Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 december 2021, 20:00   #16
Lucb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 194
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaarTrans123 Bekijk bericht
PRP behandelingen zijn inderdaad een vorm van cross-selling om meer uit een klant te kunnen halen. Er zijn geen tot weinig wetenschappelijke studies die een positieve werking van deze behandelingen hebben aangetoond. Nu ik naar je resultaat kijk en de foto's van de behandelingen denk ik dat er te weinig grafts zijn geplaatst. Ik heb ooit ongeveer hetzelfde gebied laten doen met 1400 grafts bij een andere kliniek in Nederland. Aan het einde van de rit kon er geconcludeerd worden dat de dichtheid niet goed was. Ik wil je niet ongerust maken maar na 7 maanden hoort het wel redelijk dichtgegroeid te zijn.
Die indruk heb ik spijtig genoeg ook. Ik denk dat er te weinig grafts geplaatst zijn in verhouding tot de oppervlakte. Afwachten hoe het de komende maanden gaat evolueren
Lucb is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2021, 20:29   #17
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
PRP update

Dag Tampert,

goed dat je naar die PRP vraagt.
Om direct met de deur in huis te vallen: neen, ik heb niet de indruk dat het gewerkt heeft, zelfs niet een klein beetje :-)

Toen ik begin dit jaar op consultatie ben gegaan bij Prohairclinic was ook mijn originele idee om op de kruin een transplantatie te laten doen. Maar Bart, dat is een soort haarconsultant daar, adviseerde me om enkel de voorkant te doen en de achterkant proberen te stimuleren met PRP.

Ik heb dat dus een kans gegeven omdat de theorie achter PRP in mijn ogen wel goed zat. Maar kijk, we zijn nu al zoveel tijd later en ik heb niet de indruk dat het iets gedaan heeft. In bijlage een foto die ik vandaag heb genomen ook. Oordeel gerust zelf.

Ik heb er ook eens mijn trichoscopie resultaten in bijlage bij gestopt.
Zo kan je zien dat op de kroon mijn haartjes eigenlijk zelfs een beetje gedaald zijn in aantal. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik shockloss heb ervaren 2 maand na de HT, dus dit is slechts 1 maand na de m'n shockloss. Dus het geeft een beetje een vertekend beeld, maar wel een indicatie.

Ik heb wel de indruk dat PHC en hun arts zeer sterk in hun PRP behandeling geloven en dat het niet is om mensen iets aan te smeren. Ik vermoed dat ze bij andere patiënten misschien wel goede resultaten hebben?

Dus vanuit mijn standpunt zou ik het niet aanraden omdat het een bom geld heeft gekost en geen resultaat heeft opgeleverd. Maar elk lichaam is anders natuurlijk...misschien dat het bij anderen wel goed werkt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-12-20 at 20.06.26.jpg‎ (144,3 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg PRP resultaten.JPG‎ (94,0 KB, 105x gelezen)

Laatst gewijzigd door kendel; 20 december 2021 om 20:39
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2021, 20:38   #18
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Dichtheid

Dag LucB en Haartrans123

bedankt om jullie mening even te geven.
Als ik jullie zo hoor, denken jullie dat er te weinig grafts zijn geplaatst.

Om te beginnen ga ik het zowieso nog wat tijd geven.

Los daarvan moet ik wel zeggen dat PHC van bij het eerste gesprek daarin eerlijk is geweest. Ze vertelden me dat ze nooit mijn originele dichtheid van de rest van mijn haar in 1 transplantatie konden verwezenlijken. Dusja, ik ga er wel vanuit dat ze getransplanteerd hebben wat medisch maximaal haalbaar is in 1x.

Bart vertelde me ook dat ik dan het resultaat kan afwachten en zelf oordelen of ik al dan niet tevreden ben van de behaalde optische dichtheid. En indien niet, dan kunnen we een tweede HT doen.

Voor de cijfer liefhebbers: ik heb 184 follikels /cm² en 243 haartjes/cm² aan de voorkant staan.

groetjes
Kendel
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2021, 13:45   #19
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Dag Tampert,

goed dat je naar die PRP vraagt.
Om direct met de deur in huis te vallen: neen, ik heb niet de indruk dat het gewerkt heeft, zelfs niet een klein beetje :-)

Toen ik begin dit jaar op consultatie ben gegaan bij Prohairclinic was ook mijn originele idee om op de kruin een transplantatie te laten doen. Maar Bart, dat is een soort haarconsultant daar, adviseerde me om enkel de voorkant te doen en de achterkant proberen te stimuleren met PRP.

Ik heb dat dus een kans gegeven omdat de theorie achter PRP in mijn ogen wel goed zat. Maar kijk, we zijn nu al zoveel tijd later en ik heb niet de indruk dat het iets gedaan heeft. In bijlage een foto die ik vandaag heb genomen ook. Oordeel gerust zelf.

Ik heb er ook eens mijn trichoscopie resultaten in bijlage bij gestopt.
Zo kan je zien dat op de kroon mijn haartjes eigenlijk zelfs een beetje gedaald zijn in aantal. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik shockloss heb ervaren 2 maand na de HT, dus dit is slechts 1 maand na de m'n shockloss. Dus het geeft een beetje een vertekend beeld, maar wel een indicatie.

Ik heb wel de indruk dat PHC en hun arts zeer sterk in hun PRP behandeling geloven en dat het niet is om mensen iets aan te smeren. Ik vermoed dat ze bij andere patiënten misschien wel goede resultaten hebben?

Dus vanuit mijn standpunt zou ik het niet aanraden omdat het een bom geld heeft gekost en geen resultaat heeft opgeleverd. Maar elk lichaam is anders natuurlijk...misschien dat het bij anderen wel goed werkt.
Bedankt voor je reactie. Ik zie geen enkel verschil op je kruin na 4 behandelingen, terwijl de belofte is: Na 6 tot 12 maanden zichtbaar resultaat.
Op dit forum heb ik van niemand een positief verhaal met bewijsfoto's gelezen over zijn prp. Jammer maar dat weerhoudt mij ervan om eraan te beginnen mede omdat het iets is dat je elk jaar moet blijven doen.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2021, 00:10   #20
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Op dit forum heb ik van niemand een positief verhaal met bewijsfoto's gelezen over zijn prp. Jammer maar dat weerhoudt mij ervan om eraan te beginnen mede omdat het iets is dat je elk jaar moet blijven doen.
Helemaal mee eens, verstandig.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2022, 17:46   #21
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Update?
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2022, 13:35   #22
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Leuk dat je interesse hebt in een update :-) maar de vorige update is nog maar van een maand geleden en er is nog niet spectaculair veel veranderd.

Het haar is intussen wel al wat verder gegroeid, waardoor het al iets meer opgaat in de rest van het haar.

Ook is de roodheid al ietsje geminderd, maar nog steeds aanwezig.
Ik zal binnen 2 weken nog eens een nieuwe post met foto's doen. Dan zijn we 9 maand verder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Update?
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeïne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2022, 18:26   #23
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Leuk dat je interesse hebt in een update :-) maar de vorige update is nog maar van een maand geleden en er is nog niet spectaculair veel veranderd.

Het haar is intussen wel al wat verder gegroeid, waardoor het al iets meer opgaat in de rest van het haar.

Ook is de roodheid al ietsje geminderd, maar nog steeds aanwezig.
Ik zal binnen 2 weken nog eens een nieuwe post met foto's doen. Dan zijn we 9 maand verder.
Hey man,

Ja, ben zeker geinteresseerd in discussies die over 'Prohairclinic' gaan. Want ik wil in de toekomst ook een behandeling laten doen daar.


Mvg,
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2022, 18:27   #24
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Ook is de roodheid al ietsje geminderd, maar nog steeds aanwezig.
Ik zal binnen 2 weken nog eens een nieuwe post met foto's doen. Dan zijn we 9 maand verder.
Na 9 maanden nog roodheid? Duurt wel erg lang. Heb je Aloë Vera huidcrème geprobeerd? Bij mij was het daarmee binnen twee weken weg.

https://www.hollandandbarrett.nl/sho...MaAuZDEALw_wcB
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2022, 13:46   #25
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 70
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Na 9 maanden nog roodheid? Duurt wel erg lang. Heb je Aloë Vera huidcrème geprobeerd? Bij mij was het daarmee binnen twee weken weg.

https://www.hollandandbarrett.nl/sho...MaAuZDEALw_wcB
9 maanden is inderdaad niet weinig, echter lees je op diverse websites van verschillende klinieken dat dit tot een jaar kan aanhouden. Uiteraard wel vervelend maar zou mij er niet te druk om maken.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2022, 13:58   #26
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Bedankt voor de tip.
Maar het is eerder 'roos'heid ipv roodheid ;-)
Ik ga er nu niet speciaal voor smeren enzo. Want is uiteindelijk altijd ook een knoeiboel die cremes.

Heb proberen een foto te maken, maar niet altijd makkelijk om het te capteren met een camera.

Het verbetert langzaam hoor, dus ooit zal dat wel eens volledig weg zijn.
In het algemeen heb ik een zeer gevoelige huid. Als ik een wonde ofzo heb, blijft dat ook makkelijk een half jaar nog rood.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Na 9 maanden nog roodheid? Duurt wel erg lang. Heb je Aloë Vera huidcrème geprobeerd? Bij mij was het daarmee binnen twee weken weg.

https://www.hollandandbarrett.nl/sho...MaAuZDEALw_wcB
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WIN_20220128_13_54_13_Pro.jpg‎ (73,1 KB, 298x gelezen)
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2022, 13:34   #27
Jeroen-
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
9 maanden is inderdaad niet weinig, echter lees je op diverse websites van verschillende klinieken dat dit tot een jaar kan aanhouden. Uiteraard wel vervelend maar zou mij er niet te druk om maken.
Ik heb nog steeds roodheid na 16 maanden. Denk dat het nooit meer weg gaat. Bij mij dan he
Jeroen- is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2022, 16:43   #28
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Smile Update 9 maand

Na 9 maand begint het wel al ergens op te lijken vind ik.
De haren mengen zich al goed met de bestaande haren en ze krijgen ook dezelfde kwaliteit/uitzicht.
Ik heb wat foto's genomen op verschillende tijdstippen, verschillende kapsel, verschillende lichtinval.

De roodheid is ook op een paar weken verdwenen. Soms nog een heel klein beetje rozig, maar dan moet je er echt van dicht op zitten kijken.

Ik heb nog 3 maand verbetering te gaan zeker?

Je ziet wel dat de dichtheid niet hetzelfde is als vroeger, maar dat is iets wat ik op voorhand wist.

Volgende post op 12 maand. Laat maar horen wat jullie er van vinden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 9 maand_1.jpg‎ (148,8 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_2.jpg‎ (148,6 KB, 183x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_3.jpg‎ (149,3 KB, 198x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_5.jpg‎ (149,2 KB, 181x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_6.jpg‎ (149,5 KB, 180x gelezen)
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeïne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2022, 16:46   #29
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Update 9 maand-deel 2 foto's

part II
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 9 maand_7.jpg‎ (152,7 KB, 244x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_8.jpg‎ (150,1 KB, 180x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_9.jpg‎ (148,0 KB, 196x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_4.jpg‎ (151,6 KB, 227x gelezen)
Bestandstype: jpg 9 maand_10.jpg‎ (157,1 KB, 163x gelezen)
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeïne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2022, 14:10   #30
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Cool Youtube Filmpje door Matt Dominance

Ik ben recent gecontacteerd geweest door Matt Dominance, een soort van Haartransplantatie consultant.
Hij was onder de indruk van mijn transplantatie en vroeg of hij een filmpje met mijn foto's mocht maken.

Voor mij was dit zeker en vast OK en ik heb hem gevraagd een aantal zaken te evalueren in zijn filmpje.

Voor wie interesse heeft:
https://www.youtube.com/watch?v=PqJJkiBngxc&t=1057
kendel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
1600 grafts, inhammen, prohairclinic, prp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.