Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2013, 11:45   #271
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik zit vandaag precies op vier weken.

Positief: pilletje slikken kost natuurlijk geen moeite en ik vergeet het niet, soms wel schommelende uren door het studentenleven. Absoluut geen bijwerkingen so far.

Negatief: nog niks te merken aan mijn haar, haar valt nog steeds sneller uit dan ooit en het oogt dunner dan ooit. Ik weet dat 4 weken vroeg is, maar ik verlang zoooo naar stabilisatie en daarna hopelijk weer wat dikker haar.

Ik heb overigens vorige week foto's genomen met nat haar: een foto van de haarlijn, een foto van een scheiding in mijn haar om de dikte te bepalen en een foto van de kruin. Binnen 2 maanden neem ik foto's onder dezelfde (licht)omstandigheden. Mijn haar ziet er nat overigens beter uit dan droog (droog kan je door m'n krullend haar mijn hoofdhuid zien), als het nat is, ligt mijn haar helemaal plat en zie je die veel minder goed). Toch koos ik voor foto's bij nat haar omdat de lengte van het haar daar een minder vertekenend beeld heeft: kruin en haarlijn blijven hetzelfde en de scheiding gemaakt met een kam verandert niet door de lengte van het haar.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2013, 23:20   #272
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Nick: er zijn al 2 aanbieders van 1mg (Merck en Mylan). Als Teva en Accord hun inmiddels verkregen registratie gaan benutten, hebben we dus al 4 aanbieders. Dit moet haast wel invloed hebben op de prijs ;-)

@Hairpilot: ja kan me zo voorstellen dat je naar stabilisatie verlangt! Ik zal voor je duimen dat het moment snel mag aanbreken. Wel fijn dat je geen bijwerkingen hebt.

Mijn situatie na 5 maanden:
- nog steeds zeer weinig uitval en dikker haar :-)
- nog steeds minder en een dunner ejaculaat (soms valt het mee, maar het is nooit meer zo geweest zoals het altijd was voor gebruik). Dit is 100% zeker een bijwerking van de Fina.
- nog steeds geen hergroei, ik hoop dat het nog komt :-(
- soms denk ik iets meer moe te zijn dan vroeger, maar weet niet zeker of dat met de Fina te maken heeft.

Grtz!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2013, 21:16   #273
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Ook ik ben nu 2 weken bezig met propecia. Ik had last van inhammen en ook mn kruin begon dunner te worden. Na 2 weken heb ik niks van ernstige bijwerkingen. Mijn libido is geen probleem, geen erectieproblemen.

Ik heb een iets vettiger voorhoofd maar weet niet of dit aan de finasteride ligt...Na elke kambeurt komen er een 10-15 tal haren mee. Ik weet niet of dit echt shedding is omdat ik hier voordien nooit aandacht aan besteedde.

Voor het overige nog geen dikker haar en natuurlijk ook geen hergroei..ik blijf afwachten.uiteindelijk krijg je maar resultaten op langere termijn.. Ik blijf hoopvol!
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 22:35   #274
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidwhite Bekijk bericht
Ook ik ben nu 2 weken bezig met propecia. Ik had last van inhammen en ook mn kruin begon dunner te worden. Na 2 weken heb ik niks van ernstige bijwerkingen. Mijn libido is geen probleem, geen erectieproblemen.

Ik heb een iets vettiger voorhoofd maar weet niet of dit aan de finasteride ligt...Na elke kambeurt komen er een 10-15 tal haren mee. Ik weet niet of dit echt shedding is omdat ik hier voordien nooit aandacht aan besteedde.

Voor het overige nog geen dikker haar en natuurlijk ook geen hergroei..ik blijf afwachten.uiteindelijk krijg je maar resultaten op langere termijn.. Ik blijf hoopvol!
Ik hoop het ook voor je (en voor mezelf en de rest ook natuurlijk haha)! Ik ben ook erg nieuwsgierig naar hergroei!

Ik had aan het begin ook een vettiger voorhoofd (en dat was niet alleen omdat het toen warmer was, had ik nog nooit zo gehad), maar dit is na 3 maanden volledig weggegaan! Nu smeer ik er zelfs creme op om het vettig te maken door de droge wind, zo snel kan het gaan.

Keep us updated!

Grtz
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2013, 18:57   #275
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
nou update. ik heb idee dat me haren dikker beginnen te worden (eindelijk) na flink uitgedund te zijn na het begin van propecia begint het dus nu te verbeteren.

Ik heb zelf ook een vettige hoofdhuid maar ik weet niet of dit aan de fina ligt of gewoon door AGA want had eigenlijk al sinds me haren uitdunnen.
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2013, 19:12   #276
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Ik zelf ben nu een jaar bezig met fina,

Moet zeggen uitval/ jeuk op hoofd aardig gestopt. Lijkt er op dat het stabiel is. In begin klein beetje last gehad van bijwerkingen, maar ging snel weg. Wel is de libido iets minder, maar niet heel erg. Al met al positief.
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 15:26   #277
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ondertussen alweer zes weken bezig. Bijwerkingen: 0. Resultaat: 0,0001..? Soms denk ik dat de uitval al iets verminderd is, maar op andere dagen verlies ik dan toch weer meer. In ieder geval is het haar nog noppes dikker of voller geworden. Vrij zeker dat mijn haarlijn trouwens nog acheruit gaat.

Al bij al nog niet veel positiefs dus
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 18:40   #278
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
@Hairpilot. Ik ben inmiddels 2 maanden bezig, geen bijwerkingen, maar ook nog totaal geen resultaat. Het word van kwaad tot erger, eerst dacht ik dat het een shedding was, maar een shedding van 2 maanden duurt wel heel lang. Verlies nog net zoveel of meer haren als voorheen. Ik heb ook sterk het idee dat er bij geen nieuwe haren teruggroeien, hoop op snel resultaat voor ons beide!
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 18:59   #279
Greyhairz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2013
Berichten: 65
Bij mezelf merk ik altijd dat fina pas tussen maand 6 en maand 8 echt begint te werken.
Het kan dus best nog even duren.
Als jullie geen bijwerkingen ervaren zou ik gewoon nog even doorzetten!
Greyhairz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2013, 20:43   #280
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Zo! Net mijn eerste doosje propecia uitgenomen. Tot nu toe als enige bijwerking een beetje vettig voorhoofd en wat kleine pukkeltjes. Voor de rest niks. Betreft haaruitval heb ik de indruk dat het nog steeds evenveel als vroeger is. Nu is het wel zo dat het medicijn pas na 3tal maanden kan aanslaan, ik heb dus geduld. Zijn er infeite mensen in deze topic die effectief hergroei van haren hadden op de kruin dankzij finasteride?
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2013, 14:03   #281
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidwhite Bekijk bericht
Zo! Net mijn eerste doosje propecia uitgenomen. Tot nu toe als enige bijwerking een beetje vettig voorhoofd en wat kleine pukkeltjes. Voor de rest niks. Betreft haaruitval heb ik de indruk dat het nog steeds evenveel als vroeger is. Nu is het wel zo dat het medicijn pas na 3tal maanden kan aanslaan, ik heb dus geduld. Zijn er infeite mensen in deze topic die effectief hergroei van haren hadden op de kruin dankzij finasteride?
Ik ben nu bijna 6 maanden bezig met fina en ik merk dat mijn kruin al een stuk minder kaal oogt, de haren beginnen ook al wat dikker te worden! Op de kruin al best wel wat resultaat, bij de inhammen vrijwel niets. Alleen wat donshaartjes lijken het wel.
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2013, 12:46   #282
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@Nick: Dat is zeer goed nieuws, want je slikte het ook vooral voor je kruin toch?! Wanneer werd het voor het eerst zichtbaar, dat het voller werd? Ik zit nu precies op een half jaar, maar ik heb nog geen hergroei volgens mij.

-----------------------------------------------------------------

Mijn status:
- nog altijd zeer weinig haren die uitvallen :-)
- bijwerkingen: uitsluitend ejaculaat dikte en hoeveelheid, maar lijkt nu eindelijk te verbeteren, dus dat is positief :-)
- alleen nog geen hergroei, ik blijf hopen!

Ik heb de dosis inmiddels iets hoger (0,7mg). Dat is een 5mg tablet in 7 stukken.

Fijne dagen allemaal by the way!

Grtz!
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2013, 13:25   #283
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
1 januari zit ik op 2 maanden fina. Hoewel ik dacht dat de uitval een beetje was afgenomen, verlies ik nu weer een pak meer haren. Redelijk uitzichtloze situatie: mijn haar is dunner dan ooit en je kan mijn hoofdhuid zien op de volledige vertex zone, hoewel het toch een cm of 6 is. Ook mijn haarlijn is achteruit gegaan. Eigenlijk zit ik nu zelfs op een niveau waar ik niet mee kan leven, zelfs als fina nu voor stabilisatie zou zorgen.

Hopelijk heb ik binnenkort beter nieuws, want nu begin ik 2014 niet met een glimlach.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 20:02   #284
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik begrijp je wel Hairpilot. Zit ongeveer in dezelfde situatie. Het is bij mij binnen een halfjaar mega hard achteruit gegaan. Fina moet heel snel gaan aanslaan, anders heb ik er niks meer aan. Ik heb nog net zoveel haaruitval als voorheen als het niet erger is.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2013, 17:20   #285
Davidwhite
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 13
Ondertussen anderhalve maand met propecia 1mg finasteride bezig. Mijn enige bijwerking was iets vettiger voorhoofd... Ik heb indruk dat dit nu stilaan begint te verminderen. Ikheb de indruk na anderhalve maand dit product te gebruiken icm dercos shampoo dat mn haar reeds een pak dikker staat. Ik had last van inhammen en uitdunnende kruin. De inhammen zijn er natuurlijk nog steeds maar op de kruin heb ik de indruk dat het veel dikker reeds staat. Het kan mijn inbeelding zijn aangezien mn haar vrij lang is op dit moment maar vergeleken met dikke maand geleden schat ik dat je mn kruin zo een 25% minder ziet. Of dit ligt aan het feit dat mn haar iets langer is of propecia dit doet laat ik op dit moment in het midden maar op dit moment ben ik heeeeeeel tevreden
Davidwhite is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.