Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 7 december 2012, 19:34   #316
Rick13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
0.1%
Haha dan meteen nog maar wat vragen van een relatieve leek: Hoeveel breng je dan daarvan per keer / per dag aan? 1 ml?

En waarmee breng je dat aan? Hoe meet je met aanbrengen af hoeveel je exact aanbrengt? Gebruik je daar een soort pipet of iets voor?
Rick13 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2012, 20:02   #317
janjaap55
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 28
die user barbarbea van HLH waar we eerder foto's van zagen van doorkomende vellushaartjes heeft een nieuwe foto geplaatst, 1,5 maand na de start van het gebruik van OC

http://club.doctissimo.fr/babarbea/5...5e-8645302-jpg
janjaap55 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2012, 20:35   #318
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick13 Bekijk bericht
Haha dan meteen nog maar wat vragen van een relatieve leek: Hoeveel breng je dan daarvan per keer / per dag aan? 1 ml?

En waarmee breng je dat aan? Hoe meet je met aanbrengen af hoeveel je exact aanbrengt? Gebruik je daar een soort pipet of iets voor?
Gewoon een kleine hoeveelheid aanmaken, zeg maar voor een paar dagen gebruik je mix maken... De rest bewaar je in de vriezer. Beste is 2x per dag aanbrengen zoals minoxidil. OC schijnt een best korte halfwaardetijd te hebben waardoor er gebruikers zijn die na 12 uurtjes alweer jeuk of andere bijwerkingen ervaarden. Daarom is 2x per dag aanbrengen aangeraden. Ik gebruik zelf een dunne lange plastic pipetje met een mililiter aanduiding. Maar als je nog best wat haren op je hoofd hebt blijft het klooien met waterdun spul.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2012, 02:08   #319
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Gewoon een kleine hoeveelheid aanmaken, zeg maar voor een paar dagen gebruik je mix maken... De rest bewaar je in de vriezer. Beste is 2x per dag aanbrengen zoals minoxidil. OC schijnt een best korte halfwaardetijd te hebben waardoor er gebruikers zijn die na 12 uurtjes alweer jeuk of andere bijwerkingen ervaarden. Daarom is 2x per dag aanbrengen aangeraden. Ik gebruik zelf een dunne lange plastic pipetje met een mililiter aanduiding. Maar als je nog best wat haren op je hoofd hebt blijft het klooien met waterdun spul.
hey reet en anderen, wat zijn jullie eerste bevindingen?
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2012, 13:46   #320
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
hey reet en anderen, wat zijn jullie eerste bevindingen?
Hey fstluxe en anderen Ik gebruik OC nu een week of 3. Wat kan ik erover zeggen? Ik moet zeggen dat mijn shedding wel is afgenomen. Verloor vóór gebruik van OC zo'n 150-200 haren per dag, dat is nu rond 90-100 per dag. Of het aan de OC ligt kan ik eerlijk gezegd niet met zekerheid zeggen. Ik golf de laatste 3 jaar namelijk op en neer met 3 maanden shedding en dan weer even niets... Met wel verlies van 300+ haren per dag Of ik nu dus zowieso in een periode van 'weer even niets' zou zijn beland weet ik dus niet. De tijd zal het leren. Mijn precisie-weegschaaltje heb ik binnen maar had problemen met DMSO bestellen. Dus kan eigenlijk nog niet zeggen dat ik met OC ben begonnen. Gooi nu wat bij me minox, en OC lost niet lekker op... Maar goed, zodra ik echt begonnen ben laat ik uiteraard weten hoe het eraan toe gaat!

Ik zou graag met zekerheid willen zeggen dat het stoppen van mijn hevige shedding door OC komt maar blijf zoals je heb kunnen merken objectief en met een kritisch oog kijken! Want alleen met eerlijke waarnemingen kunnen we elkaar helpen vind ik.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2012, 01:15   #321
janjaap55
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
hey reet en anderen, wat zijn jullie eerste bevindingen?
En die van jou, jij bent nu toch 2 maanden bezig?
janjaap55 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 02:24   #322
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Waarom krijgt OC geen media aandacht? Zijn er bedrijven die dit stofje testen met haaruitval? Als dit echt werkt op papier waarom zijn er geen commerciele bedrijven die dit in een shampoo gooien?

Sorry voor mijn sceptici.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 14:41   #323
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Waarom krijgt OC geen media aandacht? Zijn er bedrijven die dit stofje testen met haaruitval? Als dit echt werkt op papier waarom zijn er geen commerciele bedrijven die dit in een shampoo gooien?

Sorry voor mijn sceptici.
het is geen speelgoed.. in een shampoo is geen goed idee omdat het maar tijdelijk in de huid blijft. Ook moeten er eerst trials worden gestart. dit proces duurt zeker minimaal 2-3 jaar ..
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 14:44   #324
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
Het is toch veilig bevonden? Niet? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23025511 "The safety profile of OC000459 was similar to that of placebo"
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)

Laatst gewijzigd door koppiekoppie; 11 december 2012 om 14:47
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 20:54   #325
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppiekoppie Bekijk bericht
Het is toch veilig bevonden? Niet? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23025511 "The safety profile of OC000459 was similar to that of placebo"
Maar voor het op de markt komt moeten er toch echt wat meer trials worden gedaan, en moet het product FDA gekeurd zijn, eerder komt het denk ik niet op de markt. Dit kost uiteraard tijd en geld..
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 22:39   #326
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het was even kutten met die vehicle, maar
oefening baart wat dat betreft kunst. Ethyl ethanol (zuivere alcohol) gebruiken
was voor mij een heel verschil. Heb nu 10 mg OC met drie druppels DMSO in 10 ml vehicle van 30% H2O en 60/40 zuivere alchol/glycerine en dat gaat prima.
Je hebt niet veel alcohol nodig want het lost toch niet op. Dan maar wat meer
water, droogt de boel ook niet zo uit.
Heel weinig haarverlies de laatste tijd en het voelt super lekker aan. Nu nog de
VPA en ciclola erbij en het gaat groeien als een zotte!
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 23:09   #327
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het was even kutten met die vehicle, maar
oefening baart wat dat betreft kunst. Ethyl ethanol (zuivere alcohol) gebruiken
was voor mij een heel verschil. Heb nu 10 mg OC met drie druppels DMSO in 10 ml vehicle van 30% H2O en 60/40 zuivere alchol/glycerine en dat gaat prima.
Je hebt niet veel alcohol nodig want het lost toch niet op. Dan maar wat meer
water, droogt de boel ook niet zo uit.
Heel weinig haarverlies de laatste tijd en het voelt super lekker aan. Nu nog de
VPA en ciclola erbij en het gaat groeien als een zotte!
Klinkt als Nu al stabilisatie...
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2012, 23:51   #328
haarske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2012
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het was even kutten met die vehicle, maar
oefening baart wat dat betreft kunst. Ethyl ethanol (zuivere alcohol) gebruiken
was voor mij een heel verschil. Heb nu 10 mg OC met drie druppels DMSO in 10 ml vehicle van 30% H2O en 60/40 zuivere alchol/glycerine en dat gaat prima.
Je hebt niet veel alcohol nodig want het lost toch niet op. Dan maar wat meer
water, droogt de boel ook niet zo uit.
Heel weinig haarverlies de laatste tijd en het voelt super lekker aan. Nu nog de
VPA en ciclola erbij en het gaat groeien als een zotte!


nice ,, ook al snap ik niks van je verhaal
haarske is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2012, 00:08   #329
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Wat ik wel lastig vind is om 6x per dag een topical op me knar te moeten smeren 2x per dag OC, VPA, Quercitine, 2x per dag minox... Word je toch crazy van? Okay, op dit moment zit de OC in me minox en hoef ik maar 4x een topical aan te brengen maar zodra ik die DMSO binnen heb kan ik pas gaan goochelen met vehicles en %. Is het niet makkelijker om 10 mg OC eerst met wat druppels DMSO op te lossen en toch 10 ml Minoxidil als vehicle gebruiken? Scheelt wel weer 2x een topical aanbrengen... Of is dit onverstandig? Gansterboy (onze 'verlosser') van HLH raadde het ook af, al begrijp ik niet waarom? Omdat OC en Minox elkaar kunnen tegenwerken of wat? Iemand een idee?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2012, 05:41   #330
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Wat ik wel lastig vind is om 6x per dag een topical op me knar te moeten smeren 2x per dag OC, VPA, Quercitine, 2x per dag minox... Word je toch crazy van? Okay, op dit moment zit de OC in me minox en hoef ik maar 4x een topical aan te brengen maar zodra ik die DMSO binnen heb kan ik pas gaan goochelen met vehicles en %. Is het niet makkelijker om 10 mg OC eerst met wat druppels DMSO op te lossen en toch 10 ml Minoxidil als vehicle gebruiken? Scheelt wel weer 2x een topical aanbrengen... Of is dit onverstandig? Gansterboy (onze 'verlosser') van HLH raadde het ook af, al begrijp ik niet waarom? Omdat OC en Minox elkaar kunnen tegenwerken of wat? Iemand een idee?
de voornaamste reden om niet alles met elkaar te mengen is omdat je niet wilt dat de stoffen met elkaar gaang reageren. Maar je zou zeker wel minox en Oc tegelijk aan mogen brengen (met 5 min pauze tussen door). be creative...
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.