Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2004, 22:56   #1
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Kaalheid en sociaal leven

Hoe beschouwen jullie je sociale leven onder invloed van kaalheid/haaruitval. Sociale contacten, ook met de vrouwtjes. Ik heb hier meerdere malen gelezen dat mensen zich terugtrekken en isoleren. Ja, dan blijf je je natuurlijk kut voelen en kom je nooit aan een vrouwtje. Terwijl als je je vollop in het sociale leven begeeft zal je je toch beter voelen [ondanks rotopmerkingen] en maak je kans om een vrouwtje tegen te komen.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 23:14   #2
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Tja bij mij is het nog niet echt zichtbaar en ik ben altijd al een spontaan en zelfverzekerd iemand geweest. En heb verkering met een hele leuke meid. Mochten de medicijnen niet genoeg aanslaan en ik word langzaam aan kaal dan zou ik er waarschijnlijk wel vrede mee hebben. Maar als het snel gaat kan het best moeilijk zijn.

En inderdaad mensen om je heen boeit het echt niet zo of je kaal bent of niet, uitstraling is echt heel belangrijk. Dus ga lekker naar buiten en onderhoud je sociale contacten!
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 09:12   #3
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik heb daar geen last van. Ik ben ook enorm zelfverzekerd.
Het enige wat ik niet doe is onder een spot staan in een discotheek
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 10:36   #4
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ook ik kan niet zeggen dat ik sociaal lijdt onder mijn haaruitval. Ik zorg dat het goed zit naar het wassen en dan denk ik er buiten de deur niet zoveel meer aan. Dit komt voornamelijk ook omdat ik echt zoveel kalende jongens in mijn omgeving zie en ken, ik bedoel, ik ben gewoon geen uitzondering. Ik heb er ook nog nooit opmerkingen over gehad. Ik kan mij wel goed voorstellen dat wanneer je in het sociale verkeer constant op je kaalheid gewezen wordt (opmerkingen als: "he kale" o.i.d.), dat je dan wel wat onzekerder wordt en in het extreme geval je jezelf sociaal isoleert.

Maar goed, ik ben wat dat betreft vrij zelfverzekerd. Ik ben ook niet iemand die mijzelf een stempel op gaat drukken van minder aantrekkelijk door mijn haaruitval of wat dan ook. Ik leef wat dat betreft gewoon ontzettend simpel: ik weet wie ik ben, ik weet wat ik kan en wat ik waard ben... mensen moeten me nemen zoals ik ben. Natuurlijk heb ik ook wel onzekere punten en moment, maar wat betreft mijn haaruitval valt dat dus allemaal best mee.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 13:52   #5
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Uitstraling door haaruitval ?

Meerdere malen lees ik, zoals nu, dat uitstraling heel erg belangrijk is in het maken van nieuwe sociale contacten. En daar draait het dus om : kijk maar eens naar datingsites hier op het net waar een foto op staat. Procentueel gezien is de kans veel groter dat een vrouw iemand met een volle haardos veel meer complimentjes gaat geven ! Je oogt veel jonger, kortom er is veel meer uitstraling dan wanneer je kaal of kalend bent. Simpel voorbeeld : je kan uren lang virtueel toffe gesprekjes voeren met een vrouw. Vragen ze een foto dan moet je er rekening houden ineens gedumpt te worden door die ontbrekende dakbedekking, wat zeker al is gebeurd! Doe je bij diezelfde vrouw een petje op kan je rustig verder chatten. Alles lijkt okidoki. Mentaal is zoiets heel zwaar, zeker als je hierdoor 10 jaar van je sociale leven bent kwijtgespeeld!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxK
Tja bij mij is het nog niet echt zichtbaar en ik ben altijd al een spontaan en zelfverzekerd iemand geweest. En heb verkering met een hele leuke meid. Mochten de medicijnen niet genoeg aanslaan en ik word langzaam aan kaal dan zou ik er waarschijnlijk wel vrede mee hebben. Maar als het snel gaat kan het best moeilijk zijn.

En inderdaad mensen om je heen boeit het echt niet zo of je kaal bent of niet, uitstraling is echt heel belangrijk. Dus ga lekker naar buiten en onderhoud je sociale contacten!
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 14:00   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peffieke
Meerdere malen lees ik, zoals nu, dat uitstraling heel erg belangrijk is in het maken van nieuwe sociale contacten. En daar draait het dus om : kijk maar eens naar datingsites hier op het net waar een foto op staat. Procentueel gezien is de kans veel groter dat een vrouw iemand met een volle haardos veel meer complimentjes gaat geven ! Je oogt veel jonger, kortom er is veel meer uitstraling dan wanneer je kaal of kalend bent. Simpel voorbeeld : je kan uren lang virtueel toffe gesprekjes voeren met een vrouw. Vragen ze een foto dan moet je er rekening houden ineens gedumpt te worden door die ontbrekende dakbedekking, wat zeker al is gebeurd! Doe je bij diezelfde vrouw een petje op kan je rustig verder chatten. Alles lijkt okidoki. Mentaal is zoiets heel zwaar, zeker als je hierdoor 10 jaar van je sociale leven bent kwijtgespeeld!
Ja daarom is het ook geen goed idee om het te verbergen. Want wie dan nog overblijft heeft kennelijk geen probleem met je kaalheid. Maar dan nog mensen, kom op, trek er niet zo zwaar aan. Ik vind het eerlijk gezegd walgelijk die ziekelijke verheerlijking van het jeugdige. Alsof een oud hoofd bij wijze van spreken geen uitstraling heeft. Ik zie soms wel vrouwen van in de 50 lopen die ik ook nog heel mooi vind of mannen van in de 60. Heeft niets met haar te maken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 14:04   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zo zag ik gisteren "Jambers; 10 jaar later". Daarin ging het over een vent die niet ouder wilde worden. Hij deed er alles aan om jong te blijven. Zo ook zijn vriendin. Nou zeg, wat waren dat werkelijk waar domme mensen. Tjonge jonge, ik heb nog nooit een stel zielepieten als zij bij elkaar gezien. Ik vind het werkelijk gewoon triest dat mensen zich zo bezig houden met het niet ouder worden. Het zal wel door mijn opvoeding komen, maar mensen die zo zeuren over hun uiterlijk in de zin van ouder worden, worden in mijn familie niet eens serieus genomen. Zelfs ik hou me maar gewoon stil dat ik met mijn haar bezig ben en soms schaam ik me er zelfs ook wel voor dat ik er zo mee bezig ben als er weer een familiedag is en er geen mens zich ook maar een ruk voor interesseert dat ie kalend/kaal is.

En vrouwen die meer om mannen geven met haar die hoef ik al niet eens. Die zijn voor mij niet de moeite waard.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 14:28   #8
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Uiterlijk

Volledig gelijk haarmannetje! Arrogante en pretentieuze vrouwen die enkel uit zijn op een machoke met volle haardos en brillantine aan de kanten bestaan ook al lang niet meer voor me. Meestal denken zij zelf dat ze als model door het leven gaan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zo zag ik gisteren "Jambers; 10 jaar later". Daarin ging het over een vent die niet ouder wilde worden. Hij deed er alles aan om jong te blijven. Zo ook zijn vriendin. Nou zeg, wat waren dat werkelijk waar domme mensen. Tjonge jonge, ik heb nog nooit een stel zielepieten als zij bij elkaar gezien. Ik vind het werkelijk gewoon triest dat mensen zich zo bezig houden met het niet ouder worden. Het zal wel door mijn opvoeding komen, maar mensen die zo zeuren over hun uiterlijk in de zin van ouder worden, worden in mijn familie niet eens serieus genomen. Zelfs ik hou me maar gewoon stil dat ik met mijn haar bezig ben en soms schaam ik me er zelfs ook wel voor dat ik er zo mee bezig ben als er weer een familiedag is en er geen mens zich ook maar een ruk voor interesseert dat ie kalend/kaal is.

En vrouwen die meer om mannen geven met haar die hoef ik al niet eens. Die zijn voor mij niet de moeite waard.
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 14:33   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peffieke
Volledig gelijk haarmannetje! Arrogante en pretentieuze vrouwen die enkel uit zijn op een machoke met volle haardos en brillantine aan de kanten bestaan ook al lang niet meer voor me. Meestal denken zij zelf dat ze als model door het leven gaan!
Ja nou dat bedoel ik dus. Op zulke vrouwen val ik sowieso al niet, dus het maakt mij verder ook niet uit wat die vrouwen mooi vinden en niet. Maar misschien heb ik het verkeerd opgevat net, maar ik kreeg de indruk dat ook jij weer de kale man het zielige hoekje in drukte en dat weiger ik zelf te accepteren. Ik weet wat ik waard ben en daar heeft mijn haar niets mee te maken en ik ga me echt niet uitsloven voor de aandacht van een paar domme dozen. Zo! !
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 15:00   #10
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
uitstraling

Het is geen kwestie van het zielige manneke uit te hangen maar zou me gewoon zelfverzekerder voelen met meer haar, zeker in de frontlinie :-)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja nou dat bedoel ik dus. Op zulke vrouwen val ik sowieso al niet, dus het maakt mij verder ook niet uit wat die vrouwen mooi vinden en niet. Maar misschien heb ik het verkeerd opgevat net, maar ik kreeg de indruk dat ook jij weer de kale man het zielige hoekje in drukte en dat weiger ik zelf te accepteren. Ik weet wat ik waard ben en daar heeft mijn haar niets mee te maken en ik ga me echt niet uitsloven voor de aandacht van een paar domme dozen. Zo! !
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 16:35   #11
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Nou ja een vrouw die niet valt op een kalende man is niet per se een domme doos ofzo. Het kan toch ook gewoon zijn dat ze dat gewoon niet aantrekkelijk vindt. Ik val bijvoorbeeld niet op stevige/dikke vrouwen, ben ik dan meteen een lul?

En zeg dan niet meteen ja!!

edit: typo
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 11:20   #12
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
mjah, in mijn omgeving heeft dus niemand het al op deze leeftijd. echt klote.
Heb mijn hele leven een kut kapsel gehad (bloempot). Toen werd ik 16 en heb ik het er allemaal afgeschoren en gewoon stekels met gel gemaakt. Dat zag er gewoon zoveel beter uit!. Maar toen werd ik 17.... en begon de ellende.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 11:47   #13
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxK
Nou ja een vrouw die niet valt op een kalende man is niet per se een domme doos ofzo. Het kan toch ook gewoon zijn dat ze dat gewoon niet aantrekkelijk vindt. Ik val bijvoorbeeld niet op stevige/dikke vrouwen, ben ik dan meteen een lul?

En zeg dan niet meteen ja!!

edit: typo
Nee tuurlijk niet. Iedereen valt wel weer ergens anders op. Maar ik zou zelf toch echt geen vriendin willen die bij mij is om dat ik toevallig al mijn haar nog zou hebben. Ik vind dat erg oppervlakkig. Wat nu als mijn haar dan opeens wel uit begint te vallen... maakt ze het dan uit? Het klinkt cliché, maar het gaat uiteindelijk toch echt om het innerlijk.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 19:00   #14
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nee tuurlijk niet. Iedereen valt wel weer ergens anders op. Maar ik zou zelf toch echt geen vriendin willen die bij mij is om dat ik toevallig al mijn haar nog zou hebben. Ik vind dat erg oppervlakkig. Wat nu als mijn haar dan opeens wel uit begint te vallen... maakt ze het dan uit? Het klinkt cliché, maar het gaat uiteindelijk toch echt om het innerlijk.
Klopt, in een lange relatie gaat het zeker om innerlijk. Ik denk dat er ook weinig meisjes zijn die het uit zullen maken omdat je haar uitvalt. Maar haar schijnt het tweede te zijn waar mensen naar kijken, eerst gezicht en daarna dus haar en daarna de rest.

Het is daarom ook voor velen hier belangrijk omdat mensen er hoe dan ook naar kijken. En je probeert er daarom zelf ook zo mogelijk goed uit te zien, alleen al om je zekerder te voelen.

En de meeste meisjes vallen op een man met een leuk kapsel/kop en bij sommige staat een kale kop heel goed maar bij andere niet. Kan je die meiden wel oppervlakkig noemen maar bij de eerste ontmoeting beordeel je iemand toch heel snel op uiterlijk.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2004, 19:08   #15
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
mjah, in mijn omgeving heeft dus niemand het al op deze leeftijd. echt klote.
Heb mijn hele leven een kut kapsel gehad (bloempot). Toen werd ik 16 en heb ik het er allemaal afgeschoren en gewoon stekels met gel gemaakt. Dat zag er gewoon zoveel beter uit!. Maar toen werd ik 17.... en begon de ellende.
Ja het is niet leuk, maar ik zie dat je al goed op weg bent met een tegenaanval. Ik heb niet al je posts gelezen, maar wil je niet beginnen met propecia? Of wacht je liever omdat je misschien in de puberteit bent? Wat heel begrijpelijk is...

En het is zeker niet het einde van de wereld, bij mij werd het duidelijk dat ik er iets aan moest gaan doen op mijn 21ste. Ik ben toen begonnen met proscar (fina), en ja als ik onder een felle spot sta kan je het wel een beetje zien. Maar ik ben nu 2 jaar verder en het is denk ik niet erger geworden.

Ik hoop uiteraard dat ik het zo kan houden, of met andere/nieuwere middelen zelfs weer kan verbeteren. Maar op een 1 of andere manier begin ik het beter te accepteren. Liever niet, maar mocht het dus alsnog misgaan (lees: ik wordt echt kaal) dan maar scheren.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Zonder haarwerk door het leven: Op weg naar een positiever lichaamsbeeld Grover TTM - Algemeen 6 17 april 2006 11:00
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Eigenlijk heel mijn leven Oilily TTM - Algemeen 3 24 mei 2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.