.
Daarna kan je plan van aanpak maken; medicatie, haarwerk(je). Met niets doen wordt het alleen maar erger en daar word je niet vrolijk van! Succes & sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia, dun haar, haaruitval, hoofdhuid, tiener

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.