Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2007, 14:45   #1
lott
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 3
Extensions en haaruitval

Ik heb 2 maand lang hairextensions gehad, (deze werden in mijn eigen haar genaaid met draad, er werd eerst een horizontaal vlechtje gemaakt van mijn eigen haar, en aan dat vlechtje hebben ze de extensionmatjes genaaid met naald en draad)
Ik heb de extensions er gisteren uitgehaald en schrok echt van wat er meekwam. Ik weet dat gedurende die 2 maanden ik ook haar heb verloren door normale haaruitval die ieder mens heeft en dat dat nou simpelweg meekomt met het loshalen van de extensions, maar ik heb echt veel meer verloren.
Heb altijd fijn maar veel haar gehad, maar nu is het de helft van wat het was.
Ik heb verder geen kale plekken, maar het is wel aanzienlijk minder dan wat ik had.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips wat ik kan doen? Ik vraag me namelijk sterk af of mn haar wel teruggroeit
lott is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 01:07   #2
hedy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 4
hoi hoi

hoi,..

ik heb precies het zelfde gehad 1 jaar geleden,..
ik droeg altijd extensions en toen ik ze er uit haalde schrok ik me kapot
mijn eigen haren waren helemaal aangedaan en had zelfs veel kale plekjes door de vlechtjes die ik er maanden opnieuw in had,... door de jeuk,.. ging ik krabben en kreeg gewoon wondjes,.. nu na een jaar is alles wel weer aangegroeit,.. maar heb al die tijd tijdelijk een pruik gedragen omdat het er gewoon erg uit zag,..

<KNIP> Reason: reclame

liefs hedy

Laatst gewijzigd door Cloud; 4 februari 2007 om 21:00
hedy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 01:13   #3
hedy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 4
Tipje

PROBEER ANDERS EEN WONDEROLIE,..

1X PER WEEK EVEN JE HOOFD MASSEREN MET WONDEROLIE EN DAN EEN UURTJE LATEN INTREKKEN EN UITSPOELEN,.. EEN OUD OMA TIPJE MAAR WERK WEL

LIEFS HEDY



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lott
Ik heb 2 maand lang hairextensions gehad, (deze werden in mijn eigen haar genaaid met draad, er werd eerst een horizontaal vlechtje gemaakt van mijn eigen haar, en aan dat vlechtje hebben ze de extensionmatjes genaaid met naald en draad)
Ik heb de extensions er gisteren uitgehaald en schrok echt van wat er meekwam. Ik weet dat gedurende die 2 maanden ik ook haar heb verloren door normale haaruitval die ieder mens heeft en dat dat nou simpelweg meekomt met het loshalen van de extensions, maar ik heb echt veel meer verloren.
Heb altijd fijn maar veel haar gehad, maar nu is het de helft van wat het was.
Ik heb verder geen kale plekken, maar het is wel aanzienlijk minder dan wat ik had.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips wat ik kan doen? Ik vraag me namelijk sterk af of mn haar wel teruggroeit
hedy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 10:20   #4
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hoi,

ik heb juist hetzelfde meegemaakt!! heb 11 weken mijn haarwerk permanent gedragen met het micropoint systeem en sinds vorige week donderdag mijn haarwerk eraf laten halen!! ik schrok me werkelijk te pletter toen ik zag hoeveel haren er los zaten,dit was echt niet normaal!! mijn haren zien er erg fragiel en broos uit,heb op 11 weken vreselijk veel haren verloren,dit doe ik NOOIT meer!!
ik hoop maar dat ik weer wat hergroei krijg,gelukkig las ik net dat het na één jaartje weer beter zal uitzien!!
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 11:35   #5
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
wat moet ik verstaan onder wonderolie en waar is het te verkrijgen???
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 12:05   #6
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Wonderolie is bij een goede drogist te krijgen.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 12:51   #7
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
ook hier in belgie??? zijn er nog mensen die ervaring hebben met wonderolie?? wat doet het met je haren???

heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 16:43   #8
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Geen idee wat het met je haar doet. Het wordt soms gebruikt bij zwangere vrouwen na de uitgerekende datum om de bevalling op gang te laten komen.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 16:51   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wonderolie is gewoon bij de drogist of apotheek te krijgen. Pas wel op met dat spul, vooral als je kleine kinderen hebt, want het is giftig. Kijk maar even wat wikipedia er over schrijft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 11:21   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Wonderolie is gewoon bij de drogist of apotheek te krijgen. Pas wel op met dat spul, vooral als je kleine kinderen hebt, want het is giftig. Kijk maar even wat wikipedia er over schrijft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie
Er staat toch alleen dat de pulp die overblijft na het persen van de boon giftig is? Wonderolie op zich niet, tenzij in heel hoge dosering (een liter).
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 13:48   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik bedoel dat je wonderolie voorzichtig mag gebruiken als smeermiddeltje op de huid, maar dat je het beslist niet moet opdrinken, wat kleuters zouden kunnen doen.

Je hebt geen liter wonderolie nodig om enorm diarree te krijgen, een theelepel is al genoeg! Dat weet ik nog van héél vroeger als klein kind.



Een paar citaten van websites:
Het gebruik van andere laxeermiddelen zoals senna-producten (laxerende kruidenthee), glijmiddelen met paraffine en wonderolie moet worden afgeraden. Deze middelen geven veel bijwerkingen zoals darmkrampen en kunnen een tekort aan vitaminen veroorzaken.


Gebruik liever geen wonderolie of paraffine vanwege de bijwerkingen (buikkrampen en verminderde opname van vitamines).

Vroeger werd wonderolie ook veel gebruikt als laxeermiddel. Dit is echt een paardemiddel omdat het vrij snel en agressief werkt






Laatst gewijzigd door Hanna; 13 januari 2007 om 16:12
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 17:16   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Ik bedoel dat je wonderolie voorzichtig mag gebruiken als smeermiddeltje op de huid, maar dat je het beslist niet moet opdrinken, wat kleuters zouden kunnen doen.

Je hebt geen liter wonderolie nodig om enorm diarree te krijgen, een theelepel is al genoeg! Dat weet ik nog van héél vroeger als klein kind.







Een paar citaten van websites:
Het gebruik van andere laxeermiddelen zoals senna-producten (laxerende kruidenthee), glijmiddelen met paraffine en wonderolie moet worden afgeraden. Deze middelen geven veel bijwerkingen zoals darmkrampen en kunnen een tekort aan vitaminen veroorzaken.




Gebruik liever geen wonderolie of paraffine vanwege de bijwerkingen (buikkrampen en verminderde opname van vitamines).

Vroeger werd wonderolie ook veel gebruikt als laxeermiddel. Dit is echt een paardemiddel omdat het vrij snel en agressief werkt








Dan is het een paardemiddel, maar dat is iets anders dan giftig.

Dat het snel resultaat heeft, weet ik.
Mijn man heeft het ooit eens genomen na vijf dagen zware verstopping. We woonden toen in Zuid-Egypte, en verder was er niets. Hij kon al heel snel weer de pot op.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 21:34   #13
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hairextensions zijn een aanslag op je haar. Het beschadigt de haren waaraan de vlechtjes zijn vastgeknoopt. Maar in die tijd dat je haren verweven zijn, vallen je haren nog steeds (gewoon) uit, alleen zie je dat dan pas wanneer je de vlechtjes verwijderd. Met als resultaat; dunner haar.
Kan me voorstellen dat je je dan een ongeluk schrikt. Het gewicht van de vlechtjes telt ook mee, waardoor je haren wat langer rekken en ook wat dunner lijken.
(Ik bedoel zo'n zelfde effect als wanneer je jaren lang heel lang haar altijd in een staart hebt gedragen en het dan superkort afknipt, heb je in het begin ook zo'n gekke bob).

Hot hairoil en hairrepairspul kan ook nog wel een beetje helpen je haar een oppepper te geven. Je haar in ieder geval nooit te heet wassen en met een te agressieve shampoo. LIefst daarna conditioner erin doen en tijdje laten intrekken, lauw water goed uitspoelen en dan nog een paar keer per maand een hot oil kuurtje kan zeker geen kwaad.
__________________
Met AA is het onzekere het zekere

Ik heb haar met karakter, dat wil gewoon niet blijven zitten!
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 21:26   #14
lott
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 3
bedankt voor de reacties allemaal, ben blij dat ik niet de enigste ben die dit mee heeft gemaakt, want in mn omgeving hoor ik alleen maar reacties van mensen die zulke goeie ervaringen hadden met die extensions, en het is erg vervelend dat ik dan net weer een negatieve ervaring ermee moet hebben.
Ik heb op internet 6 ampullen van het merk Lisap besteld, las op verschillende forums dat dit spul je haargroei bevordert, velen hadden er goeie ervaringen mee, dat het dus zeker wel werkt, dus ik waag me er maar eens aan
Misschien ook een idee voor de andere meiden die hun haarverlies hebben gekregen door extensions?
Heeft iemand al ervaring met dit product?
Zoniet hou ik jullie in ieder geval op de hoogte!
lott is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 21:06   #15
lisa346
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 5
Unhappy waxextensions en haaruitval

Heb al vaker waxextensions laten zetten. Nu heb ik ze eruit gehaald en ik schrok enorm. De helft van mijn haar is achter gewoon weg.

Snap er niks van. Het is super dun en kan er niks mee. Zitten ook een paar kale plekjes, echt een ramp. Denk er nu aan om even tijdelijk vlechtextensions te zetten omdat het zo echt niet uit ziet.

Heeft iemand hier ervaring mee en belangrijker heeft iemand tips? Of hoe kan het weer snel aangroeien? Het is ook super droog, ze hadden me olijfolie geadviseerd maar dit hielp niet. Heeft iemand andere tips?

Groetjes Lisa
lisa346 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Onderzoek opzetten onder HaarWeb-leden zelf Mark34 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 15 januari 2007 15:34
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.