Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2006, 03:34   #1
nein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2006
Berichten: 17
Is het zover?

Het is waarschijnlijk al veel gevraagd en heb ook wat teruggezocht maar ik wil toch graag wat vragen stellen.

Ik ben een jongen (20) met lang haar.

Nu heb ik 2 flinke inhammen, in het midden van mijn hoofd zit nog zo'n 4 cm haar ofzo en dan loopt het al flink schuin af naar de zijkanten.
Mijn haargrens is denk ik een beetje te vergelijken met die van johnny depp (ook een beetje hetzelfde kapsel als in blow), al ligt die van mij misschien nog 2 cm hoger...

Ik maak me zorgen over kaal worden, want hoewel je er met het juiste kapsel weinig van ziet is het verschrikkelijk als ik mijn haar naar achter houdt of strak naar boven trek.
Die haargrens ziet er dan echt niet gezond uit.

Ik heb nog wat foto's gezien van toen ik 16/17 was en daar had ik ook al een stel flinke inhammen, hoogstens zijn ze nu 1 cm in de hoogte en breedte toegenomen.

Mijn pa is kaal en was het ook al voor zijn 30e aardig.
Ik heb een tijdje last gehad van roos, vooral achter op mijn hoofd onder en bij de haargrens voor. Daar heb ik bij de dokter ooit eens een alcoholhoudend middeltje voor gehad.
Ik heb redelijk dun haar, maar dat heb ik altijd gehad.
Inhammen heb ik vanaf dat ik het WEET mijn 16e.

Wat denken jullie na het horen van deze feiten? Ben ik al kaal aan het worden? Zullen de inhammen misschien zo blijven?
nein is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 10:14   #2
Christiaan72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Berichten: 17
Hee, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik herken je situatie zat in hetzelfde schuitje! Het is moeilijk in te schatten zo, heb je foto's?
Christiaan72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 13:44   #3
joshua
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2005
Berichten: 65
Zo te lezen heb je van nature altijd al een wat wijkende haargrens gehad. Maar met een dergelijk verhaal kunnen de mensen op dit forum jou niet zo maar even vertellen of je kalend bent en hoe de mate van haaruitval bij jou in de toekomst zal verlopen.
joshua is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 13:46   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Voor mij was het verhaal ook heel herkenbaar. Dun haar, inhammen al zo lang ik me kan heugen, wat paniek rond mijn 18e dat ik kaal zou worden, maar een zo langzaam proces dat ik pas na mijn 30e de uitdunning bovenop zodanig vond dat ik actie wilde ondernemen.

Misschien gaat dat voor jou ook wel op en moet je de zorgen maar even van je af zetten. De kans dat één van de veelgebruikte middelen je namelijk wezenlijke teruggroei van haar in je inhammen geeft is klein en het zijn soms toch middelen (finasteride en dutasteride) die ingrijpen in je hormoonhuishouding. Je puber haardos krijg je nooit terug en het is al met al best prijzig.

Er zullen mensen zijn die vinden dat je nu actie moet ondernemen om te behouden wat je hebt en daar is ook wel wat voor te zeggen. Behoud is namelijk iets wat met de bestaande middelen bij een flink aantal mensen wel heel goed mogelijk is. Maar als het echt zo traag verloopt bij je, dan zou ik pas in actie komen als je toch echt vindt dat de uitdunning bovenop en middenvoor dusdanig is dat het je hindert.

En misschien leer je het accepteren omdat het zo geleidelijk gaat en veel van je leeftijdgenoten beginnen mee te kalen. Als je eenmaal middelen gebruikt en ze slaan aan, dan is er nog maar 1 manier om te kalen ... heel snel na het stoppen. Cold turkey, geen tijd om dan nog te wennen dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 15:08   #5
nein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2006
Berichten: 17
Bedankt voor de reacties, vooral jij anthonieh.

Maar kijk, de enige reden waarom je mijn hoge lelijke ingehamde haargrens niet echt ziet is omdat ik lang haar heb in een zijscheiding (gepakt waar de pluk haar voor ophoudt)

Wat je zei over wennen is dus sowieso niet waar want als ik nu mijn hoofd bv zou milimeteren (want me echt niet staat want ik heb een groot voorhoofd en een klein gezicht) dan zou het ineens een extreem verschil zijn omdat ik al een aantal jaar lang haar tot de schouders heb.

Ik vind lang haar gaaf, het staat me en ik wil er voor geen goud vanaf. Vooral omdat een kaal hoofd (heb het 1 keer gehad toen ik 12 was) VERSCHRIKKELIJK is bij mij. Ik weet dat ik nu wel een mannelijker gezicht enzo heb maar nee, daar moet ik echt niet aan beginnen.

Ik wil die haardos gvd behouden... Zijn er echt geen tips / middeltjes / leefstijlaanpassingen waardoor ik een grotere kans heb het te behouden zoals ik het nu heb? Want veel erger moet het echt niet worden...

En zit er een kans in dat het bij de inhammen blijft en dat het misschien niet verder gaat dan dat?
nein is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 17:26   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nein
Ik wil die haardos gvd behouden... Zijn er echt geen tips / middeltjes / leefstijlaanpassingen waardoor ik een grotere kans heb het te behouden zoals ik het nu heb? Want veel erger moet het echt niet worden...

En zit er een kans in dat het bij de inhammen blijft en dat het misschien niet verder gaat dan dat?
Tja, dan moet je toch een serieus aanvalsplan maken.

Levenstijl veranderen helpt in die zin dat je door gezond te leven (goede voeding, niet roken, veel beweging) ook je haar een dienst bewijst. Maar het kan erfelijke mannelijke kaalheid niet stoppen. Daarvoor zijn een paar middelen voor met bewezen effect en een heleboel die misschien ook werken maar waarvan het niet bewezen is. In het haarwoordenboekje kun je dat rustig nazoeken.

Vaak zie je bij leden (ook bij mij) onder hun teksten een 'regime' staan. Dit geeft je een aardig beeld van de middelen waar in ieder geval zij een goed gevoel bij hebben.

En om op je laatste vraag terug te komen. Er is altijd een kans dat het bij je inhammen blijft. Maar er is geen enkele manier om dat nu met zekerheid te zeggen. Kleiner zullen ze uit zichzelf waarschijnlijk niet worden en wat ik al eerder zei, je haar (langer) behouden met de bestaande middelen is vaak wel mogelijk, maar verloren haren laten teruggroeien is vaak niet mogelijk (zeker niet bij de inhammen).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2006, 10:58   #7
Rich20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2004
Berichten: 4
Reactie aan Nein

Beste nein,

Ik heb jou verhalen gelezen en snap heel goed dat je jou haar wilt behouden. ik ben vandaag bij de huisarts geweest met de vraag of er wat te doen is aan het dun worden van mijn haar. laat mij eers mijn situatie even uitleggen. Ik ben net 22 geworden en heb nu nog een mooie kop met haar. ondanks dat wordt mijn haar wel steeds (langzaam) iets dunner. het is op het eerste oog (nog) niet te zien maar binnen nu en 3 tot 5 jaar zal het zichtbaar worden, zo heeft mijn kapper mij verteld (die mij al vanaf kinds af knipt). Kortom ik ben naar de huisarts gegaan en dit probleem voorgelegdt. Hij heeft mij zonder er een probleem van te maken propecia voorgeschreven. volgens mijn arts is het een prima preventief middel dat geen tot weinig bijwerkingen hebben, mochten er wel bijwerkingen zijn is dat van korte duur.

Ik zou je aanraden toch langs de huisarts te gaan met jou probleem. nu kan je het nog preventief aanpakken over 4 tot 6 jaar niet meer! als je haar je lief is kan je huisarts je helpen. maar ik moet zeggen, het is niet 100% zeker dat het medicijn propecia daadwerkelijk bij jou helpt, dit verschilt per persoon. ik hoop je een beetje hulp gegeven te hebben. vriendelijke groet
Richard



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nein
Bedankt voor de reacties, vooral jij anthonieh.

Maar kijk, de enige reden waarom je mijn hoge lelijke ingehamde haargrens niet echt ziet is omdat ik lang haar heb in een zijscheiding (gepakt waar de pluk haar voor ophoudt)

Wat je zei over wennen is dus sowieso niet waar want als ik nu mijn hoofd bv zou milimeteren (want me echt niet staat want ik heb een groot voorhoofd en een klein gezicht) dan zou het ineens een extreem verschil zijn omdat ik al een aantal jaar lang haar tot de schouders heb.

Ik vind lang haar gaaf, het staat me en ik wil er voor geen goud vanaf. Vooral omdat een kaal hoofd (heb het 1 keer gehad toen ik 12 was) VERSCHRIKKELIJK is bij mij. Ik weet dat ik nu wel een mannelijker gezicht enzo heb maar nee, daar moet ik echt niet aan beginnen.

Ik wil die haardos gvd behouden... Zijn er echt geen tips / middeltjes / leefstijlaanpassingen waardoor ik een grotere kans heb het te behouden zoals ik het nu heb? Want veel erger moet het echt niet worden...

En zit er een kans in dat het bij de inhammen blijft en dat het misschien niet verder gaat dan dat?
Rich20 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik heb zo'n geavanceerd apparaat gekocht ! Donna Hirsutisme - Behandelingen 58 2 mei 2006 21:07
(Belgie) - Tsunamie 1212, 38057586 euro! 4roluca Van alles en nog wat... 74 30 december 2005 14:06
Bijeenkomst Drenthe gretha TTM - Algemeen 58 26 oktober 2004 23:12
het is zover zazje Haarwerken 7 12 juni 2003 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.