Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2012, 13:33   #1
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Resultaat met 1x per dag minoxidil?

Gisteren kwam ik toevallig langs het volgende filmpje op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=mur2Rpa02Es

Deze man zegt dat hij slechts 1x per dag Rogaine gebruikt. Wat denken jullie hierover? Is dit überhaupt mogelijk met ook maar enig medicijn? Want zo een resultaat heb ik nog nooit gezien... laat staan 1x per dag minoxidil.

Zelf heb ik iets meer dan een jaar 2x per dag minoxidil gebruikt, maar toen moest ik tijdelijk stoppen vanwege een te geïrriteerde hoofdhuid in combinatie met seborrhoïsch eczeem, wat op dit moment behandeld wordt. Ik zit er aan te denken om binnenkort weer 1x per dag minoxidil te gebruiken, maar ik durf er niet van te dromen om dezelfde resultaten te hebben als deze man. Overigens zit ik er ook sterk aan te denken om finasteride te gebruiken, maar zoals velen ben ik bang voor de bijwerkingen. Daarnaast heb ik juist frontaal veel last heb van AGA en op de kruin tot nu toe nog niet, terwijl de medicijnen op de kruin het meest actief zijn.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2012, 14:16   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Gisteren kwam ik toevallig langs het volgende filmpje op YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=mur2Rpa02Es

Deze man zegt dat hij slechts 1x per dag Rogaine gebruikt. Wat denken jullie hierover? Is dit überhaupt mogelijk met ook maar enig medicijn? Want zo een resultaat heb ik nog nooit gezien... laat staan 1x per dag minoxidil.
Ik vind zijn haarlijn er vanaf 0:41 er wel wat vreemd uit zien. Maar waarom zou iemand de kluit willen belazeren?

Ik heb wel eens vaker goede resultaten van minoxidil gezien, maar eerlijk gezegd vooral bij mannen die al wat ouder waren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2012, 20:08   #3
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Ik heb wel eens vaker goede resultaten van minoxidil gezien, maar eerlijk gezegd vooral bij mannen die al wat ouder waren.

Kan wel eens kloppen wat je zegt, ik ben ook niet meer de jongste en Minoxidil heeft bij mijn haar na ruim 1,4 jaar gebruik wel veel effect opgeleverd. Maar gebruik dan ook nog Fina en allelij supplementen erbij

Ben dan ook niet van plan om te stoppen en/of mijn regime te veranderen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 03:00   #4
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dit filmpje kwam ook langs op HairLossTalk. Daar werd geconcludeerd dat de man bijna zeker concelears gebruikt. Ik gebruik zelf overigens ook 1x dag minox.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 17:56   #5
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Ja en ik smeer 1 x per dag poep op m'n hoofd. Dit is natuurlijk gewoon crap. Kan niet, bestaat niet hoe ongelofelijk goed je ook reageert op een medicijn. Al zou de beste man finasteride en minoxidil gebruiken en ook nog eens een HT hebben genomen, dan nog zou ik hem waarschijnlijk verdenken van het gebruik van toppik of iets dergelijks.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 20:18   #6
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
(...) Maar waarom zou iemand de kluit willen belazeren?
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af, maar er schijnen mensen te zijn die daar plezier in hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
(...) Ik gebruik zelf overigens ook 1x dag minox.
Je gebruikt het al redelijk lang 1x per dag, toch? Ben je van plan in de nabije toekomst al over te schakelen naar de volledige dosering, of ben je al tevreden met de resultaten die je tot nu toe op deze manier behaalt?
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2012, 16:48   #7
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Nu nog net geen 3,5 maanden bezig. Gaat vrij goed, soms denk ik dat stabilisatie nadert. Of toch in elk geval beter dan 1 à 2 maanden geleden wanneer er een shedding was. Ik wil minstens 6 maanden doorgaan. Pas overstappen naar een volwaardige dosering als ik merk dat 1x gewoon niet voldoende is om iets van stabilisatie te bekomen. Fina wil ik niet echt aan beginnen, dus 'volle minox' dosering is momenteel de laatste stap die ik kan nemen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2012, 11:21   #8
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Ik gebruik al jaren iets meer dan 1ml en dat blijkt voldoende te zijn.
Als ik foto bekijk die ik hier heb geplaatst lijk ik er weer op vooruit te zijn gegaan.
Ik denk dat er na jaren nog slapende haren terug kunnen groeien.
ziezo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2012, 12:48   #9
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Nu nog net geen 3,5 maanden bezig. Gaat vrij goed, soms denk ik dat stabilisatie nadert. Of toch in elk geval beter dan 1 à 2 maanden geleden wanneer er een shedding was. Ik wil minstens 6 maanden doorgaan. Pas overstappen naar een volwaardige dosering als ik merk dat 1x gewoon niet voldoende is om iets van stabilisatie te bekomen. Fina wil ik niet echt aan beginnen, dus 'volle minox' dosering is momenteel de laatste stap die ik kan nemen.
Hoe lang heeft de shedding bij jou geduurd? Ik verlies al weken meer dan 300 haren per dag. Hele kleine haartjes die erg dun zijn, soms zitten er echter wel dikke haren tussen.

IK gebruik nu weer 1.5 maand minoxidil en 2.5 maanden finasteride.

Ik heb beide veel langer gebruikt dit is echter de eerste keer dat ik non stop achter elkaar zonder pauze medicijnen gebruik. Dit wil ik ook minimaal half jaar volhouden.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2012, 18:29   #10
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Hoe lang heeft de shedding bij jou geduurd? Ik verlies al weken meer dan 300 haren per dag. Hele kleine haartjes die erg dun zijn, soms zitten er echter wel dikke haren tussen.

IK gebruik nu weer 1.5 maand minoxidil en 2.5 maanden finasteride.

Ik heb beide veel langer gebruikt dit is echter de eerste keer dat ik non stop achter elkaar zonder pauze medicijnen gebruik. Dit wil ik ook minimaal half jaar volhouden.
Geen idee eigenlijk. Zeer moeilijk vast te stellen, soms heb ik nauwelijks haren in mijn handen tijdens het wassen (of ja, enkele) en soms zijn het er nog steeds superveel. Soms denk ik dat ik stabilisatie nader, andere keren denk ik dat het slechter dan ooit is.. Hair loss is a bitch.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.