Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2003, 09:55   #1
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Laatste tijd slecht

Ik voel me de laatste tijd echt ontmoedigd omdat het na een periode dat het wel wat beter ging, er heel veel haren sneuvelen. Ik voelde me vrijdag zoo slecht dat ik niet meer wou buitenkomen terwijl al mijn vrienden en mijn vriend uit waren. Ik heb goede voornemens maar lijk er niet aan te komen... Ben de dag ervoor weer uitgeweest en vrijdag was ik gaan werken en 's avonds weer helemaal uitgeput maar alle situaties zijn wel goed om te trekken, lijkt het de laatste tijd. Gisteren kon ik niet slapen en dus ook niet stoppen. Ik kan, als ik alleen thuis ben, echt niet voor me zorgen, hoe graag ik het wil.. Ik doe het gewoon niet. Nu moest ik van de psy telkens als ik de drang had om te trekken op een papier schrijven: 'ik wil niet verslaafd zijn aan het plukken'... Ja ja, zag het daar heel goed zitten tot ik buiten kwam... We zijn al vier dagen en veeel haren verder. Denk je dat er al één keer op een papier staat wat ik moest schrijven. Geen enkele keer, gewoon omdat ik er geen zin in heb terwijl ik trek van me te verzetten, een papier te nemen en dit op te schrijven, zoveel keer als dat ik drang heb.. Nee, ik lieg mezelf veel liever voor, ' nog een haar en dan stop ik ermee'... Vroeger kon ik zo met van alle frulletjes bezig zijn en nu kan ik me alleen nog voor de tv knallen... En dat is echt vergif voor mijn ttm... Enfin, ik heb het hier weer eens beschreven, misschien een eerste stap in de ommekeer van mijn negatieve spiraal van de laatste maand?
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 11:10   #2
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Lieve Oilily,

Ik herken precies wat je schrijft , ik zat zelf de afgelopen 2 weken in ook zo'n dip , nergens zin in , niet naar buiten willen , het lijkt dan ook echt onmogelijk om er weer uit te geraken !
Maar ( het blijft een klassieke opmerking...) na regen komt zonneschijn ,ook al blijft het wat langer regenen...
Dat je je niet aan ( die idiote ) afspraak van je psy houd snap ik best ! Toen ik dat zo las begon het een beetje in mij te borrelen,ik vind dat ze nogal als een schooljuf uit de hoek komt,een kind strafwerk geeft ;schrijf 100 maal ik zal niet plukken !
Wat mij betreft gaat dit nergens over ,maar ik kan er naast zitten natuurlijk , ik ben ook maar een "leek"op dit gebied !
Wat was je vroeger gewend om voor frulletjes ( zoals je dat zo leuk noemt !) te doen ?
Misschien is puzzelen ook voor jou een "oplossing". Jahaa , daar begint ze weer over die puzzel.... Maar bij mij heeft het een hoop rust gebracht , enne die puzzelstukjes gaan steeds lekkerder aanvoelen !! Ik kan al "bijna" spreken over een puzzelverslaving ( al een puz.van 3332 en 1 van 500 stukjes gemaakt .....kikken !!),maar het lijkt me geen noodzaak om hiervan af te kikken,liever dit dan TTM !!
Ik hoop dat je weer snel uit deze spiraal zult komen,de 1ste stap heb je nu gezet en bovendien ga je binnenkort lekker skieen , iets om naar uit te kijken toch? ( Jij liever dan ik trouwens ,brrr,niets voor mij die kou ! )
Kop op meid , je KON het dus je KUNT het weer!
Ik weet dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan maar ik bedoel het goed !!
Liefs Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 13:55   #3
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Lieve Oilily,

Ik vind het heel vervelend te moeten lezen dat het niet zo goed met je gaat. Maar ik vind het (net als Ellis) een idiote afspraak om op papier te zetten dat je niet mag trekken. Ik heb helaas geen tips voor je want ik ken het gevoel en ook al weet je dat je niet moet trekken je hebt nog geeneens zin om erover na te denken en je denkt de gevolgen zijn voor morgen waardoor je de volgende dag weer een K..gevoel hebt. Toch misschien maar het puzzelen proberen? Maar Ellis is het niet zo dat je als je aan het nadenken bent je toch weer haren gaat trekken???

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2003, 15:40   #4
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Het uitzicht naar het skitripje bevalt me wel, ja... Het is weeral een vol jaar geleden dat ik nog eens op vakantie ben geweest. Volgens mij komt de dip ook door het vluchtmisdrijf met mijn auto. Het kan zijn dat ik de dader heb gevat trouwens... Een grote witte vrachtwagen die aan de andere kant schade vertoont.. Al dat gedoe met verzekeringsmaatschappijen is voor mij onbekend terrein en levert de nodige stress op. Het is verplicht om heel veel geld aan de verzekeringsmaatschappijen te betalen maar als puntje bij paaltje komt word je onvoldoende geïnformeerd en kan je heel het zaakje zelf oplossen. Veel info van hen komt er niet... Daar kan ik me echt druk om maken.

Het voorstel van de psy leek me toen wel best maar heeft me nog niet aangezet om te proberen. Ik zou wat meer voorbereiding moeten doen.. Papier al klaarleggen enzo en me er eens achter zetten... Misschien dat het dan lukt.

Met frulletjes bedoel ik dat ik vroeger meer creatief bezig was of dat ik me met de stomste dingen eerst kon bezighouden.. Aan mijn creativiteit lijk ik niet meer te komen... Dat puzzelen is misschien een oplossing maar dan moet ik er eerst één gaan kopen en er zijn andere dingen die me leuker lijken. Misschien moet ik eens een lijstje aanleggen van 'wat als ik met iets anders wil bezig zijn dan tv op een luie avond' ofzo...

Tussen willen en doen lijkt soms zo'n grote kloof te zijn bij mij.. Goede voornemens, jaja... Anyway, vanaf vandaag sta ik op dieet, nog zo'n ergernis... Iszien hoe lang ik het ga volhouden want met een paar kilootjes minder zou ik ook wel blij zijn... MIsschien word ik dan weer wat energieker...

BEdankt voor de lieve woorden!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.