Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
20 juli 2009, 21:18 | #1 |
HaarWeb lid
|
Aanloop, operatie (eind augustus 2009) en nazorg HT volgens FUT bij AC
Hallo allemaal,
Volgende maand gaat het bij mij gebeuren: een ht bij Dr Feriduni van ca 2000 grafts. Tijdens mijn zoektocht naar ervaringen op het gebied van ht en Dr Feriduni ben ik hier terecht gekomen. Een erg prettig forum, waar erg veel info te vinden is. Ik wil graag mijn ervaringen delen in de voorbereiding, maar ook die van de operatie en de periode erna. Verder hoop ik dat ik gevraagd en ongevraagd reakties, tips, etc zal krijgen voor een goede voorbereiding, maar ook herstel na de operatie. Uiteraard sta ik ook open voor vragen en discussie. Zonder in te gaan op allerlei discussies over welke klniek je wel en niet zou moeten kiezen, kan ik aangeven dat ik al langer ervaring heb met AC vanwege andere behandelingen van zowel mezelf als mijn vrouw. We hebben te maken gehad met diverse behandelaars en deze plaatsen stuk voor stuk het belang van de patient en het resultaat voorop. Voor mij in ieder geval een zeer belangrijk aspect. Om een indruk te krijgen van mijn huidige situatie, zie de volgende foto's (vandaag gemaakt): Laatst gewijzigd door jzijp; 21 juli 2009 om 12:50 |
20 juli 2009, 21:22 | #2 | |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Citaat:
He heel veel succes gewenst dan!! wat is je leeftijd eigenlijk dan? en heb je nog steeds achteruitgang of is je haar stabiel? |
|
20 juli 2009, 21:23 | #3 |
HaarWeb lid
|
Om een indruk van je te krijgen: hoe oud ben je en heb je enkel vooraan last van een dunner wordende haardos?
|
20 juli 2009, 21:33 | #4 |
HaarWeb lid
|
@ Jord-y
Thanks, ik moet zeggen dat ik er best tegenop zie. Heb al wat heftige verhalen gelezen op het forum (maar ook positieve). Uiteraard heb ik wel erg veel zin in het eindresultaat Mijn leeftijd is 40. Zelf merk ik niet echt een snelle teruggang van mijn haargrens. Tijdens het consult is aangegeven dat met name bij mensen rond 35 - 40 goed ingeschat kan worden wat het verloop zal zijn van verdere haaruitval. Bij mij is aangegeven dat de verwachting is dat het niet veel verder zal gaan (uiteraard geen garantie ). @ Ambo Het grootste verlies zit aan de voorkant. Door de jaren heen is de grens langzaam naar achteren verschoven. Helaas had ik een (vrij grote) moedervlek op mijn voorhoofd die op een bepaald moment zichtbaar werd. Dat werd vervolgens een prachtig referentiepunt. Ik heb deze een paar maanden geleden dan ook maar weg laten halen. Op mijn kruin wordt het wel iets dunner, maar op dit moment zeker nog niet zodanig dat er haar bij moet. |
20 juli 2009, 21:48 | #5 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Maar mooi voor je dat de haaruitval waarschijnlijk niet verder gaat bij je. Ben je er wel op gewezen om eventueel preventief medicatie te gaan gebruiken? |
|
20 juli 2009, 21:53 | #6 |
HaarWeb lid
|
Ja goed he
Ik ben inderdaad gewezen op mogelijk gebruik van medicijnen t.b.v. het afremmen/stabiliseren van de haaruitval. Aangezien de verwachting is dat het niet (veel) verder zal gaan en omdat ikzelf niet zo'n voorstander ben van het slikken van medicijnen (ik slik al noodgedwongen 2 maal per dag), wil ik dat niet. |
20 juli 2009, 21:59 | #7 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
At this moment further no questions.... |
|
20 juli 2009, 22:19 | #8 |
Loser
Ongeveer mijn leeftijd toen ik onder het mes ging en ook zo ongeveer mijn inhammen. Ik had alleen 1.000 grafts nodig. En ik slik wel fina!
20 juli 2009, 22:24 | #9 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Ik zelf zal ook niet aan de finas gaan moet er niet aan denken,maarja mijn Ht laat voorlopig nog even op zich wachten,eerst maar kijken hoe het verder loopt misschien ga ik het milimeteren sowieso kort als het me staat dan laat ik het sowieso ff gaan ben alleen bang voor de reacties als ik dat doe |
|
20 juli 2009, 22:33 | #10 |
Moderator
Ik heb ook wel eens tips verzameld vooraf. Zie hier
Maatregelen: 04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin) 07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal) 11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-) 05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5) Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar) _____________________________ HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback] |
20 juli 2009, 22:34 | #11 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
In mijn geval is daar niet op gewezen en is mijn kaalslag verder gegaan en dat neem ik die kliniek (zal geen namen noemen) zeer kwalijk!! En als JIJ denkt dat je het moet millimeteren, moet je dat doen. Reacties zal je misschien krijgen (wie weet nog meer positieve dan negatieve), maar probeer daar boven te staan en meestal gaan die negatieve reacties, mocht je die krijgen en niet teveel hapt, gauw weer over... |
|
20 juli 2009, 22:42 | #12 |
HaarWeb lid
|
In de situatie waar jij nu in verkeert, moet je echt wel een heel goed resultaat behalen met 2000 grafts. Je bent kalend, maar 2000 grafts doen een hoop. Lijkt een beetje op die van mij, bovenop heb je al je haar nog.
succes |
20 juli 2009, 22:42 | #13 | |
HaarWeb lid
Citaat:
En ja wat betreft het milimeteren bedankt voor de positieve feedback iedergeval hou me sowieso al teveel bezig met wat anderen denken van me ,maakt het er niet makkelijker op Laatst gewijzigd door jord-y; 20 juli 2009 om 22:45 |
|
21 juli 2009, 12:06 | #14 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Genetische test voorspelt Haaruitval HairDX: een genetische test die voor een groot deel kan bepalen of je kans hebt op haaruitval in de toekomst. Zit er erfelijke haaruitval in de familie? Wees er bijtijds bij zodat met medisch erkende preventiemiddelen of methodes haaruitval kan worden voorkomen. (rest van de tekst zal ik jullie besparen). ... Ik zal gauw een afspraak maken om te laten onderzoeken of ik kans heb om kaal te worden... |
|
21 juli 2009, 12:19 | #15 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
Verder hangt het in mijn beleving ook af tot waar de nieuwe haarlijn gezet wordt. Bij mij is het zo dat ook in het midden (voorkant) mijn haar wel wat dunner is, dus zal daar ook wel iets gebeuren. |
|
Labels |
aesthetic clinics, ervaring, feriduni, fut, voorbereiding |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Meeting Antwerpen, 2 augustus 2009! | Lila | TTM - Algemeen | 39 | 28 augustus 2009 07:40 |