Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 maart 2012, 21:09   #1
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Werkt het nou of niet? haarstamceltransplantatie

Ik ben al een hele tijd niet op dit forum geweest, maar heb me sterk laten boeien door hergroei in de donor. We willen allemaal natuurlijk zo lang mogelijk met onze donor-voorraad doen.

Ik lees dan ook veel berichten over Gho en zijn stamceltransplantatie, maar in de afgelopen 2 uur ben ik nog geen bericht tegengekomen waarin hergroei van donor wordt bevestigd. Ik kom echter ook geen berichten tegen waarin het ontkracht wordt. is het nou echt.zo moeilijk voor de mensen die bij HASCI zijn behandeld om even de spiegel er bij te pakken en het achterhoofd te inspecteren?

Aangezien de kliniek zelf geen moeite doet om onomstotelijk bewijs te leveren, ben ik geneigd te denken dat het meer een commerciële uitleg is dan een break trough. Vind het overigens wel erg jammer dat HASCI hiermee gebruik maakt van de onzekerheid van de kalende medemens, zonder enige echte duidelijkheid te bieden.

Dit is even mijn zienswijze na een korte Google research. Mocht ik er toch naast zitten of zien jullie het geheel anders, dan hoor ik dat graag. Ik nodig HASCI en haar patienten hierbij ook uit om transparantie te brengen hierin.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 21:44   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Korte krachtige analyse.

Het belangrijkste wetenschappelijk 'bewijs' bestaat uit proeven waarbij haarwortels overdwars werden gesplitst en waarbij beide helften een nieuwe haar konden produceren. Beetje analoog aan een regenworm die je in tweeën hakt en waarvan beide helften zich weer tot een worm regeneren. Maar ja, werkt het ook als je de worm over de hele lengte in tweeën deelt, analoog aan wat Hasci doet met haarwortels?

En natuurlijk is er een publicatie van Hasci zelf, met een erg kleine groep patiënten en een erg kleine transplantatie.

Iets ontkrachten wat je zelf niet na kunt doen omdat er een patent op rust is heel erg lastig ... zodra je met je testresultaten komt krijg je een rechtzaak aan je broek omdat je het patent hebt geschonden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 22:16   #3
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Ook andere info vermeld op www.hasci.com vind ik niet geheel objectief. Bijv. de vergelijking FUE vs HST. Dat zegt toch iets over hoe onzorgvuldig dit bedrijf zaken naar buiten brengt.

Hoe langer ik lees hoe meer ik geneigd te zeggen dat dit bedrijf erg goed is in marketing en een sterke eigen interpretatie heeft die mooi en 'betrouwbaar' wordt ingepakt.

Denk dat de echte doctoren (wat Gho niet is, wel arts), dus jongens als HassanWong, Armani met iets vergelijkbaars waren gekomen als er lichtpuntjes waren mbt deze techniek. Uiteraard klinkt het veelbelovend en willen we allemaal dat het waar is, maar zo lang HASCI geen duidelijke bewijzen levert zie ik het meer als iets voor de toekomst.

Ben benieuwd wat de lezing van anderen is hierover. Mn patienten van Gho en HASCI zelf.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2012, 22:44   #4
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Korte krachtige analyse.
What is this? An analysis for amateurs or what?

Or is this AnthonieH's analysis for kiddies? Or simply just a krachtige analyse to mislead people?
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2012, 20:13   #5
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Ha Henk-yo

Ik ben bij Hasci behandeld. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet controleren. Mijn kapper ziet geen puntjes, maar ik moet toegeven dat mijn kapper er geen verstand van heeft.

Ik voel geen verdunning, maar dat is na 1400 grafts wellicht niet heel vreemd.

Je mag het komen checken, maar ik weet het niet.
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2012, 15:40   #6
angelo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 26
Is moeilijk om te zien. Ik had wel een paar keer na de behandeling dat ik wat aan die korstjes voelde en er een klein haartje los kwam. Maar verder zou ik het niet durven zeggen. Ik heb wel alle foto's gemaild gekregen, ook van me achterhoofd maar is lastig te zien.
angelo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2012, 18:28   #7
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Lightbulb HST close-up photos

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angelo2 Bekijk bericht
Is moeilijk om te zien. Ik had wel een paar keer na de behandeling dat ik wat aan die korstjes voelde en er een klein haartje los kwam. Maar verder zou ik het niet durven zeggen. Ik heb wel alle foto's gemaild gekregen, ook van me achterhoofd maar is lastig te zien.
Check this out ...

http://www.hairsite.com/hair-loss/bo...casc-DESC.html

Excellent close up photos (2nd HST extraction round in the SAME extraction area!).

Laatst gewijzigd door HairRobinHood; 1 april 2012 om 18:31
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 11:15   #8
Stevie.Dee
HaarWeb lid
 
Stevie.Dee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 190
Short Anser : Yes

Long Answer : You at HairRobinHoods link
Stevie.Dee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 16:28   #9
DrDeReys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Korte krachtige analyse.

Het belangrijkste wetenschappelijk 'bewijs' bestaat uit proeven waarbij haarwortels overdwars werden gesplitst en waarbij beide helften een nieuwe haar konden produceren. Beetje analoog aan een regenworm die je in tweeën hakt en waarvan beide helften zich weer tot een worm regeneren. Maar ja, werkt het ook als je de worm over de hele lengte in tweeën deelt, analoog aan wat Hasci doet met haarwortels?
In al de jaren dat ik FUE uitvoer is het mij na ongeveer een miljoen grafts nog nooit gelukt een graft overlangs door te snijden en een helft eruit te halen en de andere helft te laten zitten: ofwel komt de graft er in zijn geheel uit, ofwel snij je het haartje dwars door en blijft de wortel zitten. Ik zou eens heel graag een macro-foto zien van zo een overlangs doorgesneden graft die geoogst is dmv. FUE of enige andere (gepatenteerde) techniek...
DrDeReys is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 17:23   #10
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
Nou ja, technisch gezien kan het DrdeReys:

http://www.hasci.com/uploads/downloa...%20Neumann.pdf

Wetenschappelijk artikel en iedereen die er wat anders van vond heeft voor de rechter ongelijk gekregen. Dus je statement vind ik wat vreemd.

Waar je echter ernstig je twijfels bij kunt hebben is of je een lab situatie met een paar grafts kunt vergelijken met een real life situatie waarin door een aantal -kundige- verpleegkundigen 1500 grafts in een aantal uur geoogst worden.
__________________
2 januari 2012 - 1403 grafts HSI
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 17:37   #11
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrDeReys Bekijk bericht
In al de jaren dat ik FUE uitvoer is het mij na ongeveer een miljoen grafts nog nooit gelukt een graft overlangs door te snijden en een helft eruit te halen en de andere helft te laten zitten: ofwel komt de graft er in zijn geheel uit, ofwel snij je het haartje dwars door en blijft de wortel zitten. Ik zou eens heel graag een macro-foto zien van zo een overlangs doorgesneden graft die geoogst is dmv. FUE of enige andere (gepatenteerde) techniek...
I think it makes no sense to show you any macro photos of longitudinal divided/transected follicles,
because you’re just one of these guys…

They harvest MILLIONS of apples follicles every year – but none of them really have a clue about the anatomy of an apple follicle, nor about its molecular and cellular biology. That’s the problem. But at least they know how to harvest undamaged (mostly, but not always) these apple follicles.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg apple-follicles.jpg‎ (34,6 KB, 708x gelezen)
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 18:09   #12
Stevie.Dee
HaarWeb lid
 
Stevie.Dee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 190
Ok is this the final try for clinics to bash Gho? If so its pretty lame and obvious.

Seems that Benelux clinics are struggeling right now because of Gho and his clinic. Cause its funny, a few years ago doctors and clinics did respond to people not that often, but when you mention gho they come up. interesting
Stevie.Dee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 20:15   #13
Henk78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2011
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk-yo Bekijk bericht
Ik ben al een hele tijd niet op dit forum geweest, maar heb me sterk laten boeien door hergroei in de donor. We willen allemaal natuurlijk zo lang mogelijk met onze donor-voorraad doen.

Ik lees dan ook veel berichten over Gho en zijn stamceltransplantatie, maar in de afgelopen 2 uur ben ik nog geen bericht tegengekomen waarin hergroei van donor wordt bevestigd. Ik kom echter ook geen berichten tegen waarin het ontkracht wordt. is het nou echt.zo moeilijk voor de mensen die bij HASCI zijn behandeld om even de spiegel er bij te pakken en het achterhoofd te inspecteren?

Aangezien de kliniek zelf geen moeite doet om onomstotelijk bewijs te leveren, ben ik geneigd te denken dat het meer een commerciële uitleg is dan een break trough. Vind het overigens wel erg jammer dat HASCI hiermee gebruik maakt van de onzekerheid van de kalende medemens, zonder enige echte duidelijkheid te bieden.

Dit is even mijn zienswijze na een korte Google research. Mocht ik er toch naast zitten of zien jullie het geheel anders, dan hoor ik dat graag. Ik nodig HASCI en haar patienten hierbij ook uit om transparantie te brengen hierin.
Dit vond ik net op internet. http://forum.www.trosradar.nl/viewto...?f=83&t=115464 Hier wordt je ook niet vrolijk van.
Henk78 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2012, 20:44   #14
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk78 Bekijk bericht
Dit vond ik net op internet. http://forum.www.trosradar.nl/viewto...?f=83&t=115464 Hier wordt je ook niet vrolijk van.
tz tz tz tz… even IF the story is true (every loser can post anonymous on hair loss boards about “a failed hair transplant” by Dr. deReys, Prohair etc etc - should I post some convincing?), let me collect the latest 100 patient reports/data from every normal hair transplant doctors/clinics, and then we will see if they all got hair growth in each and every patient!

Laatst gewijzigd door HairRobinHood; 2 april 2012 om 20:49
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2012, 01:21   #15
Stevie.Dee
HaarWeb lid
 
Stevie.Dee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 190
Let me assess the situation. We hav clear documented patients on the one side (gc83uk) and science and we have one anonymous poster on a strange forum nobody ever heared of who claims he got 50% of his money back without giving further details -)

wow it seems now they all try to show off with their biggest guns available to discredit gho.

face it, the thing is over, hair regeneration works on a consitent base and your beloved cinics and caring surgeons have failed to investigate this and now its biting them in their asses.

if clinics would have paid some attention to me a few months ago, they would be clear by now. i said

"just adopt ghos technique and everything is fine, people will come, if you dont do it, in the soon future you ill have to fear consequences"

and guess what happened? Jep exactly, everything came to hat i predicted and now everyone is crying ( i am talking about clinics and patients who got a FUT scar in late 2011/ early 2012 and are pissed because of that)

thats your problem guys and clinics, i am glad i never went the clinic Mill route to begin with, because gho will increase his sessions ovr time and i will then opt for it (lets say i will be happy to do it at around 2700 grafts or so)

oh and have you seen wesley sneijder lately? his hair got even denser in the recipient area but i guess the clinics in BENELUX already knew this because they are paying close attention to this guy
Stevie.Dee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.