Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2021, 13:05   #1
JND-91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2020
Berichten: 18
Geslacht:
Finasteride met tussenstops?

Hoi,

Ik gebruik sinds mijn haartransplantatie 1 mg finasteride per dag. Ik ben hier in Nederland mee gestart vorig jaar en heb na mijn haartransplantatie proscar meegenomen uit Turkije. Dit waren tabletten van 5 mg en moest ik zelf knippen, dus werd het ongeveer 1.25 mg per dag. Ik merkte dat ik daar niet heel goed op reageerde (verminderde seksdrive, meer moeite met het behalen van de climax). Bij de Nederlandse variant had ik dat niet, en ben dus weer over gegaan op 1 mg van Teva. Deze is prijzig (35 voor 30 tabletten). Ook wil ik liever niet constant het middel slikken.

Mijn vraag is, heeft er iemand ervaring mee met het slikken van het middel voor een maand, dan een maand niet en dan weer een maand wel? Hoe denken jullie hierover en kan het op deze manier gebruikt worden en dan toch nog goed effect hebben?

Ik hoor graag jullie ervaring/mening.
JND-91 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2021, 14:38   #2
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Misschien heb je hier wat aan?

https://www.youtube.com/watch?v=ekeR...heHairLossShow

https://www.youtube.com/watch?v=c7r_...heHairLossShow
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2021, 17:06   #3
P1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2018
Berichten: 15
Geslacht:
Duidelijke uitleg.

Ik zat even verder te kijken en volgens deze filmpjes lijkt post fina syndrome wat velen tegenhoud fina te gebruiken niet of nauwelijks te bestaan?

https://www.youtube.com/watch?v=QxTt...v-eXcA&index=2
__________________
01-01-2017 Regenepure DR, 3x/week
28-06-2018 SPECTRAL DNC-N 5%Nanoxidil 2x/dag
08-12-2020 Hairmax laserband 82 3x/week
P1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2021, 00:59   #4
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Goeie video’s. Ik bestel me direct een doosje
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2021, 15:49   #5
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
Goeie video’s. Ik bestel me direct een doosje
Een doosje maar? Net een container vol besteld...
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2021, 16:12   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JND-91 Bekijk bericht
Hoi,
Ik merkte dat ik daar niet heel goed op reageerde (verminderde seksdrive, meer moeite met het behalen van de climax). Bij de Nederlandse variant had ik dat niet, en ben dus weer over gegaan op 1 mg van Teva.
Ik hoor graag jullie ervaring/mening.
Mijn mening is dat dit verschil echt in je hoofd zit. Dat kan de beste overkomen, maar het is wel belangrijk het te beseffen: of je gaat je bijwerkingen onherroepelijk ook ondervinden op de Teva, of de bijwerkingen die je eerder dacht te hebben kwamen door iets heel anders. De dosering is nagenoeg hetzelfde, de werkzame stof is hetzelfde, er is echt geen verschil.

Continu een maand niet, een maand wel slikken is zo ongeveer de minst verstandige strategie die ik kan verzinnen. In het beste geval verminder je de werkzaamheid, in het slechtste geval geef je je receptors iedere maand een opdoffer als je weer begint en dan weer stopt en dan weer begint enz (maar goed, dit laatste is discutabel, en komt vooral uit het anti-fina kamp; ik weet niet hoe wetenschappelijk onderbouwd dit is). Je hebt in ieder geval de grootste kans op bijwerkingen op die manier.

Als je het echt te duur vindt, zou ik de Teva pillen in stukjes snijden en een gedeelte per dag nemen (of 1x per 2 dagen). Een lagere dosering lijkt de werkzaamheid slechts heel gering te beinvloeden. Waarom je het niet constant zou willen slikken onderbouw je niet en is me ook een raadsel. Als je kiest voor fina, is dat juist wel wat je wil. Je lichaam is gebaat bij een constante, niet bij elke week wat anders.

Laatst gewijzigd door minten; 27 juli 2021 om 16:22
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2021, 14:12   #7
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Hairloss show? haha, 2 haar transplant "dokters" die amper iets van endocrinologie (hormonen) kennen is zeker geen goede referentie voor finasteride.


Zeker als je weet dat 1 van hen fraude heeft gepleegd en loog over zijn medische kennis:


https://www.nzherald.co.nz/nz/gp-sus...LEKMVUQET3N7I/


En OP paar weken geleden is weer een nieuwe studie uitgekomen over finasteride, het is overduidelijk wat voor vergif het is, wees zeer voorzichtig met deze hormonale troep en zeker als het wordt aangeraden door hopeloze, kalende mannen hier op het forum die emotioneel geïnvesteerd zijn in hun pilletjes en daarom alle nieuwe bewijzen negeren of proberen the minimaliseren.


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34247957/


Differential Gene Expression in Post-Finasteride Syndrome Patients



Clinical implications: In this study we present evidence of gene expression correlating with observed biologic differences in patients with post-finasteride syndrome; providers who prescribe 5ARIs should be aware and advise their patients accordingly.



Conclusion: This study is the first to consider and demonstrate gene expression differences in patients with PFS as a potential etiology of sexual dysfunction.





Hier is een objectieve mening van een echte endocrinoloog (hormoon dokter) over finasteride:



Laatst gewijzigd door Pionier; 30 juli 2021 om 14:36
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2021, 02:36   #8
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Hairloss show? haha, 2 haar transplant "dokters" die amper iets van endocrinologie (hormonen) kennen is zeker geen goede referentie voor finasteride.


Zeker als je weet dat 1 van hen fraude heeft gepleegd en loog over zijn medische kennis:


https://www.nzherald.co.nz/nz/gp-sus...LEKMVUQET3N7I/


En OP paar weken geleden is weer een nieuwe studie uitgekomen over finasteride, het is overduidelijk wat voor vergif het is, wees zeer voorzichtig met deze hormonale troep en zeker als het wordt aangeraden door hopeloze, kalende mannen hier op het forum die emotioneel geïnvesteerd zijn in hun pilletjes en daarom alle nieuwe bewijzen negeren of proberen the minimaliseren.


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34247957/


Differential Gene Expression in Post-Finasteride Syndrome Patients



Clinical implications: In this study we present evidence of gene expression correlating with observed biologic differences in patients with post-finasteride syndrome; providers who prescribe 5ARIs should be aware and advise their patients accordingly.



Conclusion: This study is the first to consider and demonstrate gene expression differences in patients with PFS as a potential etiology of sexual dysfunction.





Hier is een objectieve mening van een echte endocrinoloog (hormoon dokter) over finasteride:


Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Finasteride brengt altijd een klein risico met zich mee en vooral als je de standaard dosering aanhoudt.

@TS: ik zou de dosering van 1x per dag naar om de dag veranderen om eens te beginnen en dan dan aankijken hoe dit zich vertaalt in termen van haarverlies beperking en sides. Je bloedwaardes krijgen dan minder op zijn gedonder dan wanneer je een maand pakt en een maand off.

Ik ben ook van plan om te starten met een soort van ‘micro’ dose en dan 3 dagen in de week. Feit is dat er gewoon te weinig kwalitatief onderzoek is en wil je je haardos nog redden dan moet je keuzes maken en zelf dingen uitproberen.

Anders heb ik maar een ding te zeggen: Time to shave bro

En Pionier we snappen ondertussen wel dat je anti fina bent maar ik vraag me af wat jou ertoe zet om zoveel tijd erin te steken Je doet aardig je research en bent ook nog zo vriendelijk dit uitgebreid met ons te delen
__________________
Regime:
- Topische Finasteride (apotheek) + Minoxidil (Essengen) (07-2020)
- Shampoo: Regenepure DR, TopPik Hair Building Shampoo + Conditioner
- Supplementen: Natuurlijke multivitamine, omega 3, biotine

Haartransplantatie
1800 grafts (10-2020)

Roadmap haar terug in oude glorie
01-2020: realisatie van haarsituatie kwam nu echt binnen na een lange ontkenning en weinig last ervan hiervoor
01- t/m 04-2021: Research mogelijkheden
05-2021: HT consults
10-2021: haartransplantatie
02-2021: Voor het eerst in lange tijd tevreden over mijn haar
06-2021: 8 maanden na HT: verdikking haar visueel zichtbaar. Inhammen zijn hersteld voor nu.
12-2021: HT 2
08-2022: Hoorbos is redelijk goed versterkt. Alleen vooraanzicht is licht doorschijnend in volle zon. Nadenken of ik nog aan oral fina ga voor maximaal resultaat.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2021, 14:05   #9
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Finasteride brengt altijd een klein risico met zich mee en vooral als je de standaard dosering aanhoudt.

@TS: ik zou de dosering van 1x per dag naar om de dag veranderen om eens te beginnen en dan dan aankijken hoe dit zich vertaalt in termen van haarverlies beperking en sides. Je bloedwaardes krijgen dan minder op zijn gedonder dan wanneer je een maand pakt en een maand off.

Ik ben ook van plan om te starten met een soort van ‘micro’ dose en dan 3 dagen in de week. Feit is dat er gewoon te weinig kwalitatief onderzoek is en wil je je haardos nog redden dan moet je keuzes maken en zelf dingen uitproberen.

Anders heb ik maar een ding te zeggen: Time to shave bro

En Pionier we snappen ondertussen wel dat je anti fina bent maar ik vraag me af wat jou ertoe zet om zoveel tijd erin te steken Je doet aardig je research en bent ook nog zo vriendelijk dit uitgebreid met ons te delen
"Finasteride brengt altijd een klein risico met zich mee" Verander dat in groot risico en je bent al dichter bij de waarheid.



En veel tijd steek ik hier niet in buiten 5 minuten te googlen hoor, ik ben zeker dat jij meer tijd steekt in het proberen redden van je haartjes. Ook krijg ik veel pms van mensen met PFS die vragen om advies, de belangrijkste reden dat ik hier nog eens kom checken. Veel geluk nog met je hormoon pilletjes.

Laatst gewijzigd door Pionier; 16 augustus 2021 om 14:09
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2021, 18:46   #10
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Misschien goed om de mate van risico uit het subjectieve te halen... Risico = kans x effect. De kans op bijwerkingen zal ergens tussen de 1% en 16% liggen... Voor een gedeelte daarvan is het effect van de bijwerkingen wel ernstig. Onder duizenden gebruikers zullen in objectieve aantallen dus inderdaad flink wat mensen zijn die (ernstige) bijwerkingen ervaren, maar een grotere groep zal deze niet ervaren.

Daarbij is ieders situatie verschillend. Waar kaalheid voor de een een kleine cosmetische onvolkomendheid betreft, beheerst het een anders leven volkomen. Iedereen zal dus zelf een keuze moeten maken of hij het risico waard vindt en het wel of niet wil gaan gebruiken. Daar hoeven we elkaar niet vreemd op aan te kijken of elkaar te veroordelen als iemand een andere keuze maakt dan jij zou doen.

Wel is het goed om ook oog te hebben voor de kritische kanttekeningen die te plaatsen zijn bij gebruik van het medicijn (want dat is het). Daarmee kom je tot beter overwogen keuzes.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2021, 10:34   #11
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Misschien goed om de mate van risico uit het subjectieve te halen... Risico = kans x effect. De kans op bijwerkingen zal ergens tussen de 1% en 16% liggen... Voor een gedeelte daarvan is het effect van de bijwerkingen wel ernstig. Onder duizenden gebruikers zullen in objectieve aantallen dus inderdaad flink wat mensen zijn die (ernstige) bijwerkingen ervaren, maar een grotere groep zal deze niet ervaren.

Daarbij is ieders situatie verschillend. Waar kaalheid voor de een een kleine cosmetische onvolkomendheid betreft, beheerst het een anders leven volkomen. Iedereen zal dus zelf een keuze moeten maken of hij het risico waard vindt en het wel of niet wil gaan gebruiken. Daar hoeven we elkaar niet vreemd op aan te kijken of elkaar te veroordelen als iemand een andere keuze maakt dan jij zou doen.

Wel is het goed om ook oog te hebben voor de kritische kanttekeningen die te plaatsen zijn bij gebruik van het medicijn (want dat is het). Daarmee kom je tot beter overwogen keuzes.
Waar haal je de 1-16%? De waarheid is dat de meeste bijwerkingen zullen ondervinden, is gewoon een kwestie van tijd. (sommig natuurlijk ernstigere bijwerkingen dan andere) DHT is een zeer belangrijk hormoon en fina is een 5ar inhibitor en verstoord veel meer processen in het lichaam dan enkel DHT maar verstoord ook veel neurosteroids, etc.


Trouwens, FDA het officiële orgaan dat goedkeuring moet geven of medicatie al dan niet op de mark komt geeft gewoon toe dat ze niet weten wat de lange termijn effecten zijn van finasteride. Gebaseerd op de officiële Merck studies trouwens.


https://twitter.com/FinasterideInfo/...09906664464385



Ook is enkele weken geleden weer een officiële nieuwe waarschuwing door FDA geplakt op finasteride voor hematospermia.


Elk alternatief tegen kalen is beter dan fina slikken.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2021, 12:30   #12
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Waar haal je de 1-16%? De waarheid is dat de meeste bijwerkingen zullen ondervinden, is gewoon een kwestie van tijd. (sommig natuurlijk ernstigere bijwerkingen dan andere) DHT is een zeer belangrijk hormoon en fina is een 5ar inhibitor en verstoord veel meer processen in het lichaam dan enkel DHT maar verstoord ook veel neurosteroids, etc.


Trouwens, FDA het officiële orgaan dat goedkeuring moet geven of medicatie al dan niet op de mark komt geeft gewoon toe dat ze niet weten wat de lange termijn effecten zijn van finasteride. Gebaseerd op de officiële Merck studies trouwens.


https://twitter.com/FinasterideInfo/...09906664464385



Ook is enkele weken geleden weer een officiële nieuwe waarschuwing door FDA geplakt op finasteride voor hematospermia.


Elk alternatief tegen kalen is beter dan fina slikken.

Eens, maar welke alternatieven zijn er die goed werken dan?
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2021, 12:45   #13
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Eens, maar welke alternatieven zijn er die goed werken dan?
Geen, behalve acceptatie. Of nog veel minder goed onderzochte experimentele middelen die misschien wel, misschien niet, misschien een beetje werken, en waarvan je helemaal geen idee hebt wat het op lange termijn doet. Met fina heb je ten minste nog tientallen miljoenen gebruikers die het veel langer gebruiken dan ik/jij.

Deze discussie komt hier altijd op hetzelfde neer: hoe belangrijk is je haar voor je en welk risico ben je bereid te nemen om het te behouden.

Laatst gewijzigd door minten; 17 augustus 2021 om 12:47
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2021, 13:18   #14
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Eens, maar welke alternatieven zijn er die goed werken dan?
Minox in combinatie met micro needling vind ik een goed alternatief.



Of gewoon om de zoveel jaar een transplantie doen, mogelijk als donor goed genoeg is.


Er zijn nog een pak andere alternatieven ook maar dan ben je met andere dingen bezig die nog niet volledig getest zijn. (bijvoorbeeld KY, SMI, WAY, Fevipiprant,...)



De eerste twee zijn realistisch voor de meeste mannen tenzij je zeer agressief kaalt.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2021, 17:56   #15
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Waar haal je de 1-16%?
  • A 2003 review in the International Journal of Impotence Research found loss of libido was reported in 3.1 to 5.4 percent of patients who took finasteride. Bron

  • And a 2016 review in The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology found 2.36 to 10 percent of men on the drug reported the side effect compared to 0.5 percent to 1.7 percent of men on a placebo. Bron

  • These studies which are discussed below reveal that sexual adverse effects occur at the rates of 2.1% to 3.8%, erectile dysfunction (ED) being the commonest followed by ejaculatory dysfunction and loss of libido. Bron

  • A comprehensive review of a total of 73 papers on medical therapies for BPH was conducted, with a focus on the effects of different pharmacological agents on sexual function.[6] The review revealed that finasteride is infrequently associated with problems of ejaculation (2.1-7.7%), erection (4.9-15.8%), and libido (3.1-5.4%). Bron

  • A long term study showed that drug-related sexual side effects such as decreased libido, ED, and ejaculatory disorders occurred in <2% of men. Bron

  • Sexual effects including erectile dysfunction and decreased libido and ejaculate were reported in as many as 3.4 to 15.8 percent of men. Bron



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
De waarheid is dat de meeste bijwerkingen zullen ondervinden, is gewoon een kwestie van tijd.
Wat is jouw bron voor deze waarheid?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Elk alternatief tegen kalen is beter dan fina slikken.
Ik had gehoopt dat ik in mijn vorige post duidelijk genoeg had beschreven dat het echt van persoon tot persoon verschilt of het de risico's waard zijn. Jij kunt niet in z'n algemeenheid stellen voor anderen wat geen goede remedie is. Je bent voornamelijk gefocust op de fysieke risico's, maar gaat niet in op iemands mentale problemen. Identiteitsissues/depressies tot suïcidale neigingen aan toe zijn serious business, waarbij het de fysieke risico's van 1%-16% op andersoortige bijwerkingen wellicht waard zijn voor diegene. We leven in een vrij en liberaal land, zijn allemaal volwassen en in staat om zulke keuzes zelf te maken. Waarbij ik dus wel met je mee ga om goed oog te hebben voor de kritische kanttekeningen die zijn te plaatsen bij gebruik van dit medicijn. Stellingnames zonder redelijke formulering of onderbouwing beschouw ik als bangmakerij en zeggen mij niet zoveel, vergeleken met bijv. bovenstaande bevindingen uit objectieve, wetenschappelijke onderzoeken.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.