Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2011, 10:10   #31
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Bij correctie van een litteken mag men alleen van een verbetering uitgaan. Helaas kun je hier van tevoren nooit garanties op geven. Bijna iedere kliniek corrigeert wel littekens. Het is dus niet zo als je 1 mooi resultaat ziet dat je dan kunt verwachten dat jou litteken ook voor bijna 100% gecorrigeerd kan worden. Men zal voor 100% zijn best doen maar iedere persoon is anders. Ieder persoon heeft een eigen genezingsproces. Voor welke optie`s is er gekozen? Alleen opvullen met FUE. Alleen een correctie d.m.v. Trichio closing. Combinatie van eerst een Tricho closing en na enkele maanden verder opvullen met FUE. Enz. Enz.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2011, 00:29   #32
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Nou ja, dit noem ik nou niet echt een littekencorrectie.
Hij had al een mooi litteken waar menig patient jaloers op zou zijn.

Ik wil wel eens zo iets vergelijksbaars zijn, maar dan met een litteken van minimaal 1 cm.

(het litteken zit wel aardig hoog trouwens)

Laatst gewijzigd door Morehair; 17 december 2011 om 00:31
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 11:13   #33
turelure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 91
@ Tarco, ja ik ga het met FUE laten opvullen, ik heb reeds een trycho laten doen, ik had een breed litteken, nu nog +/- 5mm, Dr Ferdunni gaat er +/- 400grafts inzetten. Ik ben benieuwd.
turelure is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 12:06   #34
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Nou ja, dit noem ik nou niet echt een littekencorrectie.
Hij had al een mooi litteken waar menig patient jaloers op zou zijn.

Ik wil wel eens zo iets vergelijksbaars zijn, maar dan met een litteken van minimaal 1 cm.

(het litteken zit wel aardig hoog trouwens)
Er zijn idd wel ergere littekens, maar zie niet waarom zou je dit geen littekencorrectie zou mogen noemen. Hij liep er nog steeds getekend bij wat mij betreft.

En zo hoog zit die toch niet, net onder het puntje van zijn oren. Dat houdt menig kliniek aan. Als je verwacht daar kaal te worden dan kan je beter helemaal niet aan een haartransplantatie beginnen. Dan wordt het nooit wat.

Succes turelure.

Laatst gewijzigd door Lucky; 18 december 2011 om 12:10
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 16:36   #35
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Het gaat er niet om wat je verwacht, maar wat er evt kan gebeuren.

En getekend..tja. Als je zoiets laat doen weet je dat er minimaal een dunne streep overblijft.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 17:10   #36
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Het gaat er niet om wat je verwacht, maar wat er evt kan gebeuren.
?

Ik heb geen klomp maar hij breekt wel.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 11:02   #37
Haarohier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Locatie: Per deelbehandeling bij Beauty Care Noordwijk maak ik een verslag en een aantal foto's die ik hier post.
Berichten: 19
In januari 2012 een nieuwe deelbehandeling met MHT ondergaan. Zie verder mijn profiel.
Haarohier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 22:20   #38
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Op de eerste pagina van deze thread (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=28893) zie je een foto van mijn achterhoofd (bericht 14 op die pagina).

Dit is na 2 littekencorrecties. De eerste heeft eigenlijk niet geholpen. De tweede een klein beetje.

Ik denk dat iedereen die een litteken wil laten uitsnijden zich het volgende moet afvragen: waarom zou het nu wél lukken? Kijk, als je lang geleden bij een prutser van een arts een FUT hebt gedaan en daar een litteken aan hebt over gehouden, dan kan dat nu mogelijk verbeterd worden. Maar als je bij een gerenomeerde arts/kliniek bent geweest en daar toch een litteken aan hebt over gehouden, dan ligt dat denk ik waarschijnlijk gewoon aan je huid/lichaam. Hetzelfde dan nog een keer herhalen, heeft dan geen zin. Bij mij in ieder geval niet en dat twee uiterst ervaren artsen. Daarom ga ik t.z.t voor een FUE op het FUT litteken.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 05:18   #39
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Bij correctie van een litteken mag men alleen van een verbetering uitgaan. Helaas kun je hier van tevoren nooit garanties op geven. Bijna iedere kliniek corrigeert wel littekens. Het is dus niet zo als je 1 mooi resultaat ziet dat je dan kunt verwachten dat jou litteken ook voor bijna 100% gecorrigeerd kan worden. Men zal voor 100% zijn best doen maar iedere persoon is anders. Ieder persoon heeft een eigen genezingsproces. Voor welke optie`s is er gekozen? Alleen opvullen met FUE. Alleen een correctie d.m.v. Trichio closing. Combinatie van eerst een Tricho closing en na enkele maanden verder opvullen met FUE. Enz. Enz.
Wat ik me afvraag. Wat is het verschil tussen een littekencorrectie door een plastische chirurg en een haar chirurg?

Wat me opvalt is dat mensen die een littekencorrectie bij een plastische chirurg ondergaan na de operatie steristrips over de wond dragen, en wanneer de hechtingen worden verwijderd men minimaal nog 1 a 2 weken de hechtpleistertjes moet dragen ter ondersteuning van de incisie. Vaak worden dit ook mooie littekens.

Stel je zou je hoofd voor de operatie kaal scheren zodat de pleisters kunnen plakken, en ongeveer een maand lang die ondersteunende hechtpleisters dragen, zou dat dan de kans op een mooi dun litteken niet drastisch verhogen?

Op een Amerikaans forum heeft iemand een experiment met de chirurg uitgevoerd en 8 maanden lang nietjes in zijn hoofd gehad ter ondersteuning van het litteken. De foto's spreken voor zich. http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=71538

Zou een litteken niet gebaat zijn bij het dragen van ondersteunende hechtpleisters tot een paar weken/maanden na de operatie totdat het litteken sterk genoeg is?
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 09:44   #40
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Inderdaad heb ik me dat ook afgevraagd. Als je nu heel lang ondersteuning aan de wond biedt, dan zou die toch goed moeten genezen? Daar heb ik naar gevraagd maar ik heb begrepen dat je dan vele maanden zou moeten ondersteunden. En met hechtingen kan dat niet, want je lichaam werkt die in een paar weken je lichaam uit. Met nietjes ziet er goed uit, maar hij kreeg dus iedere 2 weken nieuwe nietjes als ik het goed begrijp. En dat over vele maanden.....Dat beschadigt denk ik ook haarzakjes ^^
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2012, 15:36   #41
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Inderdaad heb ik me dat ook afgevraagd. Als je nu heel lang ondersteuning aan de wond biedt, dan zou die toch goed moeten genezen? Daar heb ik naar gevraagd maar ik heb begrepen dat je dan vele maanden zou moeten ondersteunden. En met hechtingen kan dat niet, want je lichaam werkt die in een paar weken je lichaam uit. Met nietjes ziet er goed uit, maar hij kreeg dus iedere 2 weken nieuwe nietjes als ik het goed begrijp. En dat over vele maanden.....Dat beschadigt denk ik ook haarzakjes ^^
Hechtingen zouden inderdaad geen optie zijn dan. Ik denk dat als iemand bereid is zich maandenlang kaal te scheren en pleisters te plakken het wel zou kunnen werken op dezelfde manier als nietjes.
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2012, 13:45   #42
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brothers Bekijk bericht
Wat ik me afvraag. Wat is het verschil tussen een littekencorrectie door een plastische chirurg en een haar chirurg?

Wat me opvalt is dat mensen die een littekencorrectie bij een plastische chirurg ondergaan na de operatie steristrips over de wond dragen, en wanneer de hechtingen worden verwijderd men minimaal nog 1 a 2 weken de hechtpleistertjes moet dragen ter ondersteuning van de incisie. Vaak worden dit ook mooie littekens.

Stel je zou je hoofd voor de operatie kaal scheren zodat de pleisters kunnen plakken, en ongeveer een maand lang die ondersteunende hechtpleisters dragen, zou dat dan de kans op een mooi dun litteken niet drastisch verhogen?

Op een Amerikaans forum heeft iemand een experiment met de chirurg uitgevoerd en 8 maanden lang nietjes in zijn hoofd gehad ter ondersteuning van het litteken. De foto's spreken voor zich. http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=71538

Zou een litteken niet gebaat zijn bij het dragen van ondersteunende hechtpleisters tot een paar weken/maanden na de operatie totdat het litteken sterk genoeg is?
Helaas niet gezien dat er op deze discussie een vraag stond. Bij de FUT strip techniek wordt de wond eerst gesloten van binnenuit. Daarna komt pas de buitenhechting. Deze binnenhechting is een oplosbaren hechting. Deze hechting moet voor minimaal 3 maanden de krachten kunnen dragen van de 2 losse huidlagen die tegen elkaar aan zijn gezet. De hechting die dus na 14 dagen wordt verwijderd is enkel een “afwerkdraad” waarmee de wond netjes is gesloten. Indien deze hechting te snel oplost of er komen te vaak en teveel krachten op dan kan er dus littekenweefsel aangemaakt worden tussen de huidlagen met als gevolg een breed litteken. Ondersteuning is dus erg belangrijk. Nietjes zijn leuk voor een korte tijd. Laat je de nietjes te lang zitten krijg je vaak infecties. Er is immers een opening in de huid waar vuil naar binnen kan. Iedere keer vervangen kan, maar ook nietjes laten kleine litteken na. Het klopt dat er bij plastische chirurgie vaak steri strips gebruikt worden. (hechtpleisters) Deze hechten goed op een gladde onbehaarde huid. Hoofdhaar steeds scheren en de strips vervangen kan. Praktische zal het moeilijker uitvoerbaar zijn. Dit onderwerp is in het verleden ook al eens besproken. Toen is al eens geschreven dat hechten met een goud draad ook een oplossing zou kunnen zijn. Deze hechtdraad kan dan blijven zitten in het huidweefsel als de wond gesloten is. In de praktijk wordt dit volgens mijn weinig of nooit uitgevoerd.

Laatst gewijzigd door transplantaatje; 26 januari 2012 om 13:48
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2012, 15:32   #43
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transplantaatje Bekijk bericht
Helaas niet gezien dat er op deze discussie een vraag stond. Bij de FUT strip techniek wordt de wond eerst gesloten van binnenuit. Daarna komt pas de buitenhechting. Deze binnenhechting is een oplosbaren hechting. Deze hechting moet voor minimaal 3 maanden de krachten kunnen dragen van de 2 losse huidlagen die tegen elkaar aan zijn gezet. De hechting die dus na 14 dagen wordt verwijderd is enkel een “afwerkdraad” waarmee de wond netjes is gesloten. Indien deze hechting te snel oplost of er komen te vaak en teveel krachten op dan kan er dus littekenweefsel aangemaakt worden tussen de huidlagen met als gevolg een breed litteken. Ondersteuning is dus erg belangrijk. Nietjes zijn leuk voor een korte tijd. Laat je de nietjes te lang zitten krijg je vaak infecties. Er is immers een opening in de huid waar vuil naar binnen kan. Iedere keer vervangen kan, maar ook nietjes laten kleine litteken na. Het klopt dat er bij plastische chirurgie vaak steri strips gebruikt worden. (hechtpleisters) Deze hechten goed op een gladde onbehaarde huid. Hoofdhaar steeds scheren en de strips vervangen kan. Praktische zal het moeilijker uitvoerbaar zijn. Dit onderwerp is in het verleden ook al eens besproken. Toen is al eens geschreven dat hechten met een goud draad ook een oplossing zou kunnen zijn. Deze hechtdraad kan dan blijven zitten in het huidweefsel als de wond gesloten is. In de praktijk wordt dit volgens mijn weinig of nooit uitgevoerd.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de laatste tijd veel gelezen op Amerikaanse forums en er wordt veel geëxperimenteerd inderdaad om tot het beste resultaat te komen. Ik las ook dat er mensen botox laten injecteren na een correctie zodat men de huid niet kan bewegen en er ook geen trekkracht op het verse litteken komt.

Bij mij was het geval dat deze onderhuidse hechtingen door het litteken heen naar buiten kwamen na 3-4 weken. Mijn lichaam werkte de knoopjes er uit, volgens de arts is dat vrij normaal maar zou dit een oorzaak van een lelijk litteken zijn? Ik heb een litteken op mijn arm waar ook de onderhuidse hechtingen naar buiten kwamen en dat is wel een mooi dun lijntje gebleven.

Ik overweeg misschien nog 1x een correctie te proberen en dan telkens de hoofdhuid scheren en hechtpleisters plakken.

Mocht dat niet lukken dan is het litteken iets wat ik gewoon moet accepteren en mee leren leven.
Brothers is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ht bij Prohairclinic te Mechelen krisvanor Chirurgische behandelingen 77 14 februari 2009 22:59
Ervaringen 1e haarwerk + foto's MGREEN Haarwerken 31 31 januari 2008 15:17
Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?) tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 09:07
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.