Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 februari 2004, 22:55   #1
lex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 23
beta sitosterol

Ik lees interessante berichten over het natuurproduct beta sitosterol. Dat het een sterek DHT killer is.
Weten jullie hier iets over en evt. shops waar ik dit kan kopen?
lex is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2004, 05:11   #2
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
http://www.perfectbody.nl/product_te...tm?product=316

hier lees ik dat het het plasma testosteron gehalte juist verhoogt!
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2004, 06:02   #3
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Onzin. Kijk maar:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2004, 00:24   #4
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
interessant... gerben zo'n site als dat geloof ik dan eerder jah.
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2004, 20:24   #5
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Pygeum, nettles en beta sitosterol

Volgens een grote meerderheid op hairsite.com zijn Pygeum, nettles en beta sitosterol effectieve middelen tegen haaruitval.

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat ze meer resultaten hebben gehaald met deze middelen dan met finasteride en dat het veel effectiever is dan Saw Palmetto

Nu is mijn vraag: Heeft iemand op het forum ervaring met deze middelen en wat zijn de nederlandse namen voor deze middelen?.
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2004, 18:47   #6
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Re: Pygeum, nettles en beta sitosterol

Iemand???
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2004, 18:50   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
De Nederlandse benamingen ken ik er niet van, zal wel hetzelfde wezen. Pygeum heeft toch ongeveer dezelfde werking als SP?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 13:37   #8
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
ik ging even wat zoeken over beta sitosterol (o.a. in alopesan 400 ) en toen vond ik :

http://www.vitacost.com/science/hn/S...Sitosterol.htm

vooral de volgende zin :
It has also been effective in reducing symptoms of benign prostatic hyperplasia.5 Although molecules quite similar to beta-sitosterol inhibit cancer cells in test tubes, the relevance of this information for people remains unknown.6
vind ik nogal angstaanjagend....
weet iemand hier iets meer over ?
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 14:48   #9
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Beste Peter10, wat is daar angstaanjagend aan?? Het zegt dat het kanker tegengaat. Lijkt mij wel goed nieuws.
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 15:03   #10
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
excusez moi, Gerben ik had de tekst fout geïnterpreteerd.....
Echter, ik stuitte tevens op de volgende site http://www.hairlosstalk.com/newslett...rticle&sid=230

waar men toch ook niet zo positief is over SP, zeg maar gerust negatief. Bepaalde dingen herken ik toch zeker wel, zoals een shedding en hierin zeggen ze min of meer dat dat wel eindeloos door kan gaan en dat er geen garanties zijn dat het werkt bij haarverlies....
Kan iemand eens een onderzoek linken dat hierop gebasseerd is zoals sommige mensen hier beweren ?
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 15:10   #11
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Er zijn heel veel bijdragen hier over SP. Deze gaat over beta-sotsterol.
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 15:11   #12
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
sitosterol
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 12:00   #13
BobvK
Registered User
 
Geregistreerd: 28 september 2002
Berichten: 34
"verantwoorde bron": http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=12006122

combinatie van saw palmetto en beta sitosterol biedt "een positief" resultaat voor 60% van de mannen die aan het onderzoek meededen. Wat onder 'positief' verstaan mag worden weet ik niet, iemand meer info hierover?
BobvK is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 22:13   #14
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobvK
"verantwoorde bron": http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=12006122

combinatie van saw palmetto en beta sitosterol biedt "een positief" resultaat voor 60% van de mannen die aan het onderzoek meededen. Wat onder 'positief' verstaan mag worden weet ik niet, iemand meer info hierover?
wat ik kan afleiden is dat het om een zichtbare verbetering gaat, er waren 10 gebruikers en vermoedelijk ook 10 mensen met een placebo.
Bij 60% van de gebruikers (6 vd 10) werd een zichtbare verbetering geconstateerd. Er wordt aangegeven dat dit onderzoek aanleiding geeft tot grootschaliger onderzoek. Er wordt dus (terecht) nog geen harde conclusie getrokken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 18:55   #15
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Deze thread even omhoog schoppen

Ik denk erover om Beta Sitosterol aan te schaffen, omdat ik veel positive berichten erover gelezen hebt en ik zelf denk dat ik er wat aan hebt.

Vooral dit onderzoek vond ik erg positief:

1. Inhoudstoffen en hun bewezen werking

Van ProstaSol is de farmacologische werking bekend. Navolgend zal de wetenschappelijk bewezen werkzaamheid van de individuele stoffen - Sitosterol, Quercitin, Pygeum, Saw Palmetto, Ginseng en Reishi - besproken worden. Verder wordt verwezen naar de literatuurlijst.

Sitosterole
Sterole en Steroline zijn plantaardige vetstoffen en worden in hoge concentraties aangetroffen in de Afrikaanse aardappel en in vele noten en zaden. Sterole en Steroline staan bekend om hun heilzame werking bij prostaatproblemen. Europese onderzoekers hebben in een studie in het gerenommeerde tijdschrift "The Lancet" bevestigd, dat plantaardige Sterole en Steroline effectief de meeste prostaatproblemen bestrijden. Al meer dan 20 jaar wordt door Duitse urologen in plaats van chemische preparaten succesvol Sterole en Steroline voorgeschreven. Verder klinisch onderzoek heeft bewezen, dat Sterole en Steroline belangrijke ontstekingremmende eigenschappen bezitten en daarom preventief werken bij ontstekingen (Ulceration), suikerziekte (Diabetes mellitus) en kanker. Deze stoffen bezitten opmerkelijke adaptogene eigenschappen, moduleren het functioneren van ons afweersysteem en stoppen ongerechtvaardigde aanvallen van ons immuunsysteem op gezonde, normale cellen. Sterole en Steroline helpen vanwege de laatstgenoemde eigenschappen ook bij auto-immuunziekten die ook bij het ontstaan van prostaatproblemen een rol spelen. In een gerandomiseerd en placebo-gecontroleerd onderzoek bij 177 patiënten met een vergrote prostaatklier, heeft men de therapeutische werkzaamheid en zekerheid van beta-Sitosterol onderzocht. De resultaten van de met beta-Sitosterol behandelde patiënten waren significant beter dan van de controlegroep, die was behandeld met een namaakmedicament (placebo). De prostaatproblemen verminderden sterk en de levenskwaliteit verbeterde significant. Onderzoekers van de Universiteit van Buffalo hebben vastgesteld, dat Sterole de groei van prostaat-, borst- en dikkedarmkankercellen remt. In deze studie, die werd gepresenteerd bij het jaarcongres van de Amerikaanse onderzoeksbiologen, verminderde Phytosterol (beta-Sisterol) het aantal kankercellen in een laboratoriumtest met 66%. Van beta-Sitosterol is ook bekend dat het de Testosteronspiegel verlaagt, alsmede de activiteit van bepaalde enzymen die dit hormoon in een biologisch actieve vorm omzetten. Deze wetenschappers hebben ook ontdekt, dat beta-Sitosterol intracellulaire signaalmechanismen stimuleert, die celdeling belemmeren.
In ProstaSol zitten vier verschillende Sterolen, te weten 82,5 mg beta-Sitosterol per capsule en 26 mg Camposterol, Stimgasterol en Brassicasterol per capsule.


7554, "Update on my regrowth"


Hey all,
I have been getting great regrowth in my temple area, and I really owe it all to those of you like Hangin' and Forrister who turned me on to Beta Sitosterol.
My widow's peak is getting filled in more and more every week and I smile now when I look in the mirror (I used to dread looking at my thinning hair).
I think the key to success with hairloss for alot of guys is in something that Jacob pointed out. Testosterone is produced from choleserol. Lower your cholesterol and there's less testosterone to be turned into DHT.
Beta Sito has the 1 2 punch of blocking testosterone from being converted to DHT and lowering the amount of cholesterol available to be converted to testosterone.
Add some vitamins, minerals, and aminos,(especially Lysine and Arginine, which are known to block DHT), eat more fruits and veggies and watch the animal fats in your diet and you really up your chances for regrowth.
I'm amazed every week when I see the new hairs growing longer and areas thickening up. Just about 2/3 of my original hairline has grown back and, at this point, I have every hope that I will get it all back.
Not too shabby for something I've been on for a little over 3 months and Beta Sito is 8 bucks for a months supply.
Even if you don't get regrowth, it lowers your cholesterol, which is really a good idea anyway.
The only side affect thatI've seen is that my hair is a little oilier, so I have to wash it every day, whereas I used to be able to do it every other day.
In case anyone cares, I use Jason's Thin to Thick shampoo, and have found it to live up to it's name. I heartily encourage everyone to avoid shampoos with sodium laureth/laurel sulfates in them. They may not do anything one way or the other in regards to hairloss, but SLS is a known carcinogen.
Good luck to everyone.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.