Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2022, 20:13   #1
arie81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2021
Berichten: 3
Geslacht:
Finasteride gebruik vragen

Dag allen,

Ik zit nu twee maanden aan finasteride - geen bijwerkingen en voel me top. Ben minder bezig met m'n haar. Toch wat vragen.

1. Als de fina goed aanslaat, kan ik dan verwachten dat ik geen haar meer in mn klauwen heb als ik er doorheen ga met m'n hand? Of is dat iets wat altijd zal blijven?

2. Is het slim om te wachten met minoxidil tot de fina ong. 6 maanden in m'n systeem zit of kan ik dat net zo goed nu direct doen?

Veel dank!
arie81 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 11:41   #2
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
1. Haar groeit en valt uit in een cyclus. Gemiddeld verlies je 50-150 haren p dag. Dit is normaal. Ook na finasteride zal je dus af en toe wat haar in je handen hebben zodra je je handen door het haar strijkt. Je mag wel verwachten dat het aantal drastisch minder is dan voor het gebruik van finasteride.

Let op: tussen maand 3 en 6 ervaren de meeste mannen een "shedding periode". Een periode waarin men tijdelijk meer haar verliest dan normaal. Deze periode duurt doorgaans 2 weken. Dit is normaal. Dit komt doordat finasteride invloed heeft op de haargroeicyclus waarbij "oud" haar uitvalt en vervangen wordt door nieuw haar.

2. Dat maakt niet uit. Desondanks zou ik even wachten met Minoxidil. Als finasteride je haaruitval stopt, zie ik geen reden om ook minoxidil te gebruiken.

Laatst gewijzigd door menscript.com; 13 april 2022 om 13:18 Reden: Website accepteert geen accent aigu (streepje op de e = é)
menscript.com is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 15:18   #3
arie81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2021
Berichten: 3
Geslacht:
Hmmmm... Jammer zeg. Ik dacht dat ik dus al door de shedding periode heen was. Gek dat het zo lang duurt voordat er effect is wat betreft shedding.

Ik dacht dus dat als de fina een beetje is aangeslagen, de minoxidil je haar dikker/voller maakt. Zou ik best prettig vinden namelijk :p
arie81 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 16:04   #4
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
Finasteride maakt je haar ook dikker.

Wat betreft minoxidil: het achterwege laten is een persoonlijke voorkeur. Minoxidil is in NL vrij prijzig en als je dat afzet tegen de voordelen is het middel het naar mijn inziens niet waard.

Mocht je erg dun haar hebben en/of ernstige vorm van haaruitval dan is Minoxidil wel aan te raden.
menscript.com is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2022, 16:54   #5
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Daar is de verkoper weer....
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2022, 18:41   #6
Marschalk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2021
Berichten: 12
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arie81 Bekijk bericht
Dag allen,

Ik zit nu twee maanden aan finasteride - geen bijwerkingen en voel me top. Ben minder bezig met m'n haar. Toch wat vragen.

1. Als de fina goed aanslaat, kan ik dan verwachten dat ik geen haar meer in mn klauwen heb als ik er doorheen ga met m'n hand? Of is dat iets wat altijd zal blijven?

2. Is het slim om te wachten met minoxidil tot de fina ong. 6 maanden in m'n systeem zit of kan ik dat net zo goed nu direct doen?

Veel dank!
Waar heb jij je finasteride vandaan en welke dosering gebruik je?
Marschalk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2022, 23:36   #7
babayaga
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2022
Berichten: 18
Geslacht:
Ik slik nu 7 maanden fin. 2x een shedding fase gehad van een week, eerste na een maand, 2de na 6 maanden. Ik denk dat deze early sheds die veel mensen meemaken vaak op maand 3,6 en 11 te maken hebben met hair cyclus synchronisatie, aldus dat is de theorie. Na een jaar of twee zouden de shedding fases als het goed is minder moeten voorkomen wanneer de haar cyclussen niet meer synchroon zijn. Voordeel is dat je dan niet meer/minder shed. Echter je hebt dan gemiddeld ook een beetje minder haar als je het zou plotten over de tijd

Laatst gewijzigd door babayaga; 17 december 2022 om 23:39
babayaga is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2023, 22:59   #8
TeeJee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2023
Berichten: 28
Geslacht:
Kun je gewend raken aan finasteride en kan je 'imuum' worden voor finasteride?
TeeJee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen, finasteride, haar, minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.