Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2010, 23:32   #1
getekend
HaarWeb lid
 
getekend's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 46
wie heeft al een littekencorrectie ondergaan? Voor en na foto's aub

Beste haarweb leden.


Ik heb zelf een heel groot litteken op mijn hoofd, zie profielfoto en ben benieuwd welke leden al ooit een littekencorrectie hebben ondergaan?

Ik zou graag reacties krijgen met

1) Welke behandeling? Tricho closing, medische pigmentatie of tattoo, fue op het litteken
2) Door wie behandeld? Naam arts en kliniek of praktijk.
3) Foto voor en na de behandeling
4) Bent u tevreden over de correctie?


Via opzoekingswerk op deze forum heb ik al veel gelezen over correcties maar ik zou graag alles en overzichtelijk willen zien in dit onderwerp.


Ik wil zelf ooit een littekencorrectie laten uitvoeren maar wil dit pas doen wanneer ik echt zekerheid krijg dat de resultaten echt meevallen;
getekend is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 12:08   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door getekend Bekijk bericht
Beste haarweb leden.


Ik heb zelf een heel groot litteken op mijn hoofd, zie profielfoto en ben benieuwd welke leden al ooit een littekencorrectie hebben ondergaan?

Ik zou graag reacties krijgen met

1) Welke behandeling? Tricho closing, medische pigmentatie of tattoo, fue op het litteken
2) Door wie behandeld? Naam arts en kliniek of praktijk.
3) Foto voor en na de behandeling
4) Bent u tevreden over de correctie?


Via opzoekingswerk op deze forum heb ik al veel gelezen over correcties maar ik zou graag alles en overzichtelijk willen zien in dit onderwerp.


Ik wil zelf ooit een littekencorrectie laten uitvoeren maar wil dit pas doen wanneer ik echt zekerheid krijg dat de resultaten echt meevallen;

1. tattoopuntjes
2. Isabelle van Beauty Care Noordwijk
3. zie mijn foto-albums hier op HaarWeb
4. ja, maar ga er waarschijnlijk nog een keer heen om het nog mooier te laten maken
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 16:47   #3
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ik lees hier met alle recht hoor een grote enthousiasme over littekens of kaalheid verbergen d.m.v van tattoeren/inkt etc.
Lees veel voordelen allemaal leuk en aardig,maar er zitten ook zeker nadelen aan lijkt mij toch.
Merk dat veel mensen hier gelijk aangeraden wordt in sommige situaties om dat te laten doen.
Nadelen lijken mij:
-Om de tijd elke keer bij laten werken,wat ook zeker een aardige kosten meebrengt.
-Blauwe gloed als het verkeerd uitpakt.
-Je mag niet teveel in de zon zitten lijkt me ook best onhandig.

Misschien dat ik nog iets mis
Verder geen aanval maar denk dat dat er toch best bij gemeld mag worden

Laatst gewijzigd door jord-y; 29 juli 2010 om 16:51
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 23:04   #4
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ik lees hier met alle recht hoor een grote enthousiasme over littekens of kaalheid verbergen d.m.v van tattoeren/inkt etc.
Lees veel voordelen allemaal leuk en aardig,maar er zitten ook zeker nadelen aan lijkt mij toch.
Merk dat veel mensen hier gelijk aangeraden wordt in sommige situaties om dat te laten doen.
Nadelen lijken mij:
-Om de tijd elke keer bij laten werken,wat ook zeker een aardige kosten meebrengt.
-Blauwe gloed als het verkeerd uitpakt.
-Je mag niet teveel in de zon zitten lijkt me ook best onhandig.

Misschien dat ik nog iets mis
Verder geen aanval maar denk dat dat er toch best bij gemeld mag worden
Inderdaad ben ik er erg enthousiast over, maar het is heel goed om ook op de minpunten te wijzen!

Je mag trouwens best wel in de zon zitten, zeker als je er zonnebrand op smeert. Doe je dat niet, dan vervaagt de boel eerder.

En persoonlijk vind ik één keer per bijvoorbeeld twee jaar de boel bij laten werken niet zo'n probleem. Voorheen ging ik elke maand naar de kapper wat nu niet meer hoeft...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 10:13   #5
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Inderdaad ben ik er erg enthousiast over, maar het is heel goed om ook op de minpunten te wijzen!

Je mag trouwens best wel in de zon zitten, zeker als je er zonnebrand op smeert. Doe je dat niet, dan vervaagt de boel eerder.

En persoonlijk vind ik één keer per bijvoorbeeld twee jaar de boel bij laten werken niet zo'n probleem. Voorheen ging ik elke maand naar de kapper wat nu niet meer hoeft...
Gelukkig maar
Ok maar het is toch niet een goedkope behandeling al is het maar eens in de 2 jaar.
Zo n behandeling is toch al snel in de paar honderd euro lijkt mij?
Maar goed om te horen dat je er tevreden mee bent
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 13:19   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Gelukkig maar
Ok maar het is toch niet een goedkope behandeling al is het maar eens in de 2 jaar.
Zo n behandeling is toch al snel in de paar honderd euro lijkt mij?
Maar goed om te horen dat je er tevreden mee bent
Tja, wat is duur?

Stel dat het je 200 euro per twee jaar zou gaan kosten, waar hebben we het dan eigenlijk over?

Wat kosten haartransplantaties, haarwerken, camouflagemiddelen en medicijnen?

De prikjes doen je even pijn, maar dan heb je er ook geen omkijken meer naar en geen gedoe meer van, wat je bij andere methodes wel hebt!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 13:56   #7
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ik lees hier met alle recht hoor een grote enthousiasme over littekens of kaalheid verbergen d.m.v van tattoeren/inkt etc.
Lees veel voordelen allemaal leuk en aardig,maar er zitten ook zeker nadelen aan lijkt mij toch.
Merk dat veel mensen hier gelijk aangeraden wordt in sommige situaties om dat te laten doen.
Nadelen lijken mij:
-Om de tijd elke keer bij laten werken,wat ook zeker een aardige kosten meebrengt.
-Blauwe gloed als het verkeerd uitpakt.
-Je mag niet teveel in de zon zitten lijkt me ook best onhandig.

Misschien dat ik nog iets mis
Verder geen aanval maar denk dat dat er toch best bij gemeld mag worden
de kosten voor een uurtje werk kosten bij Irma Hulscher EUR 125,00, een bedrag wat mij erg meevalt. Ik had ook aan delinkerkant een blauwe gloed, maar deze is kosteloos verwijderd door de kliniek. Was apart, want de andere kant was helemaal tiptop in orde.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2010, 18:16   #8
getekend
HaarWeb lid
 
getekend's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 46
zelf ben ik ook niet voor het medische pigmentatie gedoe, omdat ik dit zelf ook al heb gedaan op mijn litteken en dat de kleur al niet meer te zien is na 3 jaar. Ik ben heus niet van plan om elke 5 jaar terug te laten pigmenteren.

Het liefst zou ik positieve verhalen willen horen over tricho closing of andere middelen waardoor het litteken kleiner wordt of er terug haar op groeit.


Het liefst van al zou ik mijn haar gewoon opscheren op een lengte van 5 mm; spijtig is dit niet doenbaar met een litteken die op sommige plaatsen 12 mm is, een serieuze potloodlijn zoals ze het tegen mij gezegd zouden hebben; beter gezegd: een verfkwast
getekend is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 00:44   #9
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Puur boerenverstand hoor. Maar ik geloof dat littekenvorming nooit goed van tevoren in te schatten is. Kan je niet terug naar de kliniek waar je je HT hebt laten doen? Zeker als ze je hebben gezegd dat het een potloodstreepje zou worden, zijn ze misschien wel in voor een correctie.

Verder zou ik Ambo even benaderen voor tips i.v.m. pigmentatie in NL.
Probeer ook de zoekfunctie eens, er is versplinterd al veel info te vinden denk ik.

Succes!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 13:55   #10
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door getekend Bekijk bericht
Beste haarweb leden.


Ik heb zelf een heel groot litteken op mijn hoofd, zie profielfoto en ben benieuwd welke leden al ooit een littekencorrectie hebben ondergaan?

Ik zou graag reacties krijgen met

1) Welke behandeling? Tricho closing, medische pigmentatie of tattoo, fue op het litteken
2) Door wie behandeld? Naam arts en kliniek of praktijk.
3) Foto voor en na de behandeling
4) Bent u tevreden over de correctie?


Via opzoekingswerk op deze forum heb ik al veel gelezen over correcties maar ik zou graag alles en overzichtelijk willen zien in dit onderwerp.


Ik wil zelf ooit een littekencorrectie laten uitvoeren maar wil dit pas doen wanneer ik echt zekerheid krijg dat de resultaten echt meevallen;
1)Heb in 2007 een littekencorrectie en heb 3 weken gelden medische pigmentatie op mijn litteken aten uitvoeren.

2)Malte Villnow laser Aesthetics Haarlem

3) Foto's zijn te zien bij mijn discussie medische pigmentatie op mijn litteken, mijn FUE behandeling 2000 grafts bij Pro Hair en rechtzaak aanspannen

3)Littekencorrectie heeft de situatie wel iets verbeterd, maar nog steeds een heel flinke jaap gebleven, maar wel iets dunner.

4) 3 weken geleden medische pigmentatie laten uitvoeren, bij kliniek van Irma Hulscher in Almere. Litteken is nu een heel stuk minder zichtbaar (heb m'n kop gemilimeterd). Wel was aan de linkerkant een donkere steep overgehouden. Naar de kliniek geweest en die hebben de streep een heel stuk minder gemaakt, d.m.v een kleurstof welke ook gebruikt wordt om tattoo's te verwijderen. Dit laatste werd keurig kosteloos door de kliniek gedaan. Ga over 1 maand weer voor een vervolgbehandeling. Zou eigenlijk maandag a.s. al gaan, maar dat gaat niet door, i.v.m. mijn werkzaamheden.

Laatst gewijzigd door vin79; 30 juli 2010 om 13:57
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2010, 15:39   #11
feniks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door getekend Bekijk bericht
1) Welke behandeling? Tricho closing, medische pigmentatie of tattoo, fue op het litteken
2) Door wie behandeld? Naam arts en kliniek of praktijk.
3) Foto voor en na de behandeling
4) Bent u tevreden over de correctie?

1) Tricho
2) Feriduni (Aesthetic Clinics)
3) http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13635 (foto's etc.)
4) Ja. Het is een flinke verbetering. Maar een trycho is niet altijd een
garantie voor een smal litteken.
feniks is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2010, 08:25   #12
getekend
HaarWeb lid
 
getekend's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 46
Zijn er nu niet meer leden die een Tricho closing littekencorrectie hebben ondergaan? Het litteken zal nooit weg gaan maar ik wil gewoon weten dat ik deze kan verkleinen van 1cm naar bv 0,3 mm.

Wie had ook een super litteken en heeft deze kunnen verkleinen??
getekend is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2010, 11:26   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door getekend Bekijk bericht
Zijn er nu niet meer leden die een Tricho closing littekencorrectie hebben ondergaan? Het litteken zal nooit weg gaan maar ik wil gewoon weten dat ik deze kan verkleinen van 1cm naar bv 0,3 mm.

Wie had ook een super litteken en heeft deze kunnen verkleinen??
Zelfs al vind je nog 2 of 3 mensen die het gedaan hebben (wat ik betwijfel, ze zijn reuze zeldzaam op het forum), dan nog zul je geen 100% zekerheid hebben over wat jouw resultaat zal gaan zijn.

Als ik google op 'Trichophytic closure', dan kom ik heel veel positieve resultaten tegen en ook wel wat tegenvallende. In discussies lees je vaak dat chirurgen het prachtige methode vinden en dat het bij strips van 13mm of kleiner een nauwelijks zichtbaar litteken achter laat. Maar je zult chirurgen ook zien mopperen dat de resultaten wel eens willen tegenvallen als ze patienten met een striplitteken van andere klinieken krijgen.

Volgens mij is het voor jou in potentie een heel goede mogelijkheid om het litteken te versmallen. Maar ik denk dat het voor jou het belangrijkste is om een zeer ervaren chirurg te vinden waar je absoluut vertrouwen in kunt hebben.

Misschien moet je gewoon eens op consult gaan bij de dr. Feriduni die Feniks noemt. Dat is een ervaren chirurg en zijn reputatie op HaarWeb is goed.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2010, 17:47   #14
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door getekend Bekijk bericht
Beste haarweb leden.


Ik heb zelf een heel groot litteken op mijn hoofd, zie profielfoto en ben benieuwd welke leden al ooit een littekencorrectie hebben ondergaan?

Ik zou graag reacties krijgen met

1) Welke behandeling? Tricho closing, medische pigmentatie of tattoo, fue op het litteken
2) Door wie behandeld? Naam arts en kliniek of praktijk.
3) Foto voor en na de behandeling
4) Bent u tevreden over de correctie?



Via opzoekingswerk op deze forum heb ik al veel gelezen over correcties maar ik zou graag alles en overzichtelijk willen zien in dit onderwerp.


Ik wil zelf ooit een littekencorrectie laten uitvoeren maar wil dit pas doen wanneer ik echt zekerheid krijg dat de resultaten echt meevallen;
Je littekn zag er toen anders wel een heel stuk minder opvallend uit na die medische pigmentatie weet ik nog van de foto's die je toen plaatste. Bij mij vertleden ze er ook bij dat voor het beste resultaat je na 1 jaar moet terugkomen. De behandeling duurde bij mij maar een uurtje.

Laatst gewijzigd door vin79; 3 augustus 2010 om 17:52
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 02:13   #15
getekend
HaarWeb lid
 
getekend's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Je littekn zag er toen anders wel een heel stuk minder opvallend uit na die medische pigmentatie weet ik nog van de foto's die je toen plaatste. Bij mij vertleden ze er ook bij dat voor het beste resultaat je na 1 jaar moet terugkomen. De behandeling duurde bij mij maar een uurtje.

Ja zag er beter uit voor een tijdje, maar was alleen goed als ik mijn haar heel kort had, als ik mijn haar vb 6 tot 8 mm had opgeschoren viel het fel op dat er geen haar in de strook zat ondanks de pigmentatie
getekend is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ht bij Prohairclinic te Mechelen krisvanor Chirurgische behandelingen 77 14 februari 2009 23:59
Ervaringen 1e haarwerk + foto's MGREEN Haarwerken 31 31 januari 2008 16:17
Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?) tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 10:07
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 13:38
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.