Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 januari 2006, 15:26   #61
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik ben blij dat ik het goed omschreven heb.

En wat is 'verbergen' (oftewel 'B' zeggen)?

Leuke kleding? Een kroon op je tanden? Lippenstift?
Je kunt in die gedachte daar heel ver in gaan als je wilt. Dan kunnen we ons allemaal net zo goed in een jute zak hullen...
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 16:21   #62
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
georgie

Zou heel wat geld schelen!

Jooltje
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 18:09   #63
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jooltje
Wat is bij jou nou A zeggen en wat is nou B zeggen.
Leg me dat nou eens uit.

Jooltje.
Ik wordt altijd moe van mensen die zeggen schoonheid komt van binnen en daar sta ik voor, maar daarintegen willen ze er wel beter uit te komen zien voor de buitenwereld. Dan geloof je toch niet in wat je zelf zegt? Ik snap wel dat je het doet om jezelf een beter gevoel te geven, maar ga dan niet volmondig zeggen dat echte schoonheid van binnen komt, want dan zou DAT genoeg moeten zijn.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2006, 21:55   #64
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik wordt altijd moe van mensen die zeggen schoonheid komt van binnen en daar sta ik voor, maar daarintegen willen ze er wel beter uit te komen zien voor de buitenwereld. Dan geloof je toch niet in wat je zelf zegt? Ik snap wel dat je het doet om jezelf een beter gevoel te geven, maar ga dan niet volmondig zeggen dat echte schoonheid van binnen komt, want dan zou DAT genoeg moeten zijn.
Maar Kevin, Jooltje neemt toch geen haarwerk omdat ze zich lelijk vindt? Ze doet het juist om zich tegen anderen te wapenen die niet zo mooi zijn vanbinnen en die haar dus anders benaderen vanwege haar 'afwijkende' uiterlijk.

Ieder mens is in weze mooi, zolang ie maar trots op zichzelf is en positief in het leven staat. En als een haarwerk, kronen, een botoxbehandeling of trendy kleren daarbij helpen, prima!

Ik ben me er ook altijd van bewust dat een eerste indruk vrijwel volledig gebaseerd is op uiterlijk en vaak ook op de vooroordelen die daarmee boven komen ... knappe leeghoofdige blondine, reactionair grijs mannetje met hoed, duffe man met Harry Potter kapsel, pinnige juffrouw met opgestoken haar en mantelpakje, domme nietsnut met glimmend trainingspak, hippe gast met G-star broek en G-sus shirtje, enge patser met streepjespak en rolex, lieve oma met grijs haar, .... terwijl het rijtje net zo goed lieve echtgenote, aardige opa, behulpzame buurman, vriendelijke collega, aardige oom, etter van een kleinzoon, eersteklas chef en rotbuurvrouw kan zijn als je de mensen beter leert kennen.

Het innerlijk wordt later pas ontdekt en het kan dus best belangrijk zijn om aan dat uiterlijk te werken, om het in overeenstemming te brengen met hoe je je voelt. Doen alsof uiterlijk nooit een rol speelt is jezelf voor de gek houden.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 08:23   #65
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
kevinme

Je reacties lijken er veel op dat je gewoon 'gelijk' wilt krijgen.
Misschien wel eens gedacht aan het feit dat de beleving van vrouwen tov haarverlies en hoe daarmee om te gaan anders zou kunnen zijn dan die van mannen?
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 13 januari 2006 om 08:26
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 08:31   #66
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
antonie H

Jij snapt waar het om draait!

Jooltje
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 09:41   #67
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Je reacties lijken er veel op dat je gewoon 'gelijk' wilt krijgen.
Misschien wel eens gedacht aan het feit dat de beleving van vrouwen tov haarverlies en hoe daarmee om te gaan anders zou kunnen zijn dan die van mannen?
Voor de laatste keer, dat snap ik ook allemaal wel. Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat echte schoonheid alleen van binnen komt, that's all.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 10:09   #68
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Ik ben het wel met Kevin eens...het komt niet echt allemaaal van binnen denk ik. In ieder geval kwa eerste indruk zeker al niet. Maar ik zelf heb gewoon het gevoel dat het niet allemaal van binnnen komt, moeilijk om te zeggen waarom.
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 11:04   #69
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Voor de laatste keer, dat snap ik ook allemaal wel. Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat echte schoonheid alleen van binnen komt, that's all.
ECHTE schoonheid komt inderdaad van binnen. Misschien kunnen we het er op houden dat er twee soorten 'schoonheid' zijn?
De ECHTE straalt door naar de buitenkant, is een essentieel onderdeel van het uiterlijk, dat op zijn beurt OOK weer een invloed heeft op de binnenkant. Iemand die ECHT mooi is, heeft altijd een prettig uiterlijk, of hij/zij nu voldoet aan de 'normen' of niet.
Een 'mooi', maar leeg uiterlijk, dat niet wordt versterkt door het innerlijk verveelt razendsnel.

Ik zie het lichaam als tempel van de geest. En waarom zou je geest niet in een prettig verzorgde, aantrekkelijke tempel kunnen wonen?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 11:17   #70
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Ik zie het lichaam als tempel van de geest. En waarom zou je geest niet in een prettig verzorgde, aantrekkelijke tempel kunnen wonen?
Wie zal het zeggen? Misschien is het wel juist zaak om in te leren zien dat die 'tempel' slechts een illusie is en dat het juist de bedoeling is om die illusie te verlaten. Want hoe je het ook wendt of keert; zorg om het uiterlijk (de tempel) is zorg om een materialistisch aspect en vrijwel iedere spirituele overtuiging keert zich juist af van het materialisme als zijnde een illusie.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 11:19   #71
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
Ik ben het wel met Kevin eens...het komt niet echt allemaaal van binnen denk ik. In ieder geval kwa eerste indruk zeker al niet. Maar ik zelf heb gewoon het gevoel dat het niet allemaal van binnnen komt, moeilijk om te zeggen waarom.
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 11:20   #72
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.
Zeg dat maar tegen je maker
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 11:48   #73
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.
Wie is er zo perfect? Ik denk dat iedereen zich daar onbewust schuldig aan maakt (soms nog gedwongen door maatschappelijke conventies) en dat de besten onder ons dat alleen maar vaker beseffen en er bewust overheen stappen. Het is soms ook al te makkelijk om perfectie met de mond te beleiden en anderen te veroordelen als je ze op vooroordelen betrapt.

Noem me naief of achterlijk, maar ik heb me wel laten leiden door eerste indrukken. Echt bewust wordt je je daarvan pas als je iemand daarna beter leert kennen, maar van hoeveel mensen had ik een verkeerde eerste indruk waar ik verder nooit tot gewijzigd inzicht ben gekomen om dat de mensen weer uit mijn leven verdwenen .... ik durf het niet te schatten.

Heus, ik benader een jong persoon soms anders dan een oudere, een man anders dan een vrouw, iemand die in mijn ogen knap is anders dan een gewoon iemand. Vreselijk, ik zit vol vooroordelen.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 13:41   #74
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wie zal het zeggen? Misschien is het wel juist zaak om in te leren zien dat die 'tempel' slechts een illusie is en dat het juist de bedoeling is om die illusie te verlaten. Want hoe je het ook wendt of keert; zorg om het uiterlijk (de tempel) is zorg om een materialistisch aspect en vrijwel iedere spirituele overtuiging keert zich juist af van het materialisme als zijnde een illusie.

De 'tempel' is geen illusie, die is er. In dit leven zijn lichaam en geest één geheel. Wat je er voor waarde aan hecht kan een illusie zijn.
Ik vind het verzorgen van het lichaam geen materialisme. Juist DOOR het lichaam kan ook het spirituele zich deels ontwikkelen. Dat geldt voor mij zeker als ik bijv. yoga beoefen e.d. Ook liefde kan zich lichamelijk uiten.
Ik denk dat je het lichaam ernstig tekort doet als je het ziet als 'iets materieels'.

Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten. Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d. Het is er niet voor niets.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 13:47   #75
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
De 'tempel' is geen illusie, die is er. In dit leven zijn lichaam en geest één geheel. Wat je er voor waarde aan hecht kan een illusie zijn.
Ik vind het verzorgen van het lichaam geen materialisme. Juist DOOR het lichaam kan ook het spirituele zich deels ontwikkelen. Dat geldt voor mij zeker als ik bijv. yoga beoefen e.d. Ook liefde kan zich lichamelijk uiten.
Ik denk dat je het lichaam ernstig tekort doet als je het ziet als 'iets materieels'.

Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten. Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d. Het is er niet voor niets.

Citaat:
Het is er niet voor niets.
Citaat:
Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten.
Citaat:
In "dit" leven
Jij praat alsof je alles weet, hoe kom je aan die wijsheid?

Citaat:
Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d.
Ik ben niks verplicht hoor.
kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Zonder haarwerk door het leven: Op weg naar een positiever lichaamsbeeld Grover TTM - Algemeen 6 17 april 2006 11:00
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Eigenlijk heel mijn leven Oilily TTM - Algemeen 3 24 mei 2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.