Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 maart 2005, 19:25   #1
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Internet medicijnen binnenkort verboden

Jullie hebben het vast wel gehoord, waarschijnlijk zal het aanbieden van medicijnen via internet binnenkort verboden worden n.a.v. de tragische dood van een Nederlandse dame die een overdosis anti-depressieva nam, die zij via het net besteld had.

Wat is jullie standpunt hierover?

Voor velen zal het probleem worden omdat veel mensen niets loskrijgen van hun huisarts, zeker nadat bij radar het "of-label" verstrekken van medicijnen ook al aan de kaak gesteld is en hier waarschijnlijk ook snel strengere richtlijnen voor komen.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 20:07   #2
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
In principe hoeft het geen probleem te zijn, je kan bij genoeg buitenlandse sites bestellen. En echt niet elk pakje wordt gecontroleerd.

Het wordt pas een probleem als die buitenlandse sites gaan weigeren om aan Nederlanders te verkopen, en dat zullen er waarschijnlijk wel een paar zijn.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 20:14   #3
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Jullie hebben het vast wel gehoord, waarschijnlijk zal het aanbieden van medicijnen via internet binnenkort verboden worden n.a.v. de tragische dood van een Nederlandse dame die een overdosis anti-depressieva nam, die zij via het net besteld had.

Wat is jullie standpunt hierover?

Voor velen zal het probleem worden omdat veel mensen niets loskrijgen van hun huisarts, zeker nadat bij radar het "of-label" verstrekken van medicijnen ook al aan de kaak gesteld is en hier waarschijnlijk ook snel strengere richtlijnen voor komen.

Typisch Nederlandse politiek gedrag....direct van de hoge toren blazen en gewoon alles maar verbieden.....en aan banden leggen.

Doordat 1 iemand zonodig weer zich van kant moest maken...zijn wij straks weer de dupe....laten ze het probleem daar bij die mensen maar zoeken en oplossen.
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 20:46   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Volgens mij wordt alleen het uitschrijven van recepten via internet verboden, en niet het verkopen van medicijnen. Online-apotheken blijven gewoon bestaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 21:16   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ga je dood dan van een overdosis anti-depressivia? Hoe kan dat dan?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 23:01   #6
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ga je dood dan van een overdosis anti-depressivia? Hoe kan dat dan?
Je gaat dood van een overdosis van alles, daarom heet het ook een overdosis. Giet maar eens een kilo zout naar binnen, voordat je hem op hebt ben je dood. Kilo suiker overleef je waarschijnlijk ook niet. 10 gram dutasteride naar binnen werken zal ook wel voldoende zijn...

Wat anti-depressiva betreft, bij sommige mensen geeft het bij een normale dosering al een verhoogde kans op zelfmoord. Zij reageren dus aver-rechts op het medicijn.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 23:46   #7
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Volgens mij wordt alleen het uitschrijven van recepten via internet verboden, en niet het verkopen van medicijnen. Online-apotheken blijven gewoon bestaan.
Volgens mij niet hoor. Wat is anders het nut van deze hele hetze?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 23:53   #8
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Herstel...dit stond in de Spits van vandaag.
HILVERSUM - De Tweede Kamer wil dat minister Hoogervorst (Volksgezondheid) het voorschrijven van medicijnen via internet verbiedt. Dit zei VVD-Kamerlid Schippers gisteren in het tv-programma NOVA. Aanleiding is de dood van een suïcidale vrouw (44). Zij pleegde zelfmoord met middelen die ze van een internetarts op www.doktersonline.com kreeg.

Dus het voorschrijven van pillen mag niet, maar het lukraak verkopen mag gewoon wél.
Waar slaat dit nou weer op?

Typisch Nederlands gezwets dus?
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 14:30   #9
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Tsja.. Als mensen zich echt van kant willen maken, vinden ze altijd wel een manier. Online-apotheken of niet.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 14:40   #10
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Herstel...dit stond in de Spits van vandaag.
HILVERSUM - De Tweede Kamer wil dat minister Hoogervorst (Volksgezondheid) het voorschrijven van medicijnen via internet verbiedt. Dit zei VVD-Kamerlid Schippers gisteren in het tv-programma NOVA. Aanleiding is de dood van een suïcidale vrouw (44). Zij pleegde zelfmoord met middelen die ze van een internetarts op www.doktersonline.com kreeg.

Dus het voorschrijven van pillen mag niet, maar het lukraak verkopen mag gewoon wél.
Waar slaat dit nou weer op?

Typisch Nederlands gezwets dus?
In eerste instantie lijkt het misschien nogal vreemd, dat het ene niet meer mag, maar het andere wel. Maar toch snap ik het wel. Kijk, er bestaat natuurlijk nogal een verschil tussen iemand die zich van kant maakt met medicijnen die hij of zij voorgeschreven heeft gekregen van een arts, of die hij of zij zelf heeft aangeschaft. In de eerste situatie ligt er een bepaalde verantwoordelijkheid (gevoelsmatig sowieso) bij de arts.

Wat jongen25 zegt: iemand die het echt wil heeft alle mogelijkheden, zoals dus het zelf aanschaffen van medicijnen op het internet, of anders het kopen van een sterk stuk touw, of een mes enzovoort enzovoort. Waar het hier echter expliciet om gaat is de verantwoordelijkheid van de arts.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 16:26   #11
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
In eerste instantie lijkt het misschien nogal vreemd, dat het ene niet meer mag, maar het andere wel. Maar toch snap ik het wel. Kijk, er bestaat natuurlijk nogal een verschil tussen iemand die zich van kant maakt met medicijnen die hij of zij voorgeschreven heeft gekregen van een arts, of die hij of zij zelf heeft aangeschaft. In de eerste situatie ligt er een bepaalde verantwoordelijkheid (gevoelsmatig sowieso) bij de arts.
Dan hoort toch ook een zekere verantwoordelijkheid bij de verkoper te liggen? Zij leveren de medicijnen tenslotte en stellen verder ook geen vragen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Wat jongen25 zegt: iemand die het echt wil heeft alle mogelijkheden, zoals dus het zelf aanschaffen van medicijnen op het internet, of anders het kopen van een sterk stuk touw, of een mes enzovoort enzovoort. Waar het hier echter expliciet om gaat is de verantwoordelijkheid van de arts.
Maar zelfs al had die arts haar gezien en toch de medicijnen voorgeschreven, dan nóg had ze teveel ineens kunnen innemen om zich van kant te maken. Het zijn geen psychologen tenslotte.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 17:52   #12
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Internet medicijnen binnenkort verboden

Dit vind ik echt zwaar lullig, omdat een vrouw zichzelf heeft vol gepropt heeft met anti-d om dood te gaan moet de rest van de mensen die zeer tevreden zijn met recepten via internet maar stikken omdat 1 de boel loopt te verzieken.

Maar via internet verdient het waarschijnlijk ook niet zo goed enzo dus schaffen we het lekker af en geven we gewoon de internet artsen de schuld!!
high is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 13:04   #13
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Maak je geen zorgen, medicijnverkoop via internet zal gewoon doorgaan. Niemand houdt dit tegen, zullen ze ook niet. Eén vrouw heeft zichzelf van kant gemaakt met voorgeschreven medicijnen, dat weten we, maar dit zal de online-verkoop van medicijnen niet tegenhouden .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 13:33   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
DHTkiller, zou je die avatar niet eens veranderen? Het wekt.. eh... AGRESSIE bij me op
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2005, 13:36   #15
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
DHTkiller, zou je die avatar niet eens veranderen? Het wekt.. eh... AGRESSIE bij me op
haha ik kom de hele tijd in de war met euuuuhhh...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Medicijnen vs Haarwerk Thedude Medicijnen/haargroeimiddelen 1 19 januari 2005 21:05
Verkrijgbaarheid van medicijnen en middeltjes??? dieseltje Medicijnen/haargroeimiddelen 6 16 augustus 2004 10:13
Gevaar medicijnen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 12 1 mei 2004 12:10
Waar haal ik al die medicijnen? Hypa Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 mei 2002 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.