Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 april 2022, 12:31   #1
melwil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Haartransplantatie

Hello iedereen,

Ik zit al best een tijdje over een haartransplantatie na te denken, en ben benieuwd naar een tweede mening of mensen die in dezelfde situatie zitten en ervaringen kunnen delen.

Ik ben momenteel 30 jaar oud en ongeveer rond mijn 24/25e begon ik verschil te merken met het intrekken van mijn inhammen en mijn dunne haar op mijn kruin (wat ik overigens altijd al heb).
Nu is het zo dat ik over de laatste 5 jaar een rustig, maar langzaam kalend verloop heb ervaren, en hier nogal bewust van ben geweest; wat wellicht erg herkenbaar voor jullie zal zijn

De optie om een haartransplantatie te doen heeft altijd wel op de loer gelegen maar de relevantie lag wat laag omdat "het er nog wel mee door kon".
Helaas zit ik nu in een wat vorderend stadium en merk ik in de laatste 1 á 2 jaar toch wel versnellend verloop qua haaruitval.

Dit is ook de reden dat ik wat serieuzer over een ingreep aan het nadenken ben alleen zijn er natuurlijk een hoop voor- en nadelen als ik hier een beetje rondneus op dit forum.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, en sta open voor suggesties of discussie!

Ik heb ter ondersteuning een paar foto's toegevoegd van de huidige staat.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar 1.jpg‎ (145,3 KB, 78x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 2.jpg‎ (149,5 KB, 67x gelezen)
Bestandstype: jpg haar 3.jpg‎ (150,2 KB, 61x gelezen)
melwil is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2022, 15:15   #2
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Heel herkenbaar hoor. Bij mij begon het ook rond mijn 25e en uiteindelijk op mijn 30e ervoor gekozen om een haartransplantatie te gaan doen. Het enige verschil is dat mijn inhammen slechter waren maar mijn kruin beter ten opzichte van jouw situatie.

Ik voelde aan dat ik steeds meer op een punt ging komen om te kiezen tussen: Kaal gaan of een haartransplantatie doen. Ik had er gewoon geen zin in om met een professor kapsel door het leven te gaan. Het voelde als 'opgeven en mij erbij neerleggen' of 'er wat aan doen'. Niks doen was geen optie.

Het belangrijkste wat ik je wil adviseren is dat je de keuze niet moet onderschatten. Het is niet zo dat je een haartransplantatie gaat doen en dat dan alles is opgelost. Het is iets waar je in zekere zin mee toch mee bezig blijft al krijg je er ook heel veel voor terug. Ik heb bijvoorbeeld echt meer zelfvertrouwen dan voorheen nu.

Maar ik bedoel te zeggen dat een haartransplantatie een soort gevolgbestrijding is. Het kalen stopt niet en dus moet je er in mijn optiek voor open staan om dan ook aan de medicatie te gaan (ik gebruik zelf een topisch middel, namelijk Essengen 6). Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen maar er zijn mensen die dat wel ervaren.

Daarnaast is de kans behoorlijk dat je later in je leven nog wel een keer een haartransplantatie moet gaan doen. Het hele traject is geen sprint maar meer een marathon.

Neem de tijd om goed na te denken wat jij wilt. Mijn haartransplantatie heeft mij een stuk zekerder gemaakt en ik zie er ook jonger en beter uit. Echter kan ik mij het ook goed voorstellen dat er mensen zijn die ervoor kiezen om kaal te gaan om dan overal vanaf te zijn. In dat geval is het wel de vraag of kaal staan jou staat en of je een fatsoenlijk baardje kunt zetten. Voor mij was het uiteindelijk geen optie om als paasei door het leven te gaan en daarnaast wou ik gewoon niet al op mijn 30e ervoor kiezen om de rest van leven noodgedwongen kaal te gaan.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2022, 21:48   #3
melwil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Thanks voor je reactie

Ik moet inderdaad toegeven dat ik altijd redelijk makkelijk over deze ingreep nadacht en me er niet bewust van was dat de lange termijn bijkomstigheden helaas ook zeker niet te onderschatten zijn. Ik sta persoonlijk niet te springen om afhankelijk te worden van middelen zoals finasteride (geen fijne bijwerkingen), en minoxidil wat ook niet altijd praktisch in gebruik is.

nu heb ik gelukkig wel donker haar voor een fatsoenlijke baard en zal ik team paasei moeten skippen

voorlopig heb ik een consult gepland staan bij esteworld, maar ik hoorde ook dat hairworld istanbul een goede maar prijzige optie is, waar zijn dingen waar je op moet letten bij het maken van deze keuze?
melwil is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2022, 23:46   #4
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ik denk dat de meesten van ons dat hebben. Veel mensen denken dat een haartransplantatie er ineens voor zorgt dat je weer een perfecte situatie hebt en dat alles voor altijd is opgelost. Zo simpel werkt het niet.

Daarom is het belangrijk om van te voren goed te bedenken of je het traject aan wilt gaan. Voor mijzelf was uiteindelijk cruciaal dat ik nu leef mij gewoon zo goed en zelfverzekerd mogelijk wil voelen. Voor mij is het ook geen enkel probleem op Essengen te gebruiken. Het zijn maar enkele minuten per dag. Er bestaat een kans dat je lichte bijwerkingen krijgt maar voor veel mensen heeft kaal worden ook behoorlijke psychische gevolgen. Daarmee wil ik het overigens niet bagatelliseren.

Bij het maken van een keuze zou ik je adviseren om bij meerdere klinieken op gesprek te gaan en om voor jezelf voor te bereiden welke vragen je wilt stellen. Vervolgens kun je de voor en nadelen tegen elkaar afwegen. Ik weet niet wat je budget is maar ik zou je sowieso adviseren om niet voor een zo goedkoop mogelijke oplossing te gaan. Goedkoop is vaak duurkoop.

Daarnaast is het belangrijk dat iemand je een realistisch verhaal vertelt. Er zijn best wat klinieken die promoten met 'zoveel mogelijk grafts voor zo min mogelijk geld' maar een grote hoeveelheid grafts is absoluut geen garantie voor een mooi resultaat.

Persoonlijk zou ik ook niet gauw voor een kliniek kiezen die in één dag 4000 a 5000 grafts zet terwijl de meeste goede klinieken tot maximaal zo'n 2500 grafts gaan op één dag. Een hoge kwantiteit gaat vaak ten koste van de kwaliteit.

Het gaat uiteindelijk om de professionaliteit van de kliniek en de kundigheid van de arts. Daarnaast heb ik ervaren dat een behandeling bijna de hele dag duurt dus persoonlijk vond ik het heel fijn en belangrijk dat ik gewoon in mijn eigen taal kon communiceren. Maargoed ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat belangrijk vindt.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2022, 10:48   #5
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Heel herkenbaar hoor. Bij mij begon het ook rond mijn 25e en uiteindelijk op mijn 30e ervoor gekozen om een haartransplantatie te gaan doen. Het enige verschil is dat mijn inhammen slechter waren maar mijn kruin beter ten opzichte van jouw situatie.

Ik voelde aan dat ik steeds meer op een punt ging komen om te kiezen tussen: Kaal gaan of een haartransplantatie doen. Ik had er gewoon geen zin in om met een professor kapsel door het leven te gaan. Het voelde als 'opgeven en mij erbij neerleggen' of 'er wat aan doen'. Niks doen was geen optie.

Het belangrijkste wat ik je wil adviseren is dat je de keuze niet moet onderschatten. Het is niet zo dat je een haartransplantatie gaat doen en dat dan alles is opgelost. Het is iets waar je in zekere zin mee toch mee bezig blijft al krijg je er ook heel veel voor terug. Ik heb bijvoorbeeld echt meer zelfvertrouwen dan voorheen nu.

Maar ik bedoel te zeggen dat een haartransplantatie een soort gevolgbestrijding is. Het kalen stopt niet en dus moet je er in mijn optiek voor open staan om dan ook aan de medicatie te gaan (ik gebruik zelf een topisch middel, namelijk Essengen 6). Ik ervaar gelukkig geen bijwerkingen maar er zijn mensen die dat wel ervaren.

Daarnaast is de kans behoorlijk dat je later in je leven nog wel een keer een haartransplantatie moet gaan doen. Het hele traject is geen sprint maar meer een marathon.

Neem de tijd om goed na te denken wat jij wilt. Mijn haartransplantatie heeft mij een stuk zekerder gemaakt en ik zie er ook jonger en beter uit. Echter kan ik mij het ook goed voorstellen dat er mensen zijn die ervoor kiezen om kaal te gaan om dan overal vanaf te zijn. In dat geval is het wel de vraag of kaal staan jou staat en of je een fatsoenlijk baardje kunt zetten. Voor mij was het uiteindelijk geen optie om als paasei door het leven te gaan en daarnaast wou ik gewoon niet al op mijn 30e ervoor kiezen om de rest van leven noodgedwongen kaal te gaan.
Paasei
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2022, 11:49   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikeye Bekijk bericht
Paasei
Hahaha ja bij de een staat het beter dan bij de ander. Opzich heb ik een ronde kop dus het stond mij niet slecht maar aangezien ik een slechte baardgroei heb koos ik er echt voor om een haartransplantatie te gaan doen. Stel dat ik echt een goede baard kon zetten dan had ik er wellicht voor gekozen om kaal door het leven te gaan. Al denk ik dat ik nogsteeds voor een haartransplantatie had gekozen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.