Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2006, 21:21   #1
Nell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 6
Flinke haaruitval

(ik had dit al helemaal uitgetypt maar daarna was het om een vage reden allemaal ineens weer weg)

Ik ben xxx,ik ben 37 jaar en kampt sinds enige maanden met naar mijn mening extreme haaruitval.Alleen in mijn geval kan dit drie oorzaken hebben.

Ik heb sinds jaar nogal vage problemen met mijn maag, eerst een maagzweer ,na enige onderzoeken bleek ik een verminderde leverfunctie te hebben en nu heb ik volgens mijn huisarts een ontsteking of ander mankement aan mijn slokdarm en krijg waarschijnlijk op korte termijn een gastroscopie.

Maar ik heb ook deze zomer 2 weken Primolut gebruik om mijn menstruatie uit te stellen.Dit doe ik elk jaar zonder problemen.

Nu begreep ik van iemand dat je ook haaruitval kunt krijgen als je lever niet helemaal goed werkt,mijn arts denkt dat de voeding niet goed aankomt door die problemen met de slokdarm maar het kan ook zijn dat deze keer toch misschien de primolut voor de ellende zorgt.

Ik slik al een haarformule,gebruik extra vitamines en drink geen alcohol (daarvoor matige drinker) .Gebruik nu even pantozol 40en sucralfaat voor mijn maag.

Is er soms iemand met soortgelijke problemen ?

Ik weet trouwens bij god niet hoe ik aan die problemen met die lever kom.Ik kreeg van mensen wel eens een onaardige reactie die sterk de indruk wekte dat ik drank wel heel erg lekker vond ,maar vroeger pakte ik alleen in het weekend wel eens 1 of 2 borreltjes.

groetjes,
---

Laatst gewijzigd door Webmaster; 5 oktober 2011 om 19:09 Reden: Persoonlijke naam verwijderd
Nell is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2006, 15:06   #2
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
oei, wat jij zegt, kan bij mij ook zo zijn!

euhm, laat me uitleggen...
ik heb sinds ik ong 16j was last van haaruitval, toen had ik 1grote kale plek bovenop mijn hoofd. dat haar kwam na een tijdje terug en toen ik bevallen was van mijn eerste kindje, 23j, kreeg ik weer last van haaruitval. wat normaal blijkt te zijn, maar na 1j was dit nog niet over. toen vitamines enzo genomen. 18mnd later, was ik terug zwanger en weer dook die haaruitval op, ook had ik problemen met mijn lever. van zodra ik een stuk chocola, of een ei ofzo at, kreeg ik jeukende uitslag. dit zou gekomen hebben door mijn zwangerschap. na die bevalling ging het bergaf met mijn haar maar de jeukende uitslag minderde, maar ik moest toch nog opletten. aan de oren kale plekken en overal dunner wordend haar. uiteindelijk de stap naar de dr gezet (1,5j later) en diane35 voorgeschreven gekregen. nu ben ik aan mijn vierde strip bezig, mijn haar is aan het beteren, ik heb een gave huid, voel me toppie, maarrrr de jeuk is enorm terug!!!! overal heb ik kleine bobbeltjes, die extreem jeuken, maar na 1d weg zijn.
gisteren moest ik sowieso op controle om te kijken of mijn hormoonwaarden goed zijn, heb antiallergicum mee gekregen, maar de dr vermoed dat het mijn lever is, aangezien ik er in de laatste zwangerschap ook last van had.

jij spreekt ook over je lever, dus nu zet je mij toch aan het denken. ik had het er al eens over nagedacht, maar omdat ik dat nog nooit gehoord had, zette ik dit uit mijn hoofd en nu begin jij daarover. mss toch eens aan mijn dr vragen.
barbaraxxx
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2006, 15:33   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Niet alleen alcohol, ook medicijnen kunnen de lever beschadigen (plus de maag en de nieren).

Heel veel sterkte toegewenst!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2006, 18:42   #4
Nell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 6
Medicijnengebruik valt echt reuze mee. Heel soms een naproxen (ik weet dat dit slecht is voor mijn maag) en wel eens een antibioticakuur ,verder helemaal niets.Ik vrees dat wat mijn maag die vreselijk veel liters cola er debet aan zijn geweest.

Vorig jaar probeerde mijn huisarts mij aan de minipil te zetten , de microgynon. De volgende dag zat ik op de EHBO met uitval verschijnselen ,ik wist niet eens mijn eigen adres meer.Ze dachten dat ik een beroerte had gehad ,maar het bleek dus aan die pil te liggen.
Een pil zoals de diane is dus voor mij geen optie ,ik ben ouder als 36 en ik rook ,dus dat is veel te veel risico.

Mijn maagmedicijnen zijn nu even verlengd tot begin volgend jaar ,maar ik vrees dat ik niet onder het onderzoek uit kom deze keer.
Nell is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 16:46   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sentinel69
Mijn maagmedicijnen zijn nu even verlengd tot begin volgend jaar ,maar ik vrees dat ik niet onder het onderzoek uit kom deze keer.
Waarom zou je onder dat onderzoek uit willen komen? Hopelijk wordt juist door dat onderzoek duidelijk wat er precies aan de hand is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2006, 22:09   #6
Nell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 6
Misschien omdat ik erg bang ben voor wat gaat komen...
Noem het misschien (zelf)bedrog ,ik noem het een stukje zelfbescherming hoe raar het ook mag klinken.Ik heb een gezin.

Maar ik realiseer me nu na meer als een jaar tobben dat ik de stap zal moeten zetten.Maar iets in mijn achterhoofd zegt me dat ik niet meer beter zal worden.
Nell is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 14:34   #7
Nell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 6
Ik sta op de wachtlijst voor een gastroscopie ,maar waarschijnlijk is de oorzaak van alle ellende al gevonden ,tenminste , dat denkt mijn huisarts.Suikerziekte.

De uitslag van het bloedonderzoek is binnen en mijn glucose is veel te hoog .Ik krijg nog een speciale test en dan weten we het zeker.

Ik had de laatste tijd ook wel dorst en droge mond maar ik heb dat pas sinds ik Sucralfaat gebruik .

groetjes,
xxx

Laatst gewijzigd door Webmaster; 5 oktober 2011 om 19:09 Reden: Persoonlijke naam verwijderd
Nell is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 21:44   #8
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Beste xxx,

Heel veel sterkte, hopen dat je gauw de juiste behandeling krijgt en dat je haar weer gauw terug mag komen. In mijn statistieken komt het ook wel eens voor dat wanneer mensen een tijd lang niet de juiste voedingsstoffen binnen krijgen (lees: worden opgenomen in het lichaam) dat dit haaruitval kan veroorzaken.

Onderzoeken zijn gewoon niet leuk, maar zoals je schrijft je hebt een gezin, dus het is belangrijk dat je er gauw weer bovenop bent! Heel veel sterkte,

Groetjes Annelies
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!

Laatst gewijzigd door Webmaster; 5 oktober 2011 om 19:09 Reden: Persoonlijke naam verwijderd
Annelies is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Onderzoek opzetten onder HaarWeb-leden zelf Mark34 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 15 januari 2007 15:34
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Flinke haaruitval - op zoek naar een middel Erik J Medicijnen/haargroeimiddelen 14 29 december 2005 00:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.