Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 februari 2023, 09:35   #1
HvK
HaarWeb lid

Geslacht:
Haartransplantatie 5750 grafts (+ ACELL)

Hallo medeforumgebruikers

Zoals velen van jullie heb ook ik last van een terugtrekkende haargrens. Ik realiseerde dat - als ik stappen wilde ondernemen - dat nu moest doen. Ermee rekening houdende dat ik 40 ben, en dat langer wachten de kansen op een voor mij geschikte oplossing, een geslaagde haartransplantatie of er überhaupt ervoor in aanmerking komen, aanzienlijk zou verkleinen. Ik accepteerde dat 'iets er aan laten doen' weliswaar niet het haar uit mijn tienerjaren terug zou doen komen, maar dat een verandering naar een mooiere en vollere coupe toch ook een hele mooie stip aan de horizon zou zijn. Met dat in het achterhoofd ging ik op zoek naar een kliniek die daar wat in kon betekenen.

Door goede (onafhankelijke) reviews en een referentie in de vorm van een vriend die een goede ervaring had met 'een plastische kliniek in Istanbul' kwam ik in contact met Esteworld. September 2022 ben ik naar het kantoor in IJsselstein geweestvoor een consult. Ik werd hier vriendelijk ontvangen, en uitgebreid geïnformeerd. Er werd een inschatting van het aantal benodigde grafts gemaakt, op basis van wat ik kon missen en de kwaliteit van het bestaande haar. Dat resulteerde in een uitgebreid advies op maat: Een dubbele transplantatie waarvoor ca. 5500 grafts nodig zouden zijn incl. ACELL stamcelbehandeling. Het gevoel was heel goed. Zodoende koos ik voor een behandeling bij Esteworld. Er werden een aantal beschikbare data voorgesteld. Mij leek januari dit jaar een goed moment. Het fijne was dat het verblijf in Turkije zoveel mogelijk 'ontzorgd' zou worden, 3 nachten in een goed hotel te Istanbul zat bij de totaalprijs inbegrepen. Een paar nachten extra en een tweepersoonskamer (tegen een kleine bijbetaling) was geen probleem. Van harte aan te raden als je deze veelzijdige wereldstad wilt ontdekken. Eenmaal aangekomen op het vliegveld werden mijn broer en ik door een bijzonder aardige Esteworld chauffeur naar het keurige hotel vlakbij de kliniek gebracht. Onze reis duurde in totaal 5 dagen. Vrijdag de 13e vlogen we heen en woensdag de 18e weer terug. Na dat weekend met mijn broer de stad verkend te hebben, brak die maandag het grote moment aan....

Vroeg in die ochtend werd ik opgehaald. Ik was erg nerveus, maar gelukkig stelde de hostess mij gerust! Na de nodige te ondertekenen formulieren, een bloedtest en de bloedafname werd gestart met de voorbereidingen voor de transplantatie. Het afscheren van mijn haar deden mij een beetje sidderen, maar meer omdat ik nooit eerder zo kaal was . De (lokale) verdoving van de (hoofd) huid had z'n effect. De haarzakjes (grafts) werden voor mijn gevoel pijnloos verwijderd. Jaren geleden heb ik ook wel eens een gebitsreconstructie gehad, waarbij 6 implantaten (i.c.m. een weefseltransplantatie) werden geplaatst. Ik wist, wat verdoving betrof, al een beetje wat mij te wachten stond, en dat kwam aardig uit. Na het verwijderen van de grafts werden door de 'hoofdarts' de gaatjes aangebracht in de hoofhuid. Daarna was het tijd voor een korte lunch en een sanitaire stop. Toen werd begonnen met het implanteren van de grafts. Deze waren op hoeveelheid haartjes gesorteerd. Er was continu een team van 3 artsen/verpleegkundigen met mij bezig geweest. Hele aardige mensen. Uiterst gedisciplineerd en geduldig en ze verstonden hun vak uitstekend. De Nederlands sprekende hostess deelde regelmatig de stand van zake, zodat ik goed op de hoogte gehouden werd van de vorderingen van het proces. Tijdens de transplantatie - de hele zit duurde +/- 8 uur - voelde ik pijn door de prikjes van de verdovingen en als gevolg van de kramp door het lang in dezelfde houding liggen, maar die verdween ook weer heel snel. Als laatste kreeg ik de ACELL stamcelbehandeling voor een versterking en een levensduurverlenging van het haar. Die avond was ik lekker met mijn broer uit eten geweest in een restaurant ergens in het Aziatische stadsdeel Uskudar. De volgende ochtend werd er een 1e washing gedaan, en volgde er een uitgebreide instructie over hoe het schoon te houden en uitleg over wanneer wat weer mocht. Het op de rug slapen / slapen met aanpassingen om niet om te rollen was even onwennig, maar daar vond ik een goede modus in.

Uiteindelijk zijn er 5750 grafts overgezet naar hun nieuwe plek. M'n hoofdhuid en de grafts houden zich, los van wat jeuk, heel rustig. Ik moet zeggen, dat hele korte staat best goed ! So far so good, en nu i.c.m. met de goede nazorg op weg naar een mooie en gelijkmatige haardos! Hopelijk hebben jullie hier iets aan, en geeft het een beetje een idee wat er te wachten staat als je zoiets overweegt !
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_7141.jpg‎ (141,9 KB, 419x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_7143.jpg‎ (145,5 KB, 404x gelezen)

Laatst gewijzigd door HvK; 15 februari 2023 om 01:12
HvK is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2023, 10:30   #2
DeJong
HaarWeb lid

Flinke sessie ! Veel succes met de hegroei.
Heb je ook foto's van direct na de haartransplantatie? Ik zie dat je behoorlijk kaal was dus ben erg benieuwd naar de verdeling van de haarzakjes.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2023, 19:07   #3
Wsushiman
HaarWeb lid

Geslacht:
Succes met herstellen man. Heb je inderdaad post-operatie foto's?
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2023, 23:00   #4
Linkerbaan
HaarWeb lid

Geslacht:
Het verbaasd me dat ze 5750grafts in 1 dag hebben weten te plaatsen. Sommige klinieken doen nog niet de helft hiervan op 1 dag. Iemand een idee waar dit verschil in kan zitten?

Heb je eventueel ook foto's van na de operatie?
Linkerbaan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2023, 01:03   #5
HvK
HaarWeb lid

Geslacht:
Een iets uitgebreidere reeks: Hoe het was, net na de transplantatie en zo'n anderhalve maand later. Gaandeweg de verdere haargroei volgen er meer!
Bestandstype: jpg Aangezicht hoofd voorovergebogen detail.jpg‎ (145,5 KB, 286x gelezen)
Bestandstype: jpg Hoofdoppervlak 4.jpg‎ (128,2 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpg Kruin.jpg‎ (144,4 KB, 274x gelezen)
Bestandstype: jpg 325729916_509867501130923_2923855005699687250_n (2).jpg‎ (86,5 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_7247.jpg‎ (147,3 KB, 280x gelezen)
Oud 2 maart 2023, 12:30   #6
UlpiaNovio
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HvK Bekijk bericht
Een iets uitgebreidere reeks: Hoe het was, net na de transplantatie en zo'n anderhalve maand later. Gaandeweg de verdere haargroei volgen er meer!
Ziet er prima uit man. Volgende mij een mooie verdeling van de grafts en zo te zien een hoge dichtheid aan de voorkant. Nu is het wachten aangebroken en komen na een maand of 3 a 4 langzaam alle haartjes door en zullen deze steeds sterker en dikker worden!

Heb je misschien nog wat foto’s van je donor voor en na de HT?
UlpiaNovio is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2023, 00:54   #7
HvK
HaarWeb lid

Geslacht:
Een update na +/- een half jaar..... De foto's laten zien dat het echt heel erg goed gaat en dat de contouren steeds zichtbaarder worden. Er zit schot in!
Bestandstype: jpg IMG_5386.jpg‎ (95,6 KB, 223x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8824.jpg‎ (130,2 KB, 296x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8784.jpg‎ (95,7 KB, 237x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8817.jpg‎ (137,7 KB, 311x gelezen)
Oud 12 juli 2023, 01:36   #8
Reet
HaarWeb lid

En dan nog een aantal maanden in het verschiet waarin je nog verbetering mag verwachten, netjes hoor!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2023, 08:45   #9
SanderWalraven
HaarWeb lid

Geslacht:
.

Ziet er zeer goed uit!😎
SanderWalraven is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2024, 01:01   #10
HvK
HaarWeb lid

Geslacht:
Onlangs is de nazorgperiode tot z'n eind gekomen en kan geconcludeerd worden dat de haartransplantatie geslaagd is. 15 maanden terug heeft de behandeling plaatsgevonden. De verwachtingen zijn ruimschoots ingelost en het resultaat is G-E-W-E-L-D-IG! Veel dank aan en hulde voor Esteworld!
Bestandstype: jpg IMG_2373.jpg‎ (160,2 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2374.jpg‎ (151,0 KB, 149x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2376.jpg‎ (162,8 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2377.jpg‎ (159,8 KB, 141x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2378.jpg‎ (139,0 KB, 160x gelezen)

Laatst gewijzigd door HvK; 16 april 2024 om 01:05
Oud 16 april 2024, 02:28   #11
Reet
HaarWeb lid

Inderdaad een mooi geslaagde HT. Ga/kun je nog 'de puntjes op de i' zetten en de kruin wat verdichten of laat je donor dat niet meer toe?
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
essengen6, esteworld, minoxidilmax, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten