![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#31 |
HaarWeb lid
|
Hoi Shyra,
Volgens de dermatoloog zou ik TE hebben maar daar heb ik mijn twijfels over. Op een gegeven moment was mijn uitval zo erg dat ik naar een andere dermatoloog ben gegaan en die gaf aan dat het verstandig zou zijn om met minox te beginnen. Vandaar dat ik er mee ben begonnen. Na 8 weken minox werd mijn uitval gelukkig minder want elke dag 450 haren verliezen, ik werd er echt niet goed van. Momenteel zit ik op circa 60 haren op een dag zonder haarwassen. Doordat ik geen hergroei heb is elke haar die nu uitvalt teveel. Vandaar dat mijn haren dunner worden. Ik las dat jouw haaruitval vorig jaar oktober minder werd. Wanneer merkte jij dat er weer hergroei van haren plaatsvond? Duurde dat nog lang na oktober? En waren dat gelijk weer dikke haren? Misschien moet ik wel geduld hebben maar het is zo frusterend dat mijn haargrens langzaam opschuift. Ik heb allemaal kleine inhammetjes bij mijn haargrens. En aangezien ik nog steeds haren verlies, worden die inhammetjes steeds wat groter, want het lijkt wel of daar de haren verloren gaan. Dat vind ik ook zo opmerkelijk want waarom nu precies daar????????? Vandaar dat ik ook nog steeds zit te denken aan aga, mede doordat ik geen hergroei heb. Onstaan er bij jouw haargrens ook weer nieuwe haren, of blijft het daar ook achterwege? Ik slik trouwens ook geen pil meer en ben dat eigenlijk ook niet meer van plan. Toen ik stopte met de pil heb ik daarna geen extra haaruitval gekregen. Pas 7 maanden later kwam de uitval, maar de kans is klein dat dit door de pil is gebeurd. Groet Feb |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
HaarWeb lid
|
Beste Feb,
Zoals ik al zei ik kreeg in mei ineens hele sterke haaruitval. Ik was toen ook overspannen thuis en had last van angstaanvallen etc. Ik verloor toen ook schat ik 300 a 400 haren op een dag en met wassen trok ik hele plukken eruit. Wat me vrij snel op viel was dat mijn haargrens helemaal weg was. De kleine haartjes die daar groeien waren als eerste weg. Gedurende 6 a 7 maanden haaruitval is het op deze plek ook erger geworden. Ik vind dit eerlijk gezegd ook wel logisch...want bij je haargrens is je haardichtheid sowieso al minder, dus als je haaruival hebt valt het daar ook sneller op. Ik merkte pas in februari hele lichte haargroei op...dit waren hele dunne haartjes bij mijn haargrens. Sinds april constateer ik wat dikkere haren op mijn haargrens. Het gaat heel langzaam...maar het groeit wel. Je kan nog steeds zien dat mijn haargrens opgeschoven is, je ziet een witte plek. Ik vermoed dat het wel een jaar ofzo gaat duren voordat het een beetje opgevuld is. Ik heb ook van die dagen dat ik denk dat ik AGA heb omdat het veels te langzaam groeit, volgens de Dermatoloog groeit het bij de meeste mensen binnen 3 maanden aan. Ik las op een engelse site dat het soms wel jaren kan duren voordat je al je haren terughebt, dus ik probeer geen waarde te hechten aan die 3 maanden. Verder probeer ik logisch te denken.... in mijn familie heerst er geen kaalheid....dus het is niet erfelijk en een kleine kans dat het inderdaad AGA is. Ik ben nu ook gestopt met de pil, omdat ik geen zin meer heb in die rotzooi. Ik weet niet wat mijn haaruitval heeft veroorzaakt, ik deed toentertijd aan een gluten vrije dieet, slikte antidepressiva en was gestopt met de pil. Ik doe eigenlijk niet veel meer aan mijn haar...ik slik nu een multivitamine waar ook ijzer inzit en priorin. Ik denk dat de ijzer misschien wel voor haargroei heeft gezorgt. Hoelang heb je al haaruitval feb? Is dit al jaren aan de gang, want als dat zo is dan moeten je haren wel aangroeien hoor, anders had je allang een kale plek met die 450 haren die je per dag verloor. Groetjes, Shyra |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
HaarWeb lid
|
Hoi Shyra,
Bij mij begon de haaruitval rond juni vorig jaar. Dus een dikke 7 maanden heeft het geduurd. Dat wat je schrijft met die strengen onder de douche dat is zo herkenbaar. Ik vond het douchen toen echt zo erg. Nu ben ik nog steeds wel bang als ik mijn haren was of er weer veel haren meekomen. En ook die witte plekjes bij mijn haargrens dat heb ik nu dus ook. Ik heb ook gelezen dat het 3 maanden kan duren voordat er weer een nieuwe haar te voorschijnkomt. Vandaar dat die hergroei eigenlijk al had moeten plaatsvinden. Ik weet het allemaal niet meer, maar ik moet gewoon wachten op nieuwe haren of ze terugkeren. In ieder geval wel fijn voor je dat je weer nieuwe haren krijgt, blijkbaar kan het ook wat langer duren dan 3 maanden. Groet Feb |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
HaarWeb lid
|
hallo mensen, ik slik zelf al een tijdje propecia wat de dht afremt. Mijn haaruitval is minder geworden, maar echte haargroei merk ik (nog) niet. Ik heb het van een arts meegekregen dat de combinatie tussen propecia en minoxidil positieve werkingen heeft (propecia voor het stoppen van dht en minoxidil het stimuleren van haargroei).Daarom wil ik beginnen met het gebruiken van minox. maar wat ik gelezen heb in de bijsluiter is dat minoxidil in het begin van het gebruik effect kan hebben op je haaruitval, daarmee bedoel ik dat minox. kan zorgen voor veel tot drastische haaruitval. weet iemand hier meer over, misschien uit eigen ervaring of zo. laat me horen
ps. propecia is een aanrader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
HaarWeb lid
|
Jan-jantje, kijk eens in het haarwoordenboekje op deze site. Bevat veel informatie over Minoxidil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|
![]() |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
[minoxidil] Effect frontaal en op de inhammen | Jaapie | Medicijnen/haargroeimiddelen | 57 | 10 januari 2009 11:44 |
Duta, Rooscure en Minoxidil, Werkt het wel? | kevin | Medicijnen/haargroeimiddelen | 7 | 8 augustus 2004 12:10 |
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? | Jaapie | Medicijnen/haargroeimiddelen | 22 | 20 juni 2004 13:10 |
Minoxidil werkt ?! | Atlantis8000 | Medicijnen/haargroeimiddelen | 9 | 15 september 2003 21:26 |
Werkt Minoxidil ?? | elpa | Medicijnen/haargroeimiddelen | 15 | 31 augustus 2003 21:55 |