Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2017, 17:20   #1
dvb
Hans de Vries
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Mijn ervaring met Esteworld (4.500 grafts)

Ik heb ruim een maand geleden een behandeling ondergaan bij Esteworld.

Op maandag vloog ik met KLM naar Istanbul. Ik werd op de airport opgewacht door Fatih van Esteworld, een sympathieke kerel met een leuke babbel, die mij naar het Hilton hotel bracht waar ik een schitterende kamer kreeg met mooi uitzicht op de stad.

Na een wat onrustige nacht (toch wat gespannen) werd ik dinsdagochtend na een kort maar heerlijk ontbijt al om 07:15 opgehaald door de chauffeur om naar de kliniek te gaan. In de bus zaten nog 3 andere heren met wie het gelijk leuk klikte. Naast 2 Nederlanders kwam er 1 uit Brazilië en 1 had al een keer eerder een behandeling gehad waar hij erg tevreden over was maar hij wilde nog een stukje beter laten opvullen door een extra behandeling. Ik had gekozen voor een dubbele behandeling dus zou naast dinsdag ook woensdag nog een keer naar de kliniek gaan.

In de kliniek aangekomen werden we direct verwelkomt door de gastvrije hostess Melanie die ons direct op ons gemak stelde. Daarna werd er een bloedtest gedaan waarbij gekeken werd of je niet bepaalde ziektes had en daarna werd het financiële gedeelte afgewikkeld. Omdat je maar een maximum bedrag kunt pinnen had ik naast mijn pinpas ook mijn creditcard meegenomen waardoor de betaling geen problemen gaf.

Daarna werden en er foto's gemaakt en werd in overleg met Dokter Servet Colak mijn nieuwe haarlijn bepaald. Daarna begon de behandeling rond 11.00. Mijn bloeddruk is normaal altijd erg laag maar was nu wat te hoog door de spanning. Ik kreeg een Zanax pil en ik voelde me al snel releaxt en de bloeddruk ging daardoor ook omlaag. De behandeling kon gaan beginnen.

De injecties met verdoving zijn niet echt prettig daar ben ik gewoon eerlijk over. Maar dit trekt al snel weg en daarna voel je helemaal niets meer. Bij mij werden 2.000 grafts verzameld uit mijn donorgebied. Daarna volgde een prima lunch bovenin de kliniek waarna de dokter (Servet Colak) de nieuwe plekken voor de grafts ging prikken. Ook kreeg ik nog een Accell behandeling waardoor de bestaande haren ook een energieboost krijgen. Deze dag werd vooral de voorkant van mijn hoofd gedaan, de dag erna zou dan de achterkant gebeuren. Nadat de dokter de kanalen had bepaald werden door 3 medewerkers de grafts erin geplaatst. Dit duurde best lang maar je voelt er weinig van dus ik ben zelfs een aantal keren ingedommeld. Daarna was de behandeling klaar en werd alles netjes ingepakt. Ik kreeg een tasje mee met onder andere antibiotica en een coolpack tegen de zwelling. Daarnaast krijg je een mooie hoofdband om die ervoor zorgt dat de eventuele zwelling niet naar beneden zakt. We werden naar het hotel gebracht waar we met z'n 4-en heerlijk hebben gedineerd. Voor de anderen zat de behandeling er nu helemaal op en waren ze de volgende dag lekker vrij maar ik moest nog een extra dag.

De volgende dag werd ik iets later opgehaald en rond 09.00 was ik weer in de kliniek. Aangezien er nu minder vooraf hoefde te gebeuren begon de behandeling al vrij snel. Tijdens deze behandeling zijn er zelfs 2.500 grafts geboord waardoor er voldoende was voor een mooie dekking van de achterkant en er zelfs aan de voorkant ook nog wat grafts zijn bijgeplaatst voor een optimaal resultaat. Doordat het er nu nog iets meer waren duurde de dag alsnog tot een uurtje of 5 waarna de behandeling helemaal klaar was. Ik werd daarna weer naar het hotel gebracht.

De dag erna zou ik eigenlijk Istanbul een beetje cultureel willen verkennen maar doordat ik me een beetje grieperig voelde (niet mis zo'n dubbele behandeling) ben ik een beetje rond het hotel gebleven Recht tegenover het hotel zit een redelijk grote shopping mall waar je je best kunt vermaken.

Aangezien ik vrijdag aan het einde van de middag pas zou terugvliegen hoefde ik pas rond de lunch terug te komen naar de kliniek voor de washing en controle. De dokter was tevreden over hoe alles eruit zag en gaf nog een aantal tips voor de komende dagen. Daarna heb ik afscheid genomen en nog even lekker geluncht in het Esteworld Cafe waarna de chauffeur mij terug naar de luchthaven reed.

Alles bij elkaar vond ik het een heel avontuur waar ik best een beetje nerveus voor was. Je gaat toch in je eentje naar een vreemd land waar op dit moment politiek gezien best wat aan de hand is. In Instanbul merk je daar echter helemaal niets van. Het is heel erg westers en de mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Door Esteworld wordt je ook heel erg goed begeleid en voel je je al snel op je gemak. Tel daarbij het kostenvoordeel nog eens op en je kunt niet anders dan hiervoor kiezen. Ik kan het dus iedereen aanbevelen!

Groeten, Hans
dvb is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 19:20   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Mooi opgebouwd verhaal Hans! Ik kan me voorstellen dat het spannend was in Turkije, zeker gezien de spanningen hedendaags. Zou leuk zijn als je wat voor en na foto's kunt posten.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 10:32   #3
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Goed verhaal. 4500 grafts. Dat is een flink aantal zeg.
Ben benieuwd naar de foto's. Succes!
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2017, 18:21   #4
dvb
Hans de Vries
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Het is inmiddels 3 maanden verder na de haartransplantatie en het haar wordt echt al lekker vol. De nieuwe haarlijn is goed te zien en echt heel erg mooi vind ik zelf.

Sinds een maandje ook begonnen met Minoxidil en nog steeds met Super haarformule van de Tuinen met lekker veel biotine.

Ik voeg straks een paar foto's toe van voor en na etc.
dvb is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2017, 20:05   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik ben benieuwd!! Mooi dat je er nu al zoveel van merkt!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2017, 11:01   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Begint allemaal al een beetje vorm te krijgen. En kijk je hebt zowaar weer een haarlijn, die er inderdaad mooi uitziet. Heb je ook een foto van boven af?

Je had aardig wat schockloss zo te zien, maar gelukkig al hersteld. Successss!!!

Laatst gewijzigd door DeJong; 7 juli 2017 om 11:19
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2017, 16:39   #7
dvb
Hans de Vries
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Ik heb zojuist weer een aantal foto's ge-upload van het resultaat na 5 maanden.
Van de shockloss is gelukkig niets meer te zien.
Ik gebruik nog steeds 2x per dag Minox en heb wel het idee dat dit goed werkt.
Achterop mag het nog iets voller wat mij betreft maar ik ben nog steeds erg positief. Wilde in eerste instantie mijn haar weer langer laten groeien (terug naar krullend dus) maar mijn omgeving vind kort eigenlijk veel cooler staan dus ben er nog niet over uit. ;-)
dvb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2017, 10:41   #8
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
niet normaal, slik je groei hormonen??
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2017, 10:57   #9
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Damn, hij heeft gewoon na 5 maanden al weer een kapsel, lekker hoor!

Mag ik vragen naar je leeftijd?
En heb je Acell er bij genomen?
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2017, 12:41   #10
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Zeker niet slecht, maar dat mag je verwachten met zo'n gigantische hoeveelheid grafts. Pas op 5 maanden, dus ik neem aan dat de dichtheid overal nog wel wat gaat toenemen.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2017, 10:25   #11
don1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2016
Berichten: 145
Geslacht:
Geen groeihormonen, doping voor het haar. Dvb wat is het geheim?
don1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 22:22   #12
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Ik had ook dokter Servet Colak in 2015, niets dan lof! Maar inderdaad, het gebeurd allemaal onder zijn supervisie. Het echte werk doen uiteindelijk toch zijn medewerkers.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2017, 10:31   #13
dvb
Hans de Vries
 
Geregistreerd: 9 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Update november 2017

Sorry voor de late reactie. Ik zit nu wat minder vaak op haarweb ;-)
Ik heb het inmiddels toch weer wat langer laten groeien.

Ik heb inderdaad Acell erbij genomen en ik ben 36 jaar oud, wel grappig dat ik de laatste tijd jonger wordt geschat en voor de behandeling soms wel 40
Verder slik ik dus Super Haar Groei formule van de Tuinen en gebruik ik een paar keer per week de Shampoo van Esteworld, die vind ik wel lekker. En dus nog steeds twee keer per dag Minox.

Maar hierbij weer even wat foto's van november 2017 dus bijna 8 maanden na de behandeling. Nog niet het uiteindelijk eindresultaat maar ik ben nog steeds erg tevreden zoals jullie zullen begrijpen.

En bekijk dus ook de foto's in mijn album hè, daar staan voor en na foto's en tijdens de behandeling etc.
http://www.haarweb.nl/forum/album.php?albumid=687

Groeten, Hans
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2335.jpg‎ (90,2 KB, 548x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2338.jpg‎ (152,6 KB, 476x gelezen)

Laatst gewijzigd door dvb; 15 november 2017 om 13:10
dvb is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2017, 14:07   #14
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Geweldig resultaat zeg! Gefeliciteerd!

Mooie dichtheid en haarstructuur. Het feit dat je krullend haar heeft doet je resultaat ook erg goed! Chapeau!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2017, 18:38   #15
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
10 plus! wat een resultaat.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
4500grafts, acell, esteworld, haartransplantatie, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.