Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 november 2012, 23:22   #151
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Ik was net een hele stuk over antihistamine op haarweb aan het lezen en vroeg mijzelf af waarom mensen stoppen na 1 of 2 maanden. waarom?

omdat de pgd2 wat haaruitval veroorzaakt niet door de mastcellen wordt geproduceerd, maar door de LPGDS enzyeme..

het gebruiken van een anti histimine zal enkel pgd2 veroorzaakt doorhistamine verminderen, maar NIET pgd2 wat veroorzaakt is door (androgenen) omdat de door de androgenen geproduceerde pgd2 via de LPGDS enzym gaat en dus niet via de mastcellen!

Laatst gewijzigd door fstluxe; 8 november 2012 om 01:46
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2012, 23:25   #152
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
omdat de pgd2 wat haaruitval veroorzaakt niet door de mastcellen wordt geproduceerd, maar door de LPGDS enzyeme..

het gebruiken van een anti histimine zal enkel pgd2 veroorzaakt doorhistamine verminderen, maar NIET pgd2 wat veroorzaakt is door (androgenen).
m.a.w. vitamine E etc wat hier op hw geprobeerd is, was leuk en aardig, maar het pakte de LPGDs enzyeme Niet aan....
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2012, 23:37   #153
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
omdat de pgd2 wat haaruitval veroorzaakt niet door de mastcellen wordt geproduceerd, maar door de LPGDS enzyeme..

het gebruiken van een anti histimine zal enkel pgd2 veroorzaakt doorhistamine verminderen, maar NIET pgd2 wat veroorzaakt is door (androgenen).
Ik las dat astma medicijnen pdg2 cox1 en 2 verminderd. Hoe zit dat dan eigenlijk?


"It reduces prostaglandin synthesis by inhibiting cyclo oxygenase enzymes both COX1 and COX2.In higher doses it reduces the thromboxane A2 synthesis"

Laatst gewijzigd door Kuit; 7 november 2012 om 23:42
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 00:08   #154
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Ik las dat astma medicijnen pdg2 cox1 en 2 verminderd. Hoe zit dat dan eigenlijk?


"It reduces prostaglandin synthesis by inhibiting cyclo oxygenase enzymes both COX1 and COX2.In higher doses it reduces the thromboxane A2 synthesis"
Alle prostaglandines worden op basis van COX enzymen gemaakt. haal je de basis weg, dan kunnen er minder/ geen prostaglandines worden gevormd, een naddeel is wel, dat prostaglandines bijna alles in het lichaam aansturen waardoor het te veel pathways beïnvloedt. als Platelets (txa2), pge1,2 (de goede prostaglandines) etc... IHet is een No Go voor ons.. waarom een bom loslaten op iets, als je simpel weg al weet wat je wilt blokkeren? met een crth2 antagonist als OC.
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 00:21   #155
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Ik ben reuze benieuwd naar OC! en hoop echt dat het werkt!!

Ik ben nieuw met deze dingen dus sorry als ik het soms niet begrijp.
Wat doet dan de beta 2 agonist?
Kan cromoglicaat niet werken?
Waarom kan een antihistamine niet de pdg2 aanpakken die door de androgenen worden aagemaakt?
Verlagen de androgenen pge2?

dank fstluxe
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 00:30   #156
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
naah het is GEEN wonder middel. het pakt gewoon het probleem aan (een van de problemen), en dat is PGD2. Nog steeds is het van belang om de ep2-4 te stimuleren voor gsk3b inhibatie(kan met pge1-2 or VPA)...
en barbera doet dat min of meer met een omweg door Tb4 te injecteren.
maar het kan veel goedkoper en makkelijker door Sodium valproate toe te voegen. die combi icm quercitine of ciclopirox, zou op lange termijn in theorie, het proces om moeten keren.

ik ben zeer benieuwd naar de resultaten over een half jaar!

wat we all die voor gaande jaren proveerden is met een grote omweg het probleem (pgd2) aan pakken. dor dht en testosterone te verminderen, wat niet genoeg bleek, omdat het lichaam ondanks dat alsnog L pgds enzyme produceert en het probleem alsnog langzaam vordert... en nu blokkeren we PGD2 direct en Volledig (indien juiste dosis) . thats all.
Maar dan heb je toch het wondermiddel? Als je de 3 producten combineert en je blokkeert hetgeen (ben niet slim) wat voor haaruitval zorgt? Als je daarmee alleen al de haaruitval op halt kunt zetten mag je het een wondermiddel noemen! Laat staan als we het over hergroei hebben. En als jou theorie klopt dan is hergroei zelfs vrij logisch (in theorie). Dus afgaand op de theorie zeg ik "wondermiddel". Of zit ik weer fout? :p
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 00:35   #157
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Maar dan heb je toch het wondermiddel? Als je de 3 producten combineert en je blokkeert hetgeen (ben niet slim) wat voor haaruitval zorgt? Als je daarmee alleen al de haaruitval op halt kunt zetten mag je het een wondermiddel noemen! Laat staan als we het over hergroei hebben. En als jou theorie klopt dan is hergroei zelfs vrij logisch (in theorie). Dus afgaand op de theorie zeg ik "wondermiddel". Of zit ik weer fout? :p
Zo mag je het noemen. Ik noem het the Key . wat wel tijd werd na al die jaren..................

Laatst gewijzigd door fstluxe; 8 november 2012 om 00:37
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 15:55   #158
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Zo mag je het noemen. Ik noem het the Key . wat wel tijd werd na al die jaren..................
ja in theorie wel, alleen effe wachten of het in de praktijk ook zo is
oc is dus alleen een blocker als ik het goed begrijp en sodium en ciclopirox zijn meer voor hergroei bedoeld? ik heb niet zoveel verstand ervan? kun je ook wat meer over die andere producten vertellen sodum en ciclopirox of quercitine
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 16:48   #159
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Zou natuurlijk leuk zijn... Maar als je als bijwerking 'slaapproblemen' krijgt, vind ik het niet bepaald een wondermiddel...
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 16:53   #160
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
Is het mogelijk dat er in de toekomst hier een shampoo of medicijn van gemaakt word? met een topical kun je niet alle haren bereiken.. of worden je haren hier droog van?
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2012, 21:55   #161
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke120 Bekijk bericht
Is het mogelijk dat er in de toekomst hier een shampoo of medicijn van gemaakt word? met een topical kun je niet alle haren bereiken.. of worden je haren hier droog van?
Ik denk dat de focus nu ligt bij of het nu werkt of niet. Na 3 of 4 maanden zou je vellushaartjes kunnen ontwikkelen toch?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2012, 20:36   #162
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Net eerste portie OC in 30/70 glycerine/ethanol met een paar druppels
DMSO gebruikt.
Wat me opvalt dat het niet echt in de huid wil trekken. Herkent iemand dit?
Het kan komen doordat ik vrij kort ervoor 1ml ciclo op m'n hoofd
heb gedaan, dus morgen nog maar eens kijken wat het doet...
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2012, 20:50   #163
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Is jouw OC trouwens wel volledig opgelost in je vehicle?
Lukt t wel met de DMSO? En kun je vertellen waar je je DMSO vandaan hebt? Heb dat spul waarschijnlijk ook nodig
Iedereen leest natuurlijk graag over je ervaringen met OC dus blijf posten aub!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2012, 22:18   #164
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Net eerste portie OC in 30/70 glycerine/ethanol met een paar druppels
DMSO gebruikt.
Wat me opvalt dat het niet echt in de huid wil trekken. Herkent iemand dit?
Het kan komen doordat ik vrij kort ervoor 1ml ciclo op m'n hoofd
heb gedaan, dus morgen nog maar eens kijken wat het doet...
zelf heb ok daar geen last van, maar waarschijnlijk is 30% glycerine te veel van het goede voor jouw huidtype. Probeer eens 20% glycerine en 80% ethanol oid..

Waar heb je de DMSO besteld eigenlijk?
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2012, 14:01   #165
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ok thanks, zal bij de volgende wat meer alcohol doen.

DMSO komt bij NU LIFE vandaan.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.