Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2011, 18:37   #1
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Toch wat informatie opdoen...HT (liefst zo snel mogelijk)

Heb besloten dat ik voor een HT ga. De laatste tijd is er weer veel haar uitgevallen en ik wil niet kaal door het leven. Momenteel is het frontaal tot aan het midden behoorlijk hard aan het gaan. Ik denk dat er nog 30% staat. Ik gebruik veel nanogen en ik moet zeggen dat ik hier wel echt goede resultaten mee behaal. Nog niemand heeft raar naar me gekeken of ernaar gevraagd of een opmerking gemaakt. Zelfs niet als ik het bijvoorbeeld met vrienden erover had.
Op de kruin gaat het nu ook behoorlijk hard dus het is gewoon tijd om er wat aan te doen. M'n haar is overigens gemillimeterd en dit houd ik ook zo. Lekker makkelijk en het staat prima en naar mijn idee zijn de resultaten van een HT bij gemillimeterd haar ook zeker goed! (mits goed uitgevoerd natuurlijk...)

Ik heb vanmiddag gebeld met HASCI en kan pas 2 maart terecht voor een consult. Vanaf dan is het nog 9 maanden wachten tot een eventuele HT, dit is afhankelijk van het te behandelen gebied en de grootte daarvan. 9 maanden!!! Ik wilde sowieso nog bij andere HT klinieken gaan kijken in NL en dit is ook wel zeker een bevestiging dat ik dit moet doen.
Wat raden jullie me aan? Overigens lees ik hier erg veel discussie over Gho en de manier van transplanteren maar ik zie maar zeeer weinig (tot geen) verhalen van mensen die er daadwerkelijk een HT hebben laten doen. Wat houdt mensen tegen? De prijs, de wachtlijst? Want waar komt die dan toch vandaan?! (of is heel bekend Nederland hierop aan het wachten?)
Wat is nu bijvoorbeeld zo'n beetje de wachttijd bij Prohair?
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 19:45   #2
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Ik denk dat je bij de twee bekende Belgische klinieken binnen 6 weken wel langs mag komen voor een gesprek, en de tijd tot de behandeling zo'n 3 tot 4 maanden is.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 20:47   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd12345 Bekijk bericht
Overigens lees ik hier erg veel discussie over Gho en de manier van transplanteren maar ik zie maar zeeer weinig (tot geen) verhalen van mensen die er daadwerkelijk een HT hebben laten doen. Wat houdt mensen tegen? De prijs, de wachtlijst? Want waar komt die dan toch vandaan?! (of is heel bekend Nederland hierop aan het wachten?)
Nee, er zijn wel degelijk leden die naar HASCI zijn gegaan en tevreden zijn met de behandeling. Je moet maar even zoeken. Bovendien zal niet iedere patient hier posten. Integendeel!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 22:10   #4
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
2 januari

Ik ga op 2 januari. Ik zal het jullie ook laten weten. Ik word langzaam zenuwachtig..
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 22:52   #5
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percie Bekijk bericht
Ik denk dat je bij de twee bekende Belgische klinieken binnen 6 weken wel langs mag komen voor een gesprek, en de tijd tot de behandeling zo'n 3 tot 4 maanden is.
Er zijn in België 4 goede en internationaal bekende dokters/klinieken voor haartransplantatie: Bisanga (Brussel), Feriduni (Hasselt), Devroye (Brussel) en Prohair (Antwerpen).
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 23:01   #6
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Ok, bedankt voor de bovenstaande reacties...
Toch ook maar eens in Belgie "shoppen" dan. Wat me vooral aansprak bij Gho is natuurlijk het vermeerderen en van wat ik heb gezien hebben de meeste mensen weinig uitval gehad na de HT en is de roodheid snel verdwenen. Maargoed, een jaar wachten! Niet te doen...Ik zou het niet erg vinden als m'n achteruitgang niet zo snel verliep. Eind 2008 begon m'n haaruitval en nu, 3 jaar later, heb ik nog 30% over dus een jaar wachten is eigenlijk gewoon te lang.
Ik las ook nog ergens dat de beste klinieken eigenlijk in de VS en Engeland zitten. Kan iemand eens wat namen geven?
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 23:29   #7
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Dat is de grootste reden dat ik naar Gho ga. Weinig roodheid en weinig uitval. Ik trouw eind mei, dan wil ik er niet als een pannenkoek bijlopen
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2011, 23:31   #8
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
vergeet aub deze 2 niet!

Dr. de Reys en Dr. Mwamba zijn zeer goede artsen, mag je absoluut niet vergeten!
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 01:32   #9
Tarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd12345 Bekijk bericht
Ik las ook nog ergens dat de beste klinieken eigenlijk in de VS en Engeland zitten. Kan iemand eens wat namen geven?
In de VS (en Canada) zijn er veel gereputeerde HT-klinieken. Hasson&Wong, Rahal, Feller, Shapiro ... Teveel om op te noemen. Die zijn wel heel duur!

In Engeland zou ik niet gaan kijken. Binnen Europa zijn vooral de klinieken in België het hoogst aangeschreven. Bezoek maar eens wat buitenlandse (Engelstalige) forums.

Je kan ook naar Turkije. Daar is de prijs een stuk lager. Over de kwaliteit moet je zelf oordelen aan de hand van voorbeelden.
Tarco is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 09:18   #10
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Ook in Nederland zijn er voldende mogelijkheden voor een FUE. Wij voeren de FUE behandeling dagelijks uit.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 11:33   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd12345 Bekijk bericht
Ok, bedankt voor de bovenstaande reacties...
Toch ook maar eens in Belgie "shoppen" dan. Wat me vooral aansprak bij Gho is natuurlijk het vermeerderen en van wat ik heb gezien hebben de meeste mensen weinig uitval gehad na de HT en is de roodheid snel verdwenen. Maargoed, een jaar wachten! Niet te doen...Ik zou het niet erg vinden als m'n achteruitgang niet zo snel verliep. Eind 2008 begon m'n haaruitval en nu, 3 jaar later, heb ik nog 30% over dus een jaar wachten is eigenlijk gewoon te lang.
Ik las ook nog ergens dat de beste klinieken eigenlijk in de VS en Engeland zitten. Kan iemand eens wat namen geven?
Als je ondanks het slikken van fina bossel vol met haar verliest moet je je afvragen of een ht op de langere termijn wel wenselijk is!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 12:23   #12
slotzang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2011
Berichten: 94
Eens met Limbo. Stabilisatie van je situatie en vervolgens kijken wat er mogelijk is, kan ook een optie zijn. Als je eerst een ht laat doen en vervolgens gaat de haaruitval onverminderd verder, dan zou je met die wetenschap achteraf wellicht andere keuzes gemaakt hebben. Bijvoorbeeld door voor een meer conservatieve haargrens te gaan. Wellicht dat je ergens op consult kunt gaan, zodat je daar meer duidelijkheid kunt krijgen over je huidige situatie en wat je mag verwachten. Lastige keuzes!
slotzang is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 12:57   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Als stabilisatie niet lukt met fina, waarmee lukt het dan wel? Combinatie met minox? Enfin, ik zou dat eerst proberen alvorens ook maar 1 euro uit te geven aan een kliniek!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 14:50   #14
ritchie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Locatie: amsterdam
Berichten: 26
ik denk als je in 3 jaar tijd 70% van je haar verliest dat je een zware vorm van kaalheid hebt,(een ht is dan vrijwel kansloos) ik ben zelf ook voor een consult naar Hasci gegaan. Ben in 7 jaar tijd ook kalend aan het worden noem het zelf de joden keppel bij mijn vonden ze het toen al heel erg snel gaan. Ik zou een ht nodig hebben van 2500-3000 grafts (dit betekend bij Hasci 2x 8000 euro dus rond de 16000 euro).Ik heb toen besloten om naar Turkije, te kijken aangezien vele collega's van mijn werk daar waren geweest. ga daarom nu naar een turkse ht-kliniek en betaal nu 3700 euro met de reis erbij. Tja was is wijsheid zeg ik dan.. Zelf ben ik in Januari aan de beurt zal hier dan posten over de ervaring

Laatst gewijzigd door ritchie; 13 december 2011 om 14:53
ritchie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2011, 15:47   #15
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Tja, het blijft moeilijk; Een indruk krijgen van hoeveel haar je hebt verloren is lastig, maar ik schrok me laatst weer lam...(om het maar even zo uit te drukken...) Ik ben een tijd geleden gestopt met minox en fina. Puur omdat ik nog steeds het idee had dat het achteruit ging en ik een beetje moe werd van het smeren en toch wel angstig was voor evt bijwerkingen van fina.
Ik ben onlangs naar mijn idee heeel hard achteruit gegaan maar dat kan ook door een andere extreme stress-situatie te hebben gehad betreffende mijn gezondheid. Ik slik daar ook medicijnen voor waar haaruitval bij voorkomt maar na een gesprek met m'n neuroloog blijkt dat dat meer plukken haar zijn die ineens uitvallen. Bij mij is het gewoon diffuse haaruitval, de krans blijft staan...Ben overigens vorige maar wel weer begonnen met fina.

Welke turkse kliniek bedoel jij overigens Ritchie? Esteworld? Waar ik al veel over gelezen heb...
En je zegt "vele collega's"... Ik ken in mijn omgeving eerlijk gezegd niemand die een HT heeft ondergaan! Wel apart...alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ook veel nagedacht over haarwerken hoor, maar ik sport heel veel, ben ontzettend actief en zie ertegenop om constant met een soort van warme pet op m'n hoofd rond te lopen...vandaar het idee om een HT te nemen...
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.